رواية ملاك الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم دودو
رواية ملاك الزين |
رواية ملاك الزين الفصل الثامن عشر
رواية ༺ملاك الزين༻بقلم دودو
البارت 18:-
ات الصباح صحيت بطلتنا ادت فرضها وطلعت لقت امها بتجهز الفطار
ملك: صباح الخير يا ست ماما عامله ايه
الام: الحمدلله يا بنتي
ملك: انا بسال علي صحتك انا بقولك عامله ايه اكل
الام: حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي علي الصبح
ملك: حرام عليكي يا ماما بتدعي عليا علي الصبح
الام: مكله منك روحي صحي اخوكي بقا عشان نفطر
ملك: حاضر يا ماما
الام: يارب تعملي حاجه
ملك: انا يا ماما بعمل حاجه
الام: انتي ملاك يا حبيبتي مش بتعملي حاجه وبتقعدي زي النسمه
ملك: ايون انا كده هروح اصحيه بقا
دخلت تصحي احمد نفجه البلونه ومسكتها وفرقعتها فوق راس احمد اه يا ماما البيت بيقع
ملك: ههههههههه هموت مش قادره ههههههه
احمد: حرام عليكي مش هتكبري ابدا علي الحاجات دي
ملك:هو انا كلهم كام يوم وهسيلك ومش هتلاقي حد يعمل فيك كده استحملني بقا
احمد:ليه يا اختي هتروحي فين
ملك:هتجوز يا حبيبي وهسبلك البيت بس هعمل في زين
احمد: خليه يعلقك انا مليش دعوه
ملك:يعني مش هتقول وحشتني مقالب البت ملك كانت بتصحيني كل يوم
احمد:انتي بتصحيني انتي بتخديني بس اكيد يا حبيبتي هتوحشيني هو انا عندي غيرك اختي حبيبتي
ملك:وانت كمان هتوحشني اوي
احمد: تعالي.في حضني يا حبيبتي
ملك: ايه يا عم جو العشق الممنوع ده
احمد:طول عمرك فصيله يا بت انتي
ملك: الا قولي يا احمد انت مش ناوي تعترف بحبك للي بتحبها
احمد:خايف يا ملك متكونش بتحبني ويكون حب من طرف واحد
ملك:وانت هتعرف كيف لو مقولتلهاش قولها يا احمد واكيد هيا بتحبك انت مز واي واحده تتمناك وغير ده كله انت اخويا انا يعني الناس كلها هتحبك عشان انا اختك
احمد: بلاش غرور ان شاءلله هحاول اكلمها في الموضوع ده
ملك:يا لهوتي نسيتني انا كنت جايه ليه تعال نفطر اتاخرنا علي الشغل
احمد:اطلعي انتي وانا هاخد شاور واحصلك بعد وقت فطره وملك راحت عند فرح عشان يروحوا الشغل
ملك:صباح الاناناس علي احله نسناسه
فرح: متاخره ليه
ملك:هيا اول مره يعني احكيلي بس عملتي ايه انت ومازن
فرح: قصدك ايه يا بت انت متغيريش الموضوع
ملك:يعني مش عارفه
فرح: ملك خلاص بقا يالا علي الشغل اتاخرنا
ملك:يالا بس مش هسيبك غير لما اعرف
راحوا علي الشغل وكل واحده راحت مكتبها
في مكتب فرح الباب انفتح وكان مازن
فرح:مش في باب يتخبط عليه ولا ايه
مازن: ده مكتب خطيبتي اخبط ليه
فرح: مازن احنا هنا في الشغل كنت عايز حاجه
مازن:جاي بس اشوف خطيبتي واقعد معاها شويه بس شكلها مشغوله ومش فاضيه تقعد معايا
فرح: لا يا حبيبي افضالك اقعد بقا واحكيلي كنت جاي ليه
مازن:اصلك امبارح سبتيني من غير متتكلمي قلت اشوفك
فرح: والله وانت اللي عملته ينفع
مازن: انا عملت ايه
فرح: يعني مش عارف عملت ايه
مازن: لا نسيت فكريني كده
فرح:خلاص انسا اطلع بره عشان عندي شغل
مازن: بس انا عايز افتكر وبيقرب منها وفرح بترجع لوره
فرح:مازن بس بقا اطلع بره حد يدخل
مازن:وايه يعني خطيبتي وهتبقي مراتي
فرح:بس لسه مبقتش مراتك اطلع بقا
مازن:تؤ تؤ
فرح: اطلع بقا ملك شويه وهتيجي
مازن: لا مش هطلع وبيقرب من فرح لحد مخبطت في الحيط وحاوطها باديه الاتنين وفجاه الباب اتفتح وكانت ملك
ملك:فرح ممكن تعطيني الملف انا اسفة هاجي في وقت تاني
فرح:لا يا حبيبتي تعالي مازن كان ماشي مش كده
مازن: ايوه عن اذنكم طلع مازن وملك قالت الله الله يا ست فرح ايه اللي بيحصل هنا
فرح:محصلش حاجه والله
ملك:فرح التزمي بضوابت الخطوبه
فرح: حاضر يا فرح
ملك:يا حبيبتي انا خايفه عليكي لما تكتبه الكتاب ابقا اعملي اللي عايزاه بس دلوقتي لا
فرح: فهماكي يا حبيبتي وانا هعمل كده
ملك: ماشي يا حبيبتي هروح اشوف زين انا وابقا اجيلك
فرح:ماشي يا قلبي
راحت ملك عند زين وخبطت وزين سمح ليها بالدخول
زين: وانا بقول المكتب منور ليه عشان حبيبتي فيه
ملك: منور بيك يا حبيبي
زين:كنتي جايه فيه حاجه
ملك: لا يا حبيبي مفيش حاجه بس كنت جايه اطمن عليك
زين: انا بخير يا حبيبتي طول ما انتي بخير
ملك:دايما يا حبيبي بخير
زين:بس انتي طالعه حلوه اوي النهارده
ملك: انت اللي عنيك حلوه
زين: بحبك يا ملوكتي
ملك: وانا بحبك يا زينو
زين: تعرفي انا مش بحب اسم زينو ده بس منك انتي بيطلع زي العسل خلتيني احبه عشان انتي بتقوليه
ملك: ماشي يا حبيبي همشي انا بقا عندي شغل
زين:ماشي يا حبيبتي ابقا استنيني اوصلك
عده وقت وخلصه شغلهم وفرح ومازن روحه
وملك مستنيه زين يروحها
زين:انا اسف يا روحي اتاخرت عليكي
ملك:لا يا حبيبي عادي
زين: فتحلها باب العربيه اركبي يا حبيبتي ركبت ملك ومشيه
زين: انا عايز بكره اخدك افسحك ونقضي اليوم كله مع بعض
ملك: ماشي يا حبيبي هقول لماما واشزف هتقول ايه
زين: انا كلمت احمد وهو وافق وقال لمامتك وموافقين
ملك: تمام يا حبيبي بس توديني الملاهي
زين: حاضر يا حبيبتي اي مكان انتي عايزه
ملك: يخليك ليا يا روحي
زين: ويخليكي ليا يارب هستناكي الساعه 8 تحت البيت
ملك: حاضر يا حبيبي مش هتاخر عليك
زين: يالا يا حبيبتي انزلي وصلنا وزي مقولتلك الساعه 8
ملك:سلام يا حبيبي
زين: سلام
وعده اليوم من غير احداث جديده
يتبع
دمتم في رعاية الله وحفظه 🥰🥰🥰
رواية ملاك الزين الفصل التاسع عشر من هنا