رواية نجمة القاسى الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد هانى
رواية نجمة القاسى البارت السابع عشر 17
رواية نجمة القاسى الجزء السابع عشر 17
رواية نجمة القاسى الحلقة السابعة عشر 17
رواية نجمة القاسى بقلم شهد هانى
رواية نجمة القاسى |
رواية نجمة القاسى الفصل السابع عشر 17
البارت 17
قاسي:بيدرو علي الفون بتاعه ملقهوش قال اكيد نسيته فتح درج المكتب طلع الفون بتاع المكتب فتح الفيس بتاعه......كتب علي صفحه بتاعته دعوه حاره لجميع مناسبة كتب الكتاب بتاعي زاوج من شريكه حياتي الاسبوع القادم ونزل البوست....وقفل الفون رجع ضهره علي الكرسي بيقول ولسه القادم احسن.
حبيبه هنا بصدمه: قرأت البوست اتشلت مكانها وقالت الحقوا قاسي هيجوز.
الشباب:الي قاعدين معاها في نفس واحد نعم.
حبيبه:ورتهم البوست علي الفون وقالت اعمل اي.
واحد من شباب: دلوقت تاخدي بعضك تروحي الشركة ليه تكلمي معاه انك بتحبيه ندمتي وكده .
حبيبه:فكرت بسرعه خدت الشنطه بتاعتها وجريت علي شركه قاسي.
عند ليث: وصل قدام الشركه بتاعته معاه ملاك وقال هاااا انزلي يا ملاك وصلنا .
ملاك:نزلت من العربيه بصت لي شركه بي انبهار قالت واو.
ليث:بتواضع اي رأيك في شكل شركتي المتواضعة من برا.
ملاك:بي انبهار متواضعة دي جامده جموده دي تفتح نفس علي شغل.
ليث؛متاكده نفسك تتفتح ماشي أما نشوف يلا بينا نخش.
مشيت ملاك قبله:رفعت ياقه تيشيرت بتقلد رجال الاعمال يلا ورايا يا بني ورايا صفقات شغل .
ليث:ضحك وقلل اتفضل يا سعة الباشا انا وراك.
دخلت ملاك:سبقت قاسي علي جوا الشركه قبلتها السكرتيرة.
السكرتيره:اي الي انتي لابسه في رجلك دا مينفعش تخشي دي شركه محترمه ازاي تيجي بالشبشب اي دا بجد.
ملاك :مالوا ي عنيا الشبشب مش عجبك وبصت عليها من تحت من فوق وقالت لازم مش يعجبك عشان انتي واحده مبينا الكوارع بتاعتك ومش مكسوفه علي الأقل .
سكرتيره بغيظ:واحده بيئه مش هنزل مستوايا لمستواكي وبقولك برا احسن م اجبلك الجارد يشلوكي من هنا ي زبا'له .
ملاك:طب تعالي بقا اوريكي مين زبا'له ومسكت السكرتيره ونزلت عليها ضرب وفاجأة ظهر صوت من وراه رعب الكل.
ليث بعصبيه:باسسسسسسس اي الي بيحصل بظبط انتوا اتجننتوا وقال ملاك في اي حصل اي تعالي هنا.
ملاك :بصت ليه بغضب وبتقول دي مش شركه دي كبار'يه.
ليث كتم ضحكه:هو انتي يومك مش معدي باين تعالي معايا يا ملاك وبص السكرتيره وقال كلامي معاكي بعدين.
ملاك:بصت لي سكرتيره وقالت غطي الكوارع الجو ساقعه اتقي الله.
ليث:ضحك هو داخل ملاك وراه بيقول بينه بين نفسه جدعه ولله يابت يا ملاك.
دخل ليث المكتب:قال تفضلي يا انسه ملاك عشان نتفق علي شغل الي بدء في أول يوم بخنائق.
ملاك نفخت:مش شايف انت مبينه كوارع بتاعتها ازاي بتريق علي شبشب بتاعي.
قاسي:بيلم حاجته عشان يروح يشوف نجمه يقوله خبر جوازهم بينفتح باب المكتب .........صوت السكرتيرة هي بتزعق مينفعش كده يا آنسه.
هنا رفع راسه قاسي بغضب:بيقول حبيبه انتي زاي داخله عليا المكتب كده هاااا.
حبيبه بتمثيل:جريت حضنته وقالت وحشتني وحشتني اوي اوي يا قاسي انا مش عارفه اعيش من غيرك خلال سنين الي عدت دي وانا بفكر فيك ندمت علي الي عملته.
قاسي بغضب:كان بعدها عنه.........هي وقعت علي الارض راح نازل ليها وقال حسك عينك تقربي مني ب شكل ده عشان انتي كنتي نزهه سن شباب طائش أما انا دلوقتي
.........افتكر نجمه وقال بحب انا بحب أميره هيتم جوازنا أن شاء الله الاسبوع جاي ....قام وقف وقال مستنيكي سلام بقا عشان متأخرش عليها.
حبيبه بغضب: قامت وقفت وقالت بس انا متأكد انك لسه بتحبني بتحبني اوي كمان بدليل انك عملت شركات بانيت اسمك ودا كل الي كنت بتمنا.
قاسي لف هو بيضحك بسخريه علي تفكرها المريض: قال اها م انتي ليكي يد في الي حصل عشان ابقا كده ف احب اشكرك انك خلتني اتحدا الواقع ابقا الامبراطور وحابب اشكر تاني مره اني حبيت أميره ملهاش وجود علي كوكبنا هاهاهاهاها سلامممممم يا حبيبه.
حبيبه بغضب:معرفتش ترد علي كلامه وقالت ماشي يا قاسي وانا حطاك قدامي تحدي تكون ليا انت أموالك وبس وخدت شنطتها ومشيت بغضب.
قاسي: طلع فتح باب العربيه بتاعته وقال يعدي علي محل الورد يجيب هديه بسيطه لي نجمه....ساق العربيه وصل لي محل الورد وجاب بوكيه ورد احمر...........قال اكيد نجمه بتحب شيكولاته.
بياع الورد:نعم يا فندم خلاص اخدت الورد ولا محتار في حاجه.
قاسي:بيني بينك اخدته ياعني بس عاوز احط حاجه في فنص.
بياع الورد: ممكن تحط شيكولاته ممكن تحت ورق فلوس.
قاسي:بتفكير ايوا اهي ثانيه خلي البوكيه معاك وانا جاي ولا قولك طلع المحفظه بتاعته حاسب عليه وقال خلي الورد معاك عقبال ما جي.
بياع الورد:عيوني بس الفلوس كتير.
قاسي:حلال عليك نصيبك ......ومشي قاسي راح محل الالماس طلب خاتم الماس ودا طلب القاسي الامبراطور ولازم يتنفذ.
بعد فتره من الوقت كان الخاتم معاه وخده راح عند بياع الورد هو معاه الخاتم شيكولاته.
بياع الورد:هاااا يا ابني عملت اي.
قاسي:اتفضل الخاتم دا عاوزه في نص وحوليه شيكولاته جوا بوكي الورد.
بياع الورد: ثانيه هعمله لحضرتك هيكون جاهز.
قاسي:وقف مستني الورد سرح في نجمه وقال اهااااا لو تسامحني يا نجمتي.
عند نجمه:حراااام عليك سبني ابعد عني انتوا مين مين محدش يقرب مني انا مش عاوزه مش عاوزه اتجوززززز ياقاسي اتقذني من ايدهم انا مرات قاسي ابعدوا عني متقربش..... فاجأة صحيت نجمه هي بتتلفت حوالين نفسها بتقول متقربش لا متقربش بصت لقت نفسها في الاوضه بتاعتها.........نفخت قالت الحمدلله كان كبوس وبصت علي ساعه وقالت هو اتأخر دا لسه هو كمان هاااااا أما اخش اخد شور.
قاسي:اخد بوكيه الورد بقا شكله يجنن وركب العربيه بسعاده وقال يارب ي نجمتي يعجبك تحني عليا شويه وساق العربيه بعد وقت وصل الفلا.
دخلت نجمه:فتحت دولاب اخدت فستان رقيق لونه سماوي ودخلت الحمام هي عماله تمتم بغضب انسان صحيح معندوش دم......يارب انت وقعت الي اسمه قاسي دا عليه ليه هو انا ناقصه مكنش كفايه عليا شباب الحاره.....نفضت اخدت شاور ولبست الفستان وطالعه من الحمام بترفع عينها اتصدمت من الي واقف قدامها.
قاسي:واقف قدامها وماسك بوكيه الورد ورا ضهره وقال نجمه وحشتني.
نجمه:ضربات قلبها زادت وقالت عاوزه اعرف حضرتك قافل عليا بالمفتاح ليه.
قاسي بحب:بدء يمشي قدامها لحد م قرب وشال شعرها الي نازل علي وشها ينقط وقال مش عاوز حد يشوفك غيري عشان انتي نجمه ومكانك في سما.يتبعععععععععع
#بقلمي_شهد_هاني_عبد_الحافظ
#نجمه_القاسي
#البارت_17
رواية نجمة القاسى الفصل الثامن عشر 18 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية نجمة القاسى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)