رواية ضرتى الفصل السابع 7 بقلم منى محمد
رواية ضرتى البارت السابع 7
رواية ضرتى الجزء السابع 7
رواية ضرتى الحلقة السابعة 7
رواية ضرتى بقلم منى محمد
رواية ضرتى |
رواية ضرتى الفصل السابع 7
السابع
نور خلصتى تمثيلك يلا بئا ياحبيتى من غير مطرود
اميرة بااستفزاز ملكيش حق تطردينى من بيت جوزى
رنا بغضب جوزك مين ياحلوة زياد طلقك
اميرة بس انا مش قصدى زياد اقصد نادر
بص الكل بصدمة زياد من صدمته مقدرش يقول ولا كلمة أما نادر كان ماسك ايد أميرة عشان يطمنها كان خايف من ردود افعالهم خصوصا زوجته
نور بصدمة جوزك مين!؟ نادر جوزى وأبو ولادى ؟ لا لا انتى اكيد بتكدبى بتنتقمى منى صح ؟انا عارفة انكم عاملين تمثيلية رد عليا يانادر بتمثلوا عليا صح؟
نادر لا يانور احنا ولا بنكدب ولا بنمثل عليكى كنتى مفكرة بعد مافضحتى واحدة بريئة هتخلى عنها واسيبها ؟
كان لازم تفكرى ميت مرة قبل ماتعملى الل عملتيه
مالك خد جنة ومعتز عشان ميشوفوش باباهم وماماتهم وهما بيتخانقوا
امه يامصيي*تى انت ايه الل عملته ده يابنى ازاى تجوز طليقة اخوك هورى وشى للناس ازاى!
نور وهيا بتقرب عليهم وبصوت عالى وغضب بقاااا انتى يابت الكل***ب ياالل جاااية من الشارع تجوزى جوزى بس استحملى بئا الل هيحصل فيكى
وقلعت الشبشب كانت لسة هتضرب نور بس نادر وقف قدامها ورنا وحماتها مسكوا نور
نور سيبووونى عليييها بقولكم سيونى اخلص عليها ونخلص منها معدو**مة الكرامة الل جوزها طلقها ورماها رمية الكلا*ب
رنا اهدى بس يانور
نادر اسمعونى كلكم كويس الل فيكم هيزعل اميرة أو يفكر يأذيها كأنه بيأذينى والكلام ليكى اول واحدة يانور واى غلطة تانية منك وعشان الكل يبئا شاهد مش هتفضلى على ذمتى لحظة يابنت الناس يلا يااميرة
كانت أميرة بتبص لرنا و نور وبتبسم باانتصار أن اخيرا خدت ولو جزء بسيط من حقها بس لاحظت اميرة نظرات زياد ليها والل كانت كلها توعد وشر
جه نادر وأميرة عشان يمشوا كانت نور مشيت بسرعة للمطبخ وجابت سكينة وراحت جرى عليهم
رنا وهى بتمسكها بتعملى ايه يامجنونة!؟هتودى نفسك فى داهية
رنا سيبنى اشق بطنها واطفى النار الل جوايا
امه خد اميرة وامشى من هنا يانادر يلاا
زياد بعد ماقرب منهم ازاى قدرت تجوز حب عمرى وانتى معقولة هان عليكى حبنا ياخسارة
اميرة وهيا بتمسك ايد نادر يلا يانادر نطلع شقتنا
________________
نادر اميرة ملكيش دعوة بنور ولا رنا انا خايف عليكى منهم
أميرة انت دلوقتى تخاف عليهم هما منى
هو انت بجد خايف عليا!؟
نادر وهو بيبو*س ايدها انا بخاف عليكى اكتر من روحى يااميرة انتى متعرفيش انتى ايه بالنسبالى
حضنته اميرة وعيونها مدمعة مكنتش تتوقع انها هترجع تحب وتتحب تانى
اميرة ربنا يديمك فى حياتى يارب
ابتسم نادر وبعدها سكت بحزن
اميرة ايه يانادر مالك؟...
اكيد كلام زياد زعلك صح؟
هز نادر راسه بحزن
اميرة متزعلش هو مع الوقت هينسى صدقنى
بس لقوا الباب بيخبط جامد
نادر مين الغب*ى الل بيخبط كدة
أميرة تعالى كدة أما نشوف
فتحت اميرة الباب
اميرة ونادر نوور
ادخلوا ياعيال شقة باباكم ادخلوا
نادر خدوا هنا ياعيااال ايه الل جابك يانور ماروحتيش على شقتك ليه!؟
نور جاية اتفرج على شقة جوزى حبيبى
نادر ابقى تعالى الصبح اتفرجى
نور لا ياحبيبى هو انا مقولتلكش ولا إيه اصل انا ناوية استقر هنا
نادر انتى بت..
مسكت اميرة ايده خلاص سيبها ياحبيبى يلا احنا نروح على أوضتناا
جنة ماما ماما هو ليه مرات عمو مش انكل زياد ومع بابا
نور بعصبية وهى بتبص على اوضة اميرة ونادر الل اتقفلت روووحى من وشى يابت
جنة ببكاء يلا يامعتز هننزل عند تيته
نور يلا فى داهي*ة وانتو طلعين كدة رخم*ين لابوكم
____________
مالك ايه ياعيال انتو ايه الل جابكو؟
معتز مخاصمين ماما وبابا ومش هنقعد معاهم
مالك طب ادخلوا ناموا مع تيته
جنة لا احنا هنام معاك
مالك نعم ياااختى مع مين! أنا بنام متأخر ومش هتطفى النور
جنة ايه يعنى واحنا كمان هنام زيك
طب ادخلى يالمضة
_______
بقى اخوك نادر يطلع منه كل ده وانا الل كنت فاكره غلبان بس اكيد البت الل اسمها اميرة دى الل ضحكت عليه
زياد خلاص يارنا قفلى على الموضوع بدل ماتختم بيكى
رنا لا مش هقفل يازياد انت فاكرنى مكنتش ملاحظة نظراتك ليها ولا ايه عشان حضرتك لسة بتحبها
زياد انتى زودتيها اوى انا سايبالك الشقة ونازل ابات عند ماما عن اذنك
طلعت رنا تجرى وراه خلااص يازياد تعالى انا آسفة مش هكلمك تانى
________
بعد مرور أسبوع
فضلت نور موجودة فى شقة اميرة وأميرة سبتها عشان تفضل تغظيها وتكيد فيها اما زياد كان هادى جداا بس هل ياترى الهدوء ده استسلام ولا ده هدوء ماقبل العاصفة
رنا ونور كانوا بيقعدوا مع بعض كتير شكلهم كدة بيدبروا لحاجة
خد يانادر كل دى كمان
نادر ياحبيتى كلت وشبعت والله كفاية
رمى زياد المعلقة ومشى
امه خد يازياد يابنى تعالى كمل اكلك عجبك الل بتعمليه ده
اميرة ايه ياحماتى هو انا كنت كلمته
نادر خلاص ياجماعة
بصت امه ليهم بقرف ومشيت
امه عشنا وشوفنا المحن على أصول*ه
فضلت نور شوية وبعدين مشيت هيا كمان بغيظ
اميرة وانتى لسة قاعدة اقصد كلى يارنا مش بتكلى ليه
رنا نوور استنى دى بقت عيشة تقر*ف
اميرة يلا مع السلامه هما عاملين اتفاقية الل هتنقم*مص فيهم الباقى هيتقم*ص زيها
نادر وهو ببضحك طب انا هروح بئا عشان الشغل
خلى بالك من نفسك وبعدين حب راسها ومشى
لسة اميرة بتبص وراها لقت نور ورنا وكانوا بيصولها بشر
بصت أميرة حواليها
رنا متتعبيش نفسك محدش موجود هنا كلهم خرجوا
نور تعااليلنا بئا ياحلوة واخيرا وقعتى فى ايدينا
ومسكوها هما الاتنين ووو
الفصل السابع
رواية ضرتى الفصل الثامن 8 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ضرتى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)