📁

رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم دودى

رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم دودى

رواية زين الصعيد البارت الثامن 8

رواية زين الصعيد الجزء الثامن 8

رواية زين الصعيد الحلقة الثامنة 8

رواية زين الصعيد بقلم دودى

رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم دودى
رواية زين الصعيد


رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8


رواية زين الصعيد

البارت الثامن 

مريم :بعد ما ودت الاوراق اللي  الدكتور طالبها مني ورجعت مش لاقيتك في الأوضة كانت هدي موجودة معرفش كانت بتعمل اي بس لحظت أن انا اول ما دخلت ارتبكت كدا لما شافتني وسألتها عليكي قالت معرفش وخرجت علي طول بس وشوفت كوباية النسكافيه كانت علي المكتب فكرت عملتيها لياا ولما شربت حسيت بو*جع ولاقيت نفسي بصر*خ والباقي بقا انتي عارفاه ...

جنة :بس ليه هدي ارتبكت هي كانت بتعمل ايه 

مريم :مخدتش بالي اووي منها علشان كان ضهرها لياا 

مريم وهي بتبص ل جنة لاقتها سرحت كدا وزي ما تكون بتفكر في حاجة وسألتها مالك بتفكري في ايه كدا 

جنة :بصي ي مريم انا معرفش هتصدقيني ولا لا،بس أنا متأكدة أن هدي اللي ورا العملة دي 

مريم بإستغراب :ليه بتقولي كدا !

جنة :كلامك بيدل علي كدا تقدري تقوليلي ليه ارتبكت اول ما شافتك طاب بلاش دي قولتي كمان أنها كانت مديكي ضهرها وقت ما دخلتي يعني كانت بتحط حاجة في النسكافيه وقتها وكان ال*سم

مريم بصدمة :معقولة !!هدي ممكن تعمل كدا !طاب ليه انا عملت لها ايه !

جنة وهي بتخبط علي كتفها :يا هبلة افهمي بقا هدي مش كانت قصداكي انتي دي كانت قصداني انا وطبعا علشان انتي اللي شربتي النسكافيه فبالتالي الفخ جاه فيكي بدلالي 

وبتعمل كدا ليه اظن معروفة اووي علشان يتكرهني ونفسها بأي طريقة ابعد عنها علشان تكون هنا في القطاع الكل في الكل 

مريم بتردد :لا بس برضوا ممكن تفكيرك وتوقعاتك تكون مجرد احساس مش اكتر !

جنة :ده مش احساس ده تأكيد وحتي لو بنسبة صغيرة فلازم أتأكد 

مريم بضحك :وهتتأكدي ازي بقا يا مفتش كرمبو 

جنة :اضحكي اضحكي يختي علي الله النسكافيه يكون طلع حلو يا طفسه

مريم :ما خلاص بقا الله 

جنة بضحك :بكرش همك ع بطنك وخلاص اروح اجيب حاجة أكلها أرجع الاقيكي بتجعري لينا هنا 

مريم وهي بتخبط بخفة ع كتفها :بقا انا بجعر ماشي غوري من هنا يلا ي عسل مش عايزاكي روحي شوفي راحة فين وبعدنا أنتي مش المفروض تنزلي إجازة بكرا !

جنة  :اممم المفروض ،بس قولت اطمن عليكي الاول شوفتي بقا مش خلصني اسيبك ازي وبتضحك 

مريم بضحك :كتر خيرك يستي والله طمرت فيكي العشرة 

الحمد لله بقيت كويسة 

جنة بضحك :ما لازم تكوني كويسة طبعا مش شربتي النسكافيه كله ي ام كرش 

مريم بتنهيدة  :يدي ام النسكافيه كان يوم اسو*د يوم ما شربته يختي بلا بقا امشي زهقتيني 

جنة بضحك :طيب مش تزقي كدا يلا سلام ي كرشو

وطلعت جنة من عند مريم وراحت تضبط حاجاتها علشان الإجازة...

.................

اللواء جمال راح يطمن علي زين 

اللواء جمال :اذيك ي بطل عامل اي دلوقتي 

زين وهو بيحاول يتعدل علشان يسلم علي اللواء جمال 

الحمد لله ي فندم مكنش في لازوم  تتعب نفسك وتيجي لحد هنا 

اللواء جمال بحب  : ولا تعب ولا حاجة وبعدنا انت زي ابني بالضبط ي زين كل واحد هنا في القطاع ابني ويمكن اكتر كمان طمني صحتك تمام لو تعبان أو فيك حاجة قولي 

زين :لا ابدا ي فندم الحمد لله بقيت احسن 

اللواء جمال :ماشي  ي بطل قوم بالسلامة وانا ادتلك إجازة اسبوع علشان تسترياح كدا وترجع لنا قوي 

زين :مش لها لأزمة الإجازة ي فندم انا كمان يومين وهخرج خلاص 

اللواء جمال :مفيش نقاش انا خلاص طلعت قرار الإجازة 

زين بضحك :لا خلاص ما دام القرار طلع مينفعش نرفض 

اللواء جمال بخفة : يا واد قال يعني مكنتش عاوز اجازة حظك اهي جاتلك لحد عندك اهي بس مش تاخد الإجازة وتأنتخ 

زين بضحك :لا متخافش ي فندم مش أأنتخ 

اللواء جمال :يلا ي بطل انا همشي واشوفك لما ترجع من الإجازة سلام 

زين :سلام ي فندم ...

...............

 نيجي بقا ل ماجد 

كان نزل إجازة قبل جنة وقتها 

ماجد هو صاحبه في الكافيه 

صاحبه خالد :ايه يا ميجو بتفكر في ايه 

ماجد :ولا حاجة يعم بس مش عارف لو روحت عيد ميلاد هدي جنة هتزعل ولا لا 

خالد :وايه عرف جنة ما تروح يعم وخلاص وبعدنا هي هدي دي حلو*ة يعني 

ماجد  حلو*ة بس ،دي تقول القمر قوم وانا اقعد مكانك دي عليها ج*سم ملبن انما ايه يودي اللو*مان وحياتك ده جس*مها  كر*باج 

خالد بضحك :يخر*بيتك بقا الملبن معاك في الشغل وساكت كل ده شو*قتيني أشوفها ي ميجو والله بقولك اي ما تاخدني معاك العيد ميلاد وعارفني عليها وينوبك فيا ثواب 

ماجد :أخدك فين يعم هي رحلة علي الاقل انا زميلها في الشغل واحنا دكاترة زي بعض لسه العيد ميلاد الاسبوع الجاي بس مش عارف أمتي

خالد :يا بختك ي واد ي ميجو 

ماجد :يبختي ايه يعم بس حتي لو اللي في بالك انت ناسي اني خاطب ولا ايه 

خالد :علي اساس بتحب جنة يعني ما انا عارف اللي فيها 

ماجد بضحك :ما دام عارف بتسال ليه بقا 

خالد بخبث :طاب انا عندي فكرة إنما اي بمليون جنيه 

ماجد بإستغراب :فكرة ايه !

رواية زين الصعيد 

البارت الثامن 

بقلمي ĎØĎý


رواية زين الصعيد الفصل التاسع 9 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية زين الصعيد)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات