📁

رواية كيان الزين الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

رواية كيان الزين الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد


رواية كيان الزين الفصل التاسع 9

البارت التاسع 

بعد ما مشو كيان طلعت اوضتها ووقفلت الباب عليها ورنت علي حد 

كيان: الووو ايو عامله اي 

_الحمدلله بخير ياروحي انتي عامله اي 

كيان: الحمدلله بخير بس زهقت عايزه اعرفهم الحقيقه بقا ولو قولتلهم ان هم عملو في كذا وكذا والسبب في موتي هم 

=لازم اثبات ياروحي انا عارفه انهم هيصدقوكي بس الشرطه عايزه اثبات 

كيان: طيب بصي يوسف قابلني امبارح وحصل......... 

=طيب مهو كدا تمام اهو ومهمتك بدات تخلص بس خلي بالك من نفسك 

كيان: حاضر بس ادعيلي 

=حاضر هدعيلك ياقلبي 

كيان: تسلملي يالا سلام 

=سلام 

كيان قفلت الفون وبتلف ورها لقت 😳😳😳

كيان: حور عايزه حاجه 

حور: كنتي بتكلمي مين 

كيان: ها اه كنت بكلم المره اللي كانت مقعداني عندها الفتره اللي فاتت دي 

حور: ااااه تمام 

كيان: كنتي عايزه حاجه لم جيتي 

حور: اه كنت هقولك اني ماشيه 

كيان: تمام ياحبيبتي روحي وخلي بالك من نفسك 

حور: تمام ياروحي 

كيان: سلام ياقلبي 

حور: سلام ياحبيبتي 

كيان بعد ما حور مشت حطت ايدها علي قلبها: يالهوووي الحمدلله لازم بعد كدا اخلي بالي مش لازم انكشف دلوقتي 


عند زين وصل مركز الشرطه 

حاتم: اوع اوع اوع بقا الظابط زين هنا في القسم في حاجه ولا اي 

زين:هو لازم اجي يبقا في حاجه 

حاتم: اه امال هتيجي ليه غير لو في حاجه 

_صوت من ورهم وليه ميجيش عشان شغله هنا 

حاتم: شغل اي هو مش ساب الشغل 

=لع مهو رجع ليه تاني وهيرجع الامان والوحش اللي كله بيخاف منه 

زين: حبيبي والله بس مافيش وحش غيرك انت ياحضرت الظابط محمد 😂😂😂

محمد: ياعم هوا انا اجي جمبك حاجه اتنيل 

زين: لا والله المهم مكاني لسه موجود ولا لع 

محمد: اكيد موجود وحتي لو مش موجود نخلقه 

زين: تسلملي ياحبيبي والله المهم سيات الواء حازم جو 

محمد: اه ومستنيك من بدري 

زين: تمام انا داخلو 

محمد: اتفضل 


حاتم: الو زين رجع الشغل تاني 

=اي رجعو تاني العمليه هتتنفز بعد خمس ايام 

حاتم: وانا اي عرفني المهم حاولو تحصنو نفسكم علي قدر الامكان زين رجع وباين عليه راجل قووووي وانت عارف زين 

=تمام تمام المهم متنساش تعرفني كل حاجه بتحصل اول باول 

حاتم: تمام ياباشااا 


بليل 

زين دخل وقعد

كيان: حمدالله علي السلامه 

زين: الله يسلمك

كيان: احكيلي عملت اي 

زين: طيب شوي كدا ارتاح ونقعد نحكي براحتنا 

كيان: اشطااا ياحضرت الظابط 

زين: قلب حضرت الظابط امال فين بابا وحور 

كيان: حور طلعت هي وخالو فوق وقالو لم تيجي انادم عليهم عشان مستنينك بتعشاء معاك 

زين: طيب تمام اطلع اخد دش واغير عقبال متجهزي الاكل وتنادمي عليهم عشان تعبان وممكن انام وانا بكلمك دلوقتي فاخد دش عشان افوق 

كيان: تمام اطلع وانا لم اخلص انادم عليك 

زين: تمام وسابها وطلع 

كيان بعد مهو طلع دخلت المطبخ تجهز الاكل 

بعد شوي 

كيان: زين يازين انزل 

احمد: اطلعي شوفيه يمكن نام او في الحمام لسه بياخد دش ومش سامعك 

كيان: حاضر هطلع اصحيه ابداو انتو عقبال منادمو واجي 

احمد: ماشي روحي يابنتي 


كيان بتخبط علي الباب: زين يازين وراحت فتحت الباب وعماله تتلفت في الاوضه لاقته نايم علي كنبت الانتريه وماسك ملف راحت عندو وبتهزو من كتفه 

كيان: زين فوق زين 

زين: في اي ياقلبي 

كيان: انت تعبان اووي كدا 

زين: كان في شغل كتير وعملتو حتيعني مخلصتهوش واكمل عليه بكرا ومتنسيش اني سايب الشغل من زمان وكنت سهران امبارح 

كيان: ربنا معاك يارب طيب تعال ناكل واطلع نام 

زين: تمام يلا ونزلو هم الاتنين 

احمد: كنت فين ياحبيبي 

زين: راحت عليا نوم والله يابابا وانا بشوف الملف 

احمد: ربنا معاك يارب يلا ناكل ونام 

زين: حاضر وبداو اكل

 مي: الله الله ده باين حماتي هتكون بتحبني اوووي اووي 

 ‏حور بقرف: هو انتي اي جابك دلوقتي الساعه 12

 ‏مي وهي بتقعد علي سفره الطعام: وفيها اي انا جي بيت عمي واجي في اي وقت ونام فيه عادي مش صح يعمي 

 ‏احمد: صح يابنتي 

 ‏مي: سمعتي ممكن تقومي تحطيلي اكل ياكيان 

 ‏كيان: حاضر 

زين: كيان خليكي قاعدها مكانك وانتي عايزه اكل لاتقومي تحطي لا نفسك لام متاكليش 

كيان: عادي يازين اقوم احطلها 

زين: انا قولت اي خليكي مكانك 

مي: تمام يازين انتصار يانتصار 

انتصار: ايو ياستاذه مي 

مي:هتيلي الاكل علي اوضتي فوق 

انتصار: حاضر وراحت مي سيباهم وطلعت فوق 

كيان  : مكنتش داعي كل ده يحصل كنت حطيتلها وخلاص 

زين: انتي صحبت البيت واللي يجي يعمل اللي عايزه بايدو ولو معجبكيش كلميه

كيان: تيب اهد طيب 

زين: انا خالصت اروح اطلع انام بقا 

احمد: تمام يابني 

حور: وانا كمان اكلت اروح اطلع 

احمد: ماشي 

بعد ما زين وحور طلعو 

احمد: كيان اللي زين يقولك عليه اعمليه واسمعي كلامه 

كيان:حاضر بعد اذنك بقا اروح انام 

احمد: روحي يابنتي 

كيان طلعت نامت وكله نام 

تاني يوم الصبح 

كيان  : يالهوي اي ده انا كيف مسمعتش صوت المنبه الساعه 7ونص المفروض زين يكون صحي وماشي وقامت جري من علي السرير وراحت عند زين ولسه هتخبط لقت زين لابس بيفتح الباب وطالع عليها 

كيان: صباح الخير يعني صحي بدري ولوحدك ولابس 

زين: صباح النور بصراحه مش انا اللي صحيت في حد جه صحاني 

كيان: مين 

انتصار: كيان يابنتي كلمي استاذ احمد 

كيان: جي اهو اروح اشوف خالو وبعدين نتكلم 

زين: ماشي بعد ما مشت كيان لو عرفت ان مي اللي صحتني هتزعل ربنا يسترها 


كيان: صباح الخير ياخالو 

احمد: صباح النور ياحبيتي اخرتي ليه النهارده 

كيان: راحت عليا نومه والله 

احمد: كويسه يعني 

كيان: اه الحمدلله 

احمد: تمام الحمدلله يلا نفطر طيب 

كيان: يلا و اهو زين وحور نزلو 

مي جابت الاكل وحطته: يلا بقا اتفضلو دوقو وقوليلي رايكم 

احمد:: انتي اللي عملتي الاكل 

مي: اه يلا وبدات تحطلهم الاكل 

كيان وهم بياكلو: اه صح ياحور تسلمي انك صحيتي زين 

حور: زين وبصتلو 

مي: انا اللي صحيت زين مش حور 

كيان: انتي وبصت لزين تمام شكرا بعد اذنكم دقيقه وجي 

زين: كيان استني عايزك في حاجه 

مي: زين انت طبعا هتوصلني الشغل صح 

كيان سمعت كدا ومشت 

زين: اه بعد اذنكم وراح ورها كيان 


زين: كيان كيان وراح ماسكها من ايدها 

كيان: عايز اي يلا روح وصل الاستاذه 

زين: اهدي طيب انتي زعلانه ليه 

كيان: بتصحيك ليه وتدخل اوضتك وانت توصلها ليه ما معاها عربيتها لع وتعملك الفطار 

زين بضحك: هي كيان غيرانه ولا اي 😉

كيان بتوتر: ولا غيرانه ولا حاجه بس المفروض اني مراتك زي ما بتقول ومينفعش حد يعمل كدا ليك غير 

زين: اسف مش هعمل كدا تاني 

مي: يلا يازين 

كيان: عصبيه هوووف يلا وصلها 

زين: حاضر ومشي ورجع تاني باسها علي خدها وغمزلها متخافيش محدش مستحيل ياخد قلب زين غير كيان انتي سامعه وسابها ومشي 

زين: يلا 

مي: ماشي يلا 


محمد: زين ممكن ادخل 

زين: ادخل 

محمد: بص علي العمليه دي خطير جدا وهتم بعد اربع ايام بتاعت الباشاااا 

زين: تمام سيب الملف هدرسها 

محمد: تمام قولي صحيح

زين: اي 

محمد: كيان رجعت مدام انت رجعت صح 

زين: اه رجعت 

محمد: ابقا سلملي عليها 

زين حاضر ترن ترن خمس دقايق اكلم كيان واجيلك 

زين: قلبي ودقاتها اللي بيحس بيا 

كيان: بطل رومانسيه عشان حسابك معايا لم تيجي كبير 

زين: يابنتي انتي ما فيش حاجه بتثبت اللي جيبينك اجبلك امير ولا غري ولا اي يخربيتك 😂😂

كيان: ابقا اقولك لم نخلص خناق النهارده 

زين: ناوي خناقه يعني 

كيان: اه 

زين: تمام لم اجي نتخانق وانا هنف*خك 

كيان: ياعم اتنيل اااااااااااااااه 

زين: كيان كيان كيان في اي 

محمد: في اي 

زين: معرفش كيان صوتت والخط قطع انا اروح بسرعه اشوف في اي 

محمد: تمام وابقا طمني 

زين: حاضر وطلع جري علي العربيه 


كيان الزين

بقلم جاسمين محمد


رواية كيان الزين الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقى الرواية زورونا على التليجرام من هنا

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات