رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل الرابع والثلاثون 34
حين تقع في الحب 2
البارت الرابع والثلاثون
للكاتبه /ندي علي حبيب
سلوي مشيت وهي حسه بعجز رواحت قعدت علي البحر قدام النيل
سلوي ودموعها نازله :مش ذنبي ان انا دخلت السجن دخلت علشان احمي اغلي واحد في قلبي ورغم كدا عرفه انه مش هيكون ليا بس ليه مش قادرة انساه ليه مش قدره اشوف احمد زي غسان وكملت بصراخ هفضل احبه لامتي هفضل افكر انه هيكون ليا وملكي لامتي
عمر من وراها :الحب الاول صعب يطلع من القلب يا سلوي
سلوي بعياط بصت وراها :مش قادره اخبي حبي ليه يا عمر مش قادره ولا هقدر
عمر حضنها :اهدي وفكري في الحلو ان انتي بكرا هتتجوزي وهيكون عندك عيله زيه وهتلاقي حبك
سلوي بصراخ :مستحيل مستحيل يا عمر اقدر اكرهه ورغم كدا نور بتحبه
عمر :وهو بيعشقها وحتي ايه دي ام ولاده انسي يا سلوي غسان مش ليكي
سلوي مسحت دموعها :هحاول بس احمد سابني
عمر :الف داهيه هو اصلا ماستهلش شعره منك وحط ايده علي كتفها يابت دا انا هجوزك واحد احسن من مسي ذات نفسه
سلوي ضحكت:ربنا يخليك ليا
عمر باس راسها:ويخليكي ليا يا لوالوا ركبو عربيته ومشو
..................
في منزل منير الالفي
العيله وصلت كلها
قاسم :ابا انا طالع اناام علشان مش شايف قدامي
منير :اطلع يابني
قاسم :يلا عوزه حاجه ياما
نفين :لاء خد مراتك واطلع انت يابني
قاسم اخد اسر ونسمه وطلعو علي فوق
................
في شقة نسمه
قاسم دخل اسر علي الاوضه بتاعته وفضل جانبه لحد ما نام وبعدين دخل اوضته لقي تسمه قاعده علي لسرير
قاسم راح قلع قميصه ونام جنبها
قاسم :مش قادر حاسس ان عضمي متكسر يابت
نسمه :طب قوم البس لما اعملك كوبايه شاي اخضر واجيلك
قاسم بتعب:هاتي انتي بس ترنج ليا علشان بردان
نسمه جابت ليه ترنج وساعدته في لبسه
نسمه :نام شويه وهتبقي كويس
قاسم شد نسمه بتعب نيمها علي السرير ونام في حضنها ونسمه حصنته
قاسم :تعبان خليكي جنبي
نسمه :انا معاك اهو يا حبيبي
.................
غسان وصل ركن العربيه وطلع علي فوق
غسان :طب كويس ان العيله وصلت الصبح ابقي اشوفهم زمانهم نامو وطلع علي شقته
غسان دخل حط المفتاح علي البار ودخل اوضة
نور كانت قعده علي الفون
غسان راح قلع قميصه وترمي علي السرير
نور قامت :حبيبي لحظه والاكل يكون جاهز
غسان مسك ايدها :مش جعان لسه واكل بس تعالي انتي
نور :عاوز ايه يا روحي
غسان بخبث:هكون عاوز ايه مش كملي التلت شهور
نور بتوتر :ها يعني
غسان قام وشالها وقعدها علي رجله ورجع شعرها لورا :يعني عاوز كام بوسه علي كام حضن علي كام
نور بمقاطعه بكسوف :بس خلاص
غسان باس خدها :عملت ايه انا وباس رقابته وحضنها بتملك
غسان بحب:احيانا بحس ان الدنيا هتكون ازاي لو اناي مش موجوده فيها
نور باستة جنب شفايفه :نور من غير غسان ولا حاجه انت شريان جوا قلبي يا غسان
غسان شالها بحب ورمانسيه وحطها علي السرير براحه :بحبك يا نوري
نور بهمس:بحبك اكتر
وبعدين .......
.........................
في المستشفي
عمر دخل
نورهان بلهفه :كنت فين يا عمر
عمر :كنت بجيب سلوي انتي عمله ايه دلوقتي
نورهان :سوسو اكلتني وراحت الحمام كويسه متقلقش
عمر قرب منها يبوسها
نورهان بقرف:عمر شيل البرفان علشان ريحتك وحشه
عمر بصدمه:رحتي انا
نورهان :ايو انا قرفانه منك بس مش عوزاك تمشي
عمر :انتي في شهر الوحم ايوا المهم احمد ساب سلوي
نورهان بصدمه:ليه كدا
عمر بغموض:انا عارف ليه
نورهان :طيب احكي
عمر :.................
(انتظرو القادم )
انا كنت حاسه ان سلوي واحمد وراهم حاجه والا احمد مستحيل يتخلي عن حب سلوي 4 سنين من لا شئ كدا بس سلوي بتحب غسان يعني مفيش حد مرتاح اه لو القدر في ادينا كان الانسان غير حجات كتيررر بس هنفضل نحلم ونتخيل نفسنا مكان دا ودا واحنا منعرفش انه مرتاح ولا قلقان 🔏🔏
رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل الخامس والثلاثون 35 من هنا