📁

رواية امتلكنى كبير الصعيد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم M_H

 رواية امتلكنى كبير الصعيد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم M_H

رواية امتلكنى كبير الصعيد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم M_H
رواية امتلكنى كبير الصعيد

رواية امتلكنى كبير الصعيد الفصل الحادى والعشرون 21

الفصل الواحد والعشرين 

خديجه بحـ ـزن : ايوه انا قربت من حازم يا سليم بس لسه بخـ ـاف منه ومش هقدر اقوله

سليم وهو بيمسح وشه بغضـ ـب

: هو بالعافيه

خديجه : معرفش يا سليم بس ممكن تتكلم مع عمي ولازم امشي اقبل م سليم يشوفني 

سليم اتنهد : خلاص روحي

حازم دخل الاوضه قبل ما خديجه تطلع وقعد علي الكرسي ببرود

دخلت خديجة وهي في ايديها كوباية اللبن

حازم ببرود ولع سيجاره 

: كنتي فين 

خديجه بتحط اللبن جنبه بخوف

: ك.. كنت.. الصراحه كنت عند سليم 

حازم بينفث الدخان : بتعملي اي 

خديجه بتوتر :ك.. كان يعنى عايزني اتكلم معاك في موضوع بيلا 

حازم قام وحط السجاره في الطفايه ومشي علي برا ببرود 

: متكررش تاني 

...... 

حازم وسليم قاعدين قدام سليمان

سليمان بأمر : كتب كتابك علي بيلا بنت عمك النهارده وبكره الد*خله 

سليم بضيق : مش موافق

سليمان بحدة : يعنى اي مش موافق هتكسر كلمتي 

سليم : يا بوي بيلا دي اختي اتجوزها ازاي 

حازم مركز مع الحوار بس 

سليمان: اكتم هتتجوزها ورجلك فوق رقبتك 

سليم تمتم بضيق : اللي تشوفه يابوي

الباب خبط وكانت خديجه دخلت وهي باصه في الارض بخوف و ماسكه تيشيرت في ايديها 

سليمان : خير يا خديجه يا بنتي

خديجه بتوتر : ك.. نت جايبه لحازم يلبس 

سليم بضيق : خد يا حازم من مراتك لا تبرد

حازم بحده: كفايه وجوك بيدفي 

سليمان : خد من مراتك يا حازم 

خديجه مدت ايديها بالتيشرت وحازم خده منها بحده لان حازم كان قاعد بالبنطلون بس

سليمان : خديجه خبري اختك ان كتب كتابها علي سليم النهارده وبكره الد*خله 

خديجه بتوتر : بس هي مش موافقه 

سليمان : ومن امتا وهي البنات بتوافق او ترفض 

خديجه : بس يا عمي.. 

سليمان : خلص الكلام روحي خبريه

...... 

بيلا بدموع : بس انا مش عايزه اتجوز

خديجه قاعده جنب بيلا علي السرير : طاب ليه يا حبيبتي اللي في سنك عندهم عيال في البلد وبعدين سليم شخص كويس ولله

بيلا بدموع : بس انا عايزه اكمل تعليمي

خديجه : ومين قالك سليم مش هيخليكي تكملي اسبوع والنتيجه تظهر وهخليه يقدملك في احسن كليه 

بيلا: طب ونبي حاولي مع عمي تاني 

خديجه اتنهدت : حاولت والله وهو مصمم مينفعش تكسري كلمة عمك ولا انتي في حد بالك

بيلا بخوف : لا لا مفيش

خديجه باست راسها وقامت 

: هسيبك تجهزي علشان كتب الكتاب وانا هنزل احضر الاكل مع مريم لضيوف.. 

.......... 

المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير 

بعدها انطلقت الزغاريط ف البيت والكل بدا يتحرك... 

حازم بياخد الصينيه من خديجه اللي عليه الاكل من المطبخ 

حازم بحده وهو شايل الصبنيه

: راحه فين 

خديجه : هطلع اصب معاك

حازم بأمر : خشي جوه 

خديجه : مفيش حد غ.. 

حازم بحده : قولت خشي جوه 

خديجه دخلت لقيت زين ماسك الصينيه ومريم بتحطله اكل عليها وهو بياكل من الصحون 

مريم : يوووه يا زين كفايه بتبوظ شكلهم 

زين شال الصينيه وقرب من مريم باسها من شفا*يفها بسرعه 

: ماشي يا بطل لينا اوضه تلمنا  

مريم وشه احمر من خديجه الي شافتهم وهي واقفه علي الباب 

زين عدا جنب خديجه بصتيه

زين بمشغابه: مرات اخويه القمر 


عدا اليوم بين فرح اهل القريه وضيق سليم وحزن بيلا

........ 

خديجه خدت الشاي وطلعت فوق السطوع 

وكان حازم نايم عاري الصدر وهو بيبص لسما 

خديجه : الشاي

حازم بصلها ورجع بص قدامه تاني 

: حطيه.. 

غمض عينيه بضيق وقال : قولتلك ميت مره متطلعيش علي السطح بلبس ضيق

خديجه بطوع : حاضر.. 

خازم : انزلي نامي 

خديجه بلهفه : وانت مش هتنام 

حازم: لا انا هبات هنا روحي ان

خديجة : بس مينف...

حازم بحدة : قولتلك هبات هنا و انزلي نامي 

خديجه نزلت بحزن ..... 

.........

:طاب انتي هتفضلي قاعده تعيطي كدا بقالك من الصبح مقلتيش قلته خديجه الي قاعده جنب بيلا 

بيلا بدموع:مش عايزه اتجوز 

خديجه بتعب:ليه طيب

بيلا بهستريه:لاني مش بنت يا خديجه مش بنت... يتبع

إمتلكني_كبير_الصعيد

رواية امتلكنى كبير الصعيد الفصل الثانى والعشرون 22 من هنا

لمتابعة الرواية تابعونا على هذا الجروب

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات