رواية وتين الأسد الفصل العشرون 20 بقلم زولة وحيدة
![]() |
رواية وتين الأسد |
رواية وتين الأسد الفصل العشرون 20
وتين_الأسد
بارت_20
الاخيرة
بقلمي زولة وحيدة
في الصباح يوم جديد
عند وتين في المستشفى
وتين فاقت واتذكرت كلام أسد بقت تبكي
أسد كان جمبها فاق ع صوتها
أسد بخوف :وتين في ايه
وتين ببكاء:بعد عني
أسد :أنا آسف ياوتين بس بجد كان غصب عني
وتين مسحت دموعها:أسد طلقني
أسد بغضب :ايه
وتين :زي ما سمعت طلقني وانا مش عايزة من فلوسك شي
أسد :مش هطلقك انتي حبيبتي
وتين :بجد طب مين اللي امبارح قال اني بكدب عليه واني مش بحبه
أسد :وتين انسي اللي انا قولته
وتين :مش هنسى طلقني
أسد بغضب :مش هطلقك اتذكري انك حامل مني وانا مش هخلي ابني بعيد عني... وع فكرة الكلام اللي قولته امبارح كان عشان اعرف اذا نوايا فادي
وتين :مالو
أسد :هو كان مفكر انتي بتحبيه بس انتي مش بتحبيه صح
وتين :عمري ماحبيت حد غيرك والمشاعر اللي كانت تجاه فادي بس كانت مشاعر إعجاب
أسد بغيرة:اه اعجاب
وتين بضحك ع شكله :خلاص مش إعجاب ولا شي
أسد :اه كدا تمام
وتين :ع فكرة انا ما سامحتك
أسد طلع شيكولاتة :وكدا برضو مش مسامحاني
وتين :الشيكولاتة دي مش حلوة
أسد باستغراب :دانتي كنتي بتموتي فيها
وتين :بقيت مش بحبها عندك مانع
أسد :معنديش مانع
بقلمي زولة وحيدة
الدكتور دخل
الدكتور:أسد بيه لو انتو عايزين تخرجوها ممكن تخرجوها بس هتحتاجو ل ممرضة
وتين بخوف :لالا انا مش عايزة ممرضة انا كويسة
اسد :اوكي احنا هنروح وانت ابعت الممرضة مع فهد
الدكتور: تمام... وطلع
وتين بغضب :أنا قولت اني مش عايزة
اسد بحزن مصطنع:انتي ما سامحتيني وإذا عوزتي حاجة مش هتطلبي مني لأنك للأسف زعلانة مني
وتين بسرعة:لا انا مسامحاك بس ارجوك انا مش عايزة ممرضة
أسد حضنها
أسد بحب:بحبك ياوتيني
وتين سكتت
أسد :ايه مش بتحبيني
وتين :خايفة اقولك بحبك وتقول اني بكدب عليك
أسد بعد عنها
أسد بغضب:قولتلك اني اسف وكل اللي قولته قولته عشان اعرف حاجة وعرفتها
وتين :عرفت ايه
أسد :انه اللي اسمو فادي عايز يبعدنا عن بعض عشان يتجوزك
وتين :اه جايز لأنه كان بيعشقني ولا مرة زعلني
أسد بغضب وغيرة:وتين اخرسي خالص
وتين حضنتو :بحب غيرتك يا اسدي
أسد ابتسم
بعد مدة أسد ووتين راحو ع القصر
وتين دخلت ع الاوضة كانت ضلمة
وتين :يا أسد ليه الاضوية مطفية
أسد فتح النور
وتين بانبهار:وااااااو
كانت الاوضة مزينة بطريقة حلوة
وتين حضنتو :بحبـــــــــك
أسد :وانا كمان بحبك يا قلبي
عشق دخلت
عشق :وتين انا عايزة اكلمك
أسد بغضب :اطلعي برا يا عشق
وتين : انا كمان عايزة اكلمها
أسد :لا مش هتكلمي حد
وتين راحت ع عشق
أسد مسكها من ايدها
أسد :مش هتروحي مكان
عشق مسكتها من ايدها التانية
عشق :هتجي معايا
روح :في ايه
أسد :عشق قالت عايزة تكلم وتين ووتين لسة مابقت كويسة
عشق :بس وتين كمان عايزة تكلمني
روح :أسد فك ايدها وعشق فكي ايدها
وتين :شكراً خالتي
روح :تعالي معايا
الممرضة دخلت
الممرضة :المريضة لازم ترتاح
وتين بغضب :أسد
أسد :اسف ياحبيبتي
أسد للممرضة :وتين كويسة
الممرضة :بس...
وتين بمقاطعة :اهو انا هروح انام واسمع كلام أسد يلا روحي
الممرضة :اوكي
أسد: يلا يا وتين روحي نامي.. وانتي يا عشق مش هتكلمي وتين
وتين :اسفة يا عشق لازم اسمع كلام أسد لحد ما ابقى كويسة
عشق:مش مشكلة انتي ارتاحي يلا ياماما
عشق وروح طلعو
أسد راح نام مع وتين
بعد 7 شهور
كان فرح خالد وعشق
عند عشق
كانت لابسة فستان فرح تحفة
خالد دخل :طالعة قمر خايف حد يصيبك بالعين
عشق :تسلملي يا حبيبي
خالد :الله يسلمك ياعشقي
عشق وخالد دخلو وكانو حلوين
وتين وأسد دخلو
وبعدهم دخلو حازم وسارة
كلهم كانو بيرقصو
وتين :أسد انا عايزة ارقص
أسد :لأ
وتين :بس سارة كمان حامل وعمالة ترقص اهو
أسد :أنا خايف ع بنتي
وتين:هو ولد
أسد :أنا متأكد انها بنت
وتين :هنشوف
أسد :اه هنشوف
وتين :أسد شوف القطة اللي هناك
أسد :فين
وتين قامت بسرعة وراحت ترقص معاهم
أسد بضحك :طفلة
ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-
استنو لسة في خاتمة
وتين_الأسد