رواية بنت القلب الفصل التاسع 9 بقلم هند حارس
رواية بنت القلب البارت التاسع 9
رواية بنت القلب الجزء التاسع 9
رواية بنت القلب الحلقة التاسعة 9
رواية بنت القلب |
رواية بنت القلب الفصل التاسع 9
رواية بنت القلب (الفصل التاسع)
-مشوهه ياماما عاوزاني أنا أتجوز مشوهه
--مالها المشوهه يا أحمد
-أحمد:انتي لسه بتسألي ياماما بقا انا اللي البنات بتجري ورايا أشكال وألوان أروح أتجوز واحده مشوهه
والدة أحمد:وعشان كدا أخترتلك البنت دي بالذات
-أحمد:قصدك اي
-والدة أحمد:قصدي إن دي البنت الوحيده اللي هتربيك محترمه ومتدينه وكفايه اللي عملته ولا انت ناسي
-أحمد بضيق:وأنا مش موافق ياماما ومش ناسي بس دا مش سبب يخليني اتجوزها
-والدة أحمد:انا مش بسألك لو ما اتجوزتش البنت دي لا انت ابني ولا اعرفك يا أحمد
-
-أحمد وهو يخرج بغضب:أنتي بتلوي دراعي ياماما ماشي ماشي
-أحمد وهو يحدث نفسه بعدما خرج من عند والدته:ماشي ماشي أنا هوريكي بقا حته عيله تخلي ماما تكلمني بالطريقه دي
-
-والدة أحمد بعدما رحل:انا أسفه يبني دي الطريقه الوحيده عشان تغير طريقك اللي أنت فيه دا
-
-في مكان أخر
-البنت:ياماما بتقولي أي أزاي عاوزاني أتجوز واحد معرفوش
-الام:يابنتي ما انتي هتشوفيه وتقعدوا مع بعض
-البنت بألم:وتفتكري إنه فيه حد هياخد واحده مشوهه
-الأم:ايوه هو عارف وموافق يارحيل
-رحيل بصدمه:أي
-ألام:مش قولتلك يابنتي عوض ربنا كبير
-رحيل بدموع ممزوج بخوف وفرح:بجد ياماما بجد ممكن حد يتقبلني بشكلي دا
-ألام:ماله شكلك يا رحيل بصي لنفسك في المرايه عينك زرقا ورموشك طويله وجميله وملامحك حلوه
-رحيل بسخريه:ونسيتي الجرح اللي في وشي اللي اول ما حد يشوفني بيه يبعد
-ألام:جمال الشكل بيتغير مع مرور الزمن يارحيل اللي بيفضل جمال الروح وأنتي روحك جميله وبعدين انا وعشق ونغم وياسين وآدم مش مكفينك ولا اي
-رحيل:أنا معترضتش علي حكمة ربنا ياماما الناس هي اللي مش شايفه دا انا بقالي سنه من ساعة الحادثه مش عارفه أخرج بخاف أي حد يسمعني كلمه توجعني وبعدين انتوا اصلا احلى حاجه في حياتي
-ألام:فتره وتعدي يابنتي وترجعي أجمل من ألاول يلا بقا
-حضري نفسك عشان العريس وعيلته هيجوا باليل
-رحيل:حاضر ياماما
-عند أحمد كان سهران مع صحابه بعد أن انتهى من شغله فهو لا يأتي لهنا الا عندما يكون غاضب قطع اندماجه صوت تليفونه الذي يضئ برقم والدته
-أحمد:أيوه ياماما في اي تاني
-ألام:ولد أحترم نفسك وأنت فين لحد دلوقتي الساعه بقت ٧ ومفروض الساعه ٨ نكون هناك
-أحمد بتأفف:حاضر ياماما جاي
-ثم ألتفت ناحية أصدقائه الذين كانوا في عالم أخر بسسب ما يشربونه
-أحمد:طب ياشباب أنا ماشي
-نانسي وهي تقترب منه:رايح فين ياميدو السهره لسه في أولها
-أحمد وهو يزيح يديها بحده:خليكي في حالك يلا سلام
-
-عند رحيل كانت بتتصل برقم وأستنت الرد
-رحيل:دومييي عامل اي
-أدم بحب:بخير ياقلبي وأنتي
-رحيل بمرح لايظهر سوي مع هذا آلادم الذي كان بجوراها دائماً حتي بعدما تشوهت لما ينفر منها فهو ابن خالتها وصديق طفولتها
-رحيل:بخير ياباشا أمتي هترجع من لندن بقا
-أدم:أنا لو عليا ياستا هنزل أنهارده قبل بكرا
-رحيل:ربنا معاك يادومي وكملت بفرحه أنا أتصلت عشان أقولك إني جالي عريس وهخرج أقعد معاه
-أدم بصدمه:بتقولي أي
-رحيل بإستغراب:مالك يا أدم في حاجه
-أدم بتوهان :لا يارحيل معلش هقفل معايا حاجه مهمه هخلصها وأكلمك
-رحيل:اشطا
-أدم أغلق الخط ثم أخذ يحطم كل شيء أمامه بجنون:لا يارحيل أنتي ليا أنا وبس سامعه ليا أنا وبس
جلست رحيل في مكانها بعد أن أنهت حديثها مع آدم وتذكرت ماحدث معها منذ عام غير حياتها لا تدري للاحسن ام ماذا ولكن تعلم أن قربها من الله كان للاحسن
Flash back
لم تستطيع رحيل استيعاب صوت عشق أو رؤية ما يحدث فقد جرحها الرجل جرحا عميقاً في وجهها وثواني ووجدت الرجل يسقط بجوارها واقتربت منها تلك الفتاه
آسيا بدموع:أنتي كويسه استني استني متخافيش هطلب الإسعاف
كانت تمسك بالهاتف الخاص بها بإيدي مرتعش حينما رأت فتاه تقترب منهم ولم تكن سوى عشق التي كادت أن تموت خوفاً عندما رأت ذلك الرجل يكاد يقتل صديقتها ولكن أتت تلك الفتاه وضربته بشيئاً على رأسه ولكن على ما يبدو أن رحيل لم تتحمل الألم واغشى عليها
كانت تضغط الارقام بأيدي مرتعشه فهي تبدو كالطفله الضائعه لم تري مثل تلك الأشياء يوماً هاتفت الإسعاف وارتمت جمب عشق التي تبكي ورحيل التي تصرخ من الالم فأنهارت واغشى عليها
عشق بدموع: رحيل اتحملي الاسعاف قربت توصل ثم أخرجت عدة منديل من شنطتها ووضعت على وجهها حتى توقف الدماء وثواني ورأت تلك الفتاة يغشى عليها فلم تستطع ماذا تفعل
عشق:يارب يارب احميهم يارب
وجدت هاتف يرن بجوارها فأمسكته وأجابت دون أن تعلم لمن الهاتف فهي تحتاج لاي احد حتى يساعدها فهي في طريق لا يوجد الكثير فيه ومن يمر لا يلتفت لما يحدث
عشق وهي تجيب بدموع:الو بترجاكم الحقونا
الصوت بخوف:أنتي مين آسيا أختي فين
عشق بأنهيار ولا تعلم بما تقول تجيب:أنا معرفش البنت دي اسمها اي بس .........وحكت له ما حدث بإختصار فأنتفض من مكانه وأخذ سيارته بأقصى سرعه ولاحظ أنه كان قريباً منها فهو كان سيحدث آسيا حتى يضايقها نعم ومن غيره غيث عرف منها المكان بالتحديد من الوصف وذهب بأقصى سرعة لهناك
بينما بقيت عشق في مكانها ولا تعلم ماذا تفعل فقد تأخرت إلاسعاف وتذكرت أنها يجب أن تخبر أحد من العائله
فتذكرت أن تليفون رحيل في السيارة فذهبت لهناك بسرعه وللحظ ووجدت الهاتف يرن
عشق وهي تجيب بدموع:الو
-الو مش دا تليفون رحيل أنتي مين
عشق:آدم أنت آدم صح بترجاك الحقنا
آدم برعب:في اي رحيل مالها انطقييي
عشق بدموع:اللي حصل .......... الاسعاف اتأخرت ومش عارفه اعمل اي
آدم وهو يخرج من مكتبه برعب:خليكم عندكم وخلي التليفون معاكي لو جات الاسعاف روحوا وانا هعمل تتبع التليفون ولو اخو البنت دي وصل قبل الاسعاف خليه هو ياخدكم كلكم على هناك
عشق وهي ترى سياره تقف بجوارهم:في عربيه وقفت جمبنا
آدم وهو مازال معها وقد ركب سيارتها وساق بسرعه كبيره:خلي التليفون مفتوح لو أخو البنت دي ارتكبوا معاه وانا هاجي وراكم
عشق بدموع :حاضر حاضر
عشق وقد أقترب منها غيث وبدأ يتفصح أخته برعب وحملها للسيارة وعاد كاد أن يحمل رحيل
عشق بتوتر:أنت اخو البنت دي
غيث ولم يلتفت لها:ايوه اطلعي العربيه عشان تمسكي صحبتك
عادت من شردوها في ما حدث على صوت دخول الثلاتي المرح عشق ونغم وآسيا
آسيا:فرحونا فرحونا بالعروسة و بعريسها فرحونا
نغم:و اسمعونا و اسمعونا و اسمعونا و بعد منهم جوزونا
عشق:يا طيور السما غني و قربي
رحيل وهي تندمج معهم:و انزلني عندنا صلي على النبي
آسيا:دا الورد شاركنا الفرحة و قال
نغم:عروستنا اتخطبت لابن حلال
آسيا:هو ده هو ده و عريسنا ده أيوه ده أيوه ده عريسنا ده هو ده
هيه آه .. هو ده
عشق:صقفي يا كفوف
و اندهي يا دفوف
على كل جيران علشان عروستنا تشوف
نغم:قمر العرسان في الناس فرحان
آسيا:ياااااااااااااااااه يا إيه
نغم:يا قلبي غني و قول مبروك لكل إيد لبست شبكة و روح و بارك للي دعوك و قول لهم شبكة مباركة
عشق:الشبكة بتخلي الأغراب صحبة قاريب على أحباب
نغم:و الدبلتين مع كل كتاب بيكون أساس أجمل شركة
رحيل وهي تضحك على أصدقائها:خلصتوا
أقتربوا منها وحضنوها وباركوا لها:مباااااارك
رحيل:هو مبارك وكل حاجه بس انا اصلا لسه مقابلتش العريس مش يمكن ارفض
آسيا بثقه:لا متخافيش العريس دا ما يترفضش
رحيل برفع حاجب:وه هو أنتي تعرفيه يابت
نغم وهي تنقذ الموقف فلا تعلم رحيل أن من سيتقدم لها أخو آسيا:توقعات يابنتي أي ما بتتوقعيش
رحيل:حاسه إنكم مخبين عليا حاجه اي معرفش
عشق:سيبك منهم يابنتي وتعالي اختارلك فستان جمر كدا زيك
رحيل:يلا يابنتي لاحسن الواحد اتوتر من دلوقتي
كانت رحيل تتكلم بهزار ولكن من داخلها تشعر بخوف شديد من هذه المقابله
أخذوا البنات يجهزوها للرؤيه ولم تضع مكياج وحانت تلك اللحظه التي ستخرج فيها بعدما سمعت صوتهم بالخارج
رحيل:ماتيجوا معايا بالله عليكم انا خايفه
آسيا:أسد يلا في اي
نغم: يابنتشي بقا البنت متوتره اجمدي يا بنتي في اي دا تلاقيه بس هيسألك ٥٠٠٠ سؤال ولا حاجه وانتي جاوبي بهدوء
رحيل:هاااار اسوح لا مش عاوزه اطلع
عشق:اقول عليكم اي هشش اطلعي انتي وهي
يلا يارحيل ياحبيبتي إن شاءالله خير أخرجي يلا الكل مستنيكي
خرجت لهم رحيل لم ترفع وجهه من الأرض خجلا وخوفاً من أن ترى تلك النظرات المستنفره منه ولكنها أطمئنت حينما تذكرت إنه يعرف بأمرها وبدأت ترفع رأسها ببطء حتى ترى من هذا
رحيل بصدمه وهي تراه:أنت
أحمد بصدمه هو الآخر:أنتي
hend✍️
رأيكم في البارت ✍️👀
السنه اللي عدت هنرجع بأحداثها فلاش باك في البارتات الجايه
رواية بنت القلب الفصل العاشر 10 من هنا
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)