رواية ملاك الزين الفصل السابع 7 بقلم دودو
رواية ملاك الزين |
رواية ملاك الزين الفصل السابع
رواية ༺ملاك الزين ༻بقلم دودو
البارت السابع:-
في الصباح صحيت ملك اخدت شاور وادت فرضها وجهزت وراحت تصحي زين
ملك: زين اصحا عشان ننزل نتفسح شويه مفيش رد شكلي هعمل فيك مقلب صغننون علي الصبح راحت جابت الالوان ورسمت علي وش زين زي المهرج وبعد وقت ليس بكثير صحي زين من النوم ودخل ياخد شاور اول مشاف وشه في المرايه انصدم
سلاما قولا من ربنا رحيم ابعد عني لا تاذيني ولا اذيك وطلع يجري علي بره
ملك: 😂😂😂😂هموت مش قادره هو ده الظابط زين اللي الكل بيخاف منه
زين: انتي اللي عملتي كده وربنا مهسيبك وجري وراء ملك بعد فتره كبيره من الجري
زين: خلاص انا نفسي اتقطع مش هعملك حاجه تعالي اطلبي الاكل ودخل ياخد شاور وهيا طلبت الاكل بس كانت حاسه انو هيعمل حاجه
طلع زين من الحمام وهو ماسك جردل المياه ومخبيه وراء ضهره وهوب كبه كله علي ملك
ملك: حرام عليك انا مصدقت جهزت نفسي
زين: عشان تعملي مقالب تاني
ملك: دانت رخم وسع كده عشان اغير هدومي ولسه بتمشي كانت هتقع لحقها زين بس وقعه هما الاتنين وسرحوا في عيون بعد
زين: انتي جميله اوى
ملك: ها
زين: اخيرا فاق لنفسه قومي جهزي نفسك ولا مش عايزه تتفسحي في شرم
ملك: ثواني واكون عندك
زين: وربنا طفلة بس قمر
عند مازن وفرح
فرح صاحيه وعماله تصحي في مازن مش راضي يصحا جت عنده ودنه وباعله صوتها اصحا يا مازن
مازن: مين مات اقوم البس الحق الجنازه
فرح: 😂😂😂😂😂يا لهوي هموت مش قادره
مازن: منك لله يا شيخه في حد يصحي حد كده
فرح: عماله اصحي فيك مش راضي تصحه اعملك ايه
مازن: قومت تصحيني كده
فرح: المهم قوم خد شاور والبس عشان تفصحني في شرم
مازن: افصحك ليه ان شاءلله انتي جايه مهمه مش تتفصحي
فرح: ملك كلمتني وقالت هتنزل هيا وزين يتفصحه شويه واحنا هننزل معاهم
مازن: قايم اهو وامري لله
وجهزه ونزله كان ملك وزين مستنينهم
زين: تحبه تروحه فين
فرح وملك في صوت واحد الملاهي
مازن: لا مش هنروح الملاهي
زين: خلاص يا مازن نوديهم الملاهي عشان مش هنخلص من زنهم لو مرحوش وفعلاراحه الملاهي وملك وفرح فضلوا يلعبوا في الالعاب وزين ومازن رفضوا يلعبوا وقاعدين يتفرجوا عليهم بعد وقت كبير ملك لفرح انا تعبت اوي كفايه كده فرح وانا كمان وراحوا عند زين ومازن
فرح: يلا نروح مطعم ناكل
مازن:يا بنتي أنتي في مهمة مش جايه تتفصحي
فرح: احنا عرفنا انوا الشحنة هتتسلم اخر الاسبوع والنهارده لسه السبت يبقا نتفصح لحد معاد التسليم
زين: تمام يلا وراحوعلي المطعم كله وقعده يتعرفوا علي بعض وبعدين رجعه الاوتيل وراحه الاوض
ملك: ياه انا تعبت اوياخد شاور وانام شويه اخدت شاور ونامت علي طول دخل زين لقاها نايمه يا تره هتعملي فيا اي شكلي هحبك ولا ايه براتك تخلي اي حد يحبك ياريت انت كمان تحبيني
عده الاسبوع كان كل يوم يتفصحه واتعلقه ببعد اوي واجه يوم التسليم
زين: كله يلبس حمايه وزي ما اتفقنا نعمل مش عايزين ولا غلطه
ابتدا التسليموحصل اشتباك وتم ضرب احمد في كتفه وقبضوا على العصابه
ملك:إحمد حبيبي رد عليا متسبنيش انا مليش غيرك وقعدت تعيط
زين: رن علي الاسعاف واخده احمد ومنتظرين قدام العمليات
ملك: يارب يقوم بالسلامه انا مليش غيره
الدكتور طلع وكله جري عليه
ملك:هاه يا دكتور اخباره ايه دلوقتي
الدكتور: بخيرالحمدلله احنا شلنا الرصاصه وهينتقل لاوضه عديه دلوقتي وتقدره تشفوه لما ينتقل الاوضه العاديه
ملك: شكرا يا دكتور
الدكتور: العفو ده واجبي
نقله احمد لاوضه عاديه وكلهم دخله عنده
ملك: جريت علي احمد حضنته انت بخير يا حبيبي
احمد:متخافيش انا تمام امسحي دموعك
زين:حمدلله على السلامة
احمد: الله يسلمك يا زين
فرح: قوم بقا يا بطل عشان عايزه غزل بنات
احمد: همك علي كرشك من يومك
مازن: حمدلله علي السلامه يا احمد
احمد: الله يسلمك يا مازن
بعد يومين خرج احمد من المستشفى ورجعه من شرم الشيخوكل واحد راح بيته عشان يرتاح
في بيت احمد وملك
الام:يا مصيبتي أي اللي عمل فيك كده يا حبيبي
احمد: واحد من العصابه احنا وبنمسكهم متقلقيش انا زي الفل
ملك: في أي يا ست الكل ما قلك كويس مش هتطمني علي بنتك
الام: يعني مقدرش حد من العصابه يا خدك ويريحني
ملك: اخص عليكي يا ست ماما المهم عامله ايه
الام: الحمدلله يا بنتي
ملك: هو انا بسالك علي اخبارك عامله اي اكل هموت من الجوع
الام: استني عليا انا هربيكي ومسكت ابو ورده وجريت وراها
ملك:😂😂😂 خلاص يا ست ماما انتي مركبه في رجليكيأي انا تعبت وانتي لسه بتجري
الام: خمسه في عينك ما انا لسه في عز شبابي
احمد: يا ماما سيبك منها يا قمر انتي وجهزي الاكل جعان اوى
الام: من عنيا يا روحي جهزت الاكل وكله وكل واحد راح علي اوضته يرتاح ونكمل بكره بقا
دمتم في رعاية الله يا سكاكر🥰🥰🥰🥰
رواية ملاك الزين الفصل الثامن من هنا