📁

رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ندى على حبيب

رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول البارت الثامن والعشرون بقلم ندى على حبيب


رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول البارت الثامن والعشرون

حين في الحب 

البارت الثامن والعشرون 

للكاتبه الجليله/ندي علي حبيب 


نور بدموع وقهر:تمسك سكينه وتمو*تني بيها لو بتحبني بجد تعمل كدا علشان انا تعبانه ونزلت علي ركبها بنهيار عارف احياناً بكون عوزه انتحر وارجع افتكر هقول لربنا ايه لما امو*ت منتحره كل الناس شايفني غلطانه رغم ان انا مفيش حد اتوجع زي في الدنيا دي كلها انا بجد تعبانه 


غسان بحزن عليها هزل مستواها وحضنها بقوه:سامحيني يا نور بجد انا تعبان من غيرك انتي بعيده بس انا بتعذب احياناً كنت بقول ياتري هي كويسه ولا لاء ياتري هي فين ماسبتش مكان غير لما دورت عليكي فيه انا اسف 


نور بوجع وهي بصه في عينه:طب وعرفت الحقيقه عرفت ان عمري ماخو*نتك ولا حتي هحاول 


غسان وقف بغموض:وعارف مين السبب كمان 


نور :مين 


غسان بص ليها :ها تسمحيني لو قولتلك 


نور بوجع:هسمحك لو عرفت اسر اهله فين 


غسان بغضب مخفي:دي الحاجه الوحيده اللي مقدرش اقول عليه يا نور 


نور بدموع:يعني ابنك انت صح 


غسان بعصبيه:نور متغلطيش بالكلام انا عمري ما لمست بنت غيرك 


نور بضحكه ساخره جات الفون وفاتحته :ايوا ما هو باين شوف بعينك 


غسان بغضب:مين جابلك الصور دي 


نور بعياط:يهمك في ايه اهم حاجه عندك كانت حياتك وانا ولا حاجه خلاص انا روحت من حياتك وانت شوفت حياتك 


غسان بدموع قربها منه بقوه:انا عمري ما حسيت ان انا ضعيف غير وانتي بعيده عني عمري ما حسيت ان انا وحيد رغم ان كل الناس معايا بس انتي لما بتكوني معايا بحس ان نا مالك الدنيا كلها كنت بسهر علشان احوال انساكي وانسي الغلط اللي عملته معاكي 


نور بصت في عينه بفرحه:ونستني يا غسان 


غسان :كنت بفتكرك اكتر وكنت بموت مين مرته يا نور وانا لسه عند كلمتي ملمستش بنت غيرك ولا حبيت بنت غيرك 


نور :هسمحك لو عرفت حقيقه اسر 


غسان بتنهيده:اسر ابن قاسم يا نور 


نور بصدمه :قاسم ازاي بس هو اسر يعرف 


غسان مسك ايدها وقعدها علي السرير :هحكيلك 


نور هزت رسها :احكي 


غسان بحزن:من 5 سنين قاسم كان في رابعه كليه الشرطه اتعرف علي بنت اسمها غزل حبها اكتر من حياته وضحي بسنه من الكليه علشانها كانت في 3 اثار ووعدها انه هيتجوزها وفعلاً كان هيتجوزها يوم التخرج بتاعنا اخدها وراح يسهرو سوا وشرب زياده عن اللزوم ومكنش في وعيه بعدين اللي حصل حصل بنهم وقاسم مكنش فايق حتي للي بيعمله 


نور بحزن:طب وغزل 


غسان:كانت صحيه بس كانت بتحبه وسمحت ليه بكدا المهم بعد اللي حصل قاسم كره نفسه وكره غزل ومبقاش يكلمها ولا حتي يشوفها غزل فهمت انه بدام عمل عملته يبقي خلاص مبقاش ليها لازمه معاه وسفرت وسابت قاسم وبعد 4 سنين ايجت ست ليا وحكت الموضوع كله ليا وكان معاها اسر واتأكدت انه ابنه فجبته علي البيت بحجة ان اهله ماتوا وانا اللي هربيه 


نور :ليه مقولتش الحقيقه لقاسم انه ابنه 


غسان :ومين قالك ان انا مقولتش ليها روحت قولت لقاسم اللي حصل واتاثر وقتها مكنش عندي حل غير ان ادور علي غزل واجورها لقاسم علشان خاطر الطفل ودورت علي الست اللي جابت اسر وعرفت منها ان غزل ما*تت وهي بتولد اسر فكتبت اسر بإسمي علشان خاطر صاحب عمري واخويا ولحد دلوقتي اسر عارف ان انا ابوه ودي حكاية اسر 


نور بدموع حضنت غسان :انا اسفه بس زي ما انت تعبت انا زهقت 


غسان بادلها الحضن:انا اسف يا نور وسمحيني يا حببتي 


نور بغرور:هحاول 


غسان بحب:وحشتيني ووحشني عندك 


نور وهي تزيح الغطاء:ايوا ما انت كمان وحشتني بس انا حامل ومش قادره اتحرك يلا روح نام في حضن اسر 


غسان بصدمه:هي دي مقابلت الزوج اللي طب قدري اننا لسه متصلحين حتي ببوسه 


نور بنوم :غسان هتنام ولا اروح انام مع اسر 


غسان مسك المخده وضربها بيها:نامي يا نور علشان مش طايقك 


نور وهي بتتاواب:معلش بكرا طتقني 


غسان راح نام جنبها واخدها في حضنه :طب علي الاقل انام بقالي 5 شهور منمتش وحضنها وباس ايدها ونام وكان حاسس انه في حلم مش عاوز يقوم منه 


..................................

في الصباح 


نسمه صحت لقت نورهان كانت نيمه علي الكرسي وفي ايدها علبة سجاير 


نسمه :نورهان بت 


نورهان بنوم:عايزه ايه 


نسمه:انتي منزلتيش تودي السجاير لعمر امبارح


نورهان بتفكير:ااااه دا انا نسيت يا نهار اسود 


هاجر بنوم:يجدعان اقفلوا ام الشباك الشمس رشقة في عيني 


نسمه :يلا علشان نفطر قومي يلا 


هاجر بنوم:بكرا هفطر سبيني بقي 


نسمه بضحك:دي طلعت غيبوبه اكتر منك يا نورهان 


نورهان :123 هوب ونزلو علي هاجر 


هاجر قامت وهي بترفع ايدها تتمغط:صباح الخير 


نسمه بصدمه:دي غيبوبه غيبوبه يعني 


نورهان :انا نازله اودي السجاير لعمر واجي 


نسمه :روحي يا اختي يارب تتجوزه وتكون سبب الجوازه علبة سجاير 


هاجر :امشي يلا يا نورهان اصل عندي حسسيه من الدخان 


نورهان بغيظ:عيال برده وسابتهم ونزلت 


.....................

في منزل منير الالفي 


قاسم صحي ومعاه فوطه علي كتفه:صباح الخير يا حج 


منير :صباح الخير يا بني 


انتصار :هو عمر لسه مصحاش


قاسم وهو يدخل الحمام:لاء 


سلوي :طيب انا هطلع اصحي غسان علشان يفطر 


نفين بسرعه:لاء سبيه يا سلوي علشان مع مراته 


سلوي بصدمه:م مراته مين 


منير وهو يشرب الشاي :اصل نور رجعت امبارح 


سلوي بصدمه وغيظ:نورر احم اه ربنا يهنيهم انا نازله السوبر ماركت يا ماما 


انتصار:ماشي 


سلوي مشت 


نورهان :السلام عليكم 


نفين :تعالي يا حببتي عليم السلام ادخلي


نورهان دخلت سلمت علي العيله كلها 


نورهان:انا جايا اصل عمر نسي السجاير بتاعته معايا امبارح فجيت اديهاله 


نفين بحب:ادخلي يا حببتي ادهاله 


انتصار بفرحه:انتي اسمك ايه يا قمر انتي 


نورهان :نورهان 


انتصار غمزت نفين :ايوا ادخالي يا حببتي القوضه د


نورهان:عرفاه يا طنط ودخلت علي القوضة


......................

في غرفة عمر 


نورهان دخلت لقيته نايم بتيشرت كت بارز عضلاته وشعره علي وشه سرحت فيها شويه وبعدين قربت منه 


نورهان :عمر عمر 


عمر قام وفي لحظه كانت تحته وهو فوقها 


عمر بخبث:وقفه تتغزلي فيا ليه ها 


نورهان بتوتر:ا انا متغزلتش في حد انا كنت جايا اديلك السجاير 


عمر ركز في هدومها قام من عليها بغيظ :انتي جايا كدا 


كانت بجامه نص كم ضيقه وعمله شعرها ديل حصان 


نورهان :ازاي يعني 


عمر بغيظ:يعني ام البجامه دي نزله بيها ليه مش شايفه ان في ام رجاله في البيت وفي الشارع 


نورهان :بس دا لبسي عادي يعني 


عمر بغضب:تمام بدام عادي هاتي السجاير ويلا انزلي وشكراً انك جبتيها يلا امشي علشان عاوز اغير هدومي 


نورهان بدموع:انت زعلت مني ليه 


عمر:نورهان سبيني وانزلي تمام 


نورهان :انت حر وفتحت الباب ومشت 


عمر بغضب:ليه مش حسه بحبي ليها ليه مش قادره تفهم ان بعشقها من اول يوم شفتها فيه ومسك السجاير كسرها كلها ودي ام السجاير اللي تخليها تنزل بالبس دا اهي ودخل الحمام بغضب 


......................

في مطبخ نفين 


انتصار:ليقين علي بعض صح 


نفين:اووي والبت الحلوة الصراحه 


انتصار بفرحه :المهم عمر يكون متقبلها بس 


نفين:اكيد متقبلها دي قمر 


انتصار:يارب 

...........................


عند نسمه نزلت تشوف قاسم لما لقيته في المخزن 


نسمه نزلت ليه ودخلت من غير ما حد يحس 


وكانت الصدمه عارمه عليها 


نسمه بصدمه كبيره :.........


رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول الفصل التاسع والعشرون من هنا

لمتابعة باقى الرواية زورونا على التليجرام من هنا

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات