رواية وتين الأسد الفصل الخامس 5 بقلم زولة وحيدة
![]() |
رواية وتين الأسد |
رواية وتين الأسدالفصل الخامس 5
بارت_5
بقلمي زولة وحيدة
عند أسد ووتين
أسد لبس بنطلون ابيض وقميص اسود ووتين صلت
بعد ما خلصت
وتين :هو انت مش بتصلي يااسد؟
أسد :لا... ماليك دخل فيني عليك بنفسك وبس.
وتين :الله يهديك ياعم
أسد :آمين ويهديكي
وتين :امين
في الشركة
بقلمي زولة وحيدة
أسد طلع ع الشركة وك العادة
كان طالع شيك
أسد :ها يافهد جبت المعلومات؟
فهد:اللي قتل منصور ومراتو هو أحمد الدمنهوري وهو كان متورط مع زين الهلالي
أسد بغضب :هو زين طلع من السجن؟
فهد :ايوة اسد انت زي ما عارف انو زين عندو معارف كتير وقضية ابوك كانت سهلة ع معارفو وقدرو يطلعوه من السجن
أسد :تمام اوي
فهد :هتعمل ايه
أسد :هتشوف انت بس راقب ياصاحبي
فهد :ع فكرة انا عملتلك مفاجئة انت ومراتك
اسد:وايه هي
فهد :تعال معايا
أسد راح معاه ع مكتب فهد
فهد:تن تن ترا.... ايه رايك
أسد :انت اتجننت ولا ايه
فهد بغمز:ايه مش هتروح ع شهر عسل.. انا حجزتلك ع فرنسا وفي احسن اوتيل
اسد:ياعم انت ف ايه واحنا ف ايه انا عندي مخططات كتير ومش فاضي للهبل دة
فهد :والتذاكر ارجعها؟
أسد بسرعة :زين حاليا في فرنسا صح؟
فهد :اه
أسد :تمام رجع التذاكر ولما يجي الوقت المناسب للخطة احجزلي تذكرتين
فهد :أمرك يافندم
عند حازم في مكان مظلم
المجهول :الباشا برا البلد وانا هنا علشان اعرفك ع زميلتك في الخطة
وتخرج كوثر من وراه
المجهول:كوثر الأستاذ حازم اخو اسد..... حازم الآنسة كوثر ممكن تقول عليها حبيبة اسد
حازم بصدمة:ايه... وأكمل بخبث كدا تمام انتي عايزة أسد وانا عايز وتين
-------------------------
ملاحظة:
_______________________
أسد بيعرف انه اللي قتل ابوه هو زين الهلالي وعلشان كدا
كان رافع عليه قضية
______________________
وتين_الأسد
تابع للبارت 5
بقلمي زولة وحيدة
عند حازم
المجهول :ثواني الباشا زين الهلالي بيتصل
حازم :اوكي انا هروح علشان عندي شغل
المجهول :اوكي
عند اسد
في القصر
اسد راح ع غرفته لقا وتين نايمة زي الملاك
أسد ابتسم وغير ملابسه
وراح نام جمبها
وتين صحيت بحركتو
وتين بخضة:انت اجيت
أسد :اه انا اهو قدامك
وتين :طب انا هروح اعملك اكل
أسد :أولا انا انا مش عايز آكل شي ثانيا في خدم في القصر دة ف انتي ارتاحي
وتين بغيظ:شايف حالو علشان عندو خدم
أسد :نعم انا مش سامع
وتين:ولا شي
أسد :طب نامي
وتين :بس انا كنت نايمة
اسد:وتين اسمعي الكلام
وتين :بس...
أسد مسكها ونيمها جمبو
وتين :يا أسد انا مش عايزة انام
اسد:نامي يا وتين... غمضي عيونك
وتين :أسد
أسد وهو مغمض عينه:عايزة ايه
وتين:أنا عندي جامعة وعايزة اكمل دراستي
اسد:نتكلم بعدين... يلا نامي
وتين :طيب
أسد حضنها ودفن راسه في عنقها
بعد ساعاتين
بقلم زولة وحيدة
تلفون أسد رن وكان حازم
أسد :الو
حازم :أسد تعال ع المكتب في مشكلة كبيرة تعال يا اسد
أسد قام بسرعة
وراح ع المكتب
حازم:أسد انا اسفة
أسد :دي هي المشكلة؟
حازم حكالو كل شي عن زين
أسد :كنت عايز تقرب من مراتي وتخلي كوثر تقرب مني علشان تخلقو مشاكل بينا؟
حازم :أسد انا اسف انا ماكنت بعرف انه المجهول هو زين الهلالي وانا عايزك تسامحني
أسد مسح وشو:انت اخويا اكيد هسامحك
حازم حضنه :بحبك يا اخويا بجد شكرا
أسد :أنا عندي خطة انت بس اعمل اللي بقولك عليه
حازم:اوكي
عند وتين صحيت
وتين :واخييييرا
وجريت ع المطبخ
أسد من وراها بتعملي ايه ياهانم
وتين بخضة:أسد؟
أسد :لا شبح 👻
وتين :أنا عايزة اندومي ومالقيته
اسد:هنا بس الاكل صحي
وتين:بس انا عايزة اندومي
عشق :بلى في اندومي وطلعت 4اكياس اندومي
أسد :عشق انتي كلي لكن وتين مش هتاكله
وتين :لا هاكله
وجريت ع عشق واخدت الاندومي وعملت كدا😜
وتين :يلا ياعشق
وجريو ع اوضة عشق وقفلو الباب
أسد :البنت دي امتى هتعقل
روح بضحك :ما بظن انها هتعقل بقى عندك عشق ووتين اللي هيجننونك وفضلو يضحكو
عند كوثر
كوثر بخبث :بكرة هتبقى ملكي يا أسد الدمنهوري
رواية وتين الأسد الفصل السادس من هنا
لمتابعة الرواية تابعونا على التليجرام من هنا