📁

رواية بنت القلب الفصل السابع 7 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب الفصل السابع 7 بقلم هند حارس

رواية بنت القلب البارت السابع 7

رواية بنت القلب الجزء السابع 7

رواية بنت القلب الحلقة السابعة 7

رواية بنت القلب الفصل السابع 7 بقلم هند حارس
رواية بنت القلب


رواية بنت القلب الفصل السابع 7


رواية بنت القلب (الفصل السابع)


-حسن حسن

-‏نعم يارفعت بيه 

رفعت بغضب وحده:في خاين بينا ياحسن ولازم نعرفه أخر مره الشرطه هجمت علينا ونفدت منهم بصعوبه والعملية الجايه هتبقي كبيره مش عايز اي غلطه وانت دراعي اليمين ومش بثق في حد غيرك  ومش هنقدر نعمل العمليه الا اما نشوف الخاين

حسن بطاعه :أنت تؤمر يارفعت بيه الليله الخاين دا يكون عندك 

ثم خرج واخد يلتف حول نفسه حتى يرى إذا كان فى أحد 

وذهب لمكان بعيد عن الأعين وأخرج هاتفه ودون عليه رقم ثم ضغط للاتصال وبعد ثواني أجاب أحد على الهاتف

حسن:الو يافندم كل حاجه تمام 

الطرف الآخر:.........

حسن:متخافش يافندم كل حاجه تحت السيطرة

الطرف الآخر:........

حسن:لا يافندم لسه ما عرفت الميعاد والمكان

الطرف الآخر:........

حسن:ايوه تمام يافندم هعرف الجديد وابلغك 

الطرف الآخر:........

حسن:لا متقلقش محدش شاكك فيا والعمليه ماشيه تمام وقربنا من هدفنا وهنقبض عليهم 


صوت من الخلف بصدمه وغضب:كنت حاسس إنك خاين وبلغت رفعت بيه ومصدقنيش بس دلوقتي معايا دليل شوفتك بعيني 

حسن وهو يغلق الهاتف ويلتفت له ويرفع في وجهه المسدس وتحدث ببرود:ومين قالك إنك هتعيش لحد ما تشوفه يافريد بس عاوزك تقدملي  ولا هتبخل على زميلك أجدع

فريد بخوف :قصدك اي 

حسن وهو يخرج هاتفه ببرود :مش انت عاوز تبلغ رفعت يا ديدو عيوني ثم ضغط عدة أرقام وفريد ينظر بعدم فهم 


حسن وهو يسمع صوت المجيب ويجيب بسرعه:الو يارفعت في حاجه مهمه لازم تعرفها تعال بسرعه في مكان......مفيش وقت اشرحلك تعالى


لم ينتظر أكثر من خمس دقائق حتى سمع صوت اقدام يقترب منهم فأقترب هو من فريد وتحدث بسخريه:معلش اديدو بس اهلي وحشوني وعايز اخلص بسرعه


لم يستوعب فريد ما حصل فقد وجد حسن يقترب منه بسرعه وجعله يمسك المسدس بيده وأطلق على نفسه النار

حسن وهو يرى رفعت وعلم إنه رأى إن فريد من يطلق عليه النار ولا يعلم إنه هو من فعل كل هذا

حسن بوجع:شوفت يارفعت بيه مش قولتلك همسك الخاين لما حاول يهرب ضربني بالنار انا عاوز أخد حقي بأيدي ياباشا

فريد وهو يحاول أن يدافع عن نفسه:ياباشا 

رفعت بغضب:اخرسسس خلص عليه ياحسن 

حسن وهو يبتسم بخبث ولكنه تألم من جرح يده فهو صوب علي دراعه :الخائن مالوش مكان بينا ثم أطلق عليه النار 

رفعت بغضب:مكنتش اتوقع إن فريد يعمل كدا لا دا كمان كان بيقول إنه شاكك فيك كان عاوز يلبسهالك بس يلا اهو عرفنا الخاين كدا نقدر ننفذ بكرا أحنا أجلنا العمليه دي اكتر من مره يلا روح خيط الجرح دا عشان ورانا شغل كتير 

ألقى تلك الكلمات ثم غادر تاركاً حسن خلفه ينظر في أثره بغضب 

حسن بعدم ذهب:عابو منظرك كان مالي انا ومال المخابرات مكانش يومك ياصغير علي البهدله أنا البت الجذمه اللي في البيت بصالي فيها اشوف فيكي يوم  


كان يمسك بدراعه متألما فنظر وجد الهاتف يرن فأستغرب فقائده يرن عليه فرد بقلق فهو أخبر قائده الا يتصل بها إلا في الضرورة

حسن وهو يرد بقلق:الو يافندم 

القائد:وصلت لفين في المهمه 

حسن وهو يستغرب فهو لم يكمل ساعتين منذ حدثه:تمام يافندم عرفت اوقعهم في بعض وخليتهم يثقوا فيا اكتر والعمليه بكرا بس لسه الساعه ما أتحددت 

القائد:تمام ياسين كنت عاوز أبلغك حاجه

ياسين بقلق من نبرة قائده:اتفضل يافندم 

القائد:انا عارف اللي هقولهولك صعب بس لو مش عارف إنك قوي وهتتحمل كنت هقولك بعد المهمه ما تخلص بس انا عارف إنك قوي ومش هتخيب ظني فيك بس انا حبيت اقولك عشان بعتبرك اخويا الصغير ولازم تعرف بس اوعدني يا ياسين إنك تبقى قوي 

ياسين بقلق:اتفضل يا فندم اوعدك

القائد: البقاء لله يا ياسين والدك اتوفى

ياسين:


في منزل رحيل 

رحيل بدموع:انا اسفه يابابا اسفه مقدرتش أنفذ أمنيتك الأخيره

عشق بدموع هي الأخرى:خلاص ياعشق ادعيله وتصدقي على روحه هو محتاج كله دعوه مننا دلوقتي هو دلوقتي بيتحاسب محتاج مساعدتنا ليه بالدعاء والصدقه 


رحيل وهي تمسح دموعها:يعني لو دعيتله أو تصدقت كدا بساعده ازاي  

عشق ببسمه:عن أبي هريرة -رضي الله عنه- أن رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال: إذا مات ابن آدم انقطع عمله إلا من ثلاث: صدقة جارية، أو علم ينتفع به، أو ولد صالح يدعو له، رواه مسلم،

يعني ياستي الصدقه الجاريه اللي احنا بنتصدق بيها في الدنيا دي هنفضل ناخد عليها ثواب حتى بعد موتنا ازاي مثلاً لو اشتريتي مصحف وحطتيه في مسجد اي حد ليدخل المسجد هيقرأ منه كل حرف بيقرأه بياخد عليه أجر واللي حط الكتاب ليه كمان أجره  أما يا ستي علم ينتفع بيه مثلاً ألف كتاب ديني أو فيه معلومات تفيد البشر  والناس بتقرأه حتى بعد موته الناس هتستفاد منه فده ليه أجر كل واحد قرأ الكتاب أما ولد صالح يعني يكون عنده اولاد صالحين مش ينسوه ويفضلوا يدعوله كل اما يفتكروه 

رحيل وهي تمسح دموعها:طب يلا بينا 

عشق:على فين

رحيل ببرائه:هنروح عشان نتصدق على روحه عشان يبقى فخور بيا إني كنت بنته 

عشق بيسمع:طب بصي في الساعه 1 باليل اي رايك ننام ونروح بكرا الصبح 

رحيل:ماشى تعالي نغير وننام 


عند أحمد وغيث وآسيا بعدما وصلوا للقصر 

وأثناء دخولهم من باب القصر رن هاتف آسيا 

بنغمة فأخذت تردد معه:العنكبوت النونو خطفت قلبه العنكبوته

من يومها جن جنونه وعقله اتلخبط لخبطوته 


العنكبوت النونو النونو النونو

نونو العنكبوت النونو النونو النونو


ابو العناكيب الحبيب اتعلق قلبه بعنكوبه

في غرامها شاف الاعاجيب من يومها يا عيني في غيبوبه


أحمد وهو يقاطع آسيا التي اندمجت مع تلك الاغنيه ونسيت أن هاتفها يرن :بالنسبه للانسان اللي بيرن على حضرتك دا هيفضل يرن كتير 

آسيا ببسمه بلهاء:ايوه صح انا نسيت 

غيث بضحك:ربنا يكون في عون اللي بيرن

آسيا وهي تجيب وفتحت الصوت دون قصد منها فسمعت صراخ صديقتها 

-آسياااااااااا بقا كدا بتبعيني بعد ما اطردنا من الدرس سوا انهاااااارده اخصصصص بقا متكلمنيش من الصبح

آسيا وهي تنظر لأحمد الذي سمع كلامها :الله يخربيت معرفتك اهو مش هكلمك العمر كله 

وأغلقت الهاتف

غيث بضحك علي منظر آسيا:مكانش يومك يختي ياصغيره على البهدله يابنت ام احمد 

آسيا وهي تنظر لأحمد:بص استنى هفهمك 

أحمد وهو يتقدم منها بغضب :هتفهميني اي 

آسيا:عارف في المواقف دي أنا بأمن جد بمقوله واحده

احمد وهو ينظر لها بغباء:مقولة اي 

آسيا وهي ترجع لورا وتركض:الجري كل الجدعنه يابو حميد

أحمد: آسيااااااااا


في مكان آخر

المجهول1:عملتوا اللي قولت عليه 

المجهول2:ايوه بقالنا شهرين بنراقب البنت وعرفنا كل خطواتها 

المجهول1:مستنين اي نفذوا 

المجهول 2:مستنين أوامرك نخطف امتى 

المجهول1:لاقي اي فرصه البنت تكون لوحدها ونفذ

المجهول2:تمام ياريس 

ثم خرج وترك الآخر ينظر للامام بخبث

المجهول1:انا هعرفك بقا ازاي تتحداني

hend✍️


رواية بنت القلب الفصل الثامن 8 من هنا

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات