رواية لم يكن من نصيبى الفصل الثالث عشر 13 بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبى البارت الثالث عشر 13
رواية لم يكن من نصيبى الجزء الثالث عشر 13
رواية لم يكن من نصيبى الحلقة الثالثة عشر 13
رواية لم يكن من نصيبى بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبى |
رواية لم يكن من نصيبى الفصل الثالث عشر 13
لم يكن من نصيبي ♥️
البارت ال 13
سماح جمال
(عيناي لا اري بها بوضوح انا متوتر لشأنها)
اثناء وقوف ماسه مع لينا تاتي عربيه غزل البناات
لينا بفرح/الله الله انا عايزه
ماسه/لما تاجي هجبلك
لينا/لا نا هرحلها
ماسه/ماشي يلا روحي وانا هستناكي هنا
لينا بفرح/ماشي
ذهبت لينا عند عربيه غزل البنات وأثناء وقوف ماسه لوحدها تأتي عربيه وينزل منها 3رجال ترتعب ماسه من منظرهم
لن يتركو لها فرصه للكلام لاثر المخدر اللذي وضعوه علي فمها
ترجع لينا لمكانها ولكن لن تجد ماسه ظلت بتحث عنها بعينيها هنا وهناك ولكن لا اثر لماسه ظلت واقفه لينا وتبكي تأتي فيروز ولكن لن تجد غير لينا اختها تجري فيروز علي لينا
فيروز بلهفه/مالك يحببتي بتعيطي ليه
لينا/ماسه مش لقياها
فيروز بستغرب/يعني اي مش لقياها هي مش كانت واقفه معاكي
لينا بدموع/ايوا انا روحت اجيب شعر البنات وجيت ملقتهاش
فيروز بخوف/اكيد راحت تجيب حاجه وهتاجي
لينا/بس نا شوفت عربيه سوده كبيره وقفت قدامها وبعدين لما جيت ملقتهاش
فيروز بستغراب/عربيه؟ طب ماسه ركبت
لينا/مش عارفه انا شفتها بس وكلمت عمو مشفتش حاجه لما رجعت ملقتهاش
فيروز بخوف/يا ترا انتي روحتي فين يا ماسه ثم تخرج فونها وترن علي ماسه تجد الفون مغلق
لينا/ردت؟
فيروز/فونها مقفول
لينا/هنعمل اي دلوقتي
فيروز/تعالي نروح البيت ونشوف هنعمل اي
لينا/يلا
*نرجع الصعيد*
..../معايا اهي
السويفي جد رعد/حد شافك
.../لا متقلقش محدش شافني
السويفي/طب كويس هاتها المخزن
.../تمام
سما حفيده السويفي/انا هاجي معاك يجدو
السويفي/تاجي معايا فين مينفعش
سما/لازم اجي يا جدو وتشفني وتعرف اني انا اللي هكون مرات رعد مش هي لما تعرف هتبعد عنه
يقف السويفي ثم ينظر لحفيدته/ماشي تعالي
تقف سما ثم تقترب من جدها وتحتضنه /انت اجمل جد في الدنيا
ثم تتركه وترحل
السويفي يتحدث مع نفسه/يا ترا اخرت اللي انتي بتعمليه دا اي خايف يوجع قلبك وميجوزكيش بس نا هفضل وراه لحد ما يتجوزك ويرجع يعيش معانا هنا
وظل يتحدث مع نفسه
*نروح بيت محمود ابو سما*
سما/مامااااا يا مامااا
تأتي اختها من خلفها
شهد اختها/في اي مالك عامله ازعاج ليه
سما/مالك انتي انا بنادي علي امي
شهد تنظر لها بطرف عنها/مش هنا
سما/اومال فين
شهد/ مش هقولك غير لما اعرف اي سر الفرحه اللي انتي فيها دي
سما/قولي الله يخليكي امي فين
شهد/مش هنطق غير لما اعرف
تنظر لها سما بضيق/ هقولك خلاص
شهد/احكي يلا
تقص لها سما كل ما حدث
سما/اوعي حد يعرف وبذات ابوي اياك دا يموتني لو عرف
شهد بضيق/حرام عليكي ليه كده فوقي لنفسك بقا وفوقي من الوهم اللي انتي فيه رعد مش ليكي ولا شبهك
تقف سما بعصبيه/اخرصي محدش هيكون لرعد غيري
تنظر لها شهد بقرف ثم تتركها وترحل
*نرجع لبيت ماسه*
ادهم/اهلا بحبيبي تعالو
تدخل فيروز ولينا
ادهم/فين ماسه
تنظر له فيروز ولينا ولن ينطقو
يقترب ادهم منهم ثم يعيد السؤال
ادهم بخوف/فين مااسه؟
يقترب سيف والد فيروز منهم/ماسه فين مجتش معاكو ليه وليه واقفين ساكتين كده
فيروز/احكي يا لينا كل حاجه قولتهالي
تقص لهم لينا كل ما حدث
يقع ادهم أرضاً من اثر الصدمه
تسرخ فيروز وتحاول ايقاظ ادهم ولكن ادهم لن يفيق
تركض تستغيث باحد يساعدها
~تم نقل ادهم للمستشفى~
*نرجع الصعيد*
السويفي/انا جاي دلوقتي محدش يقرب منها
..../تمام
السويفي/اجي ملقيش حد كلو يمشي
..../تمام
السويفي/ سلام
يغلق الهاتف ثم ينظر يجد سما
سما/انا جاهزه
السويفي/مصممه
سما/ايوا
السويفي/طب يلا
*في منزل اخر في الصعيد منزل محمود والد سما*
شهد/ الو ايوا يبوي انت فين
محمود/اي يبتي في اي
شهد/تعاله دلوقتي يبوي ضروري
محمود/طب اقفلي انا جاي حالا
شهد/ماشي سلام
رواية لم يكن من نصيبى الفصل الرابع عشر 14 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية لم يكن من نصيبى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)