رواية ملاك الزين الفصل السادس 6 بقلم دودو
رواية ملاك الزين |
رواية ملاك الزين الفصل السادس
رواية ༺ملاك الزين ༻بقلم دودو
البارت السادس:-
في الصباح صحيت بطلتنا اخدت شاور ولبست بنطلون اسود وبلوزه بيضاء وكتش ابيض وطرحه سوداء تعكس جمال بشرتها واكتفت بملمع شفاه وكانت زي القمر
وفرح صحيت ولبست بنطلون ابيض وبلوزه زهري وطرحه زهري في ابيض وكانت زي القمر ورانت علي ملك
فرح: يالا يا كلب البحر هنتاخر علي اول يوم تدريب
ملك: حاضر يا ابو حميد انا في السكه مش هتاخر
فرح: قتك القرف انا مش عارفه دخلتي شرطه ازاي
ملك: من كليه صيدله يا اختشي😂😂😂
فرح: يالا يا اخرة صبري عشان منتاخرش
عند زين صحي جهز نفسه ولبس بنطلون جينز وتشرت ابيض وبليز اسود كان حاجه قمر كده واتجه الي القسم
ومازن: ارتداء بنطبون اسود وتشرت ابيض وبليزر كحلي كان جنتل مان واتجه الي القسم
واحمد: ارتدء بنطلون اسود وقميص اسود وبليزر ابيض واتجه الي القسم وصله كلهم القسم وكان ملك وفرح وصله
وكان زين بيشرح المهمه الجديده
العصابه دي خطيره اوي بتاجر في السلاح والمخدرات وبتبيع الاعضاء وفيها ناس مهمة اوي مطورته في الموضوع ده لو نجحت المهمه دي هنقضي على كتير من الفساد في وسكتت هما نزلين في فندق**** احنا هننزل في الفندق ده علي اساس اننا متجوزين جديد وبنقضي شهر العسل مازن انت والانسه فرح وانا والانسه ملك واحمد هيدخل في العصابه كانه فرض منهم حد عنده اسئله تاني
ملك: ليه منكونش انا واحمد وانت تدخل وسط العصابه
زين: عشان في واحد من العصابه شبه احمد احنا هنخطفه وهنحط احمد مكانه اسئله تاني
فرح: انا استحاله اقعد مع البنادم ده في اوضه واحده
مازن: علي اساس انا هموت واقعد معاكي
زين: بس انتوا الاتنين يا ريت في الشغل تحطه الخلافات علي جنب انا جايين نشتغل مش نلعب اي اسئله تاني
كلهم في صوت واحد لا
زين: تمام كده احنا هنسافر بليل شرم الشيخ كله يجهز حاجته وانت يا مازن تعدي علي فرح وتسافر انت وهيا وانا هعدي علي ملك وانت يا احمد عارف هتعمل ايه
وكل واحد راح يجهز حاجته ملك بتودع امها يا ست الكل هترتاحي مني أهو
الام: ترجعي بالسلامه يا بنتي
ملك: عايزه حاجه يا ماما
الام: عايزه سلامتك يا قلب امك
ملك: انتي اكيد مش امي طلعي امي ودتيها فين
الام: بس يا لمضه خلي بالك من نفسك
ملك: لا اله الا الله
الام: محمد رسول الله
نزلت ملك لقت زين مستنيها في العربيه ركبت ومشه
عند فرح ومازن نزلت لاقت مازن مستنيها راحت ركبت من وره
مش سواق حضرتك انا انزلي اركبي من قدام
فرح: انا مرتاحه هنا
مازن: هتنزلي ولا انزل اجيبك انا
فرح:خلاص جايه يارب عدي المهمه دي علي خير
نزلت ركبت واتجه الى شرم الشيخ في الطريق مازن ينفع نكون اصدقاء يعني احناء هنقعد في نفس الاوضه وهنمثل قدامهم اننا متزوجين يعني عشان منتعبش مع بعض
فرح: خلاص موافقه بس متقولش شبر ونص تاني
مازن: يعني انتي مش كده
فرح: شوف انت اللي بتغلط اهو
مازن: خلاص انا اسفة نامى شويه عشان الطريق طويل
فرح: اوكي ونامت
عند ملك وزين
ملك ينفع نبقا اصدقاء
زين: اكيد طبعا مفيش مشكله
ملك: طب احكيلي عنك شويه
زين: انا يستي اسمي زين عندي 25 سنه عايش لوحدي اهلي متوفيين ومعنديش اخوات وصاحبي مازن وبعتبره زي اخوي
ملك: ربنا يرحمهم انا اسفة لو ازعجتك باسئلتي
زين: لا ولا يهمك وانتي احكيلي عنك
ملك: بص يا سيدي انا اسمي ملك عندي 22 عايشه مع اخويا احمد وماما وبابا متوفي وصاحبتي فرح وبعتبرها زي اختي
زين: محبتيش حد قبل كده او مرتبطه
ملك: لا محبتش قبل كده ومعنديش حد في حياتي
زين: مش معقول واحده زيك وفي جمالك ومعندهاش حد في حياتها ملك مش بفكر في الحاجات دي كل همي كان اني احقق حلمي وانت معندكش حد في حياتك
زين: لا مفكرتش في الموضوع ده بس شكلي عن قريب هفكر وكان بيبص علي ملك وهيا اتكسفت وبصت لطريق وسكتت ووصله شرم الشيخ وحجزه اوضه باسم جودي وكرم وطلعه علي الاوض احنا بعدين ننده بعدين بالاسمين دول انتي جودي وانا كرم
ملك: اوكي كرم كرمله 😂😂😂😂
انا هاخد شور عشان تعبان من الطريق وانتي اطلبي الاكل لحد مخلص
عند مازن وفرح وصله شرم الشيخ وحجزه اوضه باسم جوري وكريم وطلعه الاوضه
فرح: انت ليه محجزتش باسمينا
مازن: زين اللي قال وعشان مينفعش ننده بعض باسمينا الحقيقه
فرح: فهمت يا كريم بالجبنه😂😂😂😂😂
مازن: ايه يا بت السكر ده
فرح: عارفه نفسي المهم انا هاخد شاور وانت اطلب الاكل عشان هموت من الجوع
مازن: ماشي بس متتعوديش علي كده دخل اخد شاور ومازن طلب الاكل وطلعت فرح ومازن اخد شاور وقعده كله وخلصوا
فرح: انا هنام علي السرير وانتي نام علي الكنبه
مازن: انتي نامي علي الكنبه وانا علي السرير
فرح: جريت ونامت واتغطت وقالت تصبح على خير يا مازن
مازن: ماشي يا فرح الكلب بس كل واحد ينام يوم علي السرير
فرح فرح شكلها نامت اروح انا كمان انام
عند زين وملك
اخد زين شاور وملك كمان وخلصوا
زين: لملك نامي انتي علي السرير وانا هنام علي الكنبه
ملك:ماشي تصبح على خير
زين: بدال متقولي تعاله انت نام علي السرير وانا انام علي الكنبه
ملك: 😂😂😂😂تصبح علي خير يا زمكس
زين: انتي دخلتي شرطه كيف
ملك: من كليه الصيدله 😂😂😂😂
زين: نامي يا ملك تصبحي على خير
ملك: وانت من اهله
ونكمل البارت الجاي باذن الله
وشكرا علي التفاعل الحلو ده ويارب تكون الروايه حلوه
دمتم في رعاية الله يا سكاكر 🥰🥰🥰🥰
رواية ملاك الزين الفصل السابع من هنا