📁

رواية بنت القلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب البارت الخامس عشر 15

رواية بنت القلب الجزء الخامس عشر 15

رواية بنت القلب الحلقة الخامسة عشر 15

رواية بنت القلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم هند حارس
رواية بنت القلب


رواية بنت القلب الفصل الخامس عشر 15


رواية بنت القلب (الفصل الخامس عشر)


بعد دقائق كان قد وصل ياسين إلى منزله وقد فاقت نغم بسبب المطب الذي صادفوه 


أما عند رحيل فقد اتصلت بآسيا وعشق لتخبرهم بما حدث لنغم وكانت دموعها مازالت تتساقط منذ أن رحل ياسين وكذلك الفتيات فعندما أخبرتهم رحيل في الهاتف بما حدث لم يستمعوا لباقي كلامها وكانوا عندها في المنزل وقد استقبلتهم رحيل بالعناق والبكاء 

رحيل بدموع:شوفتوا اللي لنغم انا هموت عليها 

آسيا:ربنا يرجعها بالسلامه يارب 

عشق:يارب هي طيبه مابتعرفش تعمل حاجه يارب رحعهالنا

رحيل بدموع لم تتوقف:ياسين قالي إنه هيتصرف وماقولش لحد على اللي حصل 

آسيا:عنده حق عشان طنط متتعبش هي عندها القلب

عشق:ايوه صح وطالما هو قالك كدا يبقى هيتصرف

رحيل:عارفه انا واثقه إنه ياسين هيرجع نغم بس أنا خايفه نغم تضربها قبل ما ياسين يوصل فتدخل السجن دي غبيه اوي في الضرب 

آسيا:اتنيلي هي نغم بتعرف تعمل حاجه اصلا دي ملاك ملاك يابنتي 

رحيل:م اي ثم أكملت ببسمه غبيه هو انا ونغم مقولنالكمش 

عشق وهي تربع يديها:لا مقولتوش يختي 

رحيل وهي تكمل بنفس البسمه الغبيه ولم ترى تلك النظرات الموجهه إليها من عشق وآسيا:اصل نغم هي الشبح 

آسيا:ثانيه ثانيه شبح مين 

عشق: اكيد مش قصدك على الشبح اللي هو الاول على الجمهوريه في جميع الالعاب القتاليه صح ؟ يلا بقا قولي قصدك مين 

رحيل ببسمه غبيه:لا نفسه الشبح اللي محدش يعرفه بنت ولا ولد تبقى نغم بس مابقتش تشارك من سنه في مسابقات واختفت عشان كدا سموها الشبح 

آسيا:وحياة طنط

عشق:يارب انا مش عاوزه اشتم بس ارحمني من ذكائها الزايد اللي هيجبلي جلطه دا 

رحيل بتذمر: في أي ياجماعه عملت اي انا الله 

آسيا:بقا احنا من الصبح مرعوبين عليها عشان فاكرين إنها مش بتعرف تدافع عن نفسها لأن لما انتي كنتي بتدربينا طول السنه هي كانت تقول أنا مكسله ومش عاوزه اتدرب وجايه دلوقتي بكل سهوله بتقولي إنها الشبح بطلة الجمهورية في الكونغو فو والكاراتيه والعاب قتاليه تانيه يا شيخه روحي كشفت راسي ودعيت عليكي يارحيل يابنت ام رحيل 

رحيل بتذمر:في أي يا جماعه هي عشان الشبح يبقى تقدر تضرب المجرمين 

عشق وهي تكاد تجن من تلك الغبيه:معلش يارحيل خديني على قد عقلي اصلي غبيه حبتين 

رحيل بغباء:ولا يهمك قولي 

عشق:مين اللي بيلبس قناع في مسابقات الجمهوريه لجميع انواع الفنون القتاليه ولحد دلوقتي محدش يعرف شكله والمسابقة مش بتقعد معاها اكتر من ربع ساعه ويكون مخلص وفايز

رحيل:نغم بس انتي بتتكلمي بصيغة المذكر ليه

آسيا وهي تجز على أسنانها:لان لحد دلوقتي محدش يعرف إن الشبح اللي فازت على أقوى ناس في مصر هي بنت 

عشق وهي تنظر لآسيا:سيبيها يا آسيا سيبيها اصل انا غبيه. حبتين جاوبيني يارحيل يابنتي انا واحده كبيره وخرفت مين اللي الناس والإعلام اتحداه يقف قدام أسد ووافق وفي حركه اسطوريه محدش يقدر ينساها خلى الأسد ينام في ثانيه 

رحيل بغباء:نغم بس مش فاهمه بردوا انتوا عاوزين اي 

آسيا:عاااااا الاسعاف فين هااتولي الاسعاف البت دي هتجبلي جلطه وضغط وسكر 

عشق:اه ياني عليكي ياعشق يابنت ام عشق شعرك شويه ويشيب من الشله دي 

آسيا وهي ج

تجلس جوارها:ايوه الواحد حاسس إنه بقى عنده ١٠٠سنه فين الاكل بقى عشان جوعت من كتر العياط 

نظرت لها عشق ثم حولت نظرها عنها 


وفي غرفة آدم كان جالس يفكر في تلك الفتاه وكيف اقتنع بكلامها وكلما تذكرها ظهرت بسمه على وجهه لا يعرف سببها 


أما عند ياسين ونغم كان كلا منهم صامت حتى تحدث ياسين 

ياسين بهدوء:ادخلي أنتي دلوقتي وانا هروح اسلم رفعت وراجع 

نغم:ياسين انا

ياسين:أنتي أي يانغم ها ادخلي دلوقتي بعدين نبقى نتكلم ثم أكمل بسخريه ومتخافيش مش هقول لحد 

نغم:طب أنت زعلان مني ليه دلوقتي عشان خبيت عليك ؟

ياسين:انا مش زعلان من إلاعصار انا زعلان من نغم 

نغم:هتفرق؟

ياسين: إلاعصار دا حد ما اعرفوش إنما بت خالتي ثم أكمل بسخرية كنت فاكر إنها مش بتخبي حاجه عليا عارفه لو الكلام دا كان في السنه دي  مكنتش هزعل عارفه ليه لأنك بعدتي عني السنه دي وأنا احترمت دا جدا لما شوفتك أنتي ورحيل بتحاولوا تقربوا من ربنا وبعدت وتعاملنا مبقاش زي الاول بقى كلامنا في حدود بس اللي مضايقني إنه في الوقت اللي كنت أقرب حد ليكي ومش بتخبي حاجه عليا طلعتي بتبني حياه تانيه ليكي عارف إنك مفروض يكون ليكي حياتك الخاصه وما اتدخلش فيها لاني ماليش حق عليكي ودا اللي مضايقني  

نغم:ياسين انا مكنتش اقصد اكدب عليك انا مكنتش عايزه حد يعرف لاني مش حابه يحصلكم حاجه بسبب شغلي وخصوصاً أنت كفايه عليك مشاكل شغلك انا مش حابه اكشف هوايتي عشان محدش يأذيكم 

ياسين بعصبيه:يأذيني !أنتي ليه يا نغم بتحسسيني إني عيل صغير مش قادر احمي نفسي عشان تحميني

نغم:ياسين انا مقصدتش كدا انا كنت بقول بس

ياسينوهو يقاطعها:هتقولي اي ها فاكره يانغم ثم أكمل بصوت فيه حنين إلى الماضي فاكره يانغم واحنا صغيرين لما سألتك نفسك تبقي أي يانغم لما تكبري روحتي انتي رديتي"انا عاوزه ابقى ضابطه قوية اوي يا ياسين "

نغم:ساعتها قولتلي "اشمعنا ضابطه يا نغم انتي لوبقيتي دكتورة هتبقي حلوه اوي"  

ياسين:قولتيلي"لا يا ياسين انا عاوزه ابقى ضابطه عشان احمي الناس اللي بحبهم واضرب العيال اللي اتخانقوا معاك في المدرسه "روحت قولتلك خلاص وانا كمان هبقى ضابط عشان احميكي فاكدره ساعتها قولتيلي اي


نغم وهي تذكر جيداً تلك الأيام فهي كان عندها 9سنوات عندما كان ياسين في ال12من عمره

نغم:قولتلك خلاص انا مش هبقى ضابطه بقى قولتيلي ليه قولتلك عشان أنت هتحميني فمش هحتاج إني احمي نفسي

ياسين وهوينظر لها بعتاب:أظن إن دا كان كلام أطفال بس لان في حاجات كتير اتغيرت 

نغم:ي

ياسين بمقاطعة:نغم مش قادر اتكلم دلوقتي تاني اتفضلي انزلي عشان الحق اودي رفعت قبل ما يفوق ويحاول يهرب تاني 

هبطت نغم من السيارة بدون أنت تزيد حرف فقد هربت منها الكلمات 

بينما ياسين تحرك وهو يعرف وجهته جيداً بعدما ترك نغم ثواني وكان قد وصل الى مركز الشرطه حتى يسلم الرجل إلى الضابط المسئول عنه فياسين قد كان مهمته القبض على رفعت فقط اما حمايته والتحفظ عليها فهي مسئولية ضابط آخر وصل إلى المكان المطلوب وهبط من السيارة  ببرود ونادى مجموعه من العساكر حتى يمسكوا برفعت الملقى بصندوق السياره بينما هو يدخل لذلك القسم ووقف أمام أحد يعطيه ظهره

ياسين:حمدي باشا

حمدي وهو يحتضنه:ياسين باشا وانا اقول القسم نور ليه

ياسين ببسمه:دا نورك ياباشا

حمدي بمزاح:خلاص ياجدع نورنا احنا الاتنين ولا تزعل نفسك ياسطا

ياسين:ياعيني عليك يا ياسين بقا بعد ما ابقى ظبوطه قد الدنيا يجوا يقولولي ياسطا ثم ضيق عينه وتحدث بجديه اعترف يا حمدي انت تعرف نغم ورحيل قول إنك متفق معاهم عليا

حمدي وهو يضحك:يابني أنت كان مفروض يدخلوك مسرح مصر مش تبقى ضابط وكمان اي في المخابرات مش هنا

ياسين بنحيب:اه ياخويا قولهم ربنا يرحمك يامحمود ياخويا لولا تشجيعك ليا مكنتش بقيت هنا طب انا عيل وشبط في حاجه تقوم تصدق ثم اكمل بجديه ومرت في عينيه سحابه من الحزن لتذكر والده ربنا يرحمك ياوالدي


حمدي صديقه وهو يحاول يخرجه من حالته:الا قولي يا ياسو

ياسين وهو ينظر لحمدي بتشنج ثم ابتسم بخبث وتحدث:قول ياحاحا قول ياخويا

حمدي:ابو اللي يهزر معاك حاحا ابعد ياجدع انت اي اللي جابك هنا اصلا

ياسين وقد تحدث بجديه:سيادة اللوا بلغني إن رفعت هرب وإنه كان مهمتك حمايته بس خطف بنت عمي مش المهم دلوقتي انا روحت جبته وطبعاً مقولتش لسيادة اللوا

فحمدي اكيد مش هيقوله حاجه صح ياحاحا نظر لحمدي فوجدها ينظر له بغضب قصدي ياحمدي باشا بيه فانتي هتقوله اتعاونت بس

حمدي وهو يربع يده:اممم وتفتكر إن سيادة اللوا بيخفي عنه حاجه

ياسين:قوله أنت بس وهو هيسامحني دا بيحبني حب مقولكش قدي

حمدي برفع حاجب:ياراجل

ياسين بجديه:مش مصدقني دا حتى مسميني راجل المهمات التي لا ينفذها بشري

حمدي بتأثر:وانتي يعيني عليك بتنفذها صح

ياسين:هو مش انا بشري

حمدي بعدم استيعاب:ايوه

ياسين ببسمه غبيه:يبقى هنفذها ازاي الله

انهى اخر كلمه وصدح رنين هاتفه بصوت عالي

ياسين ببسمه:شوفت اهو بيجي على السيره مش قولتلك مش بيستغنى عني استنى افتح الاسبيكر عشان تسمع

نظر لحمدي بمعنى انظر رد على الهاتف وفتح الاسبيكر وسمعوا صوت صمَ أذنهم

:ياسييييييييييييين طردي هيكون على ايدك هتجبلى الجلطه والضغط والسكر

ياسين وهو ينظر لحمدي ببسمه غبيه:احم احم شوفت الحب

ياسين وهو يغلق الاسبيكر ويرد:ليه بس كدا يا عماد وبعدين متقولش على نفسك كدا جلطة اي دي صحتك بومب وبعدين ماله السكر لو جالك دا حتى هتوفر سكر دا السكر الكيس بقى بعشرة جنيه ياخويا


اللوا عماد:اه ليه كدا ياخويا تدبسني في ابنك الاهبل دا تعالى ياجذمه على المكتب يومك اسود من شعر راسك

اغلق ياسين الهاتف واخذ يولول


حمدي بضحك:لا بصراحه بيحبك اوي اوي

ياسين ببسمه غبيه:هو باين اوي كدا

حمدي:اوي اوي الصراحه شكلنا هنودعك قريب

ياسين:تفتكر هتبقى طرده بفضيحه ولا من غير فضيحه

حمدي بفزع:بفضيحه طبعاً انت عاوز النمر يطرد سكيتي كدا دي هتبقى طرده تسد عين الشمس ياخويا

ياسين بإقتناع:عندك حق ياض ياحمدي اما اروح الحق الفضيحه اقصد اللوا  ثم تحدث بجديه وانت روح مع رفعت ودخله انفرادي عشان محدش يحاول يتواصل معاه وأمنه بناس واثق فيها

حمدي بجدية مماثله:تمام انا هشوفه وانت متقلقش

ذهب ياسين تاركاً امر رفعت لحمدي بينما هو ذهب لجهاز المخابرات حيث مكان عمله وحتى يقابل اللوا ليعرف ماذا فعل هذه المره وبعد مده كان أمام مكتب اللوا ثم طرق الباب وأنتظر أن يسمح له بالدخول 

ياسين :ياستير استر هو يوم باين من أوله 

ثواني وسمع صوت من الداخل يسمح له بالدخول 

ياسين: حبيبي ياعماد يا واحشني

اللوا عماد بجديه:ممكن تفهمني اي اللي حضرتك عملته دا 

ياسين وقد قلق من نبرة عماد:عملت اي ياسيادة اللوا 


عماد وهو يضرب على مكتبه بغضب اول مره يراه ياسين:ازاي حضرتك تطلب مساعدة الوحش وأنت عارف إنه في مهمه سريه هااا تقدر تفهمني أنت عارف دلوقتي هيحصل اي لو حد اكتشف إنه من المخابرات 

ياسين: ياسيادة اللوا

صوت من الخلف بمقاطعه:أظن إنه من حقه يتدخل لما يكون الإعصار هو المخطوف ولا اي يا ياسيادة اللوا

hend


رواية بنت القلب الفصل السادس عشر 16 من هنا

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات