رواية حب بنت القبائل الفصل الخامس 5 بقلم سما الحملاوى
رواية حب بنت القبائل البارت الخامس 5
رواية حب بنت القبائل الجزء الخامس 5
رواية حب بنت القبائل الحلقة الخامسة 5
رواية حب بنت القبائل بقلم سما الحملاوى
رواية بنت القبائل |
رواية حب بنت القبائل الفصل الخامس 5
حب بنت القبائل
البارت الخامس
عشماوي: ولو جتـ ـلتك اهنه ايه هيوحصل
قدر بقوة: مهتجدرشي تجتـ ـتلني
عشماوي بخبث: هتشوفي ياقدر كيف هجدر
نظرت له قدر بسخريه وعطته ظهرها وهي تبتسم له بسخريه:
خارج الجبل:
انسحب رائد من وسط الرجال واقترب من الجبل:
عثمان بسخريه: كيفك ياحاج منصور
منصور: بخير ياحاج عثمـــ
قطع حديثهم سماع صوت اطلاق النيران وعواء الذئاب وحركة الخيول الهائجه:
داخل الجبل:
عدي سمع ما قال عشماوي ودخل في الوقت المناسب ورفع يد عشماوي بالسلاح:
عدي بغضب: عشمااااااااوي
قدر بخضة: كنت عاوز تجتـ ـلني ياعشماااوي
دخل في الوقت هذا رائد والباقي:
عثمان بقلق: بتييي جرا ليكي حاجه
منصور: انتي مليحه ياقدر
قدر: مليحه مليحه
رائد بغضب اعمى: مهسيبك ابداً ياااااعشماااااوي
عشماوي بقلق: مهتجدروش
بدأ ضر"ب بالسلاح بين الاطراف جميعها ولكن عشماوي فر هارباً من الجبل ولاكن رأته قدر وخرجت وراه:
كان يصعد فوق حصانه ولاكن قدر رفعت سلاحها واطلقت الطلقات في الهواء: عشماااااااوي وجف عندككك
عشماوي بخوف: قدررر مهتجدريش تعملي حااجه
صعدت قدر فوق حصانها واسرع عشماوي بالركض بحصانه وقدر خلفه:
لكنه قد فر هارباً:
ظلت قدر تركض في المكان بحصانها ولكنها لم تجد له اي اثر:
ذهبت للجبل مرا اخرى:
عثمان بقلق: حصل لك حاجة يابتي جبتي
قدر بغضب: فص ملح ودااااب ملجتهوش بس والله في سماااا لهلاجيي ومهخلي يشووووف شمس مراا تاااانيه
منصور: خلاص ياقدر هنلاجي متجلجيش
قدر ذهبت ناحيه عدي: بدرر انا بشكرك كتيير لحجتني في الوجت المناسب
عدي بأبتسامه:انتي انقذتيني قبل كدا وكان لازم ارد ليكي المعرووف
قدر:كان واجبي مش معروف
ابتسم لها عدي وهي ذهبت لترحل ونظرت لرائد ومالت عليه بأبتسامه دون ان احد يأخذ باله: كنت تعال انقذني بدل من الغريب وبعدين ما تتخفاش مرا تاانيه
نظر لها رائد ف كيف عرفته ولكن على ما يقول هذه قدر تعرفه حتى لو وسط الكثيير:
صعدت قدر فوق حصانها وورائها الجميع وركضت له بسرعه كبيرة وهي لا تفكر الا ب كيف تقـ ـضي على عشماوي وتعثر عليه:
ذهب منصور ورائد الى سراياهم بعد ان اطمأنوا على قدر وذهب عثمان والجميع الى السرايا:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في سرايا عثمان:
اطمأن عليهم الجميع وعلموا ما حدث وذهبوا للنوم وقدر ذهبت حتى تتمشى في الحديقة:
اتاها عدي:احم ممكن اتكلم معاكي
قدر وهي تعطي له ظهرها:چبل اي حاچه ليه مشيت
عدي: احم خفت اسبب لك مشاكل
نظرت له قدر وقالت بصوت عالي الى حد ما: الدار ديه دااري و دار عثماان القبائلي يابدرر ومحدش يقدر يجول لحد عندينا اخرج برا الدار
زين كان ينظر لها من الاعلى وهو يستشيط غضباً:
عدي: خلاص ياقدر حصل خييير
قدر بهدوء:تماام اني بكره هبعتهم يجيبوا الدكتور عشان يكشف علييك
عدي بأبتسامه: شكرا ليكم بجد
بعد قليل من الوقت ذهب عدي ليخلد للنوم:
ونزل زين ليتحدث مع قدر:
زين: هو مييين الواااد دا انا عاوز اعرف دلوقتي
قدر بسخريه: الله الله نسيت لغتنا يا ولد القبااائل
زين بغضب: قدرررر اني عاااوز افهم دلوجت
قدر بغضب: لما تتحدت مع ملكة الليل صوتك يبجى وااطي
تركته قدر بغضب وذهبت غرفتها:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القاهره:
في منزل مروان:
شخص يجلس معه يعملون في ورق:
مروان بسعاادة:بس كداااا الورق جاااهز تماماً
شخص: كدا كل حااجه ملكناا
مروان: صح وانا عااارف هعمل ايه كويس مع الي جااي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في امريكا:
في مكان للسهر:
تجلس نادين ورفيقتها ومعهم شاب:
الشاب بخبث وهو ينظر للهاتف ويدعي الحزن:نااادين مش دا اخوووكي
نادين بأستغراب:في ايه اخويا فين
صديقتها بخبث:اه دا هووو فعلا ياربييي
نادين بقلق:فهموووني
اعطوها مسجل صورة ل عدي والعربية تنقلب به:
نادين ببكاء: لا لا اكيد كدبب
خرجت من المكان ب بدموع كثيرة:
بعد الكثير من المشي والركض وجلست في الشارع وهي تتذكر ما حدث لشقيقها بالفيديو وتتذكر بأنه لم يتحدث مع والدتها ولا مرا بالهاتف صوتاً:
نادين بصراخ: لااااااااااااااا عديييييييي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم بالصعيد:
في سرايا عثمان:
يجلس الجميع على طاولة الفطور:
قدر بقوة: ابوي لازماً نعمل اجتماع بأهل البلد وهنجيب منصور واهل بلده عشان عشماوي
زين بغضب: كييييف منصووور
عثمان: في ايه يازين ياولدي
زين: كيف هنتعاملوا مع منصور مشاــ
قدر بتجاهل: ابوي انا هخبر حامد يبعت حد يخبر اهل البلد صباحكم خير سلام عليكم
ذهبت قدر الى حامد واخبرته بأن يخبر البلد:
وركبت في سيارتها وليس الخيل هذه المرا:
تحركت الى مستشفى كبيرة نزلت قدر من سيارتها ودخلت الى هذه المستشفى:
سألت على احدى الاطباء وذهبت اليه:
قدر بهدوء:دكتور حسن كييفك
حسن: كويس يابنتي انتي عامله ايه
قدر: بخير يادكتور انا جيت لك في موضوع هاام يخص شخص مهم
حسن: اتفضلي
سردت قدر حالة عدي وهو قال لها انه سوف يأتي لهم بعد المغرب:
وتحركت حتى تذهب الى سرايا منصور:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعت حامد رجل ينادي اهل البلد بأنه يوجد اجتماع:
في سرايا منصور:
دخلت قدر الى السرايا:
قدر بهدوء: حاج منصور في اجتماع لأهل البلد وانتو كمان في الساحه الكبيرة
منصور: ماشي يابتي هنيجي وراكي
رأها رائد وذهب خلفها:
رائد: قدر قدددررر
قدر انتبهت له وقالت: نعم يارائد
رائد بحزن: وحشتيني جويي
قدر ولأول مرا تسمح لدموعها بالنزول وركضت اليه واحتضنته: وحشتنييي جوي ليه يارائد مشيييييت ليييييه
رائد بدموع وحزن:وانا كمااان غصباً عني والله
ابتعدت عنه قدر ومسحت دموعها وقالت: مافيش حد بيعمل حاجه غصباً عنه يا رائد
تركته بحزن وركبت العربية ورحلت من امام السرايا:
نزلت من فوق نواره وذهبت الى رائد:عهتفضل لميته تبكي عليها يارائد
رائد بغضب: نواااااااااره اجفلي خشمك واتكلي
تركها ورحل بغضب:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في امريكا:
عند نادين:
تجلس بحديقة في الشارع وحاولت جولنار كثيراً بالأتصال بها ولكن لم تجيب:
نادين بدموع: عديييي انت عاااايش صح
حاولت الكثير بأن تتصل عليه ولكن لم يجيب وما فائدة الاتصال:
نهضت نادين وقررت بأنها ستبلغ والدتها:
ذهبت الى البيت وفتحت لها والدتها القلقه: كنتييي فيييين؟.
نادين بعينان محمرتان من اثار البكاء و وجهه شاحب: عدييي ماااا"ت ياماماااا
جولنار نظرت لها ووقعت مغشياً عليها:
حاولت نادين افاقتها ونجحت بالأخير:
جولنار ببكاء كثير:انتييي قولتي ايييه قولي انه كذب
نادين بدموع: شوفت الفيديوو
جولنار بسرعه: لااازم نروووح يلااا بسرعه هطلبهم يحجزولي طيارة جهزي الشنط بسرعهه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القاهره:
في منزل مروان:
مروان بخبث: كدا الفيديو وصلهم ينزلوا واخدعهم ب وش بريئ واخليها تمسكني كل حاجه وتعمل توكيل تأكيد للعقد الي معايا وب كدا امتلك كل حاااجه واقول لهم باي باااااي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في سرايا عثمان:
في المندرة تجلس قدر وعثمان:
قدر بهدوء: ابووي هجولك حاجه هاامه
بعد قليل من الوقت:
عثمان بهدوء: وانا موافج
قدر:هطلع اللبس عشان نروح الساحه الكبيرة
ذهبت حتى ترتدي ثيابها وكانت مكونه من بنطلون اسود وقميص اسود وعليهم عبائه سوداء بها تطريز خفيف يليق بقوتها ووضعت كحل اسود في عيناها وربطت شعرها ونزلت من فوق وهي ب طلتها الساحره:
ذهبت هي ووالدها وعدي وزين وزوج عمتها الى الساحه الكبيرة:
كان بها جميع اهل قرية القبائل والهشيمي وكبرات البلد:
كان موجود رائد لكنه وضع على وجهه شال:
عثمان بهدوء:جبل كل شئ سلامتكم اهم من كل حاچة
واحد من اهل البلد: ياحاج عثمان احنا مش عارفين نعييش كويس
قدر بقوة:واحنا جامعينكم انهاردة عشان اجده
واحد من اهل بلدة الهشيمي:ليه متبجوش واحد زي زمان انتو وعيلة القبائل
منصور: احنا هنتكلم في موضوع المطاريد انهاردة
عثمان: الى عنده مشكلة وااحده انا هحلها وههتم بيها
قدر بقوة:اي حد عنده شي يجوله احنا هنسمعكم
بعد الكثير من المناشقات:
قدر: على كل بيت في البلد هيجف واحد يحرسهم وينفذ ليهم مطالبهم لحد ما نقبص على عشمااوي ورجالته
اهل البلدين:يسلم خشمكم كلكم يااا اهل البلد
ناس من اهل البلدين:تعيشي ياملكة الليل
الجميع شكرهم وجلسوا ثانياً:
قدر بقوة:انا قررت انا والحاج عثمان ان الي هيمسك البلد معانا بدر لأنه انقذ حياتي من الخطر
زين بغضب:اييييييييييييه
عدي بصدمه: نعم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهـــــــــــــى البــــــــــــــارت
بقلمي سما الحملاوي
رواية حب بنت القبائل الفصل السادس 6 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية حب بنت القبائل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)