رواية بنت القلب الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند حارس
رواية بنت القلب البارت الثالث عشر 13
رواية بنت القلب الجزء الثالث عشر 13
رواية بنت القلب الحلقة الثالثة عشر 13
رواية بنت القلب |
رواية بنت القلب الفصل الثالث عشر 13
رواية بنت القلب (الفصل الثالث عشر)
في مكان معزول عن البشر استيقظت تلك الفتاه بعدما نامت لساعتين بسبب المخدر وجدت نفسها في مكان لا تعرفه سرعان ما تذكرت ما حدث فقامت فزعه من مكانها
نغم:عاااااا انا فين انتوا مين خطفني ليه
رجل 1:بت انتي أخرسي مش ناقصه صداع
نغم وقد جلست مكانها وكأنها صاحبة مكان:نعم ياخويا خاطفني ومش عاوزني اتكلم كمان
رجل2:اي دا انتي سكتي بسرعه كدا مش هتعيطي وتصرخي
نظر له صاحبه بسخط
نغم وهي تنظر للرجل الاول:قديم صاحبك دا لا وعنده اقتراحات
رجل2:بت انتي أخرسي مش عاوز اسمع صوتك لحد ما المعلم يجي
نغم:لا هو أنت مش المعلم كمان وبتزعقلي
طب قوم ياخفيف هاتلي أكل وياريت تكون شاورما
رجل1:تكونيش فاكره إنك طالعه رحله أنتي مخطوفه فاهمه يعني اي مخطوفه
نغم :ياااه حلم حياتي أخيراً اتحقق عيني عليكي يابت يا نغم اول ما أحلامك تبدأ تتخطط بدأت بالخطف عاوز مني اي تاني يا دنيا ثم نظرت لهم
نغم:هو أنتوا معاكم سلاح وكدا بقا وعندك راجل كبير كدا هيدخل ويقولي أخيراً هنفذ انتقم ولا انتوا فشينك وبتوع فيديه وترجوني لاهلي اصل السؤال دا محيرني الصراحه
رجل من الخلف بخبث:لا ياحلوه كل اللي عايزاه موجود
نغم بتفكير:يبقى انت رئيس العصابه وطالما جيت يبقى انتقام ياشبح
نظر الرجل خلفه للرجلين بمعنى هل هذه مجنونه ام ماذا
نغم:لا متستغربش اصل حلمي إني اتخطف من الطفوله
الرجل بعدما عاد لغضبه:بقا أنا حتتة عيل زي اخوكي يحبسني رفعت اللي عمر ماحد عرف يمسك عليه حاجه اخوكي يستغفلني من الواضح إنه مش عارف مين هو رفعت
نغم:اي دا هو انا طلع عندي اخ احلف
رفعت بسخريه:ياسين باشا يا آنسه رحيل
نغم:نعممممممم ياخويا انتوا كمان خاطفني غلط انا مش رحيل أنا نغم عصابه معفنه بصحيح
نظر رفعت لرجاله بغضب:انتوا هبببتوا اي هو انا مش قايلكم تجيبوا أخته
رجل1 بخوف:ياباشا احنا نفذنا اللي قولتلنا عليه البنت دي اللي خرجت من الفيلا الصبح
رفعت بغضب وعصبيه:كل اللي خططله باظ بسبب غبائكم
وأثناء حديثه سمع صوت بكائها الحاد وكأن أحد مات لها
رفعت بسخرية:وانتي بتعيطي ليه دلوقتي اوعي يكون صوتنا ضايقك ولا حاجه
نغم بدموع:أنتوا مش عاملينلي قيمه على فكره
رفعت:نعم
نغم بدموع وتوضيح:يعني مفروض لما تخطفوا حد ما تتكلموش عن خطف حد تاني قدامه دا بيجرح مشاعره فين الاهتمام بيه ها انتم معندكوش قلب
رفعت وهو ينظر لها بغباء:هااا
نغم وهي مملكه:ايوه زي ما سمعت كدا ازاي تتكلموا عن خطف حد تاني قدامي ليه تحسسوني إني ماليش قيمه ومهمه عشان اتخطف زي الناس اللي بتتخطف هااا
رفعت:أنتي مجنونه ا.
نغم بمقاطعة:لو سمحت الكلام بينا انتهى اتفضل أخرج ورد الباب وراك.
رفعت وقد نظر حوله بغباء فهو في مخزن قديم
رفعت وكاد يخرج قبل أن يجن وقال برجاله:خلصوا على البنت دي مفيش فايده منها
نغم بتذمر:بردوا بيحسسوني إني مش مهمه يلا مش مهم كفايه إني خطيبة ياسين هموت على الذكرى دي هيييح
رفعت وهو يرجع:قولتي خطيبة مين
نغم:خطيبة ياسين هو انا اي حد ولا اي
رفعت بخبث:اممم مفيش مشكله أخته أو خطيبته واحد بردوا وهيجيلي بنفسه هنا
قبل ساعتين عند ياسين ورحيل
رحيل:الحقني يا ياسين نغم اتخطفت
ياسين بفزع:اي ازاي
رحيل بدموع:البواب شاف عربيه وقفت قدامها ومالحقش يتحرك وكانت العربيه اتحركت
ياسين بغضب:عملتها يا رفعت الكلب طب والله ما هسيبك المرادي
رحيل بدموع:فيه اي يا أبيه ونغم فين
ياسين وهو يحتضنها بحنان:متقلقيش ياحبيبتي كل حاجه هتبقى تمام انتي بس متقوليش لحد عشان محدش يقلق
وانا هتصرف
رحيل:حاضر يا ابيه
غادر ياسين تاركا رحيل تبكي خلفها على ابنة عمتها وصديقتها بينما هو عندما خرج هاتف أحد ما وأنتظر أن يجيب عليه وبعد ثواني رد الطرف الآخر
ياسين بصوت حزين:خطفوا نغم ياوحش
الوحش بهدوء:أهدى كدا واحكيلي اي اللي حصل
ياسين:رفعت خرج من السجن امبارح سيادة اللوا كلمني وقالي إنه هرب ونغم كانت عندنا وهي خارجه البواب شاف عربيه بتعدي من قدامها وأختفت بيها
الوحش بهدوء وهي يعلم ماذا يفعل:جهز نفسك وعدي عليا وهنروح نجيبها
ياسين:بس ياوحش محدش عرف مكانها ورفعت مش غبي
الوحش:من الواضح إنك نسيت ليه سموني الوحش يا نمر
ياسين وهو يبتسم بخبث: الوحش طول عمره وحش ياباشا شكلنا هنتسلي اوي انهارده
الوحش وهو يبتسم بغموض:بقالي كتير ما اتسليتش الصراحه يلا عدي عليا في نفس المكان هتلاقيني مستنيك
ياسين:فريرة
في مكان آخر كان يوجد احد يتحدث بالهاتف ويبدو أن الأمر هام
مجهول1:الو ياباشا انا بقالي فتره بدور وراه مش لاقيه اي حاجه
محهول2:خليكي بتدوري لحد ما تلاقي انا لازم اوقعه
مجهول1:بس كدا الفلوس هتزيد ياباشا
مجهول2:خلصي شغلك بس وخدي اللي أنتي عاوزاه
مجهول1:تمام وانا هدور من تاني بس مفتكرش أنه وراه حاجه دا شكله اهبل
مجهول2بسخريه:مين دا اللي اهبل انتي شكل متعرفهوش كويس اقفلي ومتبقيش تتكلمي الا في الضرورةبس ياحلوة وحاولي تعرفي اي حاجه عن الصفقه الجايه انا لازم اخسره كل حاجه
محهول1:شكلك بتحبه اوي ياباشا
محهول2:متتصوريش بحبه اد اي يلا على شغلك
ذهب ياسين ليلتقي بصديقه حتى يذهب وينقذ حبيبته
ذهب وجده يجلس على سيارته بمنتهى الهدوء
ياسين وهو يقترب منه ويعانقه:وحشني ياوحش
الوحش:هنستهبل ياض ما احنا كنا لسه مع بعض
ياسين بضحك:طب جاملني ياجدع يخربيت برودك
الوحش بهدوء:معلش في كلمه وداني فوتتها عيدها تاني كدا
ياسين وهو يضربه في دراعه:انت قفوش اوي دا انا كنت بضحك معاك
الوحش بسخريه:تعرف لولا إن عارف إنك كويس لما بتبظأ شغلك كنت قولت دخلوك المخابرات بالواسطه
ياسين بفخر:عيب عليك يبني هو انا اي حد دا انا النمر بالك بقا انا ياما اتقالي أنت مش حمل بهدلة الشرطه يا ياسين أنت قمر يبني انت طيوب وبتوع الشرطه قاسين قومت شوحت كدا اهو وقولتلهم بسسس اسكتوا واتفرجوا عليا أما ابقى ضابط بقا ومن ساعتها بيتفررجوا عليا ياباشا
الوحش:خلصت ؟
ياسين:لسه كان في حته تانيه اكملها ؟
الوحش ببرود:أركب العربيه يازفت اللي هتبقى خطيبتك بقالها ساعتين مخطوف
ياسين بخضه:ايوه صح يلا بينا انت مش هتلبس القناع
الوحش:يلا يا ياسين هبقى البسه قبل ما نقرب منهم
عند نغم
رفعت بصوت عالي :بقولكم اي ياجماعه نقتلها دلوقتي ونخلص بسرعه ولا نجيب حبيب القلب ونقتلها قدامه
الرجاله:دلوقتي ياباشا
انفجرت نغم في البكاء فضحك رفعت عليها بشده
رفعت:شكل قطتنا خافت
نغم وهي ترفع رأسها وتنظر بقرف:مين دي اللي تخاف ياخويا انا كان نفسي ياسين يجي كدا اهو وينقذني زي الافلام واخد طلقه في دراعي فيقولي نغم اوعي تسبيني انا بحبك فقوله مش هسيبك يا ياسين اخيرا سمعتها منك قوم انا يغمى عليا فيفتكرني مت فيصرخ بصوت عالي فأنت تفوق واقوله انا وعدتك بس
الرجل2 بيسمع غبيه:الله حلوه اوي المسرحيه دي ياباشا
رفعت بغضب:اخرسسسسسسس
ثم نظر لنغم:كمل يختي ها في اي تاني
نغم وقد تحولت للبرود الشديد:بس للاسف مش هتلحقوا تشوفوا كل دا تيك توك
رفعت بضحك: لا ضحكتيني انتي بتهدديني يابت ثم اقترب منها وكاد يجذبها من حجابها عندما أمسكت يده بعيون كالجحيم:لا يباشا كلام ماشي إنما تمد ايدك عليا وتلمسني كدا غلط كدا اي وأمسكت بدراعه وقامت بكسره كدا غلط اوي يباشا
رفعت وهو يمسك بذراعه ويصرخ:انتوا واقفين تعملوا اي يابهايم خلصوا عليها
نغم:ليه كدا مانا كنت كيوته معاكم طلعتوا الشريره اللي جوايا ليه
أقتربوا منها ولم يأخذوا في يدها دقيقتين فمن قادر على هزيمة بطلة الجمهورية في الكاراتيه والكونغ فو
رفعت برعب بعدما رأى ما حدث
رفعت: أنتي أنتي مين
صوت من الخلف: الإعصار
hend✍️
رواية بنت القلب الفصل الرابع عشر 14 من هنا
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)