📁

رواية كيان الزين الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية كيان الزين الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد


رواية كيان الزين الفصل الثالث

البارت التالت 


ابراهيم: طيب فين الماذون عشان تتجوزو 

_ههه ادخل ياحضرت الشيخ 

=سلام عليكم 

_اهو يلا ياشخنا اكتب 

=حاضر يابيه 

وقعدو والشيخ بركه الله لكمن وبارك عليكم يلا امضي هنا ياباشااا وانتي يابنتي تعالي امضي 

ياسمين مسكت القلم بعيط وايدها بتترعش ولسه هتمضي 

_استني متمضيش 

الكل 😳😳😳😳😳

ابراهيم: انت مين ياباشاااا 

خالد: اباشاااا يبقا احمد الهواري صاحب اكبر شركات التصدير 

منال وابرهيم 😳😳: هاااا 

ابراهيم: اتفضل طيب ياباشاااا اتفضل اتفضل 

احمد: اطلع بر ياسمين مش هتتجوزك يلا بر 

_حاضر ياباشااا طالع اهو وسابهم ومشي 

ابراهيم: ارتاح طيب يابيه 

احمد: عايز ياسمين في مكان وحدين هنتكلم في موضوع 

منال: اتفضل الاوضه اهي ياباشااا خدي يابت ياسمين الباشااا الاوضه وتكلمو 

ياسمين: اتفضل ودخلت وهو دخل ورها 

احمد بعد مدخل ورها قفل الباب 


ياسمين: اتفضل في اي 

احمد: انا عارف انك عايزه تسيبي البيت ده عشان عارف انهم بيعذبوكي 

ياسمين: هو فعلا عايز اسيبه بس اسيبه وانا رايحه مكان بحبه واللي فيه يحترموني 

احمد: طيب بصي انتي اول مشوفتك قولتلك كيان صح 

ياسمين: اه صح 

احمد: دي صورت كيان وطلعها وورهالها علي الفون كيان دي بتكون بنت اختي الله يارحمها وانا اللي مربيها وهي وابني زين حبه بعض اووي واتكتب كتابهم بس من 6شهور كيان دي عملت حدثه وماتت ومن الوقت ده وزين ابني مدمر حياته وساب شغلو هو كان ظابط قد الدنيا كان اللي بيسمع اسمو كان بيترعب وبس من بعد مهي ماتت ساب شغلو وبقا يسهر لو الصبح ويشرب ودمر حياته ومحدش هيقدر يرجع ابني تاني غيرها بس كيف وهي ميته وبما انك شبها توافقي تكوني هي 

ياسمين: انت بتهزر كيف هكون هي وهو حبها الحب ده اكيد هيعرف يفرق بينا اللي بيحب حد بيعرف يفرق بينه وبين مليون شبه زيو كيف 

احمد: بصي انا هعرفك كل حاجه عنها وعن زين واعلمك طريقه كلامها ولبسه وكل حاجه واخليكي انتي هي بالظبط بس وافقي ارجوكي عايز ارجع الظابط زين تاني من جديد 

ياسمين: ممش هقدر اساعدك بجد 

احمد: وافقي انتي بس وانا هعمل كل حاجه 

ياسمين: ماشي موافقه بس لو معرفتش متحطش السبب عليا 

احمد: ماشي يابنتي المهم في شرط 

ياسمين: اي هو 

احمد: محدش يعرف باتفاقنا ده حتي ابوكي وامك اللي بر دول 

ياسمين: طيب لو سالوني اقولهم اي 

احمد: انا اقولهم اني هشتريكي وهم هيوافقه دول كلاب فلوس 

ياسمين بحزن: فلا هيوافقه يببعو بنتهم المهم الفلوس 

احمد: متزعليش ربنا بيعمل كل حاجه عشان مصلحتنا يلا يابنتي اسيبك تجهزي شنطتك وتيجي معايا ولا اقولك متجهزيش حاجه تعالي كدا 

ياسمين: ماشي جي بس 

احمد: عارف عايزه فلوس عشان مساعدتك دي 

ياسمين: لع مش عايزه فلوس كفايه انك هتطلعني من هنا وهقدر اعيش يومين حلوين 

احمد: امال عايزه اي 

ياسمين: بعد ما المهم تخلص مش عايزاك ترجعني هنا 

احمد: ماشي موافق يلا 

ياسمين: شكرا يلا 

ابراهيم: في اي ياباشااا 

احمد: موافقين تبيعو ياسمين ب3مليون جنيه 

ابراهيم ومنال بصو لبعض من الزهقول 

منال: بتقول كام 

خالد: بيقولك 3مليون جنيه 

ابراهيم: موفقين فين الفلوس وخدها 

ياسمين دموعها نزلت وهي واقفه جمب احمد راح احمد مسك ايدها وجمد عليها متزعليش وراح كتبلهم شيك وخد ياسمين ومشي في العربيه 


احمد: عيطي ليه هيوحشوكي 

ياسمين: عيط علي انهم رموني كدا في اهل يرمو عيالهم دول اول مسمعو الفلوس ملحقوش حتي يفكرو فيه ووافقه هم ليه بيعملوني كدا اي اللي عملتو ليهم دول مش اهل ابدا ولا عندهم قلب 

احمد: متزعليش وانسيها من دلوقتي انا هكون ابوكي وصدقيني هتعيش ايام هتنسيكي كل اللي عشتيه بس قولي يارب والحمدالله 

ياسمين: الحمدلله 


منال: هو شرها ليه 

ابراهيم: نعملو اي المهم دلوقتي هنبقا اغنياء جدا وهنطلع من المكان القرف ده ونعيش 

منال: فعلا خليها تغور تعال نروح نجيب لبس ونظبط نفسنا 

ابراهيم: يلا 


دق دق 

حور: زين ممكن ادخل 

زين: دقيقه وراح دايس علي زرار ادخلي 

حور: بتعمل اي 

زين: كنت برتاح وقايم البس عشان رايح اسهر بر 

حور: طيب ممكن نقعد حبه مع بعض 

زين: ماشي بس بسرعه 

حور: حاضر بس قولي هو في حيات حد بتقف علي حد 

زين بتفكير: اه ياحور لم تكون حيات الشخص التاني تكون كل حيات الاول انتي لسه محبتيش ياحور ومتعرفيش يعني اي حب وعشق وانا عارف ان كلامك علي كيان بس بجد مش قادر اتقدم في حياتي من غيرها هي كانت حياتي ياحور 

حور: ياروحي عارفه بس هقول هل كيان دلوقتي مبسوطه انها شايفه حلمها هي وزين اتهد 

زين: انتي قولتلي اي حلمها هي وزين مش حلم زين لوحدو يعني كان حلم مشترك فمدام هي مشت يبقا الحلم يتنسا 

حور: لع يازين فوق وكمل حلمكم انك تكون ظابط قد الدنيا دي كلها وافتكر وعدك لكيان يوم التخرج 


فلاش بااااك 

زين بفرح وهو داخل من الباب لاقي كيان واقفه جري حضنها وفضل يلف بيها وبصوته العالي: نجحت وهبقا ظابط قد الدنيا 

كيان بفرح: بجد ياحببيبي الف الف مبروك 

احمد: الف الف مبروك ياحبيبي وراح حضنه 

زين: الله يبارك فيك يابابا 

حور: الف الف مبروك ياحبيبي 

زين: الله يبارك فيك ياقلبي 

كيان: زين اوعدني وعدن بمناسبه انك نجحت 

زين: بوعدك 

كيان: يابني دايما بتوافق علي كل كلامي قبل متسمعو ليه اسمع الاول 

زين: عشان كيان هي زين يعني يلا قولي يام لسان 

كيان: لا والله 😒طيب اوعدني انك هتكمل حلمك وتكبرو وتساعد البلد من الفساد وكل حاجه وهتكون اكبر ظابط في العالم 

زين: طول ما كيان مع زين ف ازين هيحقق حلمو ويبقا اكبر ظابط في الكون كله 

كيان: ربنا يديمك ليا ياكل حياتي يارب 

زين:يارب ويديمك ليا يامن دعوه لها في سجودي انها تكون ليا 

كيان: يارب ياحياتي 

حور: نحنو هنا لاحظو ان في سنجوله هناك 🤌😂😂

كيان: وآلله ياسنجوله مالناش فيه ثما انا بتكلم انا وجوزي قرت عيني يبقا تهسي انتي ياسنجوله 

حور: تهسي نفسي افهم انتي دخلتي هندسه كيف 🤌🤌😂😂😂

كيان: مالكيش فيه يابت ياسنجوله انتي 😕😕

احمد: ههههه بس انتو الاتنين بقا زين يابني هنعمل حفله بليل بقا بمناسبه نجاحك 

زين: اوكي يابابا 

كيان وحور: اوععععععععع 

الحاضر 

حور: نسيت وعد كيان يازين 

زين: وغدي ليها اني هبقا اكبر ظابط وهي معايا 

حور: ومين قال انها مش معاك هي مش عايشه في قلبك وروحك 

زين: حور انا ماشي اتاخرت وسابها ومشي 

حور: مش عارفه ليه قلبي حاسس انك هترجع زين القديم قريب يازين ربنا يهديك يارب ياخوي 


احمد اخد ياسمين وودها محل كبير 

احمد: ياسمين دي ايه هتساعدك هي عارفه استيل كيان فهتختار ليكي وتقيسي وهتظبطك لانهاللي كانت تعرف كيان اووي ايه 

ايه: ايو ياياباشاااا 

احمد: مش عايزك تنسي اي حاجه من اللي قولتهالك 

ايه: ان شاءلله مش هنسا وبكرا ان شاءلله هتستلم مني كيان ان شاءلله 

احمد: تمام ربنا معاكم سلام 

ياسمين: انت هتسيبني وتمشي 

احمد: متخافيش بكرا هاجي اخدك 

ياسمين: طيب


كيان الزين 

بقلم جاسمين محمد

رواية كيان الزين الفصل الرابع 4 من هنا

لمتابعة باقى الرواية زورونا على التليجرام من هنا

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات