📁

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الفصل الثانى 2 بقلم مريم روكا

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الفصل الثانى 2 بقلم مريم روكا

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) البارت الثانى 2

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الجزء الثانى 2

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الحلقة الثانية 2

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) بقلم مريم روكا

رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الفصل الثانى 2 بقلم مريم روكا
رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر)


رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الفصل الثانى 2


البارت 2.

 (عوضني صعيدي).


صقر بغضب جحيمي..... حد وجهلك كلام وملكش دعوه بيها طول ما هي معايا انت فاهم .

واخد روح وخرج راح مطعم فخم كان محجوز كله ليهم بس  وطلب عصير لهم 

صقر سحب الكرسي ليها كل ده وهي بتفرك في أيدها لحد ما احمرت من الخوف والتوتر ،صقر لاحظ توترها وقال بصوت رجولي جذاب......بطلي تفركي في ايدك .

روح بصتله وفي عيونها دموع ......حاضر .

صقر بنظرات جريئه ووقحه .....انتي عارفه انا هتجوزك لي.

روح بدموع ........ ااااه بس ممكن تقول لهم انك مش موافق ارجوك والنبي .

صقر ببرود ......وانا مضطر اعمل كده لي وقال قومي عشان اوصلك طول الطريق كان الصمت سيد المكان .


ووصلوا اول ما حور وصلت طلعت جري ودخلت غرفتها وبتبكي على الي بيحصلها .


صقر بغرور وبيوجه كلامه لفارس .......  الفرح بكره وسابهم ولسا هيمشي .

فارس بخوف......بس لسا مجهزنهاش قاطعه اوس بستحقار ...... 3مليون جنيه وبكره هاجي اخدها ومشا .


عفاف بطمع........ اخيرا هيبقي معانا فلوس وهنعيش حلو بدل الي احنا فيه ده .

فارس حاسس بتأنيب الضمير بس قاطعته عفاف اكنها قرأت افكاره وقالت بحقد  .....  ربنا يرحمك يحماتي موتي بحسرتك كان نفسي تفضل معانا كنت هخليها ملكه بس الله يسامحه الي كان السبب وبتسمت بشر أما شافت نظرات الكره والحقد في عيون فارس .

وراح عند غرفه روح وراح خبط جامد جدا لدرجه روح اتخضت جامد وقامت مفزوعه وفتحت الباب وقالت بصوت باكي وحزين  .......نعم .

فارس روحي اعملي الاكل وجبيه الصاله نص ساعه لو اتاخرتي هجيبك من شعرك .


روح بضعف وانكسار ......حاضر وراحت عملت الاكل وجهزته وراحت الصاله ولسه راحه تاكل معاهم فارس روحي كلي في المطبخ خلصي 

روح بدموع....... حاضر واكلت وراحت غرفتها وقعدت تعيط لحد ما نامت من العياط وفي الصباح .

عفاف بكره ......خلصي يعروسه العريس جاي كمان شويه ،طلع منك فايده وهناخد من  وراكي 3مليون جنيه ،بس قبل ما تجهزي نفسك نضفي الشقه كلها وبسرعه متتلكعيش خلصي انتي لسا هتبصيلي يالا يماما .

بعدت 3ساعات روح هتموت من الألم من كتر التنضيف وطلبات عفاف الي مش بتخلص وراحت جهزت نفسها ولبست دريس احمر بعد الركبه بشويه وسابت شعرها وحطت ملمع شفاه ومسكرا بس ولبست صندل بكعب وسمعت صوت عربيات كتير وصوت صقر بره قلبها خلاص هيوقف من كتر الدق خلاص هتموت من الرعب وخرجت بعد ما عفاف ندهت ولاقت الماذون وصقر وناس تانيه بس حطت وشها في الأرض وراحت قعدت جنب فارس بهدوء وشردت في الي حصلها وايام الذل الي شفته على ايد الي بيقولوا اخوها هو ومراته ومش فاقت الا على جمله بارك الله ليكم وجمع بينكما في خير .


وخرجت مع صقر وركبت العربيه وشردت وسندت على الشباك .

كل ده وصقر متابعها بس مش مبين ووصوا الصعيد كانت سرايا فخمه خالص وكبيره اوي كأنه قصر لملك اول ما نزلت من العربيه ضربوا نار روح اتخضت وراحت حضنت صقر وخبت وشها في عنقه وقالت ......احنا مش عملنا حاجه هيموتونا لي .

صقر بضحك ....... لا ده هما كده بيرحبوا بينا وبيكي انا العمده هنا .


اول ما دخلت كانت منزهله من جمال  السرايا بس مشت ورا صقر وشافت امرأة كبيره ملامحها تدل على الحب والخير وشابه طويله وقمحاويه وعيون بني غامق وشعر قصير يبان عليها الخبث  وجنبها امراءه كبيره في السن في الخمسينات وملامخها خبيثه وطماعه وشابه قريبه من سنها ومسكه طفل في أيدها وشابان فيهم ملامح من صقر لاكن صقر اوسم .

مها بخبث......اهلا اهلا نورتوا وراحت عند صقر وقالت بدلال .....وحشتني اوي هنت عليك تسيبني اهي اهي انا زعلانه منك .

صقر ببرود.....مش وقته ي مها .

مها بغيظ وراحت لروح وحضنتها  جامد لدرجه حست أن العمود الفقري اتكسر وقالت بخبث......اهلا اهلا بست الحسن والجمال نورتي ي ضرتي ، قاطعتها الست ام صقر هنيه بطيبه ..... اهلا وسهلا الصعيد نورت ياولدي انت وست البنات .


ازهار بحب مصطنع ......اهلا اهلا ببنت البندر نورتي ي ضرت بنتي 

صقر اتجاهلها وراح لامه  

صقر بهدوء وباس ايد أمه ورأسها ....... منوره بأهلها ي ما .

صقر بص لروح أنها تعمل زيه وتتكلم .

روح بخوف وتوتر.....راحت باست أيدها ورأسها .....قالت منوره بيكي يطنط .

هنيه بحب وطيبه....... قولي ليا يماما يست البنات بسم الله ماشاء الله تبارك الله بدر منور .

كل ده ومها هتفرقع من الغيره .

صقر بهدوء .......هنطلع احنا بق ياما واتعرفت على اخواته يونس وقاسم ومراته رحمه .

وطلعوا اول ما صقر قفل الباب روح قلبها وقع في رجليها ولقيت صقر بيقرب ليها  وبيفك زراير القميص 

حور بخوف .......انت هتعمل اي


عند مها بتتكلم بشر مع ازهار امها وقالت .....دا ماصدق ياما اول ما قولتله اتجوز راح اتجوز يماااا.

ازهار بغضب..... ما انتي الي ميله يبت قولتلك جبيله العيل هتبقي انت الكل في الكل بس مش سمعتي كلامي قولتي جسمي ومش عرفه اي اهو جاب بنت البندر الي زي البدر المنور وهتاكل عقله بحلاوه واحنا هنطلع من المولد بلا حمص  (اعتبروها صعيدي 😹).

مها بشر ......وربنا لو الي في بالي حصل لوريها النجوم في عز الضهر 

Stop 😹.


رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر) الفصل الثالث 3 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عوضنى صعيدى (روح الصقر))

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات