رواية لم يكن من نصيبى الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبى البارت الخامس عشر 15 والأخير
رواية لم يكن من نصيبى الجزء الخامس عشر 15 والأخير
رواية لم يكن من نصيبى الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة
رواية لم يكن من نصيبى بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبى |
رواية لم يكن من نصيبى الفصل الخامس عشر 15 والأخير
لم يكن من نصيبي ♥️
البارت ال 15والاخييييير
سماح جمال
(اصبحت سبب في جرحي بعد ما كونت دوا لجروحي لن احبك بعد اليوم فجرحك لي ليس له دواء كرهت حبك)
تبكي ماسه بحرق لاثر كلمتها ثم تنظر لها /انا مش واحده من الشارع انا بنت ناس ولا حبيته علشان فلوسه الفلوس دي اخر حاجه افكر فيها انا حبيت
لن يترك لها السويفي فرصه
السويفي/حفيدي لما يتجوز هيتجوز واحده تليق بيه ابعدي عنه احسلك احنا هنديكي فرصه بس لو قربتي منه تاني مش هنرحمك انتي وابوكي
سما بضيق/رعد ليا ليا انا وبس لو قربتي منه تاني هتموتي وموتك علي ايدي وقبل ما تموتي هوجع قلبك علي ابوكي
ماسه/بابا لاء
سما/ لو خايفه علي ابوكي ابعدي عن رعد احسلك انا مستعده اعمل اي حاجه علشان رعد يكون ليا
ماسه/سبوني ونا والله ما هخليه يشوفني تاني هبعد عنه بس بلاش بابا
سما/حلو الكلام
السويفي/هنسيبك بس هنراقبك وزي ما جبناكي نقدر نجيبك تاني
ماسه/هبعد خالص والله سبوني بس
سما
*نرجع القاهره*
رعد/ماسه فين واي حصل
فيروز ببكاء/تقص له كل ما حدث
رعد بعصبيه/لو اعرف بس مين اخدها لندمه علي اليوم اللي فكر يبصلها فيه
اسر/اهدا بس علشان نعرف نفكر
يقطع حدثهم صوت رنت هاتف رعد
اسر/رود علي الفون يمكن يكون في خبر عنها
ينظر رعد للفون
رعد/الو
احمد والد رعد/ممبترودش ليه يبني
رعد/ماسه اتخطفت
احمد/منا عارف
رعد بستغراب/عارف عارف ازاي
احمد/جدك اللي خطفها
رعد بصدمه/جدي
احمد/اه علشان يرجعنا الصعيد
اسر/ في اي طمنا
فيروز بلهفه/في اي
رعد/ماسه في الصعيد
احمد/روح يبني الحقها هي في مخزن****
يغلق رعد الهاتف بدون رد
ثم يتجه للسياره بسرعه البرق
اسر/في اي طمني يبني
لن يرد رعد ولن يترك لهم فرصه للركوب
تبكي فيروز وتجلس أرضاً
يجلس اسر لمستواها ثم يضع يده علي يدها
اسر/متقلقيش هترجع
فيروز/وديني ليها علشان خطري
اسر/طب اهدي وانا واديكي
فيروز ببكاء/ عايزه ماسه
اسر/اهدي اهدي هوديكي
ثم يخرج هاتفه ويتحدث مع احمد والد رعد ويعرف كل ما حدث ويعرف المكان ثم يتجه هوا وفيروز للمكان
*نرجع القاهره ل ادهم والد ماسه*
يفيق ادهم/مااسه ماسه فين
سيف/اهدا اهدا فيروز عندها
ادهم/لقوها لقوها فين
سيف/اهدا بس لما تاجي هنعرف كل حاجه
*نرجع الصعيد لماسه وسما*
سما/تمام تخرجي من هنا تلمي حاجتك وتنقلي من بيتك ورعد ميعرفش انك شفتينا متخفيش متفكريش انو ممكن يعمل حاجه ولو عمل فا دا هيكون مشفق عليكي مش أكتر
#ملحوظه#
~سما بتقلل من ماسه علشان تكرها في رعد ونجحت خطتها~
ثم ينظر لها السويفي /ولو علي الفلوس فا خدي فلوس اهي
ثم يخرج فلوس ويحدفها في وجه ماسه
سما/مش دي اللي مخلياكي تجري ورا رعد اهي تحت رجلك خوديها وابعدي عنه
تبكي ماسه بحرقه لاثر كلمتهم التي تجرحها
السويفي/قو.
لن يكمل حديثه لاثر لكمه قويه في الباب
يقف السويفي لاثر الصدمه
سما بخوف/رعد
ينظر رعد بصدمه لذلك الملاقاه علي الارض ومتبعثر ثيابها وشعرها حقا تقطع القلب
يجز رعد علي سنانه وبصوت كله قوه
رعد/مين اللي عمل فيها كده
لن احد يجيب
رعد بعصبيه/مين عمل فيها كده
يقطع حدثهم دخول اسر وفيروز
تجري فيروز علي صديقتها وتبكي وتحتضنها
فيروز ببكاء/انتي كويسه طمنيني عليكي
ماسه بسريخ/مشيني من هنا بسرعه
فيروز/طب اهدي يحببتي
تصرخ ماسه بحرقه/مشيني من هنا
فيروز بخوف/حاضر حاضر
اقترب رعد منها ومسك يدها ولكن لن تسمح لهو
ماسه بشمئزاز/ابعد عني انا بكرهك علي قد ما حبيتك علي قد ما كرهتك معتش عايزاك في حياتي كفايه اللي حصلي والاهانه اللي اتهنتها بسببك ابعد عني مش عايزاك في حياتي روح لواحده شبك غنيه علشان تعرف تعلن جوازك من غير ما تتكسف كونت اول حب في حياتي اول مره افتح قلبي لحد ويوم ما فتحه ليك تكسره تكسره وتخليه معتش يصلح لاي حاجه علي قد ما حبيتك علي قد ما كرهتك انا اتهنت واتوجعت بسببك ومفيش حاجه تقدر تداوي اللي حصلي ابعد عني روح للي شبهك ثم تستند علي فيروز ثم تخرج خارح المخزن وأثناء خروجها تقترب من السويفي
ماسه/مش كل الناس اهم حاجه عندهم الفلوس في ناس عندهم الحب اهم من اي حاجه مش كل الناس قسيه زيك
ثم تنظر لسما بعيون كلها حزن ودموع
ماسه/سبتهولك سبتهولك للابد
ثم تتجه خارج المخزن والدموع تنهمر علي وجهها
رعد بصوت كالبرق/مش هرحمكم والله ما هرحمكم
ثم يخرج يبحث عن ماسه
رعد وهوا يجري ليلحقها/مااااسه استني
تقف ماسه لاثر الصوت ثم تلتفت خلفها
رعد/اسمعيني انا بحب
لن تتركه له فرصه للكلام
ماسه ببكاء/انت انتهيب بنسبالي ومتحولش تعمل اي حاجه علشان مش هرجعلك ولا هينفع يبقا في حاجه بنا كل اللي بنا انتها دا لو كان في حاجه
ثم تتركه وترحل
*يرجع رعد لجده*
رعد/عملت اللي انت عايزه ارتحت كده
انت فاكر بعملتك دي اني ممكن ارجع ثم ينظر لسما بشمئزاز ولا اتجوز دي ثم يقترب من سما ويمسك يدها بقوه
سما بيكاء/سبني حرام عليك
رعد/ومش حرام اللي عملتيه فيها والله لندمك وهتدفعي تمن كل دا غالي اوي
سما/كل دا علشان بحبك زنبي اني حبيتك
رعد/اللي بيحب عمره ما بيعمل كده
سما/انا اعمل اي حاجه علشان تكون ليا
رعد/واديكي عملتي كسبتي اي غير عدوتي وكرهي ليكي
تنهار سما بلبكاء وتسقط أرضاً
ينظر لجده/ مش هتوصل للي انت عايزه ومش هرجع انت شكلك متعرفش رعد بس انا هعرفك
ويتركه ويرحل
*نرجع القاهره لادهم والد ماسه*
ماسه ببكاء/بابا انت كويس
ادهم/قلب ابوكي كونتي فين واي اللي عامل فيكي كده
تنظر له ماسه بكسره ثم تقف وتمسح دموعها وتقص لهم كل ما حدث
تبكي فيروز علي حال صديقتها ويبكي ادهم علي حال ابنته
ادهم/تعالي في حضني
تذهب ماسه لحضن ابوها وتبكي بحرقه
ماسه/اتسبب في وجع قلبي وكسره يا بابا وتبكي وتنهار
ادهم بحزن علي بنته/مافيش حزن هيبقي دايم في حياتك يبنتي مافيش مشكلة مش هتبقي ليها حل مافيش إبتلاء إلا له عوض مافيش صبر إلا ونهاية سكته جبر الدنيا فيها ده و ده لازم يكون عندنا يقين في ربنا ونحسن فيه الظن إنه هيعوضنا ونبطل نفكر فى اللى خسرناه عشان لسه فى كتير هانكسبه ولسه فى عوض من ربنا جاي هنشوفوا وهنفرح بيه من قلبنا بجد
تمت💪🏻♥
جارى كتابة باقى فصول الرواية اترك تعليق أو عاود زيارتنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية لم يكن من نصيبى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)