رواية فيروزه جحيمي الفصل الرابع عشر
بارت 14 💫💫
غيرت فيروزه الفستان وخرجت وفي نفس الوقت زين كان مخلص لبسه وخارج من غرفه الملابس
زين وهو يتفحص جسمها : اي القمر ده انا متجوز قمر
فيروزه بحذر : زين
زين : خلاص خلاص انا هروح اجيبلك الدوا
وراح جبلها الدوا
زين =يلا ننزل ناكل عشان عارفك اكيد مكلتيش يغايت دلوقتي
فيروزه /للدرجات يهمك امري
زين :اكيد طبعا يلا ننزل
ونزلو اكلو وطلعو اوضتهم عشان ينامو
فيروزه : هتنام فين؟ هنا!
زين = اه انتي نامي علي السرير وانا علي الكنبه عادي مفيش حاجة
فيروزه : لا ممكن تنام علي السرير عادي
زين نط من كتر الفرح : بجددد
فيروزه راحت تجهز عشان تنام= اه بجد يلا تعالي بقا احسن ماغير راي
زين = لا لا وعلي اي وراح نط علي السرير وجهز نومته/يلا تصبحي علي خير يافيروزي
فيروزه : وانت من اهله بس اي حكايه فيروزي دي
زين : ولا حاجه حبيت اقول كدا عشان احس انك ملكي ولو بالاسم
فيروزه:اممممممم
ونامو وجه صباح جديد
..... في القصر
ليلي:شوفتي شوفتي ياماما زين اتصرف ازاي امبارح
امل: ليلي ملكيش دعوه بزين هو حر ياستي دي مراته انتي مالك بقا
ليلي: وانا مراته ولا نسيتي يااستاذه ملك
امل:لا منسيتش بس الله اعلم هو اجوزك ازاي اصلا ومكنش بيقبلك
سميحه: روحي انتي ذاكري ياأمل وامشي
سميحه :طب هما فين بقا دلوقتي
ليلي: معرفش معرفش هتجننن كريم مش عايز يقول ومفيش حد عايز يقول
....... عند زين
زين قام الاول ولبس بدلته القمر زيه 😂وراح حط البرفيوم اللي بيهبل كل البنات😂😂
و فيروزه نايمه في سابع نومه😊😂 زين قرب ليها وشال خصلات شعرها الفوضويه ومسك وشها بكل حنيه=فيروزه قومي قومى يافيروزي
فيروزه بدات تفوق =صباح الخير
زين :صباح الورد والعندليب يافيروزي يلا عشان نفطر
فيروزه ابتسمت ابتسامه ساحره =تمام انزل انت وانا هغير وانزل
زين:تمام بس احنا هنفطر في الجنينه ياريت تحطي طرح عشان حراس موجوده وكدا
فيروزه :تمام حاضر
ونزل وهي جهزت ونزلت تفطر معاه
وهما بيفطرو....
زين : هتيجي امل انهارده عشان تذاكرو مع بعض وهتيجي مدرسه كمياء لان كل مدرسين المواد ستات واخترتهم من الخبره العاليه متقلقيش
فيروزه : تمام
زين قام وباص راسها: يلا انا همشي مش عايزه حاجه
فيروزه ضحكت ضحكه خفيفه: لا تسلم
زين بضحك: طب مش ناويه تأجلي السنه وتديني فرصه دلوقتي بقا ويخلص العذاب ده
فيروزه :هو انت لحقت
زين :عشان خاطري
فيروزه زقته:يلا امشي
ومشي زين وفيروزه فضلت قاعده في الجنينه بتفكر =ازاي انا عايزه انتقم منه وهو اذاني وهانني كتير وقلبي بيرفض اي الشعور ده ياربي ساعدني ياربي
وقامت قعدت جوا تتفرج علي مسلسل اسمعني التركي 🙂🥺(مين اتفرج عليه🥺🙂🙃😥)
..... في القصر
امل: الو
محمد المساعد الشخصي لزين: اهلا وسهلا بحضرتك انا مساعد استاذ زين وهو طلب مني ان اقول لحضرتك تخرجي للعربيه اللي برا عشان تذاكري مع المدام في البيت بشرط متقوليش لحد عندك انتي رايحه فين
امل: تمام حاضر
وخرجت امل فعلا من غير ماتعرف حد وركبت العربيه وراحت عند فيروزه وخبطت عليها وفيروزه فتحت اول ماشفتها حضنتها= فيروزه فيرووووزه وحشاني عامله اي
فيروزه بضحكه=انتي اتهبلتي صح ده يوم ومكملش اصلا.
محمد: احم احم حضرتك تامريني بحاجه
امل: لا شكرا جدا
محمد:تمام انا همشي ولو احتاجتو اي حاجه انا موجود
فيروزه :تمام
وقفلو الباب وراحو قعدو واخدتو الدرس والميس مشيت وهما بيتكلمو مع بعض
ترن ترن ترن ترن
فيروزه:انا هقوم افتح
امل :تمام هاجي معاكى
وراحو فتحو الباب لاقو ليلي وسميحه
فيروزه =نعم حضراتكو عايزين اي
سميحه زقتها :الله الله وجابلك فيلا تعيشي وترمحي فيها لوحدك
فيروزه :بعد اذن حضرتك زين مش موجود لو عايزه تستتيه معنديش مشكله اتفضلي
سميحه راحت قعدت ياريحيه علي الكنبه :هتقوليلي انتى بقا انا اقعد فين وازاي
امل اتدخلت :ماما خلينا نمشي وهبقي اتصل بزين يجي
ليلي :اخرسي انتي انتي حسابك معانا بعدين
سميحه :وانتي بقا يافيروزه روحي اعملي ليا قهوه
وراحت عملت القهوه وجايه تديهالها
اوبااااااااااااا🙂🥺😂😂
جدعان هي بتنتقم بسبب الوحشيه اللي عملها وان شاء الله النهايه هتعجبكو بحبكو ياقمرات دوس لايك ونبي🥺🥺🥺
اتمني تعجبكو وشكرا لدعمكم