رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول الفصل التاسع والعشرون
حين تقع في الحب
البارت التاسع والعشرون
للكاتبه الجليله /ندي علي حبيب
قاسم بغضب:ياحج سيرة اسر ياريت متجيش علس لسان اي حد ومش عاوز اي حد يعرف انه ابني دا طلبي منك بجد
نسمه بصدمه شديدة:ابنه وطلعت برا تاني
نسمه بصدمه في نفسها ودموع:ازاي انسان حق*ير بشكل دا متجوز ومخلف وعاوز يخطبني بجد انا مصدومه وكملت بشجاعه انا هعرف الحقيقه ومنك كمان وطلعت علي الشقه
......................
في شقة غسان
غسان طالع من الحمام وفوطه علي رقابته ولبس بنطلون ميلتون بيتي وعاري الصدر
غسان :دي طبعاً عمرها ما هتغير من نفسها وهتفضل نايما للعصر برضو وراح عندها نور نور
نور بنوم :امممممم
غسان :قومي يلا الساعه بقت 2 اخلصي
نور بنوم:انا لسه منمتش
غسان وهو يلبس تيشرته :المهم انا نازل البسي وانزلي
نور بحزن:انت رايح الكتيبه بكرا
غسان بص ليها:لازم اروح
نور بدموع :وهتفضل شهر
غسان :شهرين علشان اجازه بقالي سنه
نور بعياط:طب هتسبني لمين هقعد لوحدي يعني
غسان قرب منها وحضنها:انتي عرفه شغلي يا نور عيوني ولازم اروح
نور بدموع في حضنه:لاء مترحش انا عوزاك جنبي هنا
غسان مسح دموعها:اهدي الأول المهم ننزل دلوقتي وبليل نتكلم تمام
نور بدموع:لاء هنتكلم دلوقتي خدني معاك بقي هو انا مش ملازم
غسان غمض عينه ومسح دقنته بايده يحاول السيطره علي غضبه :نور حببتي انتي حامل كلها كام شهر وتولدي هتيجي معايا فين
نور وقفت علي السرير:هاجي فين يعني هاجي معاك
غسان بعصبيه:انتي كنتي مش مراتي ولا بالنسبالي حاجه وكنت هموت من الغيرة عليكي ما بالك بقي من انك مراتي
نور قربت منه ومسك رقابته بمياعه :بتغير عليا يا غسونه
غسان بصدمه:غسونه
نور هزت رسها:ايوا غسونتي وباست رقابته
غسان بضحك:الحركات دي مش هتيجي معايا يا نونو المشكله انتي اللي هتتعبي
نور بخبط رجلها في الارض :اووف يعني مفيش فايده
غسان بضحك وهو نازل:لا انا نازل علشان نشوف موضوع نسمه وقاسم ونزل
نور في نفسها:طب هي لو نسمه عرفت موضوع اسر هتعمل ايه بس غسان وعدني ان مقولش لحد بس دي صحبت عمري زي ما هو صاحب عمره يوووه اعمل ايه دلوقتي بقي ودخلت الحمام
........................
في غرفة نسمه
نورهان بحزن:هو دا كل اللي حصل انا مش شايفه اي حاجه في لبسي يقوم يقولي انزلي علشان عوزه اغير
نسمه :.........
نورهان بستغراب :نسمه نسمه بت بتتتت
نسمه بتركيز:في ايه يا بنتي
نورهان برفع حاجب:احلفي بقالي ساعه بتكلم معاكي وانتي ولا هنا
نسمه بدموع مخفيه:معلش اصل حسه ان راسي وجعاني شويه
نورهان قامت قعدت جنبها :في ايه مالك عينك مدمعه ليه دا حتي النهارده حبيب القلب جي يتقدم
نسمه بصدمه:النهارده
نورهان ببتسامه:ايوا النهارده انتي مش شايفه الاكل اللي سوسو عملاه برا والحلويات دي حبساني ومش راضيه تخليني اطلع برا احسن اكله
سكينه :نورهان بت يا نورهان
نورهان بزهق:يا رتنا جبنا سيرة 5 جنيه نعم يا سوسو
سكينه:تعالي هاتي طماطم وخيار وفلفل من عند الخضري اللي في اول الشارع
نورهان :حاضر يا سوسو انا هروح يا نسوم وجايا تعالي معايا
نسمه بحزن:يلا جايا وطلعوا الاتنين
.......................
قدام المخزن
منير :الو اسمع يا حج ثروت احنا عوزين الحموله كمان يومين
ثروت:يا حج منير انت عارف الحموله بتوصل علي اسبوع والسوق واقف وانت عارف الكلام دا وانت شركتك طالعه في العالي اووي واكبر شركه في السوق
منير :يا جدع تف من بؤك المهم انا مليش دعوة بالكلام دا كله انا عاوز الحموله بعد يومين وميخصنيش بقي السوق ماشي ولا واقف وفقل السكه
غسان وهو داخل :في ايه يابا متعصب ليه كدا
منير بنرفزه :ياجدع حاجه تحر*ق الد*م ثروت الكل*ب من يوم ما الشركه بقت رقم 1 في السوق وبدين نعمل سلسله وهو مش مظبوط كدا
غسان :هات التلفون وانا اربيلك امه
منير :ياعم ولا تربي ولا تعمل سيبك منه
قاسم بغيظ:المهم دلوقتي هتيجو معايا علشان اقرأ الفاتحه ولا ايه
غسان بص لأبوه:والله انا مش فاضي
منير:خليها يوم تاني
قاسم بعصبيه:انا ماشي بكر والله اعلم هاجي ولت لاء
غسان بضحك:خلاص يابا الواد هيتشل وراح حضنه الف مبروك يا صحبي
منير حضنه:هنروح بعد صلاة المغرب
نفين من البلكونه:غسان غسان
غسان :نعم ياما
نفين:يعني بقولك نادي قاسم وابوك علشان نفطر ولا تيجي ولا تجبهم
قاسم بص ليه:اللي واخد عقلك يا حضرت الرائد
غسان:جين اهو نور نزلت
نفين :لسه
غسان :حاضر طلعين اهو
.......................
في شقة غسان
نور :يلا يا اسر علشان ننزل
اسر بجري:انا مش لبس غير الكوتش الجديد
نور بتعب:الكوتش الجديد هنلبسه ليه احنا هنلبس الكوركس وبعدين في خطوبه عمو قاسم هنلبس الكوتش
اسر بغضب:لاء مش نازل غير لما البس الكوتش
نور بزعيق:اسرررر تعالي هنا اخلص
اسر قرب بغيظ:نعم عوزه ايه
نور بعياط:انت بتزعلني ليه
اسر بصدمه :معلش خلاص انا اسف يا ماما وحضنها من راسها
نور مسحت دموعها:خلاص البس الكوركس يلا
اسر ببتسامه:يلا ننزل يا ماما ومسك ايدها
نور باسته من خده:يلا يا حبيبي
غسان :ايه اللي اخركوا كدا نور انتي كنتي بتعيطي ليه خير
اسر اتخبي ورا نور
نور:مفيش دا عيني وجعاني النهارده بس
غسان بعصبيه:اسررر تعالي هنا
اسر بخوف:ماما
نور مسكت اسر:متخفش يا حبيبي في ايه يا غسان متعصب ليه
غسان بضحك:خد يلا خلينا ننزل انت خايف كدا ليه
اسر جري عليه وحضنه
نور بصدمه:بياع ونزلت وراهم
..........................
في شقة نفين
نفين بحب :حمدالله علي سلامتك يانن عيني
نور بحب:الله يسلمك يا ماما وسلمت علي الجميع
والكل بدؤ يفطرو
تلفون نور رن
نور بفرحه :الو يا ماما ازيك
سكينه :ازيك يا جزمه عامله ايه
نور بضحك:الحمد الله
سكينه:تعالي علشان تفضلي مع البنات النهارده
نور :حاضر هعرف غسان واجي
سكينه:ماشي يلا سلام
قاسم بقلق:خير نسمه كويسه
نور :ايوا الحمدالله دا كانت عوزاني اروح عندها
نفين بحب:روحي يا حبة عيني
نور بجب :حاضر مش عوزه اي حاجه
غسان وهو بياكل بغيظ:وانا كنت قولت روحي ولا مفيش اعتبار ولا افهمها ازاي
نور :انا اسفه مكنش قصدي كدا
نفين :محصلش حاجه يا غسان
غسان :انا ومراتي محدش يدخل
نور بزعل:خلاص مش عوزه اروح
غسان :لاء روحي امك هي اللي طلباكي
نور بعند:غسان خلاص انا مش عوزه اروح
غسان قام من مكانها وقرب منها :قدامك 5 دقائق لو ملقتكيش لبستي هيكون في كلام تاني بينا
نور طلعت جري علي فوق ووقفت علي السلم :عوزه اسر علشان البسه
اسر :انا لبس اهو انا مش طالع
غسان :خلاص خدي هدومه معاكي وانتي راحه لبسيه هناك
نور :ماشي وطلعت علي الشقه
....................
نسمه ونورهان نزلوا علشان يجيبو خضار
قاسم :نسوم رايحه فين
نورهان:ازيك يا الو نسب
نسمه :ريحين نجيب خصار لسوسو
قاسم غمز ليها:في عروسه تنزل يوم خطبتها
نسمه :هو اسر فين
قاسم بستغراب:اسر فوق
نسمه:ابقي سلملي عليه
قاسم :طيب اطلعوا علي فوق والحضار هيجي ليكوا علي فوق
نسمه :لاء عوزين نتمشي
قاسم :وحياة امك ما تعندي معايا واطلعي يلا
نورهان :تسلم يا ابو نسب يلا يا نسوم وطلعوا
نورهان :في ايه بتعندي فيه ليه
نسمه:عادي مفيش
نورهان :نسمه استني انتي موافقه علي الخطوبه صح
نسمه بدموع:لاء ولما يجوا هقول لاء
نور بصدمه وهي طالعه علي السلم :................
انتظرو الحلقات الأخيرة وكشف الحقيقه ؟