رواية أميرة الزين الفصل السابع 7 بقلم نور عبد الغنى
رواية أميرة الزين البارت السابع 7
رواية أميرة الزين الجزء السابع 7
رواية أميرة الزين الحلقة السابعة 7
رواية أميرة الزين بقلم نور عبد الغنى
رواية أميرة الزين |
رواية أميرة الزين الفصل السابع 7
رواية أميرة الزين
البارت السابع
بقلمي نور عبدالغني المناخلي
ذهبت الأطباء لغرفة زين
بعد وقت خروجو
الممرض :فين أهل المريض
دور عليهم وكانو في غرفة فريدة لأنها كانت مجبسة رجليها
الممرضة مين هنا اسمه أميرة
أميرة أيوا أنا
الممرضة طب تعالي لأنو المريض فاق ومش بيقول غير أميرة وبس
فريدة بفرحه طب أنا عاوزه اشوفه
الممرضة للاسف يا فندم الدكتور قال نادو للي بيكرر اسمها وكمان هتدخب معقمه مش هينفع أكتر من واحد يدخل
فريدة طيب روحي انتي يا أميرة
قامت أميرة وراحت لزين دخلت بعد تعقيمها
الممرضة أدخلي ي مدام بس متتأخريش
أميرة حاضر دخلت واول ما شافت زين نايم والأجهزة متوصلة فيه قعدت تعيط
أميرة قوم بقا يا زين أنا أسفة والله مش هبعد عنك تاني أبدا قوم بقا يا روح قلبي قوم زيني
زين بصوت ضعيف أنا كويس يا ميرو
أميرة مسكت ايدة وقعدت تعيط أنا أسفة اني مصدقتكش أنا أسفة اني فكرت فيك كدا والله أنا أسفة
زين بيحاول يطلع صوته متعيطيش يا أميرة أنا هقوم وابقي كويس وبعدها قفل عينه
أميرة زين رد عليا زين يا زين ولكن لا رد
أميرة خرجت بسرعة تنادي علي الدكتور
الدكتور جيه ودخل وبدأ يكشف
بعد وقت
هو كدا دخل في غيبوبه يا عالم هيفوق منها أمتي ادعوله
أميرة ازاي ي دكتور هو فاق وكلمني
الدكتور دي حاجة عادية وبتحصل كثير
أميرة طب ممكن يفوق منها أمتي
الدكتور دي حاجة في علم الغيب منقدرش نحددها
أميرة خرجت بيأس وراحت الغرفة عند فريدة ولقت جاك قاعد جنبها
فريدة اول ما شافتها طميني يا أميرة
أميرة مكنش عارفة تقول اية وفضلت ساكته
فريدة في أية يا أميرة هو زين قالك حاجة زعلتك
أميرة وانفجرت في العياط ياريت يا فريدة ياريت زين كلمني ودخل في غيبوبة يا فريدة دخل في غيبوبة اهههي اه يارب
جاك إن شاء الله خير يا أميرة قومي من الأرض وقومها ثم أكمل
أميرة الشركات دي كلها محتجاكي ودلوقتي زين مش موجود علشان يدير دا كله بدالك فلازم تقومي تقفي علي رجلك من تاني وثبتي للكل أنو شركات الكيلاني لا يمكن تقع أبدا أنا هكون معاكي في كل خطوة تاخديها من بكرا تنزلي الشغل ونا ههتم بفريدة وزين وقت غيابك
فريدة بغلبه:لية يا اخويا شايفني صغيرة ولا أية نا ههتم بنفسي
جاك تهتمي بنفسك إية يا أوزعه أنتي برجلك المكسورة دي
فريدة :بعياط متقوليش يا أوزعه وبعدين دا قضاء ربنا انا يعني اللي كسرت رجلي وشكراً يا أستاذ جاك مش عاوزه منك حاجة
جاك بزعل والله ما أقصد أبدا أنا كنت بهزر
تدخلت أميرة رغم حزنها أكيد يا فريدة جاك مش قصده حاجة وميعرفش أنك بتكرهي الكلمه دي ولا أية يا جاك وبعدين بنتنا لاعبة كارتيه حاصلة علي الحزام الأسود فا متزعلهاش تاني بدل ما تموتك ونا بصراحه مش ناقصة
جاك بٱنبهار بجد يا فريدة انتي لاعبة كارتيه محترفة
فريدة مسحت دموعها بأديها وقالت أيوا آمال شايفني قاعدة أقول أنا السبب في اللي حصل لزين لية علشان انا سبته وهو كان محتاجني
أميرة خلااص بقا قفلو علي الموضوع دا أنا همشي دلوقت أظبط شوية حجات وهرجع كمان شوية وأنت يا جاك هتقعد برا بقي معلش علشان مينفعش وجودك مع فريدة في نفس الغرفة ونا هاجي وأنت هتروح
قالت كلامها وخرجت
جاك بحرج أنا هطلع بقا
فريدة مردتش علية وهزت رأسها بمعنى تمام
بعد وقت كانت نامت فريدة من التعب أما عن جاك كان قاعد برا
وفجأه سمع صوت مش غريب عليه
عماد بزعيق أنتو يا بهايم يا للي هنا
إزاي أبني يدخل في غيبوبه بعد ما فاق دا أكيد غلط طبي منكو نا هنقل ٱبني أحسن مستشفي في مصر ولو طلبت اسفره برا يتعالج
الدكتور يا فندم الغيبوبه دي حاجة خارجه عن أدينا
عماد انا هنقل ٱبني حالا
ولكنه سمع صوت من وراه
تنقله فين يا عمي
عماد ألتفت ليها هنقله يا أميرة من المستشفي دي وحالا
أميرة معلش يا عمو زين مش هيمشي من مكان وحضرتك عارفه هو موجود فين وأكيد كل واحد عارف حاجته كويس وأنا لو شايفه فعلا أنو المستشفي بتاعتي أو الدكاتره مأثرين في حاجة كنت أنا بنفسي نقلته من هنا ثم أكملت زين هيبقي كويس بٱذن الله في أقرب وقت ونا واثقه من ربنا
عماد بس لو حصل أي تأثير في حالته انا هنقله فورا
أميرة حقك يا عمي طبعاً بس نا مش متأكدة أنو مش هيحصل لانو في دكتورين بيتابعه حالته وفي ممرضين أربعة وعشرين ساعة جنبه نا مش مأثره ف حاجة وإن شاء الله هيفوق في أقرب وقت
عماد بأقتناع تمام بس نا عاوزه أشوفة
أميرة حاضر يا عمي بس هتدخل معقم الأول وفضلت جنبه ودخلت هي كمان معاه بعد تعقيمها لانها مش ضامنه إذا كان فعلا صادق ولا لاء لأنو اللي حكاهولها زين يخليها تشك فيه ومتصدقهوش مهما عمل
بعد خمس دقائق خرجو بعد ما الدكتور أمرهم بالخروج
خرج عماد ومشي أما عن أميرة راحت لفريدة اللي كانت لسا نايمه وشافتها وخرجت وراحت عند جاك
أميرة أنا أسفه جدا يا جاك علي التعب اللي انت فيه دا تقدر تروح دلوقت وأنا هفضل جنبهم هنا
جاك بزعل أنتي شايفة أنو إحنا بينا الكلام الرسمي دا
بصي يا أميرة أحنا أخوات وأنا مش هسيب أختي في وقت زي دا وروحي انتي وأنا هفضل جنبهم متخافيش روحي انتي وجهزي نفسك علشان تروحي الشركه بكرا
أميرة بس بجد أنت تعبت أوووي
جاك ولا تعب ولا حاجة كفاية انتي بقالك أكتر من يومين منمتيش روحي انتي وأنا هفضل ولو أنتي خايفة علي فريدة أنا هتصل بواحدة صديقتي تيجي تقعد معاها
أميرة لاء أبدا مفيش داعي لكل دَ أنا همشي بقا
بعد مرور أسبوع
كانت أميرة بتروح كل يوم الشركه وتيجي تتطمن علي زين وتقعد تحكيله يومها كان عامل أزاي
أما عن جاك فكان بيروح الصبح ينام ويجي بليل يطمن علي زين
أما عن فريدة فهي خرجت من المستشفي
وقاعدة في شقتها وجابت واحدة صحبتها تقعد معاها
وفضلوا علي الحال دا لمدة شهرين
كانت أميرة مش بتعمل حاجة غير أنها بتدير الشركه وتروح كل يوم تقعد مع زين وتحكيله يومها أما عن جاك فكان بيساعدها في الشغل وفريدة كانت مقيمه مع زين في المستشفي بتروح تغير هدومها وترجع تاني تقعد معاه
أميرة كانت تقريبا مدمرة بس بتحاول علشانها وعلشان زين لانو ملهوش غيرها
عند عماد
كان حابس الرجالة في المخزن عنده لحد ما زين يفوق
في جهة أخري أول مرة نروحها
ابو فريدة (يوسف )أزاي بنتك قاعدة مع زين في المستشفي أنا عرفت حالا أزاي تعمل حاجة زي دي من غير إذني نا هجيبها وهعاقبها ومش هخليها تخرج من البيت تاني ولو خرجت هيبقي بالحرس
أم فريدة (إيمان )هدي نفسك يا أخويا هي عملت إية لدا كله دي بتعمل الواجب قاعدة مع أبن عمها وأخوها في الرضاعة يا حاج يعني تسيبه لوحده
يوسف أنتي بتقولي أية يا حاجة إيمان أنتي عارفه اللي بيني وبين أبوه وأنا مانع بنتك عنهم أزاي تعمل كدا دا جزاتي علشان اديتها الحرية في كل حاجة استغلت شغلها وسفرها برا وجيت قعدت مع أبن عماد هنا
إيمان استهدي بٱلله ياحاج
يوسف ونعم بٱلله
إيمان انت عارف يا حاج أنو زين بعيد عن أبوه وهو يا ضنايا ملوش ذنب في دا كله أنا عارفه أنو فريدة غلطت بس هي أكيد كانت خايفة تقولك حاجة زي دي لأنها كانت شايفه أنو عمرك ما هتوافق أنت عارف هي متعلقة بزين قد إية هو محتاجها دلوقت سيبها يا حاج دا أخوها
يوسف أنا عارف أنو زين غلبان وملوش غيرنا بس أنا خايف علي بنتي اللي حولين زين مش قليلين وأديكي شوفتي إيه اللي حصله
إيمان خلااص يا حاج أنا عندي الحل سيب فريدة زي ما هي ونبقي تكلمها بعدين في الموضوع دا وابعت حرس وراها يحموها من غير ما تاخد بالها
يوسف فكرة بردو يا يا أمو فريدة
تعريف عن الشخصيتين دول
يوسف المنشاوي والد فريدة ويبقي عم زين وأخو عماد عنده 53سنه يحب عائلته كثيرا ومعندوش ولاد غير فريدة
أما عن إيمان المنشاوي دي تبقي والدة فريدة وكمان بنت عم زوجها وكانو متربين سوا تعشق زوجها وابنتها الوحيدة وبتعتبر زين أبنها
نرجع لقصتنا
عند أميرة كانت في الشركه وكان معاد أجتماع مع شركه تانيه من الولايات المتحدة الأمريكية
وكانت بتجهز وهي متوتره لانو الأجتماع دي هينقل شَركتها عالميا وهتبقي من أهم الشركات
أميرة أنا لازم اهدي شوية وبدأت تستريح وأخدت كوبايه قهوة اللي كانت بتشربها كثير الفتره اللي فاتت وقعدت تبص لصورة زين وتكلمه
نا لازم أعمل جهدي لانك كنت بتتمني تعمل الإجتماع اللي أنا بعمله دلوقت عوزاك تكون فخور فيا وقامت بإبتسامه ودخلت الإجتماع
ولكنها صدمت من اللي شافته
يتبع
البارت 7
جارى كتابة باقى فصول الرواية اترك تعليق أو عاود زيارتنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أميرة الزين)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)