📁

رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل السابع 7 بقلم ندى على حبيب

رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل السابع 7 بقلم ندى على حبيب


رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل السابع 7 بقلم ندى على حبيب 

حين تقع في الحب 2

البارت السابع 

للكاتبه /ندي علي حبيب 


نسمه بعياط:بابا اتصل بدكتوره بسرعه 


نفين بعياط:ايه اللي بيحري لولادي يارب 


وبعد وقت وصلت الدكتوره 


الدكتوره دخلت عند نور وكشفت عليها وعلقت ليها محلول وطلعت 


نورهان :مالها يا دكتوره 


الدكتوره:مفيش اي قلق يا مدام دي شده توتر وارهاق اهم حاجه نفسيتها 


منير حاسب الدكتوره ومشت والبنات راحت قعدت جنب نور بحزن 


.......................

في المستشفي 

في قسم الحروق في المستشفي 


الدكتوره بمياعه وهي بتقرب من غسان :اقلع القميص يا باشا 


غسان قلع القميص وعضلاته بانت 


الدكتوره بدلال وهي بطهر الجروح :لو عاوز اي هدمه احنا تخت امرك ياباشا 


غسان في نفسه :البت حلوه اه بس نور لو لمحتها احتمال احي في المستشفي العمر كله 


غسان بصوت رجولي:متشكر تقدري تطلعي برا 


البت طلعت بغضب 


وغسان لبس قميصه وراح علي غرفة سلوي 


..................

في غرفة سلوي 


سلوي بحزن :اسفه وهفضل اقول اسفه طول حباتي يا غسان ان انا اتفقت مع 


غسان بمقاطعه :انتي قبل اي حاجه اختي ولو كنتي عرفتيني الموضوع من الاول انا مكنتش خليتك في السجن ساعه وحده 


عمر :المهم الحمد الله رجعت لينا بالف خير 


غسان :الحمد الله المهم مش نوين نروح 


قاسم :عمر انا جي ابات عندم النهارده 


عمر :تنور يا حبيبي بس خير 


قاسم :علشان انا متأكد ان مش داخل الشقه الساعه 1 بليل يا عم الرومانسي انت وهو 


غسان بغرور:اسمع يلا انت وهو ان مراتك انت وهو اتكلمت كلمه قلم مظبوط علي وشها ترجع زي ما كانت 


عمر :يعجبني فيك سيطرتك 


سلوي بضحك :يلا انا جهزه 


الشباب اخدو سلوي واتجهو للمنزل في الجماليه


.........................

في منزل منير الالفي 


الشباب طلعوا فوق وكانت الصدمه شديده علي الطرفين 


الشباب :ان نور فين 


البنات :سلوي موجوده 


نفين بصدمه :سلوي 


انتصار بغضب:انتي ايه جيبك هنا بعد اللي عملتيه انتي موتي بالنسبالي 


سلوي بعياط:ماما انا 


انتصار :اوعي اسمع منك كلمه ماما دي 


عمر :امي انتي لازم تهدي سلوي مظلومه 


منير :مظلومه ازاي بعد اللي حصل دا 


غسان حكي ليهم اللي حصل كله 


انتصار راحت عليها وحضنتها بعياط:كنت عرفه ان تربيتي مش كدا ليه تشيلي نفسك قضيه ذي دي حتي لو كان الامر ايه 


سلوي بعياط :عندي ان تحمي عيلتي بعمري كله يا امي


غسان :انا طالع انام علشان اكيد نور مستنياني بفارغ الصبر 


نفين :مراتك متعلق ليها محلول جوا يا غسان 


غسان بصدمه وخوف دخل عليه الاوضه 


................

في غرفة غسان القديمه 


غسان حصن نور اللي نايمه :اسف اسف يا عمري اكيد خوفتك عليا 


نور بدأت تفوق:غساان غساان انا عوزاك 


غسان حضنها بقوة :بس يا روحي انا  معاكي اهو مفيش حاجه 


نور قامت وحضنته بعياط:ايه اللي اخرك انا كنت هموت وانت مش موجود معايا كنت مش قادره اتنفس انت نفسي ورحي سبتني ليه 


غسان وهو بيبوس فيها :بس يا نور عيوني انا معاكي اهو مفيش حاجه اهدي اتنفسي يا روحي اهدي 


نور مسحت عيونها بغضب:يلا خليك نايم لوحدك هنا انا هطلع انام في شقتي علشان تستاهل 


غسان افتكر كلامه لشباب في المستشفي :نور انام فين هنا بطلي شغل العيال دا ويلا اطلعي قدامي علي الشقه 


نور قربت ليه :طب اقسم بالله يا غسان ما انت نايم معايا في الشقه وهتنام هنا وسابته وطلعت 


غسان طلع برا 


...........

في الصاله 


غسان :احم بقولك ايه يا حج انا نايم هنا النهارده 


قاسم وعمر بضحك :يعني عليك امال فين الالم اللي علي وشها 


غسان بغضب:اقسم بالله لو سمعت صوت واحد فيكم لكون ضربة بنار النهارده 


قاسم :وليه الغلط انا طالع شقتي بحترامي اهو 


عمر :ادخل في حضن اخوك يا فوزا وبيبص لنورهان 


نورهان بغضب:عمر اوعي تقرب ليا اوعي واياك تيجي ورايا انا عرفتك اهو نام في حضن اخوك النهارده بقي وطلعت لنور 


غسان بضحك :لاء مسيطر يلا يلا يا قبطان ندخل ننام 


عمر بحرج :الواحد حاسس نفسه قد النمله 


..................

في شقة نسمه 


قاسم :والله دا اللي حصل اعمل ايه اسيب الشغل واجي يا نسمه 


نسمه بغضب:لاء في حاجه اسمها فون ترن تقول انا بخير او اي حاجه مش تسبني عمله شبه اللي ولا حيا ولا ميته 


قاسم قرب عليها :خلاص اسف ياروحي اهدي مفيش حاجه 


نسمه بغضب:قاااسم اوعي تقرب مني اقولك تعالي كدا وخدت ايده وطلعته برا الشقه وقفلت الباب 


نسمه :انزل نام غي حضن ابوك يا حبيبي 


قاسم بصوت واطي:افتحي يا نسمه اخلصي نيمه نسمه 


قاسم وهو نازل علي السلم :انا عارف انه يوم باين من اوله 


ودخل براحه الشقه بتاعت ابوه ودخل براحه غلي غرفه غسان وقفل الباب براحه تحت نظر عمر وغسان 


غسان :الله نساء الخير يا قاسم جي ليه خير 


قاسم بخضه :انت بتعمل ايه هنا انت وهو 


عمر :والله السؤال ليك داخل شبه الحرامي كدا ليه 


قاسم بتوتر:عادي ضربتها ونزلت انام تحت 


غسان بضحك :ضربتها برضو تعالي يابا احضن عمر ونام 


.....................

عند البنات 


نور نيمه ونسمه جنبها ونورهان 


نسمه :فكرين يابنات كنا بنام كدا عند سوسو 


نورهان :يااه كانت اجمل ايام نفسي ترجع تاني لو يوم واحد بس 


نور :انتي كنتي بتعملي ايه غير الاكل يا نورهان 


نسمه :انا ونور قررنا نروح نعد نعاها بعد العيد شويه تعالي معانا


نورهان :اشطا المهم يلا نامو تصبحو علي خير 


ونامو في سعاده وفرح !


رواية حين تقع فى الحب الجزء الثانى الفصل الثامن 8 من هنا


Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات