📁

رواية هل من أمل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم راندا على

رواية هل من أمل البارت السادس والعشرون 26

رواية هل من أمل الجزء السادس والعشرون 26

رواية هل من أمل الحلقة السادسة والعشرون 26

رواية هل من أمل بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم راندا على
رواية هل من أمل


رواية هل من أمل الفصل السادس والعشرون 26


...... قاطعتها فريده بعصبيه وعياط وقالت: انتي اي!!!؟ ي مني انا سامحتك اه لاكن انتي مستحيل ترجعي تكوني صحبتي...واختي.... انتي وصلت بيكي تحطي اختبار الحمل ف حمامي ف اوضتي من سببك اتبهدلت وسيرتي اتمسكت ونوح شافني وحده زبا'له وبخونه وخاينه من سببك ...وصلت بيكي توصليني ل كدا تتهمني اني وحده مش كويسه وحامل توصل انك تعملي معايا كدا واني بخون اسد انا كنت كل يوم بستنجد بحد يجي ينقذني أو يحوش عني... ونتي وكملت بضحكه وجع...... انتي بتبقي ف الاوضه اللي جنبي وسامعه انتي وامك وجدي وعمتو عياطي وضربي ....انتوا دمرتوني انتوا عيشتوني أحقر ايام حياتي اتهمت اني وحده رخ"يصه وخاينه وحامل وفوق كل دا ف اخر اسامح وخلاص ولا كأنه حاجه حصلت مطلوب مني اني اسامح وانسي بعد..."وقالت بدموع" ...بعد كل اللي عملتوا فيا كنت بسمع كلام عني اني وحده رخي"صه وحده امها خاينه حتي امي جبتوا سيرتها....." اخدت نفسها بدموع"...وكملت.... انا كنت بعتبرك احن حد واحسن حد ف بيتكم كنت بعتبرك مش بنت عمي.. لا صحبتي واختي "وهزت رأسها وضحكت بدموع".. بس انا اللي دايما غبيه بفكر ف ناس بيكرهوني عمرهم محبوني بس يلا معلش اهو اتعلمت عن اذنك ومشيت....


مني بصت عليها وهي ماشيه بحزن جامد ودموع ومشيت طلعت برا الجامعه فضلت ماشيه ودموعها نازله مغرقه وشها


___بقلم الكاتبه: Randa Ali 


فريده مسحت دموعها وداخله المحاضر لقيت حد بيشدها بتبص تشوف مين لاقيته حسام واخدها لبرا

حسام شدها من أيدها وطلع برا الجامعه وركبها العربيه وركب واتكلم بعصبيه:لي كل دااااا ....عملتي معاها لي كدا  ......هي ندمت...... واعتذرت لي انتي قلبك قاسي كدا لي مش راضيه تسامحي دا ربنا بيسامح ونتي مش عاوزه تسامحي انا بهدلتها وكلنا بهدلناها وهي ندمت جامد وفي الف بنت غيرها بتغلط ولا كأنها عملت حاجه بلعكس وبتاذي ناس لاكن مني غيرهم...........لما اذتك ندمت جامد اوي وعيطت كانت كل يوم بتنهار وكان غصب عنها مكنش قصدها تعمل كدا خوفها من أهلها خلاها مقدرتش تكلم مش تبهدليها وتعملي كل دا لييييي...!!!!!!؟


فريده بدموع متحجره ف عيونها وتكلمت بجمود وقالت :اه نسينا دكتور حسام المحامي بتاعها وحبيبها لو مش هوووو اللي هيدافع عنها بطريقه دي ويغلطني هيبقي مين ؟


حسام ضربها بالقلم 


فريده بصدمه وحطت أيدها علي خدها بدموع جامده ونزلت من عربيه


حسام مسك أيدها :استني.انا مگ

قاطعته ...فريده شدت أيدها بدموع مغرقه وشها ونزلت علي طول ركبت تاكسي ومشيت


حسام خبط راسه ف دركسيون وزعق وقال: غبي غبييي ازاي اعمل كدااااا هي مجروحه جامد مكنش ينفع اعمل كدا ازاي اعمل كدا وخبط ايدو ف دركسيون جامد 


_______بقلم الكاتبه: Randa Ali 


مني فضلت ماشيه ف الشارع وهي مش عارفه رايحه فين ودموع مغرقه وشها وبصت لاقيت النيل قدامها راحت قعدت عند نيل بعيد وفضلت تعيط جامد

______

نوح فتح عيونه وفتح الفون علي صور فريده فضل يقلب ف صورها والدموع ف عيونه وحضن صورها وقال بصوت ضعيف لاول مره : وحشتيني اوووووووووي اووووي بكرهه الحب اللي بيخليني ضعيف كدااااا بكرهههه مهما حصل ...وأكمل بدموع.... مهما حصل مش هسيبك عمري مهسيبك ي فريده ومسك الفون وفضل يكلم صورها عمري مهسيبك عمرك مهتكوني ل غيري عمرك مهتكوني لغيري 


______بقلم الكاتبه : Randa Ali 


فريده رجعت البيت وهي منهاره من العياط ودخلت اوضتها وقفلت عليها الاوضه


رانيا من وراه الباب بقلق جامد: افتحي ....افتحي ي فريده في اي مالك


باب الشقه خبط راحت فتحت كان حسام

رانيا بصتله:  في اي مال وشك كدا لي

حسام دخل : هو فين فريده

رانيا مش فاهمه حاجه وقالت : في اي فهمني اي حصل خلاها جايه منهاره اوي كدا

حسام بضيق : هفهمك ي ماما بعدين وراح علي الاووضه حاول يفتحها لاكن مقفوله من جوه بلمفتاح


حسام خبط جامد : فريده افتحي ي هكسر الباب وربناا


فريده بعياط جامد وعصبيه : ابعد عني مش عاوزه اشوف وش حد سبوني ف حالي سبوووووني كفايه حراااام عليكم انا محدش لي حاسس بيا .....لي كله شايفني كدا محدش فكر وحط نفسه مكاني لي ونا يعتبر مذلوله هناك ونا زي الخدامه وأمكن الخدامه كانت احسن مني هناك محدش حط نفسه مكاني لي ونا مكسوره وسطيهم.... ونا مظلومه ونا بتشتم انا كنت ببقي قاعده وسامعه كلامهم عليا محدش حط نفسه مكاني لي ونا بضرب وبعيط وبستنتجد بأي حد يحوش عني ويقف معايا وجنبي وهما


...." وضحكت بدموع وجع".....

 وهما فرحانين فيا محدش حس بيا لي ونا قاعده وسيطهم ومكسوره وبيباركوله عشان جوازه واخيرا هنفرح بيك يعني انا مكنتش فرحه ...ولا كانوا معتبروني اصلا مراته ولا كأنه متجوز .....وقالت بصريخ ودموع.... محدش حط نفسه مكاني لي محدش فكر فيا ولو لحظه فيا وهما شايفيني خاينه وحامل محدش فكررر فياااا ليييي لييييي قولولي وقامت راحت علي سرير حضنت دبدوبها المفضل من صغرها وفضلت تعيط

_________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


حسام دموعه نزلت وفضل يخبط جامد : افتحي بقوووول وراح كسر الباب لما مردتش 


كانت قاعده بعيد اخر سرير وحضنه نفسها بدبدوب ومنهاره 

راح حسام وحضنها جامد وعيط معاها ..."لاول مره يعيط"....

حقك عليا ومسك أيدها وفضل يبوسها وحضنها جامد

كانت فريده منهاره

رانيا جت وحضنتهم وفضلت تعيط معاهم جامد

حسام بدموع : انا غلطت جامد حقك عليا... ولمس وشها بحنيه.... انا عارف اني غلطت جامد وأنك مجروحه وعندك حق انا اسف وفضل يبوس أيدها ودموعه نازله

_______بقلم الكاتبه : Randa Ali 


عند حبيبه

فتحت عيونها علي صوت الفون مسكته بنوم وقال : الو

زياد ضحك جامد : بقي في عروسه نايمه بذمتك

حبيبه قامت بسرعه وقعدت علي السرير وقالت بتوتر: زياد عامل اي

زياد بحب: الحمد الله ي حبيبتي انتي عامله اي المهم

حبيبه : الحمد الله انا كويسه


زياد: دايما ي حبيبتي يارب....المهم جهزي نفسك هاجي اخدك عشان نشتري شوية حاجات ل الفرح وكدا

حبيبه بفرحه: بجد والله

زياد بضحكه: اه والله

حبيبه بسعاده: لحظه وحده وهكون جه‍

قاطع كلامها صوت بنت من فون بمياعه: زيزو خلص بقي

حبيبه سكتت والدموع اتجمعت ف عيونها وابتسامته اتلاحشت

زياد بتوتر: حبيبه خمس دقائق وهعدي عليكي يلا

حبيبه بدموع : زياد...انت...انت فين


زياد: هكون فين يعني ف البيت

حبيبه بدموع: انت مع مين

زياد  :حبيبه مالك هكون مع مين يعني

حبيبه بعصبيه: انت كداب بتكدب عليا

زياد بنفاذ صبر: حبيبه صوتك ميعلاش عليا تمام ونا مش هكداب

حبيبه بنفس العصبيه : انت بتتعصب عليا غلطان وبتتعصب

زياد بعصبيه: قولتلك صوتك ميعلاش عليا ونا غلطان ف اي عملت اي

حبيبه بعياط: واللهي واللي كانت لسه بتقولك زيزو خلص بقي بمياعه وبتتكلم تبقي مين


زياد بتفهم: حبيبتي اهدي دي ليان بنت خالتو

حبيبه بخنقه: وهي بتكلمك كدا لي وعندك ف اوضتك لي هااا

زياد بهدوء : حبيبه حبيبتي انا مش ف اضتي انا ف بلكونه وهي رجعت من سفر امبارح و زي اختي وقاعده معانا شهر 

حبيبه بضيق جامد : وبتكلمك كدا لي اصلا

زياد : في اي ي حبيبه بقولك بنت خالتو وزي اختي ...يلا البسي وهعدي اخدك بعد ربع ساعة 

قفلت حبيبه بغيظ واضح وعصبيه

__________قلم الكاتبه : Randa Ali 


بعد فتره كانت حبيبه خارجه من باب القصر ورايحه تركب العربيه ولسه هتفتح باب العربيه اتجمدت مكانها

فتاه ف العشرينات بلعيون الزرقاء والشعر الاشقر عند الاكتاف ودريس حماله وقاعده جنب زياد من قدام وبتبص ل حبيبه من فوق ل تحت


زياد نزل من العربيه وابتسم : حبيبتي عامله اي

حبيبه ومازالت ف الصدمه قالت : مين دي ؟!

زياد: احم بنت خالتو ليان ....وابتسم صممت تيجي معانا عشان تشوفك 

فتحت ليان الباب ونزلت ....كانت متوسطة الطول وظهر الدريس اكتر كان عند الركبه بصت ل حبيبه من فوق ل تحت وظهرت ابتسامه علي شفايفها اصطناعيه وقالت : اها هي دي هاي

حبيبه بغيظ واضح وبصتلها من تحت ل فوق: هاي

قربت ليان وحطت أيدها علي كتف زياد وقالت بدلع: حلوه ي زيزو

حبيبه بغيظ : زيزو...!؟ دا انا اللي هكون مراته مش بقولها

ليان بابتسامه وعيونها علي زياد: انا من صغري بقوله كدا اصلي غير اي حد هو اللي يعتبر مربيني متعرفيش بحبه ازاي

حبيبه اخدت نفس عميق وشدت زياد جنبها وقالت :مش يلا 


زياد كاتم الضحكه وقال: يلا ي حبيبتي

راحت ليان علي طول فتحت الباب اللي جنب زياد وقالت: اصلي متعوده اكون جنيه.... وركبت

حبيبه بعصبيه: اي دا بقي هاااا......!؟؟؟؟

زياد مسك أيدها: معلش ي حبيبتي هي صغيره وشيفاني اخوها معلش اركبي وراه

حبيبه بصتله 

زياد باس أيدها: معلش عشان خاطري

بعدت حبيبه أيدها وركبت من وراه

ركب زياد وساق وطول الطريق حبيبه شايفه نظرات ليان ليه

حبيبه بصت علي طريق من ازاز الشباك وعنها دمعت وقالت : تدين تدان حقك بيرجع ي فريده


_____________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


شدها من دراعها ورماها ف المخزن

...وبقسوه وقال بزعيق :اناااا تهربي مني ومش عوزاني انا هوريك ي فا"جره


هي...بدموع وعياط : انت مستحيل تكون ابن عمي انا بكر"هكككككك انت شخص حقيي"يير وزبا"له


بصلها بشر: انا تقوليلي كدا .....ماااااشي انا هوريكي وانقض عليها يضر"بها بعنف لغاية م أغمي عليها بعد وقت طويل فاقت علي مياه بتتكب علي وشها قامت بفزع لاقيته سكران وبيقرب منها وحده وحده


رجعت لوراه بخوف جامد :أن... انت عاوز. اي مني ابوس ايدك سبني حرام عليك دا انا بنت عمك

قلم نزل علي وشها: انااااا تهربي مني وترفضي تجوزيني انا هوريكي واللي ماخدتهوش بالجواز هاخدو من غير جواز وهعمل اللي عاوزه حتي ورثك اللي ماخدتهوش بجواز هاخدو من غير جواز بعد مقتلك وشدها وقرب منها....حاول يقربلها

هي بقيت تصوت وبتحاول تبعدو بتبص تدور علي اي حاجه جنبها لاقيته حديده حطت أيدها وفضلت تقرب ابدها وتحاول تجيبها لغاية مجبتها وضربته علي راسه 

وقع مكانه 

رجعت ل عند الحيطه ولزقت فيها وصوتتت: ماااات

وقامت بسرعه تجري بخوف ورعشه وسمعت صوت الحرس واحد منهم بيزعق: الحق هربت وطلع وراها كذا حرس وهي بتجري جامد وباقي دخل جوه يشوف الراجل


________بقلم الكاتبه: Randa Ali 


حمزه دخل الاوضه علي صوتها وفضل يهز فيها براحه وبقلق: دنيا دنيا فوقي


دنيا مغمضه عيونها وبعياط ورعشه : هيمسكوني هيمسكوني..........قتلته ماااات مات


حمزه بصدمه بصلها بعد كدا لما لقاها منهاره وبتصوت هزها جامد : دنيااااا فوقي


فتحت عيونها ودموعها نزلت جامد وبفزع رجعت لآخر السرير


حمزه قرب منها وقال : متخفيش اهدي انا...انا سمعت صوتك بتصوتي جامد باين كنتي بتشوفي قابوس واداها ميا


دنيا مسحت دموعها اللي مغرقه وشها ومسكت المياه برعشه وشربت حاجه بسيطه وحطتها جنبها


حمزه بصلها بغموض وقال بهدوء: انتي كويسه

دنيا بتنهيده: اا....اه كويسه

حمزه بصلها بغموض : انتي مين ؟

دنيا بتوتر: م.مانا قولتلك انا دنيا

حمزه بسخرية:.  .... عرفتك كده انا يعني 

______________________


#يتبع...............

صلوا على الحبيب المصطفى 💙

بقلم الكاتبه:  Randa Ali 🍓

رواية هل من امل 💙🕊️

البارت السادس وعشرون

اشوفكم ف بارت جديد ي قمرات

باي هتوحشوني😘


رواية هل من أمل الفصل السابع والعشرون 27 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هل من أمل)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات