رواية حب بنت القبائل الفصل الأول 1 بقلم سما الحملاوى
رواية حب بنت القبائل البارت الأول 1
رواية حب بنت القبائل الجزء الأول 1
رواية حب بنت القبائل الحلقة الأولى 1
رواية حب بنت القبائل بقلم سما الحملاوى
رواية بنت القبائل |
رواية حب بنت القبائل الفصل الأول 1
حب بنت القبائل
البارت الاول
القبائل هو اسم عيله كبيرة عريقه ولهم قرية كبيرة خاصه بيهم....
في بداية قصتنا نتحدث عن ابنة كبير القبائل من الصعيد المصري وهم اكبر عيلة في القبائل...
تقابل شاب من القاهره دخل الى القبائل وهو تائه....
القبائل هو اسم قديم لهم من زمن اجدادهم....
داخل سرايا الحاج عثمان كبير القبائل....
عثمان بقوة....قدرررر دلوجت تتحركي على بداية القبااائل وتتفقدي كل جدييد
قدر بقوة....حاضر يابوي
خرجت قدر من السرايا....
قدر بصوت عالاً....حااامد
حامد بركض....ايوه يا ست قدر
قدر بصلابه....هاتلي الحصان بتاعي هنطلعو على اول القبائل
حامد....اوامرك يا ست قدررر
»عثمان رجل يملك من العمر ٥٠عاماً قوي البنيه والشخصيه كبير القبائل لديه ولدان وقدر«
»قدر فتاه قوية الشخصيه تخرجت من كلية اداب علم نفس برغبتها تمتلك من العمر ٢٥عاماً ورائها سر لا يعلمه احد غيرها تتميز بشعرها الاسود سواد الليل ناعم ويصل الى نصف ظهرها وعيناها العسليه الفاتحه التي يحاوطها رموشها الكثيفه وبشرتها ناصعه البياض طويله وليست محجبه«
ارتفعت قدر على ظهر حصانها الاسود العربي الاصيل وركضت به بسرعه كبيرة وورائها رجالتها....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في القاهره..
في بيت عدي...
عُدي....يعنييي ايه يا مروان الشحنه مش هتيجيي
مروان بخبث....ياعدي اتا حاولت وهما مش موافقيين
عدي بعصبيه....انا هروووح لهم بنفسييي يعني ايه الكلااام دااا
خرج عدي من المنزل بغضب وركب السيارة وقاضها بأقصى سرعه....
في منزل عدي....
مروان بالهاتف....الو ياباشا متقلقش كلووو تمااام ظبط كل حااجه ورجالتي ورا لما تحصل الحادثه هايخدوا ويحطوا في ابعد مكاااان
اغلق مروان الهاتف وخرج من المنزل....
»عدي المغربي يمتلك شركة المغربي للعماره وهي شركه كبيرة ولها شهرتها يمتلك من العمر ٢٨عاماً طويل القامه قوي البنييه لديه عيون رماديه اللون واسعه لديه ذقن كثيفه الى حد ما قمحاوي فاتح شعره بني غامق ناعم«
»مروان صديق عدي لاكن ليس مخلصاً للصداقه يهمه الاموال يحقد على عدي كثيراً ويطمع بأملاكه وسيم الى حد ما«
عدي بالهاتف....ياماما انا بس مضايق متنزليش من امريكا وتقلقي سيلين انا كوييس
والدة عدي....تمام ياحبيبي ابئا طمني عليك
اغلق معها عدي وقاد بسرعه كبيرة ولاكن حين حاول ان يهدئ السرعه لم يعرف وفقد السيطره عليها وحينها علم ان لا يوجد فرامل داخل السياره....
وتمر ثواني وتنقلب السيارة....
༺༺༺༺༻༻༻༻
داخل القبائل....
عند قدر....
نزلت قدر من فوق الحصان ونظرت الى سوق القبائل....
قدر بصوتاً عالاً.....يا ااااهل القباااائل
هما....اهلا ياست قدر
قدر ذهبت الى كل بايع في السوق واطمأنت على احوال السوق وركبت حصانها وذهبت الى اول القبائل وهي بها جبال قصيرة واشجار قليلة وصحراء.....
نزلت قدر من فوق حصانها وقالت....حااامد
حامد....ايوه ياست قدر
قدر بهدوء....كان في مطاريد اهنه
حامد بتوتر....لاع يا كبيره مكنش في
بدر بشك وهدوء مريب.....ورااايا
ذهبت قدر نحو الحصان وركبت فوق ظهره....
ذهبت الى سرايا كبير القبائل والدها....
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في القاهره...
عند عدي....
ياللهي سيارته مقلوبه رأساً على عقب لكن حال عدي ليس سيئ للغاية ....
ذهب اليه رجال مروان واخذوه داخل سياراتهم وذهبوا به الى مكان بعيد ووضعوا....
مروان يهاتف رجاله....عملتوا ايه
واحد من الرجال....اخدنا وحطيناه في المكان الي قلت عليه وهو مكان مافيهوش ناس غقبال ما يفوق هيكون الليل جه ومش هيقدر يتصرف من الالم
مروان....جدعااان يارجااله
اغلق معهم مروان وهو سعيد....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في سرايا عيلة القبائل....
دخلت قدر السرايا بغضب دفيين...
قدر بمحاولة الهدوء....ابوووي انا في المندرة عاوزه اتحدت معاك
ذهبت قدر نحو المندرة وورائها عثمان....
قدر بهدوء....حضرتك بتعرف ان في اهنيه في القبائل مطاااريد الجبل من الطرف التاااني لقرية الهشيمي...
عثمان بقوة....ايوه
قدر بغضب....ومجولتليش لييه هتفضل ل ميته تخااف عليي
عثمان بعصبيه....قدرررر اتحدتي معيي بأحترام
بدر بأنخفاض الرأس واحترام....اوامرك يابوي
عثمان بتنهيدة....قددر اني خاايف عليكي ياجلبيي انتي هتتسرعي وانا مش مستعد اخاطر بحياتك
قدر بهدوء وابتسامة....يااابويي انا بت القبائل اتربيت على يدك ارجوك يابوووي سيبني اروح اعلمهم انهم ميدخلوش ارض مش ملكهم مرا تانيه
عثمان بهدوء....طيب ياقدر خدي معاكي حامد يحرسك هو والرجاله في رعاية الله
قدر باست ايده....ربنا يديمك لينا يابوي
خرجت قدر من المندرة وذهبت لغرفة امها صفيه....
قدر بأبتسامه....صفيه حبيبت جلبيي
صفيه بأبتسامه....تعالي ياجلبي
قدر راحت باست ايدها....انا راحه اطرد المطاريد من البلد ياما ادعيلي
صفيه....ربنا يوفجك يا جلبيي
خرجت قدر من غرفة امها ودخلت لغرفتها لتبدل ملابسها...
ارتدت بنطلون جلد اسود وفوقة قميص اسود وشااال طوويل اسود من رأسها حتى اخر قدمها دقت الساعه ١٠مساءاً....
نزلت قدر وجدت اخاها عز ينتظرها مع اهلها ركضت نحوه واحتضنته....اتوحشتك جووي يااخويي
عز بحنان....وانا جوي ياخيتي
قدر بأبتسامه....ادعيلي انا راحه اطرد المطاريد من الارض
عز....ربنا معاكي ياجلب اخوكي
»عز يمتلك من العمر ٢٩عاماً ظابط في المباحس في القاهره قوي البنيه عيناه بنيه شعره اسود ناعم قمحاوي طويل القامه شخصيته قوية جدا يحب اخته قدر كثيراً«
خرجت قدر من السرايا ركبت على ظهر حصانها وانطلقت مسرعه وورائها رجالها....
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند عدي....
فاق عدي من الاغماء....ااااه انا فييين وانا ميين اصلااا
يالله لقد فقد ذكرته يبدو انها رحلة طويلة....
وجد عدي نفسه في صحراء واسعه وبها القليل من الاشجار...
نهض بألم وكانت رأسه تنـ ـزف ويدااه....
ظل يسير على امل ان يجد احداً يعرفوا او حتى يعالجه....
عدي بتعب....ياااربيي هي الصحراء دي مش بتنتهييي
༺༺༺༺༻༻༻༻
نزلت قدر من فوق حصانها وهي تسير ببطئ....
قدر بقوة....حاااامد هنبات الليله دي اهنه جهز الخيااام
حامد ورجالة قدر جهزوا الخيام وهي اشعلت النار وجلست تنظر بتدقيق حول المكان....
سمعت صوت عواء ذئب قوي لكنه يأتي من بعيد....
قدر بسرعه....حامد هات الرجاله وقوموا بسرعه هنروح ناحيه الصوت دا وهات وخلي واحد منهم ياخد حطب فيه نار والسلاح بسرعهه
ركضت قدر نحو حصانها وركبت فوق ظهره وتحركت بسرعه نحو صوت العواء....
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند عدي....
فقد السيطره على نفسه وجلس بالأرض يتألم....
وبعد مرور ١٠د سمع صوت عواء ذئاب دق الرعب داخل قلبه كان يقترب الصوت منه وسواد الليل في كل مكان....
فجأه ظهر له اثنين من الذئاب ارتعب قلب عدي من منظرهم....
كانوا يقتربون منه ببطئ ولكن يوجد بعد بينهم ركض عدي بسرعه كبيرة وهم ورائه....
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند قدر.....
ظلت تركض بسرعه بحصانها وهي تستمع صوت عواء الذئاب...
قدر بسرعه.....حاااامد سرررع انت والرجاااله اكيييد في شخص هما مش بيعو كداااا
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند عدي....
تعب من كتر الركض وجلس على ركبتيه وكانوا قربين منه كثيراً....
نظر لهم بخوف وهو ينطق كثير من الكلام....
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند قدر....
وصلت بمكان الذئاب نزلت من فوق حصانها وركضت نحوهم وورائها رجالها وجدت شاب يجلس على الارض لهوف والذئاب في الاستعداد الهجوم عليه....
قدر بسرعه امسكت بسلاحها واطلقت عليهم النيران في الوقت المناسب كانوا سيهجمون على عدي في هذه اللحظه....
نظرت له وجدته يفقد وعيه اقتربت مسرعه منه....
انخفضت نحوه وكشفت على نبضه وجدته ينبض ببطئ....
قدر بسرعه....حااامد ارفعوا على الحصان بسرعه لازم نرجع الخياااام
تحركوا الى الخيام بسرعه كبيرة....
كشفت عليه بالأسعافات وعالجت له الجروح وضمدتها وحاولت بأن تجعله يفيق....
عدي بألم....اناا فييين هما هجموا عليا صحح قوليلي
قدر بسرعه....اهدا اهدا انا انقذتك في الوقت المناسب بس انت ميين
عدي بعدم تذكر....معرفش انا مين اناا فوقت لقيت نفسي في الصحراء
قدر بشك....انت مش فااكر انت ميين خااالص
عدي....لاااا فعلا مش فاااكر انا ميين
قاطع حديثهم صوت اطلاق النيران وعواء الكثير من الذئاب....
نهــــــــــــــــــــــــايـــة البـــــــــارت....
الكاتبة سما الحملاوي
عاشقة الكتابة
رواية حب بنت القبائل الفصل الثانى 2 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية حب بنت القبائل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)