📁

رواية عشق ودموع الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم رنا حسن

رواية عشق ودموع الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم رنا حسن

رواية عشق ودموع البارت الثانى والعشرون 22

رواية عشق ودموع الجزء الثانى والعشرون 22

رواية عشق ودموع الحلقة الثانية والعشرون 22

رواية عشق ودموع بقلم رنا حسن

رواية عشق ودموع الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم رنا حسن
رواية عشق ودموع


رواية عشق ودموع الفصل الثانى والعشرون 22


 بارت ٢٢




كان الكل يقف مصدوما مما يحدث و اولهم مازن.... 




كان يجلس ارضا و بين يديه سيراى بدمها و فاقدة وعيها... و بعد قليل جاءت الاسعاف و اخذت سيراى..... اما آسر و عبدلله اهتموا بالذين ضربوا على سيراى...... و قد امسكوا بهم قبل الهروب..... 




فى المشفى... 




كان مازن يقف مصدوما.... كانت سيراى بجانبه كيف لم يستطيع حمايتها... 




مليكة حضنت اخيها ثم قالت: هتقوم بالسلامة متقلقش... 




مازن: ان شاء الله... 




ياسين: يا ترا مين اللى عمل كده... 




مازن: انت متخلف... اكيد ويليام الكلب... 




مليكة: سيبك منه يا مازن... اصل هو دلوقتى مخه فى الجواز.... 




ياسين: على رأيك... 




و بعد وقت الكل جاء المشفى الا منى و اسماء لا يعرفون شئ... 


خرج الدكتور.. 




الدكتور: الحمدلله العمليه نجحت.... عدت مرحلة الخطورة.... 




مازن: ينفع ادخل... 




الدكتور: ساعة و ادخل.. 




و بالفعل مرت ساعة و دخل مازن الذى حضنها بشدة و هى بادلته الحضن.... 




سيراى: متقلقش انا بخير.... 




مازن: مسكنا اللى عمل فيكى كده... 




سيراى: اكيد ويليام.. 




مازن: ايوه هو.... حاليا بنجهز علشان نروح نقبض عليه خلاص بقى معانا دليل.. 




سيراى بغباء: ايه الدليل... 




مازن: اللى ضربوكى اعترفوا... 




سيراى: اخيرا هخلص... 




مازن: اهم حاجة انك بخير و معايا... هنطلع من المستشفى هروح اتجوزك علطول و مفيش نقاش... 




سيراى بضحك و خجل: انت عبيط يلا.. 




مازن: ايوه انا عبيط انى. صبرت ده كله... 




مليكة من خلفهم: احم احم.... عم الرومانسى وسعلى اسلم ع البت.. 




مازن بضحك: انتى دايما قفشانى كده فى كل حاجة... 




مليكة: طبعا مش اختك.... 




و بالفعل اطمنت عليها مليكى و خرجت... 




عبدلله: مالك يا حزينة.. 




مليكة: خطتنا فشلت... 




عبدلله: خطة اى.... قصدك مازن و سيراى... 




مليكة: ابن المرة اللى جوا هيتجوزها خلاص... 




عبدلله بضحك: الف مبروك




مليكة بحزن: روح باركله هو....




عبدلله: وانتى زعلانة ليه.... 




مليكة: علشان هيتجوز و هيسبنى.... 




عبدلله: طب ما هو ده العادى.... اكيد كان هييجى يوم و هيتجوز... 




مليكة: انت ما تعرفش مازن بالنسبالى ايه.... ده اخويا و صاحبى و ابويا و كل حاجة فى حياتى.... 




مازن من خلفها: مين قال انى هسيبك.. 




مليكة: طيب ما انت هتتجوز ست الحسن... 




مازن: هعيش معاكم فى نفس البيت... 




مليكة: هتاكل مع مراتك.... هتطلع مع مراتك.... هتتكلم مع مراتك.... 




مازن بضحك و نظرة حب: لا انا هاكل معاكى و هطلع معاكى و هتكلم معاكى.... بصى انا مش هتجوز خالص... 




مليكة بفرحة: ايوه يا جامد..... انت مش وش جواز اصلا..... احنا نجوز سيراى لعبدلله و نروح احنا صح..... 




مازن بغضب: مللللليكة... 




مليكة بفزع: خلاص سكت..... 




مرت ايام عديدة و تم القبض على و يليام و تم تحديد زفاف مازن و سيراى.... و تحديد زفاف شروق و ياسين........ و ليلى قررت ان تعترف بحبها لآسر...... اما عبدلله و مليكة لم يتخلصوا من المرح....... 




   و هاااا قد جاء اليوم زفاف


     مالك و سارة❤.... 




ياسين: جهزت يا بطل... 




مالك: انا جاهز من بدرى... 




آسر بفرحة: انا انا.... جاى جاى.... هنا هنا... عشان عشان.... اجامل اجامل.... اخويا واقوله يا عريس.... يا عريس..... ياعريس... 




مالك بضحك: عقبالك يا صاحبى.... 




مازن: العروسة وصلت..... 




مالك بلهفة: ايه ده بجد... 




عبدلله بضحك: هى للدرجاتى....... ظلو الجميع يضحكون.... 




ذهب مالك لسارة والذى كان ينتظرها بالخارج... 


خرجت سارة بالفستانى الابيض و كانت كالحورية فى جمالها.... و كان يخرج بها هذا الوسيم باسل الجارحى و هو طاير من السعادة ثم سلمها لمالك.... 




مالك و هو يهمس لها: ده انتى هتعملى فيا عمايل بسبب جمالك ده..... 




ساة بخجل: خليك ساكت يا مالك.... 




و صلوا القاعة و الكل كان سعيد و بدأت الاغانى تشتغل.... 




ليلى و هى تذهب لصاحب الدى جى.... 




ليلى: اسطاااا




-ايه... 




ليلى: خد الفلاشة دى عليها اغانى حلوة هتظبطنا.. 




-ماشى.. 




تركته و ذهبت لترقص مع البنات..... ثن نظرت الى آسر الذى يتجاهلها تماما.... 




ليلى بغضب و هى تذهب اليه ثم مسكته من يديه و خرجوا من القاعة... 




ليلى: على كده انت مش غيران... 




آسر ببرود: اغير من ايه.... 




ليلى: صاحبك و اختك اتجوزوا وانت لسة... 




آسر: لا مش غيران.... و يوم ما الاقى بت الحلال اكيد هتجوز....... و بعدين قريب اوى




ليلى و قد امتلكها الغضب: نعم يا روح امك...... دى روحك اللى هتطلع قريب.... 




آسر بصدمة من انفاعلها: ايوه و ايه اللى معصبك برضه... 




ليلى و هى تأخذ نفس حتى تهدأ: آسر اتكلم عدل..... انت قبل كده اعترفتلى بحبك ليا... 




آسر: اهو اديكى قولتى قبل كده... 




ليلى: قصدك ايه.... يعنى انت مبتحبنيش... 




آسر: انا مبحبكيش يا ليلى.... 




ياترا ما ردة فعل ليلى..... 




و هل ستنتهى قصة ليلى و آسر ام للقدر رأى آخر...


رواية عشق ودموع الفصل الثالث والعشرون 23 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق ودموع)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات