📁

رواية هل من أمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم راندا على

رواية هل من أمل البارت الثالث عشر 13

رواية هل من أمل الجزء الثالث عشر 13

رواية هل من أمل الحلقة الثالثة عشر 13

رواية هل من أمل بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم راندا على
رواية هل من أمل


رواية هل من أمل الفصل الثالث عشر 13


هل من امل 💙🕊️

البارت الثالث عشر 

بقلم الكاتبه : Randa Ali🍓

صلوا علي الحبيب المصطفى


نوح شدها انا وبس اللي امد ايدي..... دي مراتي فاهم

زينب بشر : طيب مراتك دي امها هي ال**"""""


مجهول لسه يرن علي بيت هواري 

_ الحق ي باشا......

مجمهول قفل تلفون : في اي ي زف*ت

_ جه تلفون ان ***هانم بتقولكم تروحولها بسرعه الفيلا لان تهجم ناس عليها

مجهول : بسرعه مستني اي كله ورايا 

كلهم مشيو ........

رانيا حمدت ربنا وقامت بسرعه راحت علي قصر الهواري

زينب بشر:  تعرف بقي ي نوح مراتك دي بقي امها هي سبب ف م*وت قاطعت كلامها دخول رانيا


رانيا بانهيار وهي بتحضن فريده : فريده حبيبتي تعرفي كان نفسي احضنك كان نفسي اخدك ف حضني وضمك جامد ف حضني كدا

فريده بعياط جامد وهي بتحضنها :  مامي.... وحشتيني اوي

الجد بعضب : مين سمح انك تدخلي هي اللي موت*ت ابوكي

فريده بعياط هستيري : مستحيل اكلمي ي مامي

رانيا بوجع: فريده سامحيني انا فعلا غلطت بس مقتلت*ش بابكي زي ما بيقولوا انا كنت بحب واحد جامد وبابا غصبني اتجوز ابوكي وتجوزته ومكنتش عارفه اعيش معاه وكان تفكيري كله ف اسامه وبعد مانتي اتولدتي كان عندك خمس سنين جه كنت بداءت انسي اسامه عشانك وجه ابوكي ونزل علي الشغل كنت لسه مش بشتغل عشان مسبكيش لوحدك لاقيت الباب بيخبط روحت افتح طلع اسامه كنتي انتي نايمه جه قرب مني وح*ضن

Flash back......


Randa Ali.

اسامه : وحشتيني اوي

رانيا بصدمه وخوف: ابعد عني ي اسامه ازاي جيت افرد حد جه وشافنا يلا امشي حالا احسن حد يجي 

اسامه بغضب :  بقيتي بتحبي ونسيتي كل حاجه بينا بسرعه كدا

رانيا بخوف : انت عارف أن غصب عني وبابا هو اللي جوزني وعارف اني بحبك ...... بس.... خلاص مابقاش ينفع انا معايا بنتي دلوقتي يعني مخلفه مقدرش افكر فيك


اسامه قرب منها وعيونه فيها دموع : لسه بتحبيني...!

رانيا بدموع : الكلام دا مالهوش لازمه انت روحت وتجوزت خليك مع مراتك وسبني ف حالي....

اسامه بدموع : عملت كدا عشان انتقم منك طلعت بنتقم من نفسي..... مش قادره اعيش واكون مع غيرك

وقرب منها وحض*نها وهو بيعيط 

اسامه بالم :  حاسس اني بتعذب ف بعدك

رانبا بدموع وبتحاول تبعد :انا بحبك بس مش قاطع كلامها

Randa Ali.


احمد جوزها : بتحبي.......!!؟!!!

رانيا بعدت بسرعه عنه :  احمد اسمعني والله

صفعه قويه نزلت علي وشها... احمد : انا هخلص عليكم انتم الاتنين ومسك الاسكين*ه من علي طبق الفاكهه ولسه هيض*ربهم

سكينه وقعت منه هو وحط ايدو علي قلبه وبالم :  اااااه ااااه ومره وحده وقع

جريت رانيا عليه : احمدددددد احمدددددد قوووووووم وتصلت بلاسعاف جت خدتو

رانيا وهي شايله فريده وعياط : طمني ي دكتور

الدكتور بحزن واسف : انا اسف البقاء الله شدي حيلك ....سكته قلبيه جتله ومشي


رانيا وقعت علي الارض وبانهيار : اااااااه يارب اقف جنبي ماليش غيرك ليييي كدا لي ي احمد والله مخ*ونتك والله مخونت*ك وفضلت تعيط وتصوت

فريده بعياط وبراءه : مامي في اي لي تعيطي بابي فين

رانيا وهي بتحضنها : متخفيش ي روحي متعيطيش

الجد ابو احمد وصل علي المستشفى

الجد بزعيق : ابني فين ي رانيا 

رانيا بعياط انهيار : ما*ت

Randa Ali.


وقع علي الكرسي 

الجد بدموع لاول مره :  موت*ي ابني انا هاخد فريده منك وهقتل*ك وهح*رق قلبك 

واغمي عليه دكتوره من صدمه ...دخله اوضه وحطلو ف المحلول حقنه مهداءه

رانيا وهي بتحضن فريده جامد اووووي :  مستحيل ياخدك مني مستحييييل 

وطلعت تجري من المستشفى وراحت المحطه من غير متاخد هدومها 

اسامه جري وراها:  استني رايحه فين

رانيا بعياط : ابعد عني بوظتلي حياتي ف لحظه


أسامه مسك أيدها : رانيا اهدي وتعالي معايا

رانيا بعياط وزعيق : ابعدددد عني

واغمي عليها

فريده بعياط جامد : مامي قومي متسبنيش

اسامه قرب وشالها وحطها ف عربيه وركب فريده

فريده بدموع وبراءه  : هي مامي ي اونكل مش بترد لي

اسامه قرب منها وحضنها : متخفيش هي تعبانه شويه تعرفي انك طالعه جميله اوي زي مامي

Randa Ali.


فريده ببراءه :  انت تعرف مامي 

اسامه بحب :  تعالي علي حجري وخدها وكمل سواقه ووصل شقه جميله اوي شال رانيا وطالعها وحطها علي سرير وغطاها وطلع

اسامه قعد علي كرسي : تعالي ي فريده متخفيش وقعدها علي حجره خدي الشوكولاته دي

فريده ببراءه :  لا بابي قالي ماخدش من حد حاجه

لمس علي شعرها بحنيه :  طيب كدا هزعل وعيط

فريده ببراءه : لا ي اونكل مقدرش حد يزعل مني واخدت شوكولاته

اسامه ابتسم علي براءتها : كنتي بتسالي اعرف مامي اه اعرفها من زمان اوي كنت بحبها جامد اوي وكنا ف مدرسه سوا من واحنا اطفال وكنا جيران


رانيا كانت واقفه بتسمعهم : وقربت ... انا هاخد فريده وامشي 

فريده جريت حضنتها

اسامه بهدوء : لا ي رانيا مش هسيبك وهنتجوز

رانيا : مش هتجوز وهسافر .....جدها عاوز ياخدها ماقدرش ابعد عنها

اسامه بحب : صدقيني بحبك مستحيل سيبك وفريده والله العظيم تكون بنتي لي عاوزه تفرقينا

رانيا بدموع : ومراتك سلوي انت تجوزت مش هننفع مع بعض ولا انا هوافق اكون سبب ف كسرها


اسامه بحب: هطلقها مش عايزها لان فعلا هظلمها حتي لو انتي بعدتي هتتظلم معايا اصلا هي ف بيت اهلها لان تفقنا علي طلاق... احنا هنتجوز ونسافر... اوعدك مش هتندمي اثقي فيا... بلاش نتفرق

رانيا بدموع : خايفه .....خايفه ي اسامه اوي فريده ياخدها مني

اسامه : متخفيش طول مانا معاكي 

And flash back 


Randa Ali.


كانت فريده بتسمع ودموعها نازله جامد ومنهاره

رانيا بعياط : وعدي وقت وكنت ف شقه دي ومختفيا عشان جدك كان بيدور علينا واسامه طلق سلوي وتجوزنا وسافرنا برا مصر وكل شويه كنتي تساليني بابا فين لغاية ماسامه م اسامه.... بعياط جامد...... سلوي لاقيتو وقتل*ته عشان سابها وكانت بتحبه وانا خوفت تلاقيني وهربت ورجعت مصر بيكي وجدك لما عرف..... هددني..... ياخدك ي يقول ل سلوي علي طريقنا وسلوي  كانت عارفه انك نقطت ضعفي خوفت عليكي ووافقت تتجوزي نوح 

ودلوقتي انا هربت من سلوي وجتلك حتي لو هحضنك لاخر لحظه وحضنتها جامد اوي......

فريده ف حالة صدمه :  ما.م.م.مامي هو في اي 

رانيا بدموع واستغراب:  فريده اهدي والله العظيم دي كل حكايه 

Randa Ali.


فريده بعياط هستيري : مام.م.مامي اااااه عاوزه امو*ت عاوزه امشي من العالم داااااا

نوح واقف والدموع ف عيونه ف نفسه كل دا بجد حصل


كلهم ساكتين وجدو ساكت

زينب بشر : ومو*ت ابو وام نوح

نوح بصلهم

الجد بزعيق :اسكتي خااااالص ي زينب

رانيا بزعيق : كذبببب اسالي ابوكي ي زينب كان هو سبب

الجد بحزن والم : اسكتووووو

نوح بغضب وزعيق : امي وابويا مين قتله*م عاوز اعرف ي جدي 

الجد بحزن قعد علي الكرسي


الجد بدموع وحزن شديد : زمان كان في صفقه وليا أعداء وجم اتهجمو علي بيتي كان أبوك ي نوح بس شاب وعمك ف عشرينات ومحدش حصله حاجه غير مراتي كان هيق*تلو  عمك احمد ونا مكنتش موجود راحت جدتك خدت ط*لقة مكان عمك ومات*ت كنت محروق وروحت خليت رجالتي يجيبو لما راحو اشتغل ضرب النا..ر راح واحد من رجالتي قتله وهربوا كان نفسي اعذبه لاكن ما. ت وخدت ولادي ومشيت من البلد خوف عليهم وجيت هنا الصعيد كان ولادو بيدورو عليا لان عرفوا أن واحد من رجالتي هو اللي مو.ت ابوهم ولما عرفو طريقي جه هنا ابنه وبرجالته وامك ي نوح انص*ابت ابوك مسكتش وفضل بيخطط ياخد حق مراته ازاي وتجوز سعاد لانك كنت صغير جامد وهما هربوا كان أبوك طول الوقت بيدور عليهم ويخطط لغاية لما لقي ابنه وقتلت*ه وكان لسه في روح قت*ل ابوك وما*تو هما الاتنين

_________


#يتبع....

صلوا على الحبيب المصطفى 💙

بقلمي /Randa Ali 


رواية هل من أمل الفصل الرابع عشر 14 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هل من أمل)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات