📁

رواية عشق ودموع الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا حسن

رواية عشق ودموع الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا حسن

رواية عشق ودموع البارت الخامس عشر 15

رواية عشق ودموع الجزء الخامس عشر 15

رواية عشق ودموع الحلقة الخامسة عشر 15

رواية عشق ودموع الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا حسن
رواية عشق ودموع


رواية عشق ودموع الفصل الخامس عشر 15


 بارت ١٥


فى يوم جديد ملئ بأحداث جديدة.... 


فى بيت ليلى خليفة....... 


استيقظت ليلى على رنات هاتفها و كانت شروق.. 


ليلى: الو. 


شروق: اجهزى انا جيالك.. 


ليلى: بس انا..... قبل ان تكمل كلامها قفلت شروق الخط فى وجهها.. 


خرجت ليلى من غرفتها... فهى تشعر بالجوع و هذه اول مرة تشعر بالجوع من وقت ما هربت من يوسف بل من وقت ما تذكرت ماضيها.... 


ليلى: صباح الخير.. 


زينب بفرحة من ليلى انها تكلمت دون ان يبدأ احد معها بالحديث: صباح الخير يا حبيبتى.. 


ليلى: ماما انا جعانة.. 


زينب: انتى بتتكلمى بجد... 


ليلى: ااه والله.... انا فعلا جعانة


زينب: اعتبرى الاكل جهز... 


جلست ليلى تفكر ماذا تقصد شروق... فهى لا تريد ان تذهب الى اى مكان... 


و فى هذا الوقت جاءت شروق... 


شروق: ايه يعنى مجهزتيش.. 


ليلى: هجهز ليه.. 


شروق: علشان هنروح الكلية و بعد كده الشركة.. 


ليلى: لا روحى انتى..... انا مش هروح مكان.. 


شروق بغضب: هتفضلى كده لحد امتى يا ليلى... هتفضلى حابسة نفسك العمر كله.. 


ليلى؛ معلش مش هقدر... 


شروق: قومى يا ليلى بدلى لبسك... و هتروحى معايا الكلية.... 


ليلى: لا مش هروح يا شروق... 


و فى هذا الوقت جاء خليفة: لا هتروحى يا ليلى..... و بعد وقت طويل اقنعوا ليلى ان تذهب الى كليتها... 


اما فى المشفى عند هذه الجميلة ذات الشعر الاحمر.... 


الدكتور: تقدروا تدخلوا تشوفوها... 


دخل الجميع الا مالك... الذى يجلس حزين على حبيبته.. 


اما فى الداخل.. 


آسر: الف سلامة عليكى يا حبيبتى.. 


سارة بضعف: الله يسلمك... 


يارا: دكتور هى ممكن سارة تخرج انهاردة.. 


الدكتور: تخرج دلوقتى لو انتوا عايزين... 


باسل: لو كده ماشى.. 


ياسين: بس انا شايف ان سارة تعبانة شوية.... استنوا نطلعها بليل.. 


آسر: انا شايف كده برضوا... 


سارة: آسر هو فين مالك.... 


-انا هنا يا سارة...... و فى هذه اللحظة هرول اليها مسرعا ليحتضنها و بشدة و هى كذلك الامر حضنته و بشدة... و بعد وقت قصير ترك مالك سارة ثم خرج من الغرفة دون ان ينطق بكلمة... 


استغربت سارة بل الجميع بشدة من هذا المتقلب... 


سارة بحزن: هو برضه لسه شايفنى خاينة... 


آسر: معلش غصب عنه يا سارة فترة و هتعدى... 


سارة بحزن: انا عايزة اخرج دلوقتى... انا مش بحب المكان ده... 


يارا: ااه ياريت.. يلا بينا.. 


وبالفعل خرجوا من المشفى و ذهبوا الى القصر... 


اما عند ليلى و شروق.... انتهوا من محاضراتهم و ذهبوا الى الشركة ليتدربوا.... 


ليلى: هو لازم يعنى احضر التدريب.. 


شروق: ايوه لازم.... 


وصلا الى الشركة ثم الى القاعة... 


شروق: تعالى نقعد لحد ما ييجى وقت التدريب... 


ليلى: ماشى.. 


وبالفعل جلسوا...... اما على الناحية الاخرى من القاعة.. 


-اوبااا شايف اللى دخلوا دلوقتى.... 


وليد: شايفهم و مركز عليهم اوى... 


حازم: بس عجبانى اوى اللى شعرها طويل دة و عنيها خضرا.. 


وليد: انت مخدتش بالك من اللى عنيها زرقة.. 


حازم: فى كراسى وراهم تعال نقعد فيها.. 


وليد: يلا بينا.. 


وبالفعل ذهبوا و جلسوا خلف ليلى و شروق... 


وليد بصوت عالى نسبيا: بس حلوين العيون الزرق دول يا حازم.. 


حازم: حلوين اوى...... ولا الشعر الطويل الحرير ده...... 


اما شروق فكانت تسمع كل هذا... و لكنها لم ترد........ بينما ليلى التى مسكت يد شروق... فهى خافت و بشدة... 


شروق: فى ايه يا ليلى متخافيش.... دى معاكسة عادية يعنى هى دى اول مرة...... 


ليلى: انا عايزة اخرج من هنا حالا... 


-هو الجميل مش بيرد ليه.. 


-هو احنا زعلناكم فى حاجة... 


شروق بغضب: لو سمحت اخترم نفسك... 


وليد: هو حد بشوف عيونك يحترم نفسه... 


ليلى: يلا يا شروق نمشى من هنا.... 


حازم: قبل ما تمشى... ممكن تقوليلى بتحطى ايه فى شعرك علشان يبقى قمر فيكى كده... 


آما ليلى فلن تستحمل هذا الكلام... صفعته بشدة على وجهه ثم امسكت بيد شروق و هرولت الى خارج القاعة بل الى خارج الشركة و هى فى نوبة من البكاء.... 


شروق: اهدى يا ليلى...... و بعدين انتى ضربتيه.... و اخدتى حقك كمان... 


ليلى: انا مغلطتش لما قولت ان الرجالة كلهم صنف واحد.. 


لقد فهمت شروق لماذا تبكى ليلى: تانى يا ليلى تقولى الكلام ده... 


ليلى: متحاوليش تقنعينى يا شروق انهم كلهم مش واحد..... كفاية اللى حصلى من يوسف.. 


شروق فهى لا تريد ان تضغط عليها: ماشى يا حبيبتى.... بس اهدى علشان يعدى اليوم على خير... 


و بعد وقت طويل هدأت ليلى... 


شروق: المفروض يا ليلى تطلعى عند المدير يسمحلك تحضرى التدريب... 


ليلى: منا بحضره.. 


شروق: بس اسمك مش مكتوب..... لأنك غيبتى كتير... 


ليلى: حاضر.. 


شروق: لو مش قادرة تطلعى انا هكلم ياسين و هقوله..... 


ليلى: لا انا هطلع بنفسى


شروق: اللى يريحك.. 


وبالفعل ذهبت ليلى و كانت معها شروق الى مكتب باسل.. 


باسل: الف سلامة على حضرتك.... 


ليلى: الله يسلمك... 


باسل: لو حابة تغيبى عن التدريب ويبقى اسمك موجود عادى... 


ليلى: شكرا جدا لحضرتك... 


باسل: العفو..... ازيك يا شروق.. 


شروق بخجل: الحمدلله... 


باسل: انا عارف ان ده مش وقته...... بس يوم الجمعة هنيجى نخطبك... 


شروق: بس اااا.......... قطعها باسل.. 


باسل: مش عايز كلام زيادة.... لأنى انا مش حابب علاقتكم تبقى كده.. لازم يبقى فى حاجة بينكم.... يلا اتفضلوا... 


خرجت شروق و هى خجولة جدا...... بينما ليلى التى تخرج و هى حزينة كالعادة..... 


اما فى قصر الجارحى... 


سارة: ياسين هو انت عرفت ازاى ان كنت فى بيت مالك... 


ياسين: انا لقيتك مرة واحدة اختفيتى من القصر... فقولت اكيد راحت عند مالك... فقوات اروح اجيبك و نتمشى شوية


*************************


اما آسر الذى كان يجلس امام النيل... 

رن هاتف آسر و كانت هذه ميار.. 


ميار: ايه يا روحى يعنى بطلت تسأل عليا... 


آسر: معلش مكنتش فاضى الايام اللى عدت... 


ميار: عاملة ايه اختك سارة... 


آسر: وانتى عرفتى منين.. 


ميار بتوتر: لل... لا انا كنت معدية من قدام المستشفى و شوفتهم و هما بياخدوا سارة.. 


آسر و قد عرف ان هى ما وراء ما فعله احمد فى سارة: تمام ماشى..... سلام دلوقتى علشان مش فاضى... 


ميار: سلام... 


ميار فى نفسها بعد ما قفلت مع آسر: متخلفة... متخلفة... اكيد شك فيا.... اكيد..... انا لازم اتصل بأحمد.. 


و بالفعل اتصلت بأحمد لكن كان هاتفه مغلق و هذا ما زاد خوف ميار


اما فى مكان بعيد يشبه بالغابة..... فى بيت خشبى صغير.... 


الحارس: الو يا آسر بيه.... احمد ايمن مصطفى معانا يا بيه... 


آسر: جاى فى الطريق.. 


و بعد قليل وصل آسر هذا البيت... 


احمد بضعف من كثرة الضرب: سامحنى يابه... غصب عنى والله..... انا متجوز و معايا 3 عيال... 


آسر بصوت حاد: عملت ليه كده فى سارة... 


احمد: هى اللى قالتلى والله... 


آسر: مين هى دى بقى.. 


احمد و قد صمت.... ثم اشار آسر المسدس نحو رأسه... 


آسر: معاك دقيقة...... هتقول مين ولا انت حابب تموت... 


احمد: هقولك بس بشرط... 


آسر: و ايه هو الشرط بقى... 


احمد: توعدنى انك هتنقذ مراتى و عيالى من المجرمة اللى اسمها ميار... 


آسر: ميار... 


احمد: ايوه ياباشا و برضوا كان معاها شخص اسمه يوسف الحديدى بس اتسجن تقريبا... 


آسر: ايوه اتسجن..... و انت هتروح هتلاقى مراتك و عيالك فى البيت..... 


احمد: سامحنى يا بيه... انا آسف... سامحنى يا بيه.. 


آسر و قد تركه و ذهب و حان الوقت لينتقم من ميار... 


وبالفعل تركوا احمد و ذهب البيت منتظرا زوجته و ابنائه... 


اما آسر اتصل بميار ليعرف اين مكانها.. 


آسر بتمثيل: ايوه يا روحى.... فينك.. 


ميار: انا فى البيت.. 


آسر: بيتك القديم.. 


ميار: ايوه... 


آسر: طب اجهزى انا جاى آخدك.. 


ميار بإستغراب و توتر: ليه فى حاجة.. 


آسر: هما اللى بيحبوا بعض و لما ييجوا يطلعوا يقولوا ليه... 


ميار: لا يا روحى..... ثانية و هتلاقينى جاهزة..... فرحت ميار كثيرا لان خطتها تنجح و لكن العكس صحيح..... 


ياترا كيف سينتقم آسر من ميار...


رواية عشق ودموع الفصل السادس عشر 16 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق ودموع)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات