📁

رواية بنت القلب الفصل الأول 1 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب الفصل الأول 1 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب البارت الأول 1

رواية بنت القلب الجزء الأول 1

رواية بنت القلب الحلقة الأولى 1

رواية بنت القلب الفصل الأول 1 بقلم هند حارس
رواية بنت القلب


رواية بنت القلب الفصل الأول 1


رواية بنت القلب(الفصل الاول)

-ابوووو آدددددددم 

-‏عااااا في اي عبوشكلك حد يصحي حد كدا 

-‏اي ياجدع عاوزه اروح الجامعه الله 

-‏وأنتي لازم تشحططي أمي معاكي 

-‏اومال اشحطط مين يا ابو آددددددم

-‏اقسم بالله سامعك بتزعقي ليه 

-‏بجرب صوتي نيهاهاا

-‏وحياة أمك طب تعالي هناااااا

-‏خلاص وربنااااا عااااا أخربيت اللي يهزر معاك

كانت تقول هذا بسبب الماء الذي قام برميه عليها 

كان يقترب منها ثم أمسك أذنيها 

-تعالي هنا بقا هو أنا قولتلك كام مره إني أسمي آدم 

-‏واحد اتنين تلاته ااااااه سيب ودني ياعم أسمك آدم 

-‏يبقي ما أسمعكيش بتقولي الاسم اللي بتقوليه دا تاني

-‏تمام ياشبح بعدين أنا مالي العيال الصغيره اللي مهزأه أسمك مالي أنا بقا وبعدين خف ايدك ياشبح ودني وقفايا ورموا دا أنت ايدك غبيه 

بعيون حمرا:بتقولي أي يارحيييييل 

وهي تستعد للجري:وربنا بهزررر أجريييي يامجدددددي

آدم:وربنا ما هسيبك يارحيل 

رحيل وهي تجري:ياماااااااما 

آدم:استني هنا 

والدة رحيل:في اي يا آدم 

آدم:شوفي بنتك ياخالتي جايه تصحيني وتصوت جمب ودني أنا لو كنت قاتل جوزها ومرملها مش هتعمل معايا كدا

والدة رحيل بضحك وهي تنظر لابنتها اللي راكبه فوق السفره وبتعمل حركات مجنونه لآدم:طب دا منظر واحده داخله الجامعة دا اصلا منظر واحده عاقله 


آدم وهو ينظر لرحيل:بصراحه لا 

رحيل وهي تتكلم وتنظر لآدم:يعني يرضيك اتأخر عن الجامعه في أول يوم هل يرضيك ياشبح 


آدم بخبث: طبعاً ميرضنيش ياقلبي يالا روحي أجهزي

رحيل بغرور مصطنع:أصلا عارفه إني ليا تأثير علي الآخرين

آدم: طبعاً اومال 

ذهبت رحيل لتتجهز لتذهب إلي الجامعه فهذا اول يوم لها بينما توعد آدم لها فهي كل يوم لا تجعله يهنأ بنومه منذ أن جاء ليعيش ببيت خالته حتي يكون قريب من عمله


رحيل:ابووووو آددددددم

آدم:رحيييييل

رحيل ببراءة:اي يا استاذ حضرة الباش مهندس آدم 

آدم وهو يندب:كان يوم اسوح يوم ما شوفتك يا رحيل يابنت أم رحيل اتفضلي قدامي يختي عشان ما اقتلكيش

رحيل:هو زعل ليه دا انا حتي بحترمه هو الخسران 

آدم:رحيييييل 

آدم:جااااايه 

ذهبت وركبت معه السياره وانطلقوا إلي الجامعه وسط إنشغال رحيل مع الاغاني

رحيل:شقلطووووووني في بحرررر بيررررره دووووغري سكه أنتي الامييييييره 

في الجمال حلوه وخطيررررره مش بشوف زيك ياقططه

آدم:اخرسسسسسسي 

رحيل بخضه: عااااا في اي ياجدع قطعت اندماجي مع فني الراااااقي 

آدم بسخريه:راقي دا جعفر بياني أحسن منك أنتي بقيتي بيئه كدا من أمتي يابت وياريت كمان بتقولي الكلام صح 

رحيل:ابعد ايدك كدا ياشبح وقولي أنت أش فهمك في فني 


آدم:أش فهمك كلية الإعلام فخوررره بيكي اوي انزلي يارحيييييل

رحيل وهي تنظر حولها:انزل فين ياخويا لسه فاضل نص ساعه علي الجامعه 

آدم بخبث:وهو أنا مقولتلكيش 

رحيل:لا مقولتليش  استني هتجبلي الجامعه هنا صح 

آدم:مش انا قررت اسيبك هنا عشان تبقي تصحيني بالطريقه دي تاني 

رحيل وهي تكاد تبكي :دا أنت قلبك اسود ياجددع 

آدم:ايوه أنا قلبي اسود انزلي بقااا

رحيل:دوممممي 

آدم:انزلي 

رحيل:دا انا بنت خالتك اجدع دا لو مرات ابوك مش هتعمل معايا كدا 

آدم:انزلييييي يارحيل ابقي خلي الجامعه اللي صحتيني عشان تنفعك سلاااام

نزلت رحيل وهي تتذمر وتشتم في آدم على مافعله 

وجدت مجموعه من الشباب التافهين يقتربوا منها بسياره فيبدو إنهم من الطبقه الغنيه 

رحيل: لا بقولكم أي مش فاضيه أضرب حد انهارده 

فغوروا من خلقني  

شاب1:انتي بتتكلمي معانا كدا يابت انتي 

شاب٢:انتي فاكره نفسك مين ياروح امك 

رحيل:غلطت وانا كنت عاوزاك تغلط تعالولي هنا بقاااااا


كان آدم في طريقه الى شركته  وهو يشعر بالذنب إنه ترك رحيل لوحدها بس أخذ يذكر نفسه إنه العقاب المناسب لها وأثناء سيره جاءه إتصال علي الهاتف 


آدم بعمليه:الو نعم بتقوووول اي ثواني واكون عندك طب ممكن تديني رحيل

......

آدم:ايوه يارحيل مالك

رحيل:عاااااا الحقني يا آدم

وهنا وقع قلب آدم : رحيل ما تبكيش انا جاي علي طول 

رحيل توقفت فجأة:طيب 

تعجب آدم منها ولكنه لم يهتم فذهب اإليها سريعاً


عند رحيل كانت أمام مكتب الضابط 

الضابط:سؤال ومش هكررره مين اللي عمل فيهم كدا 

رحيل ببرود:أنا 

الضابط:نعم يا روح أمك 

رحيل:دي بقى نفسك الكلمه اللي قالوها قبل ما يحصل فيهم كدا 

ابتلع الضابط ريقه بتوتر:طب انتي كنتي بتعيطي ليه لما كلمتي الاستاذ ما حضرتك سليمه 

رحيل:إذا ما ببكي كتير فكرك ما عم بتوجع 

الضابط:نعم يختتتي؟

رحيل:ما تاخدش في بالك سمعتها في فيلم وكان نفسي اقولها 

آدم وهو يندفع ناحية رحيل بقوه 

آدم: رحيل في اي حد عملك حاجه 

رحيل ببكاء:الحقني يا آدم تخيل عملوا فيا اي 

آدم وقد وقع قلبه:في اي يارحيل انا اسف إني سبتك 

رحيل ببرود:بوظولي تسريحة شعري ياسطا اروح الجامعه ازاي دلوقتي 

آدم:نعممممممم يختتتتتي رحيييييل

رحيل بتراجع:اي يستا اروح الجامعه وانا شعري منعكش

آدم:دا أنتي هتروحي علي القبر انهارده 

الضابط بمقاطعه:لو سمحت يا أستاذ انا مضطر اعمل محضر ضد الانسه 

آدم:ليه هي اي 

الضابط وهو يشاور له:اتفضل حضرتك دي كسرتهم 

رحيل:يستااهلوا

آدم :أخرسي 

آدم وهو يشاور ناحية الشباب وقد رأت بحالهم فقد كانوا لا يصلحوا لشيئ:هي اللي عملت كدا 

الضابط:ايوه وانا مضطر اعمل محضر 

رحيل بحده:نعمممممم أنت متعرفش أنا ميييين 

نظر لها آدم بغباء 

الضابط بخوف من نبرتها فيبدو إنها أحد مهم :احم حضرتك مين

رحيل:لا معلش انا اندمجت كمل كمل 

آدم وهو يكاد يجذب شعره من تلك المجنونه:مالكش دعوه بيها يا حضرة الضابط بصلي أنا عاوز

وبعد نصف ساعه كان آدم يخرج ومعه رحيل

رحيل:ابو.

آدم: رحيييييل أخرسي انا هوصلك الجامعه دلوقتي المحاضره الاولى بس اللي فاتتك 

رحيل ببسمه غبيه:احلف 

آدم بصلها ولم يرد 

رحيل وهي تركب السياره:بقولك يادومممي عرفت ازاي 

آدم : أنتي ناسيه إني معايا جدول محضراتك 

رحيل:ايوه صح يلا بقا وصلني 

ركب آدم السياره وأنطلق بها نحو الجامعه 

رحيل:بقولك يابوو آدم

آدم وهو يوقف السياره فجأة وينظر لها:نص كلمة تاني وهوديكي الصحرا واسيبك

رحيل بخوف:انا عملت اي ياسطا دا انا نسمه 

آدم:نسمه اومال اخرسيييي 

رحيل:طب مش معاك مشط اسرح بيه شعر العيال بهدلوني 

آدم:اه ما هو واضح إنهم بهدلوكي وهو أنا مش قولتلك متضربيش حد تاني 

رحيل:يستااا دول قالولي ياروح امك اسكتتتت 

آدم:وحياااة امك ضربتيهم عشان قالولك كدا 

رحيل:لاحظ إن أمي خالتك علي فكره 

آدم:أنزل انا استاهل مية جذمه إني قولت هوصلك كان ماله السواق 

رحيل:ايوه كان ماله 

آدم:أنزلي يارحيل الجماعه اهي بدل ما اولع فيكي

رحيل وهي تنزل :طب ما تزقش بس

لم تكمل كلمتها ووجدت السيارة تنطلق بسرعه كبيره 

رحيل:واطي يامان

يلا ابت يارحيل نبدأ رحلتنا في الجامعه 

ولم تكد تكمل كلمتها حتي وجدت ما جعل عينيها تشتعل من الغضب 

رحيل:فتاه في ال19 من عمرها في كلية إعلام  فحلمها أنت تصبح إعلامية حتي تكشف الحقائق فتاة غير محجبه ولكن هل ستظل هكذا ام لا ؟ فتاه مرحه فهل سيحدث ما يغيرها؟


أدم:شاب في ال٢٩ من عمره ابن خالة رحيل ولكنه يعشقها من الصغر وهي لا تعلم رجل أعمال يدير الشركه الذي ورثها عن أبيه يعامل الجميع بجديه إلا رحيل فهو يظهر كشخصا أخر معها 

hend✍️


رواية بنت القلب الفصل الثانى 2 من هنا

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات