رواية زين الصعيد الفصل الثانى 2 بقلم دودى
رواية زين الصعيد البارت الثانى 2
رواية زين الصعيد الجزء الثانى 2
رواية زين الصعيد الحلقة الثانية 2
رواية زين الصعيد بقلم دودى
رواية زين الصعيد |
رواية زين الصعيد الفصل الثانى 2
رواية زين الصعيد
البارت الثانى
_وهنا كانت الصدمة ل جنة لما لاقت آن واحد من اللجنة هو نفس الشخص اللي خبطت فيه في المول وفضلت تبص ليه من تحت ل فوق واللجنة بتعرف اللي اتعينوا جديد من دكاترة وضباط في القطاع واحد من مديري اللجنة بيقدم الشخص ده ...
المدير :دلوقتي احب اعرفكم بالضابط /زين حسن الجبالي منقول من الصعيد للقاهرة هنا عندنا في القطاع وماسك رئيس مكافحة الإرهاب ولسه واصل امبارح من الصعيد و يعتبر من أكفأ الضباط معانا هنا ولينا الشرف أنه معانا هنا والكل صقف وبعد ما المدير عرف زين وباقي الدكاترة والضباط المؤتمر خالص والكل مشي وطبعا زين كان واخد باله من جنة وعرف انها دكتورة هنا معاهم في القطاع وابتسم بخبث ...
ماجد :كان مالك كدا واحنا جواه مع اللجنة
جنة :بلا رد ...
ماجد :جنة جنة
جنة :هااا في حاجة ي ماجد
ماجد :ياااه بقالي ساعة بنادي عليكي سرحانة في اي !
جنة :لا ولا حاجة عن اذنك هروح أمر ع العنبر
.............
_في الوقت ده كان زين بيتعرف علي باقية الزملاء ومنهم كان صديقه المقرب عاصم اللي كان معاه في أكاديمية الشرطة بس عاصم كان بيخدم في نفس مكانه في القاهرة أما زين راح يخدم في الصعيد واتنقل في نفس قطاع عاصم ...
_ويت ....
عاصم علام يبلغ من العمر 30 سنة نفس عمر زين بالضبط بيكون ضابط شرطة شاب وسيم من أصول مصرية جدا ملامحه جميلة للغاية مفتول العضلات ذو شعر ناعم اسود غامق وعيونه عسلي ووجه أشعل يعشق كرة القدم ولا يفوت ماتش لأي نادي من الأندية وأعزب يحب السهر والخروجات فهذا من طبع ولاد القاهرة زي م احنا عارفين والباقي هنتعرف عليه مع الرواية وهيكون شقي اووي اووي يعني يلا ما علينا ...
_باك ...
عاصم بإبتسامه :ياااه زين باشا عندنا هنا في القطاع ي جدعان لا مش معقول
زين بضحك : حبيبي ي واد ي عاصم عامل اي والله واحشني
عاصم :وحشك بس ي راجل تعال بالحضن وعاصم خد زين بالحضن والبوسات الكتير اووي 😂🫡
زين وهو ماسكه من قفاه : جرا اي يالا مالك م خلاص بتبوس خالتك
عاصم :الله اي ي جدع بقولك واحشني اخيرا انتقلت معايا
زين :اعمل اي بس يسيدي حظي كدا
عاصم :واحلي حظ طبعا انت تطول ي بني تخدم معايا هنا
زين :اخدم مع مين هم حطوني معاك !
عاصم :اومال مش دفعة واحدة وأكفأ اتنين في مكافحة الإرهاب ولا اي علشان تعرف بس وراح غمز له وضحك
زين : اللهم صلي ع النبي لا جامد
مش لقوا غيرك وحطوني معاه ي مصراوي انت
عاصم :هاا بتقول حاجة !
زين :لا ولا حاجة حبيبي ي عصومي وراح ضاحك وحدوا تحت دراعه وفضلوا يغلسوا ع بعض بقا زي م انتوا عارفين
_عاصم مش بس صديق زين المقرب ده يعتبر اخوات عاصم بيكون اول واحد زين اتعرف عليه وحبه جدا وبقوا زي الاتنين مع بعض في كل حاجة بس لجل الحظ كل واحد كان بيخدم في مكان غير التاني والحظ جمعهم من تاني وبقوا مع بعض لا وكمان بيخدموا سوا في نفس القسم ...
________نروح بقا لملك
ملك واقفة في الصيدلية بعد م خلصت شغل المستشفي الصبح
_لو سمحتي ي ملك ممكن اتكلم معاكي
ملك :ايوه ي أحمد عايزة حاجة !؟
أحمد :ايوه عايزاك
ملك :أفندم !؟ازي !؟
أحمد : بقالي سنين عايزاك وبحبك ي ملك ونفسي تحسي بياا زي م انا حاسس بيكي كدا وانتي عارفة اني بحبك
ملك بصدمة من كلامه وبتتكلم بحدة :انت اتجننت انت مدرك بتقول اي اتفضل اطلع برا
أحمد بحزن:ايوه اتجننت بحبك وهواكي انتي أي مش بتحسي بقولك بحبك وعايزاك في الحلال ومستعد اطلع فوق لابوكي اطلبك منه دلوقتي
ملك بحدة وعنيها في عينه :قسمنابالله لو م مشيت برا حالا لاصوت وألم عليك الناس وشوف بقا اللي هيحصل اطلع برا دلوقتي امشي من قدامي امشي
أحمد بتوعد ويجز ع سنانه :طيب بقا كدا همشي بس مش تبقي تزعلي للي هيحصل بعد كدا وافتكري اني جيت ومدت ادياا ليكي وانتي رفضتي
سلام ي حلوة ومشي
ملك بغضب :غور يخي منك لله
طبعا ملك كانت بتحاول تباين أنها قوية قدامه ولما قالها الكلام ده بس من جواها مرعوبة وخايفة ليعمل فيها حاجة وهي لوحدها في الصيدلية وشكرت ربنا أنه ساترها معاها ...
_ويت :احمد ده بيكون جار ملك بيحبها اووي لدرجة بقا بيمشي وراها في كل مكان ومش سايباها في حالها ابدا وعايزة يتجوزها بالعافية وطبعا ملك رافضة تماما لانه عاطل وبيشرب وعليه سوابق من الاخر حاجة مش تشرف ابدا ...
_________
جنة وهي بتمر ع العنبر
_ العنبر هو اسمه كدا في مستشفي متخصصين الشرطة (مش عنبر المسجين لا ده حاجة وده حاجة تانية خالص )بيكون عبارة عن سراير كتير جم بعض وفي منهم اوض لوحدها برضوا والدكاترة بقا بيعلجوهم من اي اصابات بتنتج عن مداهمات أو أي حادثة تبع المهمات اللي بيقوموا بيها ...
جنة بإبتسامة :عامل اي دلوقتي ي باشا دلوقتي
العقيد نادر :باشا اي م خلاص بقا راحت علينا
جنة بضحك : راحت اي بس ده صحتك جات ع الإصابة ي باشا شد حيلك انت بس يلا وقوم كدا
العقيد نادر :طول م انا بشوفك صحتي هتبقا زي الفل حد يشوف القمر ده ويكون تعبان برضوا وبصلها بحب وضحك
جنة بتضحك و بتغمض عنيها وهي بتتكلم اي ده انا بتعاكس كدا عيني عينك لا انا كدا اتأكدت انك بقيت بخير وضحكت
العقيد نادر : وماله لو مش هعاكس بنتي هعاكس مين يعني
جنة بحب :طبعا لياا الشرف اني اكون بنت حضرتك حضرتك يعتبر زي والدي بالضبط وانا بحبك وبحترمك جدا
العقيد نادر بإبتسامة :ربنا يخليكي ي جنة الدنيا كلها مش انا زي والدك هاتيلي حتة شيكولاته بقا صغير من العلبة اللي هناك دي وغمز لها ..
جنة وهي بتفتح بوقها اااااه فهمت بتفتح معايا سكة علشان كدا والله م جيبلك حاجة يلا ي باشا علشان تاخد الدوا وتخف بسرعة ي بتاع الشيكولاته انت
العقيد نادر :طاب واحدة بس طيب واحدة
جنة بحدة :قولت لا يلا اتفضل الدوا وراحت برأقت ليه خلته ياخده في ثانية اه والله بجد أصلها بتخوفهم هناك بعيد عنكم لا مسيطرة برضوا
_العقيد نادر الوالي بيكون متصاب في رجله وهو طالع عملية في إحباط عناصر إرهابية وقد والد جنة وبيحب جنة جددا زي بنته وبيفضل يهزار معاها وبيستريح معاها في الكلام اووي وجنة كمان بتحبه .....
جنة خلصت ومرت ع باقي العنابر والاوض التانية .....
جنة خلصت الشيفت بتاعهاا وراحت علي اوضتها طلعت رواية تقرأها زي م متعودة كل يوم ي أما تكتب أو تقرأ رواية وفي نص ما هي مندمجة ف الرواية سرحت شوية في زين وبتتكلم في سرها وتنهيدة طالعه من قلبها بقا انت جاي من الصعيد ي زين الجبالي ود*يني لاوريك مين اللي قليلة الادب ومش محترمة واطلع عليك القديم والجديد انا هخليك تل*عن اليوم اللي شوفتني فيه في المول وانتقلت هنا ده انت حظك عال اووي وابتسمت بخبث .....
_وطبعا المعروف عن جنة انها مش بتسيب حقها حتي لو حد قالها أقل كلمة لازم تردها ليه الطق طاقين .....
رواية زين الصعيد
البارت الثانى
بقلميĎØĎý
رواية زين الصعيد الفصل الثالث 3 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية زين الصعيد)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)