رواية نجمة القاسى الفصل الثانى والأربعون 42 والأخير بقلم شهد هانى
رواية نجمة القاسى البارت الثانى والأربعون 42 والأخير
رواية نجمة القاسى الجزء الثانى والأربعون 42 والأخير
رواية نجمة القاسى الحلقة الثانية والأربعون 42 والأخيرة
رواية نجمة القاسى بقلم شهد هانى
رواية نجمة القاسى |
رواية نجمة القاسى الفصل الثانى والأربعون 42 والأخير
عند نجمه:قاعده ماسكه الفون الجديد الي قاسي جابه ليها فاجأة الباب خبط وقالت مين الاول.
بنت:انا بنت أستاذ قاسي بعتني ليكي.
نجمه: فتحت الباب بسرعه وقالت نعم..
البنت:قاسي بيه بيقولك البسي بسرعه دا انزلي.
نجمه:اخدت منها الفستان بي استعجاب وقالت متعرفيش ليه.
البنت: معرفش اتفضلي سابت الفستان مشيت.
نجمه قفلت الباب ودخلت الاوضه تاني :مسكت الفستان بتاعها ولقت جواب في من قاسي فتحت قرأت بحب اميرتي المدلله مش هنزل القاهره غير انتي مراتي راسمي أتمنا المفاجآء تعجبك بحبك .
نجمه ضحكت الفرح: فتحت الكيسه الي علي فستان انصدمت من جماله انوا مطرز باللؤلؤ وخدت الفستان لي اوضت البس فتحته كان فخم جدا مطرز بحبات اللؤلؤ والمرجان وكان تحفه وقالت واو بجد ودخلت تلبسه وفردت شعرها عليه وكانت في منتهي جمال.
قاسيييييييييي تحت:بعت رساله ليها انزلي.
نجمه بكسوف وفرحه:نزلت وهي نزله من سلم الاوتيل كان مزخرف بي الورد الاحمر وقاسي راح عندها قدام الجميع قال بحبك يا اميرتي وطالعه زي القمر بيمسك ايدها بيقولها يلا بينا
نجمه: مش همشي من شالي دا غير أما مغنيه الاغنيه دي ليك قدام
ناس دي كلها...
نجمه ومسكت المايك وبصت لقاسي وقالت الاغنيه دي بهديها لا ابويا واخويا وكل حاجه لانه سبب اني اكون فرحانه اضحك من جديد بسبب حبه انا بقوي بحب الحياه اكتر اكتر .
نجمه قالت:ولا اي كلمة حب اتقالت في يوم ما بين اثنين
تسوى حلاوة كلمه منك قلتها لي
عيد قلت ايه كدا تاني وثالث .. انا قلبي كله حنين
ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتها لي ..
عارف بتعمل بيه ايه كلمة حبيبي
زي اللي اول مره بيحس بأمان
خليك معاي .. خليك معاي يا حبيبي مهما كان
خليك معاي .. يا حلم عمري اللي بخيالي من زمان ونزلت وهي بتغني مسكت ايد قاسي وعيطت وقالت دا الي احتواني لما عرف الحقيقه ط دا الي شوفت معاها حنان دنيا كلها دا الي اه وراني ايام عذاب بس حصدت منه الحنيه.
قاسي: بعد م خلصت نجمه راح عندها بحب ونزل علي ركبته وقال وعد مني ليكي قدام الناس دي كلها انك هتفضلي طفلتي المدلله ملكه قلبي وعمر م حبي هيقل لو ثانيه.
نجمه بحب ودموعها نازله:وقالت وانا قدام الناس دي كلها بحبك وهحبك اكتر م انا بحبك انت ابويا واخويا وصاحبي قبل م تكون جوزي.
قاسي بحب:شال
نجمه ولف بيها وقال بحبكككككككك ي نجمتي.
الكل وقف يسقف علي منظرهم الجميل كميه الحب الي في عيونهم لي .
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اما عند ملاك:نزلت من علي سلم وكانت جميله جدا هي لبسه فستان اسمر ونازله عشان تقول لي ليث انها خلصت يرحوا يستقبله نجمه من المطار.
ليث:بيبص تنح من جمالها وقال هي مين دي.
ملاك بغيظ:انا ي ليث ملاك مراتك يحبيبي.
ليث بحب:راح قال عارف ي ملكه قلبي والملكه مش بتمشي علي الارض كدا تؤ بتتشال علي العرش وراح شيلها وقال بحبكككككككك ي ملكه قلبي.
ملاك بحب:بحبك يواد ي ليث.
ليث: واد ربنا يسمحك ومسك أيدها راح عند العربيه عشان يرحوا عند المطار.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي: غمضي عينك ي نجمه اوعي تفتحي ماشي..
نجمه: مش فاهمه في حاجه ولا اي.
قاسيييييييييي:غمضي عينك بس يا نجمه.
نجمه:اهو يا سيدي غمضت عيني شوف هتعمل فيا اي.
قاسيييييييييي:مسك ايد نجمه طلعها الطياره وقالوا بحب فتحي.
نجمه:,فتحت عنيها كان الورد بينزل عليها من الي في طياره وبيصقفوا الي في طياره.
نجمه بصدمه:شافت صورهم كلها من وهي طفله عندها 8 سنين صور اول لقاء ليها مع قاسي هي في المطعم لحد وقتنا هذا متلزقه علي كراسي طياره وكل صوره اعتراف بكميه الحب براق ليها.
قاسيييييييييي:هاا عجبتك الطياره دي الي جمعتنا سوا انهارده ف حبيت معمل فيها ذكره حلوه.
نجمه بحب:مش عارفه ققولك اي غير اني أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ماوصلنا لهذا اليوم ولهذه المرحلة ،مُتعلقة بِك وكأن الأرض لا تحتوي غيرك،أحبّك عدد ما قالوا العشاق كلمة أحبك، أحبك عدد ما سطرت الأوراق كلمة أحبك،انت زوج والامان وراحه القلب ،انت ونسي في هذه الدنيا الشاقه هل تعلم اني احبك قد امواج البحر.
قاسيييييييييي بحب:هل تعلمي أنتِ اني اعشق التراب الذي تمشي عليه ،انا احبك ياونيسه عمري في دنيا والاخرة،وانا احبك واطالب بالدعاء لربي اكون جنتك في الاخري ي حبيبت القلب،انتِ حبي في الارض وفي الاخرة ،
نجمه:وانت حبي في الجنه.
الكل كان واقف عمال يسقف ليهم.
فاجأة كان صالح في نفس الطياره:قال نجمه
نجمه:,لفت لصوت وقالت صالح وجريت عليه
صالح:اخدها في حضنه المر دي حضن اخ لي اخته............... قال عارفه ينجمه يبختك بحبي ليكي حب سنين طفوله ومراهقه لما كبرتي بقيتي مراتي دان عباره عن حب ليكي لما بقيتي اختي الحب ليكي بقي أضعاف انا مش زعلان عشان انا عارف حاجه واحده بس أن الي بيحب حد عمره م يفكر يؤذي عشان انا فعلاً حبيتك يا احلي اخت في دنيا بتمني ليكي حياه سعيده قاسي بجد بيحبك اه سلام بي ملاك اختي الي انا ومن صغري ناقر ونقير.
نجمه:عيطت وحضنت صالح جامد وقالت مش تسبني ي صالح خليك معانا انت عارف عمري م كرهتك عشان انت غيرهم.
صالح:مش هقدر ينجمه لازم اعمل حياه جديده ارجع لشغلي...........المهم الي كان عامل ابويا دخل سجن بسبب الادله
نجمه:ماشي يا صالح خلي بالك من نفسك مش تنساني
صالح:مش هقدر انساكي ينجمه يلا حياة سعيده سلم على قاسي.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بعد فتره من الوقت كان ليث وملاك: وصلوا قدام المطار مستنين نجمه قاسي.
ملاك بتعب:حاسه اني دايخه يا ليث مقدراش ققف.
ليث: بخوف مالك يا ملاك يا حببتي في اي.
ملاك:لسه هتكلم هوب رجعت علي ليث كل الي في بطنها.
ليث:بصدمه فتح عينه وقالها اه يا بنت الغداره كده بس قال بخوف مالك يا حببتي سلامتك تعالي نروح نشوفهم في الفلا.
ملاك:بتعب لالا انا كويسه يا ليث المهم هات مناديل وانا اسفه يا حبيبي علي الي عملته فيك.
ليث:لا مفيش اسف لو فعلا تعبانه تعالي نروح.
ملاك:لا خلينا واقفين دا بس اغماء بسبب ريحه البرفان بتاعتك قويه.
ليث: قلع جاكت وقال ليه مقولتيش ليا مكنتش هحط منه المهم عندي راحتك وسلامتك عندي با ملاك.
ملاك بحب:مفيش حاجه ولله فاجأة سمعت صوت نجمه هي بتقول ملاكككككككككككككككككككك.
ملاك:بتلف علي صوت بحب وبتطلع تجري علي اختها بتحضنها متخدش بالها من فستان.
نجمه بحب:بتحضن اختها م كل م عندها بتقول وحشتني وحشتني يا ملاك ياروحي..
ملاك:انتي اكتر كده اهون عليكي يا نجمه وفاجأة بتقع من طولها في حضن اختها.
عند:ليث دخل في حضن قاسي لسه بيقول مبروك كده تجوز بيشوف المنظر بيطلع يجري بيقول ملاككككك.
نجمه بخوف: بتقعد علي الارض بتحط أيدها علي وش اختها بتقول ملاك ملاك مالك ي حببتي في اي.
ملاك:مفيش رد .. .......ليث راح عندها شالها بخوف وركبها العربيه وقال اسف انا طالع لي دكتور.
نجمه:مسكت ايد قاسي وقالت بسرعه نروح معاهم يا قاسيييييييييي.
قاسي:المهم متخافيش أن شاء الله خير مسك ايد نجمه راحوا ركبه مع ليث.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بعد شويه بيوصل'ليث في المستشفى هو شايل ملاك بيجري بيها في المستشفي.
نجمه:بتجري بالفستان بتاعها هي مع قاسي.
بيدخله ملاك:اوضه الكشف
ليث:واقف خايف عليها بيدعي ربنا انها تعدي علي خير.
قاسيييييييييي:وقف جنب ليث ملاك يهدي فيهم.
نجمه:عيطت وقالت يترا فيكي اي يا ملاك ربنا يطمنا عليكي ياري .
بتطلع دكتوره بتقول فين زوج مدام ملاك:
ليث: بيجري عليها بيقول انا ملاك فيها اي مالها طمنيني عنها ي دكتور.
دكتوره:المدام حامل الف مبروك هي عوزاك انت المدام نجمه هي قالت كده..
ليث:بصدمه بتقولي اي ي دكتور رايح يحضنها من الفرح.
ملاك:هي علي سرير ليث مش هنا يحبيبي دخلت العنوان غلط.
ليث:اه صح بيطلع يجري علي ملاك الي فرح بيها جدا.
كمان نجمه: الي واقفه مش مصدقه أنها هتكون خالتوا عن قريب .
قاسيييييييييي:وقف جنبها وقال عقبالنا يا نجوم..
نجمه: ضحكت وقالت إن شاء الله يا حبيبي.
قاسيييييييييي:حبيبي لا بقا وشالها قدام الناس كلها قال ليث ملاك الف مبروك عن اذنكم واخد نجمه عشان نجيب بيبي...
ملاك:ضحكت وقالت معاكوا ربنا.
ليث:ضحك وقال يخربيتكم.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️✨✨✨✨✨✨✨✨✨
بعد 12 سن حبه وعشق بين نجمه وقاسي.
نجمه:قاعده في البلكونه بتشرب سحلب.
قاسي:قاعد جنبها واخدها في حضنها وقال فكره اول م شوفتك في المطعم.
نجمه:اه كان احلي يوم عرفني بيك مع انك عذبتني بس كله فيدا حبك ليا.
قاسي: ساعتها دخلتي قلبي وعقلي بس كبريائي كان مسكني.
نجمه:اه يا خويا بس دلوقتي كبريائك خضع ليا بقيت ملكي وجبنا حبيبه حبيبه بابا وماما.
قاسيييييييييي:باس راس نجمه وقال بحبك يا نجمتي.
حبيبه بغصب: دخلت عليهم وقالت احم احم اي دا ي استاذ بابا انت وماما انا ملاحظه كدا أن نجمه واخده قلب بابا وعقله وانا بنت البطه سودا.
قاسيييييييييي بحب:لا طبعآ دا انتي الحب كله ي حبيبه حتي اسمك حبيبه حبيبت بابا وماما..
نجمه بحب:حضنت حبيبه وقالت بحب انتي ثمرت حبنا ي حبيبه.
حبيبه بحب:ربنا يخليكوا ليا ي احلا بابا واحلا ماما في دنيا دي كلها.
نجمه:هنا وقالت اي رائيك ي حبيبه ننزل المطره انا وانتي وبابا .
حبيبه بي مرح:يحي العدل اشطا يلا بينا.
قاسيييييييييي بضحك:قال الارنبه الكبيره اهبل من الصغيره ههههه.
نجمه حبيبه:في نفس واحد تشكرات تشكرات يلا بينا بقا ي قاسي بيه.
فعلاً قاسي:اخد نجمه حبيبه وطلعه في المطره فضلوا يرشوا علي بعض قاسي شال حبيبه ولف بيها في المطره.
نجمه بي مرح:زقت قاسي وقع اتزحلق في طينه هو حبيبه.
قاسيييييييييي بغيظ:هاتي ايدك ي نجمه.
نجمه:مدت أيدها كان قاسي ساحبها وقعت في حضنه مع حبيبه وفضلوا يضحكوا علي شكلهم الي ملطخ بالطينه.
قاسيييييييييي بحب:انا عايش مع مجانين لما بقيت مجنون زيكوا.
نجمه بضحك:مفيش اجمل من جنان..
حبيبه بحب:تعرف ي بابا انا نفسي اجوز واحد حنين زيك كدة بابا.
نجمه قاسي بضحك:مين قالك أصلا أن احنا هنجوزك ههههه.
حبيبه بحب:قامت بدات تزغزع قاسي نجمه فضلوا يضحكوا في جوا اسري جميل في حب وراحه البال.
نجمه:قعدت الحظه رومانسيه زي عادتها وقالت تجي نتجوز بالسر اهلي واهلك م يدرون.
حبيبه بتكمله:تجي ناخد بيت بعيد ونخلف بيبي صغيرون.
قاسيييييييييي بضحك:بيبييييييييي.
المطره خلصت قاسي شال حبيبه وكان ماسك نجمه ف ايده وقال يلا ي حبيبه اتفضلي خدي شور وتنامي علي طول عشان مدرسه.
حبيبه:حاضر معالي الوزير العزيز.
نجمه: يلا ي حبيبه بلاش بكش.
حبيبه بمكر:دا انت الي في القلب ي جميل.
قاسي بضحك:حبيبه يلا ي بت خشي اسمعي كلام.
حبيبه بمرح:حاضر م تزوقش كدا ي حج.
أما نجمه بضحك:جايه تدخل عشان تاخد شور وتغير.
قاسيييييييييي:مسك ايدها نجمه وقعت في حضنه وقال رايحه فين ي جميل..
نجمه بضحك:دخله اخد شاور مش شايف الطينه الي احنا فيها دي.
قاسي بضحك:اعمل اي مش انتي سببب.
نجمه:حطت أيدها حوالين رقبت قاسي وقالت خلي قلبك كبير ي قاسي.
قاسي بحب:قرب منها اكتر وقال اكتر من كدا ي نجمتي.
نجمه بحب:وسع بقا كدا عشان عاوزه اخش اخد شور وانت روح خد شور في حمام ضيوف عن اذنك.
قاسي: ماشي ي نجمه هتروحي مني فين ي عني.
نجمه:دخلت الحمام خدت شاور ولبست فستان جميل وفردت شعرها وكانت جميله .
قاسي طلع من الحمام:دخل الاوضه وشايف نجمه هي اجمل من القمر وقال اي الجمال دا كل مره بتحلوي اكتر من المره الي قبلها.
نجمه بكسوف:عشان عيونك هي الي جميله دايما شيفاني جميله.
قاسي بحب:راح عند نجمه بدء يقرب منها وباسها قبله طويله بيعترف ليها مدي اشتياقي ليها.
نجمه:حوطت رقبته بي حب وقالت بي بهمس بحبك ي قاسي.
قاسي بحب:بحبك ي نجمه ولسه قطع كلامهم خبط علي الباب وكانت حبيبه.
حبيبه:فضلت تخبط بخوف وقالت بابا ماما صاحين
قاسي:بغيظ عاوزه اي ي حبيبه.
نجمه بضحك:معلش ي حبيبي روح شوف حبيبه لتكون عاوزه حاجه.
قاسي:راح فتح الباب وقال اي الي مصحيكي ي حبيبه لحايه الان.
حبيبه ببراءه:خايفه انام لي واحدي بليز ممكن انام في حضنك انت وماما انهارده.
قاسيييييييييي بغضب:قال جوازه دي حد كان باصص ليه فيها.
نجمه بضحك:من جوا قالت تعالي ي حبيبه ماما.
حبيبه:زقت قاسي وجريت علي سرير حضنت نجمه بحب.
نجمه:خدت حبيبه في حضنها بي حنان وقالت مش انا قولتلك ي حبيبه ي حببتي قبل م اتنامي تقرائي ايه الكرسي والاخلاص الفلق والناس وهتنامي في اطمئنان.
حبيبه:صح ي ماما اسفه انا نسيت ممكن بقا انام في حضنك.
قاسي بغيظ: نامي ي ختي في حضنها نامي..
حبيبه براءه:انت كمان خدني في حضنك عاوزه انام في حضنكوا.
قاسي بحب: بص لي نجمه و حبيبه وقال الباصه في عيونكوا تكفي وراح بحب قعد علي الحرف كانت حبيبه في وسطهم.
نجمه:باصت لي قاسي وقالت احنا ينطبق علينابص ع الدنيا بعينيك
واختار مكانك في الصور
ف حضن بنتك.. ف كتف صاحبك
ولا باصص ع القمر
شوف مكانك وسط عيلتك
جوة بيتك ويا أهلك
خذ حبايبك جوة حضنك
وأوعى تمشي في سكة وحدك
الله ما يحرمنا من نور بيتنا
من صحبتنا من فرحتنا
الله ما يحرمنا من أحبابنا
من أصحابنا من لمتنا
الله ما يحرمنا من نور بيتنا
من صحبتنا من فرحتنا
الله ما يحرمنا من أحبابنا
من أصحابنا من لمتنا
ما هي شجرة بتطرح ظليلة .
العيله الحمزه الصغيره ناموا في حضن بعض في جو اسري يعم عليه الحب الحنان.
تمت
بقلمي شهد هاني عبد الحافظ
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية نجمة القاسى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)