رواية حب بنت القبائل الفصل الرابع 4 بقلم سما الحملاوى
رواية حب بنت القبائل البارت الرابع 4
رواية حب بنت القبائل الجزء الرابع 4
رواية حب بنت القبائل الحلقة الرابعة 4
رواية حب بنت القبائل بقلم سما الحملاوى
رواية بنت القبائل |
رواية حب بنت القبائل الفصل الرابع 4
حب بنت القبائل
البارت الرابع
وهي تجلس تنظر للمنظر اتاها صوت من خلفها:
شخص من خلفها: اتأكدت انك هكوني اهنه ف جيتلك
نظرت له قدر وبرقت بصدمه: زيييييين
زين بأبتسامه: ايوه ياقدر زيين اتوحشتك جوووي
قدر بأبتسامه: وانا جوييي جيت امتىىى
زين: من شوي وصلت امي وابوي واختي على السرايا وجيتلك لما عرفت انك اهنه
قدر: حمدلله على سلامتك
زين بأستغراب وهو ينظر لعدي: مين ديه ياقدر
قدر انتبهت لعدي وقالت: ديه بدر هحكيلك عنه بعدين المهم يلا نرجعوا السرايا
زين: اه يلا
صعدوا على احصنتهم وذهبوا في طريقهم للسرايا:
داخل السرايا:
قدر بأبتسامه: عمتيي كيفك
عمتها وهي تضمها: مليحه يابتي انتي كيفك
قدر: مليحه ياعمتي اتوحشتكوا جوي
زوج عمتها: كيفك ياقدر
قدر: مليحه يازوج عمتي
اتاها صوت مرتفع يقاطع حديثها:
ابنة عمتها وهي تركض عليها وتضمها
: قدددددر اتوحشتك جووووي ياجلبي
قدر: وانا جوي ياشمسي
»ازهار عمة قدر تمتلك من العمر ٤٦عاماً طيبة القلب حنونه تحب قدر كثيراً«
»ماهر زوج عمة قدر وابن عم ازهار وعثمان يمتلك من العمر ٤٩عاماً طيب القلب ايضاً يعمل بالقاهره اسس شركة له خاصة بالمقاولات واصبحت شركة كبيرة«
»زين ابن عمة قدر يمتلك من العمر ٢٥عاماً له بنية جسم قوية عيناه اخضر غامق شعره اسود ناعم قمحاوي البشره طويل القامة شخصية قوية يمسك شغل والده بالقاهرة وله قصة اخرى«
»شمس تمتلك من العمر ٢٠عاماً تدرس بكلية تجارة قسم ادارة اعمال نصف الطول بين طويلة وقصيرة شعرها بني غامق يقترب من الاسود وعيناها عسليه تقترب من الاخضر بشرة قمحاوية بيضاء تحب قدر كثيراً وهي شخصية ضعيفة الى حد ما«
ازهار نظرت لعدي وقال: مين ديه ياقدر يابتي
قدر: موضوع طويل ياعمتي لما هعاود من المشوار الي ورايا هجولك عليه ابوووي
عثمان: ايوه ياقدر
اخذته قدر بعيداً عن عمتها والباقي وقالت: ابوي متجولش حاجة عن بدر ليهم دلوجت
عثمان: ليه يابتي
قدر: اسمع مني يابوي دلوجت بس عشان زين
عثمان: ماشي يابتي ترجعي بالسلامه
قدر: يارب يابوي
رجعوا تاني وقالت قدر: انا هتوكل على الله ياجماااعة
صفيه: ترجعي بالسلامه ياجلبي
ازهار: على فين ياقدر
قدر: ابووي هيفهمك ياعمتي يلا ياابدر
خرجت قدر ومعها بدر من السرايا وجاء وراها زين:
زين: راحه فين ياقددر
قدر بهدوء: هطرد المطاريد
زين بغضب: كيييف لوحدك وكيف خااالي واافج
قدر بغضب: زييين اتحدت معييي ملييح وجولت جوا ابوووي هيفهمك
نظر لها عدي بأستغراب ف هي غضبت بشده:
قدر بغضب: يلااا يابدر
تحركت هي وعدي واخءت رجالها وصعدوا فوق احصنتهم:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في امريكا:
في منزل جولنار والدة عدي:
في غرفة نادين:
تجلس تتحدث بالهاتف: مينفعش بردو لازم تكلم اخويا او ماما وتتقدم
شخص: ياحبيبتي ماشي بس لازم لما تنزلي نتقابل بردو
نادين: امممم حاضر ياحبيبي هحاول
اغلقت معه الهاتف:
دخلت الغرفة جولنار:
جولنار بفرحه: نااادين عدي كلمني على النت شات وقال انو مشغول شوية
نادين: طب كوويس ياحبيبتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القاهره:
في منزل مروان:
مروان في الهاتف: كلمتها من فونه وهي صدقت
شخص بسخريه: خليك على كدا بئا
مروان: حاضر ياباشا والخطوة الجاي نتمل ورق املاكه
شخص: بالظبط كدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قرية الهشيمي:
في سرايا منصور:
نواره: يااابوي رائد من وجت لما شاف قدر وهو ديما بيفكر
منصور: هشوف حل يابتي وهجولك
نواره: ماشي يابوي
صعدت لغرفتها ودخل في الوقت هذا رائد:
منصور: رائد تعالى المندرة نتحدت شوي
رائد ب احترام: حاضر ياحاج منصور
ذهبوا للمندرة حتى يتحدثوا:
رائد: خير ياحاج منصور
منصور: خير يابني انا عارف انك من وجت ما جابلت قدر وانت متأثر بس انت اختارت ياولدي ولازم نتحمل
لحظه لقد توقف الزمن عند رائد في هذه اللحظه يااااا لسخرية القدررر وااااه من قدددر:
خرج رائد من المندرة عند انتهاء حديثهم وصعد فوق لنواره:
نواره بأبتسامه: احضرلك الحمام ياحبيبي
رائد بهدوء: لا انا هبدل هدومي وهناام
نواره: تمام ياحبيبي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قدر:
نزلت من فوق حصانها و ورجالها وراها ودخلت في الجبل عند المطاريد:
قدر بغضب: عشمااااااوي حظرتتتتك مراااا انا مش بعيييد حديتي
عشماوي بغضب: وانا مش هخرووووج من الجبببل يا بت القباااااائل واعلى ما في خيييلك سويييي
بدر نظرت له بوعيد وخرجت من الجبل وصعدت فوق حصانها وركضت بأقثى سرعه لسرايا الهشيمي:
قدر دخلت السرايا بعصبيه: حااااج منصوووور
منصور بسرعه: فييي اييه ياقدررر
قدر بغرور وغضب: ملكة اللييييل شرها وحشش بليل مطاريد عشمااااوي يخرجوا من البلد كولتهااا
منصور: هحضر الرجااالة ياقدر وبليل هنطلوعوا نطردهم من البلد
قدر: اتمنى ياحاج منصور
نزل رائد ونواره على صوتها:
رائد: قدرر في حااجه حصلت
قدر بسخريه: الحاج منصور هيفهمك يا رائد
خرجت قدر من السرايا وصعدت فوق حصانها وكل هذا تحت انظار عدي المتفحصه:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه ١٠مساءاً:
تجلس قدر في الحديقة الخلفية للسرايا:
ترسم لوحتها:
اتاها صوت من خلفها: قدر ممكن اقعد معاكي
قدر: طبعا اتفضل اجعد
»عدي«بدر: انتي كنتي متعصبه اويي انهاردة
قدر بتذكر: ايوه فعلا
عدي: هو انا ممكن اسألك سؤال
قدر: اتفضل
عدي: مين رائد بتزعلي لما تشوفي
قدر بتنهيدة قوية: دااا اـــــــ
قاطع حديثها صوت زين الغاضب: قدررر
قدر: في اييه يا زيين
زين بغضب وهو ينظر لعدي: انت جاعده مع الواد ديه ليييه وهو المفروض من الرجاااله الي بيحموكي
قدر قامت بغضب: زييييين متتحدتش مع بدر اجددده فاااااهم
عدي بحزن: انا مقصدش اسبب مشكله انااا
زيين: متتحدتش معاااي انا بتحدت مع قدر
قدر بغضب اعمى: زيييييين اتحدت بأحتراااام انا صاااابره لحد دلوجت
عدي تحرك بحزن وذهب لداخل السرايا وصعد لغرفته:
زين بعصبيه: جاعده معااه ليييه
قددر بغضب: زييين مااا عااااش ولا كاااان الي يتحدت مع ملكة الليييييل اجده فاااااااهم
وتركته وذهبت لتدخل السرايا:
توقف زين مكانه بغضب:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في سرايا منصور:
منصور لرجالته: هنروح ونطرد مطاريد الجبل من الصعييد كلتهاااا
رجالة منصور: جوامر يا حاج منصووور
نزل رائد من فوق وهو مرتدي ملابسه مستعد للخروج وقال: انا جاااي معاك يا حاج منصور
منصور: بس يارائد ـــــــ
رائد بمقاطعه: مافيش حاجه ياحاج منصور هااجي عادي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه ١١مساءاً:
في سرايا عثمان:
نزل عدي من السرايا وخرج منها لأنه قد قرر الرحيل من السرايا هو لا يريد ان يسبب لهما مشاكل:
في هذا الوقت دخلت قدر الى غرفته لتقول له انهم سوف يذهبوا الى الجبل:
قدر بأستغراب: انت فيين ياابدر
نزلت الى تحت ل تقول لوالدها:
قدر: ابوووي بدر وينه مش فووج
عثمان بأستغراب: مهعرفش يابتي
قدر: هخلي الرجاله تدور عليه
عثمان بهدوء: بس دلوجت يلا جربنا على نص الليل لازماً نروح الجبل
قدر: تمام يابوي يلا
خرجت من السرايا هي ووالدها وامرت بعض الرجال ان يدوروا على بدر وصعدوا فوق احصنتهم وتحركوا:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجبل:
عشماوي لرجالته: هنجـ ـتل قدر ونتحرك بسرعه نهرب وفترة ونرجع ونوجع بين العيلتين:
الرجالة: تمام ياعشماوي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عدي:
تحرك ولكنه وجد نفسه في صحراء قريبة من جبل وعلم انه هذه هي منطقة عشماوي والتي قدر هتكون بها انتظر حتى يراها:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل عثمان وقدر للجبل وبعدهما وصل منصور ورائد وكان رائد يضع شال فوق وجهه:
قدر بقوة: انا هدخل الاول يابوي انت وحاج منصور
كان وراء الجبل عدي وينظر لها:
عثمان: ماشي يابتي
منصور: هنطردهم يابتي
قدر: اتمنى ياحاج منصور
نزل رائد ونواره على صوتها:
رائد: قدرر في حااجه حصلت
قدر بسخريه: الحاج منصور هيفهمك يا رائد
خرجت قدر من السرايا وصعدت فوق حصانها وكل هذا تحت انظار عدي المتفحصه:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه ١٠مساءاً:
تجلس قدر في الحديقة الخلفية للسرايا:
ترسم لوحتها:
اتاها صوت من خلفها: قدر ممكن اقعد معاكي
قدر: طبعا اتفضل اجعد
»عدي«بدر: انتي كنتي متعصبه اويي انهاردة
قدر بتذكر: ايوه فعلا
عدي: هو انا ممكن اسألك سؤال
قدر: اتفضل
عدي: مين رائد بتزعلي لما تشوفي
قدر بتنهيدة قوية: دااا اـــــــ
قاطع حديثها صوت زين الغاضب: قدررر
قدر: في اييه يا زيين
زين بغضب وهو ينظر لعدي: انت جاعده مع الواد ديه ليييه وهو المفروض من الرجاااله الي بيحموكي
قدر قامت بغضب: زييييين متتحدتش مع بدر اجددده فاااااهم
عدي بحزن: انا مقصدش اسبب مشكله انااا
زيين: متتحدتش معاااي انا بتحدت مع قدر
قدر بغضب اعمى: زيييييين اتحدت بأحتراااام انا صاااابره لحد دلوجت
عدي تحرك بحزن وذهب لداخل السرايا وصعد لغرفته:
زين بعصبيه: جاعده معااه ليييه
قددر بغضب: زييين مااا عااااش ولا كاااان الي يتحدت مع ملكة الليييييل اجده فاااااااهم
وتركته وذهبت لتدخل السرايا:
توقف زين مكانه بغضب:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في سرايا منصور:
منصور لرجالته: هنروح ونطرد مطاريد الجبل من الصعييد كلتهاااا
رجالة منصور: جوامر يا حاج منصووور
نزل رائد من فوق وهو مرتدي ملابسه مستعد للخروج وقال: انا جاااي معاك يا حاج منصور
منصور: بس يارائد ـــــــ
رائد بمقاطعه: مافيش حاجه ياحاج منصور هااجي عادي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه ١١مساءاً:
في سرايا عثمان:
نزل عدي من السرايا وخرج منها لأنه قد قرر الرحيل من السرايا هو لا يريد ان يسبب لهما مشاكل:
في هذا الوقت دخلت قدر الى غرفته لتقول له انهم سوف يذهبوا الى الجبل:
قدر بأستغراب: انت فيين ياابدر
نزلت الى تحت ل تقول لوالدها:
قدر: ابوووي بدر وينه مش فووج
عثمان بأستغراب: مهعرفش يابتي
قدر: هخلي الرجاله تدور عليه
عثمان بهدوء: بس دلوجت يلا جربنا على نص الليل لازماً نروح الجبل
قدر: تمام يابوي يلا
خرجت من السرايا هي ووالدها وامرت بعض الرجال ان يدوروا على بدر وصعدوا فوق احصنتهم وتحركوا:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجبل:
عشماوي لرجالته: هنجـ ـتل قدر ونتحرك بسرعه نهرب وفترة ونرجع ونوجع بين العيلتين:
الرجالة: تمام ياعشماوي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عدي:
تحرك ولكنه وجد نفسه في صحراء قريبة من جبل وعلم انه هذه هي منطقة عشماوي والتي قدر هتكون بها انتظر حتى يراها:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل عثمان وقدر للجبل وبعدهما وصل منصور ورائد وكان رائد يضع شال فوق وجهه:
قدر بقوة: انا هدخل الاول يابوي انت وحاج منصور
كان وراء الجبل عدي وينظر لها:
عثمان: ماشي يابتي
دخلت قدر للجبل بمفردها لا تعلم ما ينتظرها:
قدر بقوة: عشمااااوي قدرك اليوووم
عشماوي بسخريه: جايه لوحدك واني اجده هخااف
قدر بغضب: عشماااااوي مهتختبرش صبرييي
خارج الجبل:
انسحت رائد من وسط الرجال واقترب من الجبل:
عثمان بسخريه: كيفك ياحاج منصور
منصور: بخير ياحاج عثمـــ
قطع حديثهم سماع صوت اطلاق النيران وعواء الذئاب وحركة الخيول الهائجه:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهــــــــــــاء البـــــــــارت:
بقلمي سما الحملاوي
رواية حب بنت القبائل الفصل الخامس 5 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية حب بنت القبائل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)