رواية هل من أمل الفصل الأول 1 بقلم راندا على
رواية هل من أمل البارت الأول 1
رواية هل من أمل الجزء الأول 1
رواية هل من أمل الحلقة الأولى 1
رواية هل من أمل بقلم راندا على
رواية هل من أمل |
رواية هل من أمل الفصل الأول 1
..: هتجوزها يعني هتجوزه
...بغضب جامد : وه ي جدي كيف يعني هتجوزها عاوزني انا اتجوز وكمان اتجوز عيله وكمان تربية برا
الجد بغضب شديد : والله عال ي نوح بقيت تعرف عاد ترفض لجدك طلب وكمان تعلي صوتك عليه
نوح بضيق واسف : بعتذر ي جدي مكنش قصدي
الجد : هي كلمه بت عمك عاد مهتطلع برا ولا هنسيبها ل ست اجنبيه مع راجل غريب عاد تربيها دي عاداتنا ولا نسيت أن إحنا ف صعيد ولا نسيت كمان عاداتنا ولا نسيت اهم حاجه أمها كانت سبب ف موت عمك
نوح بضيق : لا ي جدي كيف انسي حاجه زي كدا الحكايه هتجوز عيله 18 سنه صغيره قوي ي جدي وكمان عاد تربية برا
الجد: انت تغيرها وتتربه من جديد معانا وتتعود علي عاداتنا واهم من كل دا تبعد عن أمها حرقت قلبي علي ولدي كتب كتاب بكرا
نوح بنفاذ صبر / ماشي ي جدي عن اذنك وخرج ركب عربيته نوح ورحمت امي لو مربيتك من اول وجديد وكرهتك ف يوم تجوزتيني في مبقاش انا نوح الهواري الف حد بيخاف منه بيعمله الف حساب
****
(استوب✋ نتعرف علي شخصيات نوح الهواري ٢٩ سنه عيونه رمادي غامق شعره كثيف لونه بني غامق جسم رياضي عندو لحيه عندو غمازات بشره قمحاوي جذاب جدا وسيم شخصيه قاسيه لاكن من جواه طيب جدا مقدم ف الداخليه شاطر جدا ف شغله من أكبر عائلات الصعيد )
ف مكان تاني
... بعيون مليانه دموع : مامي انا مش موافقه
الام وهي بتحضنها : حبيبتي ديدا روح مامي انا غصب عني جدك هددني كنت لازم اوافق
فريده بعياط : بس انا ي مامي مش بحبهم انتي قولتيلي أنهم بيكرهوني
الام بدموع : اه ي روحي بصي اسمعيني كويس كنت لازم اوافق هددني جدك أنه يسجني هو لسه فاكر اني سبب ف موت باباكي
فريده : خلاص ي مامي مش تعيطي انا موافقه
الام بوجع : بصي ي فريده هما بيكرهوني أنا ونتي هتصل بيكي من وراهم واطمن عليكي ونتي تقوليلي كل حاجه بتحصل هناك
(فريده ١٨ سنه جميله اوي كيوت ورقيقه خالص عيونها ازرق ف فيروزي اللي يشوف عيونها يسرح فيها بشرتها بيضاء جسدها ممشوق يجمع بين الانوثه وجمال والرقه شفايفها كريزي خدودها وردي جامد زي فروله شعرها عسلي غامق ناعم جامد طويل لبعد خصرها حساسه جامد اوي بتعيط من اقل سبب رقيقه جدا طفوليه اوي عامله زي الاطفال ف براءه وجمال بتكسف من خيالها تبقي بنت عم نوح وكانت عايشه ف دبي مع مامتها وباباها عشان شغل باباها كان هناك شغال مهندس ف شركه لاكن بعد موت باباها مامتها مكملتش تمن شهور واتجوزت ونعرف باقي مع وقت)
ف مكان تاني
مني:ممكن ادخل
حبيبه: ادخلي
مني : تعالي ساعديني ف فستان كتب كتاب نوح بكرا
حبيبه دموع ف عيونها بتخفيها وصدمه : ازاي يعني كتب كتابه بكرا
مني: اه والله لسه ماما قايلالي
حبيبه بقي كدا ي نوح بعد كل دا رايح تجوز ماشي ي نوح: طيب اطلعي اغير وهجيلك
مني : حاضر
وطلعت
بترن حبيبه علي امها وبعياط: ماما هو دا اللي هيبقي ليا دا رايح يتجوز
زينب بنفاذ صبر: بطلي عياط وفهميني مين دا اللي هيتجوز
حبيبه: نوح ي ماما
زينب بصدم :نوح هيتجوز بتكلمي جد
حبيبه بعياط : اه والله لسه مني اخته قيلالي
زينب: تمام اهدي كدا ونا هقولك نعمل اي
يوم كتب الكتاب
وقال الماذون الجمله المشهوره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)وتعالت الزغاريط والفرح ملي البلد كلها
سعاد الام بفرحه وطيبه : مبروك ي ولدي عقبال مافرح بعيالك
نوح : الله يبارك فيكي ياما
الجد : شد حيلك يلا عروستك فوق
نوح بتوعد ليها : حاضر ي جدي
داخل بكل عصبيه متوعد ليها تكون ليله متنسهاش وسودا ليها
____________
بقلمي / Randa Ali
رواية هل من أمل الفصل الثانى 2 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هل من أمل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)