رواية ملاك الزين الفصل الثالث 3 بقلم دودو
رواية ملاك الزين |
رواية ملاك الزين الفصل الثالث
رواية ༺ملاك الزين ༻بقلم دودو
البارت الثالث:-
وقفنا البارت اللي فات لما احمد قال انا عندي اقتراح
احمد: واحد فيا لازم يدخل الكلية علي اساس انوا استاذ فيها ويحاول يكشف مين اللي تبع العصابه
زين: اقتراح حلو بس اهم حاجه محدش يعرف انوا ظابط عشان الخطه كده هتبوظ
احمد: انا مش هقدر انفذ المهمة دي عشان اختي في كلية الشرطة
مازن: وانا مش هنفذها زين هو اللي هينفذها
زين: وانت ليه ان شاءلله مش تنفذها
مازن: عشان انت دماغك توزن بلد وهتعرف تنفذ بسرعه
احمد: خلاص يا زين انت اللي هتتنكر وسطيهم النهارده نكلم مدير الكليه ونتفق معاه ومن بكره تنزل الكليه علي انك استاذ
مازن: تمام اما هجهز العربيه عشان نروح الكلية
زين: انت هتروح تعمل ايه
مازن: مينفعش اسيبك يا قلب مازن
زين: انا مش عارف دخلت كلية الشرطة ازاي
مازن: من طب لسه هيكمل لقا الملف محدوف في وشه 😂
عند ملك وفرح في كافيه الجامعه
فروحتي انا جعانه تعالي ناكل لسه المحاضره قاعدلها نص ساعه
فرح: انت مش بتشبعي ابدا كل همك علي بطبك
ملك: مكنوش كام سندوتش اللي اكلتهم اعمل حسابك ولا بلاش
فرح: هموت واعرف الاكل اللي بتوديه فين
ملك: قري يا اختي قري
فرح: روحي يا ملك هاتي وخلصي
ملك: هتوحشيني يا اختشي 😘
جابت الاكل ولسه بتلف خبطت في شخص وقعت الاكل عليه
الشخص:مش تفتحي يا عميه
ملك: انت اللي واقف ورايا
الشخص: بصدمة هو انتي
ملك: لا مش انا ولسه هتجري مسكها من قفاها زي الحرامي
زين: انا بتقولي عليا متحرش وتضربيني كمان انت متعرفيش انا مين انا ممكن احبسك ولسه هيكمل افتكر المهمه وانوا لازم محدش يعرف انو ظابط
ملك: عيله وغلطت سماح المرادي نزلي مسكني ليه كده برستيجي باظ
عند فرح لقت ملك اتاخرت قامت تشوفها راحت خبطت في واحد
فرح:مش تفتح يا اعما انتي اه يا رأسي
الشخص: انا مفتح بس مش ببص تحتي يا شبر ونص
فرح: انا شبر ونص والله لعلمك الادب
الحقوني شوفوا الراجل ده مش محترم وبيقولي لو متجوزتنيش هخطفك
واحد من الطلبة هو بالعافيه ولا ايه
مازن: انا اتجوزا شبرا ونص انتوا بتهزرو
طالب: شكله مش هيسكت غير لما ياخد علقت جاهزين ونزلوا في مازن ضرب مبقاش فيه حتة سليمه
احمد: اجه من بره لقه ناس ملمومه راح يشوف في أي لقي مازن بياخد علقه بعد الطلاب عنه وساعده يقعد وكل ده وملك واقفه تتفرج
احمد: لفرح عملتي في أي يا مجنونه
فرح: بيتريق علي طولي اسكت علمته الادب
احمد: ربنا علي الظالم
فرح: بتقول حاجه يا احمد
احمد: امال المصيبه التاني فين
فرح: قصدك علي ملك راحت تجيب اكل ولسه مجتش لحد دلوقتي انا هروح اشوفها
احمد: انا هاجي معاكي فرح تمام ومشيوا
عند ملك وزين
ملك: بقولك نزلني يا ياض بدال مموتك
زين: اعمليها كده
في اللحظة دي بييجي احمد وفرح
فرح لزين انت ازاي تمسكها كده انت اتجننت
احمد لملك عملتي ايه يا وش المصايب
ملك: بعيون القطط انا بعمل مشاكل يا حبيبي دانا زي النسمه
احمد: قصدك زي الاعصار
فرح: انت هتقعد تتخانق معاها وسايب الراجل ده مسكها كده
احمد: خلاص يا زين نزلها
زين: انت تعرفها منين
احمد: للاسف الشديد اختي
زين: ربنا يكون فعونك
زين لملك وربنا لولا اخوكي صديقي انا كنت علمتك الادب بس عشان اخوكي هسامحك ويارب اشوف وشك تاني
ملك: لا وبني متسبنيش انا اللي هموت واشوفك يعني
احمد: لملك وفرح يالا علي المحاضره
ملك: لزين المحاضرة هيا اللي انقذتك مني وسابته ومشيت
زين لأحمد انت مستحملها كيف دي جابتلي صداع في الخمس دقايق دول
احمد: نصيبي كده تعال نشوف مازن عمل اي
زين: اول ما شاف مازن قعد يضحك 😂😂
مين عمل في كده
مازن: حكاله كل حاجه بس وربنا ما هسيبها الشبر ونص دي لعلمها الادب
احمد: انت محرمتش دانت مفكش حته سليمه
زين: يالا نروح للمدير نتفق علي كل حاجه وفعلا راحه عند المدير واتفقوا على كل حاجه وانوا زين هيبدا من بكره ييجي الكليه وطلعوا وكل واحد روح على بيت
عند ملك وفرح خلصوا محاضرات وطلعوا من الكليه
ملك: هتوحشيني يا فروحتي
فرح: وانتى يا قلب فروحتك
ملاك: ماشي يا اختشي سلاموز
فرح: سلاموز😘
وكل واحد روح على بيته من غير احداث جديده
وكل واحد نايم وبيفكر فى التانى لخد مراحه في النوم
ياتي الصباح ويحمل الكثير من المفاجأة
نكمل في البارت الجاي بإذنالله
دمتم في رعاية الله
رواية ملاك الزين الفصل الرابع من هنا