رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول الفصل الحادى والثلاثون
حين نقع في الحب
البارت الواحد والثلاثون
للكاتبه الجليله/ندي علي حبيب
غسان بصدمه :نوررر وراحت حملها
قاسم :انزل تعالي هلي العربيه
غسان والعيله راحو علي المشفي
........................
في المشفي
غسان بغضب:دكتوره يا بقر بسرعه
الدكتوره:في ايه يا حضرت الرائد
غسان :مراتي حامل واغمي عليها
الدكتوره بصت عليها وقال بصوت عالي:جهزو غرفة العمليات ولاده مبكره بسرررعه واخذو نور علي جوا
.....................
خارج الغرفه
غسان رايح جي وسكينه ونفين البنات اللي بيعيطو
قاسم بعصبيه:انا مش فاهم بتعيطوا ليه ولاده ودا الطبيعي
نسمه بعياط:علشان طول اليوم كانت بتتوجع واحنا مش واخدين بالنا منها خالص
نورهان قامت من جنبهم وراحت وقفت جنب عمر
نورهان :انت مش راضي تكلمني ليه يا عمر
عمر :بجد يا نورهان انا مش فاضي ولا رايق دلوقتي
نورهان بسرعه:هتحجب علشان خطرك
عمر ببتسامه:مش علشان خطري علشان ربنا
نورهان ببتسامه:لسه زعلان مني
عمر:هزعل منك ليه يا بطه انا بس كنت عاوز اقولك انا بح
وفجأة الدكتوره طلعت وفي ايدها طفل صغير
الدكتوره ببتسامه وهي بتدي الطفل لغسان:الف مبروك ولد زي القمر
غسان بلهفه:ونور عمله ايه
الدكتوره:الحمد الله كويسه بس هي تحت تأثير البنج
نفين :هو في وحده بتولد من غير طلق يا دكتوره
الدكتوره:نادر لما تحصل بس دا سبب شدة الوجع مستحملتش ف اغمي عليها
منير :هتسمي ايه بقي يا غسان
قاسم :ودي عوزه كلام قاسم
غسان :لالا يبقي مرضين في حياتي حرام
قاسم :انا اصلاً مش راضي انت تطول
غسان وهو يقبل يد الصغير:انا هسمي عاصي
سكينه:يتربي في عزك يا ابو عاصي
غسان اعطي الصغير لهم ودخل غرفة نور
..............
في الغرفه
غسان مسك ايد نور وبيمشي ايده علي شعرها بحنان
نور بتدأت تصحي :امممممم
غسان بلهفه:بس اهدي انا جنبك اهو
نور بوجع :اه غسان انا ولادت
غسان :ايوا وجبنا عاصي
نور بصوت :عاصي انا كنت عوزه اسميه زين
غسان :يا حببتي احنا لسه يا ما هنجيب احنا قطعنا يعني انا عاوز 4 ولاد 4 بنات
نور بضحك:ليه دا كلو انت متجوز ارنبه
غسان بسها من طرطوفة منخارها :احلي ارنبه يا روحي ولسه هيبوسها دخلت نفين
نفين :خدي يا نور اكليه علشان بعيط
غسان :بدءنا اهو بقي
نور اخدت عاصي وظلت تقبل فيه ونفين خرجت
غسان بعصبيه:نور في ايه
نور : غسان دا ابني يا حبيبي
غسان راح نام علي الكنبه الموجوده في الغرفه يتفحص فونه ونور بدأت في تطعيم الصغير
.....................
سلوي بغيظ:مبتمتش ليه ليه كل ما بحاول اعمل حاجه بتكون لصالحها ليه بس برضوا غسان ليا انا يا ما صبرت وتعبت وكسرت اي حاجه تيجي ادامها
...................
في المشفي
كان الكل مشي علي البيت بعد ما شافوا نور
نور بتعب وغسان ساندها علشان يمشيها شويه ودي اوامر الدكتوره
نور :غسان انا خلاص مش قدره كفايه كدا خلينا نعد بقي
غسان:يا نور احنا لسه بدئين شويه كمان واعدي
نور بعياط دفنت وشها في رقبة غسان:لاء مبقتش قدره امشي
غسان بحنان حمالها :بس اهدي مفيش حاجه وبيقبل خدها والصغير بكي
نور:هاته يا غسان اكيد جاع
غسان راح حمله:انت بقي بدأت تقطع عليا من دلوقتي تعالي ياعم واداه لنور
نور :مين حبيب ماما الطبوش الجعان دا ياناس وبدأت في اطعامه
غسان :نور خلصي وانا هروح ادفع مصريف المستشفي واجي علشان نمشي
نور:ماشي يا حبيبي
...................
في منزل سكينه كانوا قعدين في الصاله بيتفرجو علي المسلسل
هاجر:يعيني عليكي يا نسمه اليوم باظ
نسمه :يلا مش مشكله اهم حاجه سي عاصي مش راضي يجي غير يوم قرأة فتحتي
نورهان :هو كدا المنحوس منحوس
سكينه:يا اما تدخلوا تتكلموا جوا يا تسكتوا مش عرفه اسمه المسلسل
اسر اللي مركز في المسلسل:انا مش عارف ايه دا
نسمه:وانت يا زعبل متابع المسلسل
اسر:ايوا انا وماما كانا متبعينه واسكتي بقي
هاجر :ملناش اعاد هنا انا دخله انام
....................
في المشفي
قاسم كان حامل الطفل وغسان ساند نور
قاسم :الواد دا نايم طول اليل
غسان:ايوا هادي
نور بتعب:مش قادره امشي
غسان اتعدل :استعنا علي الشقي بالله وحمل نور علي يده
نور بكسوف:غسان قاسم معانا
غسان بغرور:وايه المشكله واسكتي علشان انتي تقيلتي وحطها في العربيه ومشيوا
...................
في مكان يشبه الصحراء
عمرو لو فكرينه اللي كان عسكري في الكتيبه
امجد:اسمع يا عمرو الرائد غسان والظابط قاسم جاين بكرا والكتيبه هتمشي تمام
عمرو بفرحه:تمام يا فندم
كريم بحقد في نفسه :مش ان وصل يا حضرت اللواء
رواية حين تقع فى الحب الجزء الأول الفصل الثانى والثلاثون 32 من هنا