📁

رواية هل من أمل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم راندا على

رواية هل من أمل البارت السابع والعشرون 27

رواية هل من أمل الجزء السابع والعشرون 27

رواية هل من أمل الحلقة السابعة والعشرون 27

رواية هل من أمل بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم راندا على
رواية هل من أمل


رواية هل من أمل الفصل السابع والعشرون 27


رواية هل من امل 💙🕊️ 

بقلم الكاتبه Randa Ali 🍓


شدها من دراعها ورماها ف المخزن

...وبقسوه وقال بزعيق :اناااا تهربي مني ومش عوزاني انا هوريك ي فا"جره


هي...بدموع وعياط : انت مستحيل تكون ابن عمي انا بكر"هكككككك انت شخص حقيي"يير وزبا"له


بصلها بشر: انا تقوليلي كدا .....ماااااشي انا هوريكي وانقض عليها يضر"بها بعنف لغاية م أغمي عليها بعد وقت طويل فاقت علي مياه بتتكب علي وشها قامت بفزع لاقيته سكران وبيقرب منها وحده وحده


رجعت لوراه بخوف جامد :أن... انت عاوز. اي مني ابوس ايدك سبني حرام عليك دا انا بنت عمك

قلم نزل علي وشها: انااااا تهربي مني وترفضي تجوزيني انا هوريكي واللي ماخدتهوش بالجواز هاخدو من غير جواز وهعمل اللي عاوزه حتي ورثك اللي ماخدتهوش بجواز هاخدو من غير جواز بعد مقتلك وشدها وقرب منها....حاول يقربلها

هي بقيت تصوت وبتحاول تبعدو بتبص تدور علي اي حاجه جنبها لاقيته حديده حطت أيدها وفضلت تقرب ابدها وتحاول تجيبها لغاية مجبتها وضربته علي راسه 

وقع مكانه 

رجعت ل عند الحيطه ولزقت فيها وصوتتت: ماااات

وقامت بسرعه تجري بخوف ورعشه وسمعت صوت الحرس واحد منهم بيزعق: الحق هربت وطلع وراها كذا حرس وهي بتجري جامد وباقي دخل جوه يشوف الراجل


________بقلم الكاتبه: Randa Ali 


حمزه دخل الاوضه علي صوتها وفضل يهز فيها براحه وبقلق: دنيا دنيا فوقي


دنيا مغمضه عيونها وبعياط ورعشه : هيمسكوني هيمسكوني..........قتلته ماااات مات


حمزه بصدمه بصلها بعد كدا لما لقاها منهاره وبتصوت هزها جامد : دنيااااا فوقي


فتحت عيونها ودموعها نزلت جامد وبفزع رجعت لآخر السرير


حمزه قرب منها وقال : متخفيش اهدي انا...انا سمعت صوتك بتصوتي جامد باين كنتي بتشوفي قابوس واداها ميا


دنيا مسحت دموعها اللي مغرقه وشها ومسكت المياه برعشه وشربت حاجه بسيطه وحطتها جنبها


حمزه بصلها بغموض وقال بهدوء: انتي كويسه

دنيا بتنهيده: اا....اه كويسه

حمزه بصلها بغموض : انتي مين ؟

دنيا بتوتر: م.مانا قولتلك انا دنيا

حمزه بسخرية:.  .... عرفتك كده انا يعني 

دنيا بتوتر: قصد.قصدك اي

حمزه بصلها بسخريه : انا لسه قايلك ي دنيا ونتي قولتيلي لما فوقتي علي اسمك هكون نسيت بسرعه

دنيا بصتله بخوف: انت...انت ...قصدي مش فاهمه كلامك

حمزه بهدوء مريب: امممم....مش فاهمه؟!


دنيا بعدت عيونها عن عيونه اللي بتحقق فيها بصمت وقالت بتوتر واضح: انت عاوز اي بظبط مش فاهمه

حمزه بغموض: هعمل نفسي مصدقك وعبيط و..وكمل بجديه.... مين اللي مات وهربتي قبل متتمسكي 

دنيا وشها سحب ف لحظه وكأن جردل مياه ساقعه وقع عليها وضربات قلبها بتزداد بسرعه واخدت نفس عميق: م..مش فاهمه قتل اي ومش قتل اي...وقامت بسرعه ...انا...انا متشكره ليه بجد لازم امشي ولسه هتمشي لاقيت اللي بيسحبها من دراعها وقعدها وبصلها وقال بصوت صارم:مفيش مشي قبل متقوليلي


دنيا اتجمعت الدموع ف عنيها وبتبعد عيونها عن عيونه وبصت قدام ودموعها نزلت علي وشها

حمزه بعد قدامها وقال بهدوء : ممكن تحميل وتقوليلي مين كنتي بتقولي هيمسكوكي ومين مات ومين كنتي بتجري منهم 

دنيا حطت أيدها علي وشها وعيطت اوي: مش هقدر مش هقدر احكي سبني امشي ونبي وجميلك دا فوق راسي

حمزه قرب منها وبعد أيدها عن وشها وقال بهدوء : اهدي كدا وخدي شربي ....احكيلي ونا هساعدك بس لو مظلومه


بصتله بدموع وخيبة أمل وقالت: والله العظيم مظلومه ومعملتش حاجه ومش هقدر تساعدني بلعكس لو عرفت هترجعني ليهه‍.......وقامت مره وحده وقالت بفزع.....هترجعني ليه لا لا لا لازم امشي مستحيل مستحيل دا انا قتلته دا هيقتلوني لا لا لا ( ودخلت ف نوبة صدمه)

حمزه قام بسرعه ومسك أيدها :اهدي اهدي مش هرجعك وعد

دنيا بانهيار ولسه ف نوبه: قتلته ماااات مااات ....(ورفعت أيدها) قتلته بايدي هموت هيموتوني

حمزه فضل بيهدي فيها وهي مش بتهدي ومره وحده قلم نزل علي وشها جامد من حمزه 


دنيا فاقت وبصتله وحطت أيدها علي خدها وعيطت جامد

حمزه قعدها علي سرير ومسك أيدها : هشششش انا اسفه انتي مكنتيش راضيه تفوقي دي اول مره أمد ايدي علي وحده والله بس كنت مش عارف افوقك

دنيا عيطت: معملت.....معملتش والله حاجه كان غصب عني  صدقني هو...وكملت بشهقات هو حاول...وسكت ودموعها نزلت

حمزه بصلها ونزل جبلها عصير وطلع قعد قدامها اشربي دا واهدي الاول

مسكت الكبايه بيد مرتعشه وشربت شويه واخدت نفس عميق

حمزه بصلها: بقيتي احسن

هزت راسها بنعم


حمزه تنهد وقال بجديه: انتي متعرفنيش انا مين ي دنيا ف احكيلي واطمني محدش يقدر ياخدك طول مانتي ف بيتي ولا عمري هسلمك ل حد قوليلي بهدوء كدا كل حاجه حصلت

دنيا بصتله وكانت حاسه بأمان وهديت وبداءت تكلم:انا اسمي دنيا مدحت شاهين زيدان

قاطعها حمزه بصدمه بيحاول يخفي نظرات صدمته وقال: انتي من عيلة شاهين زيدان 

دنيا باستغراب وخوف : اه‍.......اه ليه

رجع حمزه بظهره للكرسي وقال بهدوء مصطنع: لا مفيش كملي بس

بقلم الكاتبه Randa Ali 


دنيا اخدت نفس عميق وبداءت تحكي: انا دنيا ووحيدة بابي ومامي معنديش اخوات وعمري 19 سنه مصريه لاكن ف عمري الخمس سنوات سافرت مع بابي ومامي دبي بابايا كان شغال هناك ف شركة...... مهندس ومامتي كانت ست بيت وأهل بابي ومامي هنا وجدي ....واخدت نفس وشها بداء يحمر وقالت.....وجدي عايش هنا  كمان وسكت......وكملت بدموع .....ف عمري ال 18 نزلنا مصر عشان فرح خالو اخو  مامي الوحيد وقتها كنت خلصت يدوب امتحانات تالته ثانوي.....وزرنا أهل بابي وجدو هو عندو شلل من سبب حادث ما وبيحبني اوي وكنا مبسوطين اليوم دا ف مزرعه عند جدو وحضرنا فرح خا....خالو.......وانهارت ف العياط وكملت بشهقات......واحنا راجعين من الفرح أن... انا وبا...وبابي وم..مامي دخلت فينا عربيه نقل العربيه اتقلبت بينا محستش ....وقتها محستش غير بصويت مامي ودموعنا دا بس اللي فكراه......وانهارت ف عياط ومقدرتش تكمل


حمزه عيونه دمعت وقعد جنبها ومسك أيدها: هششش اهدي 

دنيا بدون وعي ضغطت بايدها المرتعشه البارده من سقعه علي ايد حمزه وهو مسك أيدها جامد وحاول يطمنها

هديت دنيا وكملت بدموع نازله علي خدها: وقتها محستش بحاجه غير ونا ف المستشفى وحده ماسك ايدي وبيغيرلي المحلول فتحت عيني ببطئ من الوجع اللي حاسه بيه ف راسي لاقيت الممرضه سابت ايدي بصدمه وقالت


___________________flash back 

فتحت عيونها ببطئ وحاسه بوجع ف دماغها : انا انا فين

الممرضه بصدمه وسابت ايدها: مش معقول 

وطلعت تجري (وهي بتقول) دكتور الحق ي دكتور

دنيا بوجع واستغراب: ملها دي وبتبص علي اوضه كانت عباره عن غرفة مستشفى

دخل الدكتور وعلي وشه ابتسامه:مش معقول اخيرا فوقتي ومسك أيدها يطمن علي نبضاتها

دنيا بعدم استوعاب: لي...هو في اي

دكتور بتوتر : جيتي ف حادثه من تالت شهور ومن وقتها ونتي ف غيبوبه الحمد الله فوقتي ....الحمد الله علي سلامتك


دنيا بصدمه : تالت شهور

ذكرياتها رجعت لورا وتذكرت كل حاجه وحاولت تقوم علي طول 

الدكتور رجعها مكانها وقال: لا لا لسه مش دلوقتي لازم نعمل تحليل وشوية حاجات ونطمن علي حضرتك غير في كسور لسه

دنيا بعياط: جيت....جيت هنا مع مع بابي ومامي هما فين 

الدكتور بتوتر وقال بهدوء: ادعيلهم هما ف غيبوبه لغاية دلوقتي

دنيا بصدمه : غيبوبه؟


And flash back 

وكملت بانهيار : وقتها انهارت اوي وجه حد من الحرس بجدي وهو بيجرو ودكتور طمن علي حالتي وخرجت مع جدو وفضلت عايشه معاه لمدة شهر وطول شهر كان جدو بيبعدني عن عمي وابن عمي وبعدها...وعيطت...وبعدها سمعت خبر بابي ومامي ...وانهارت ....ف يوم واحد سمعت خبرهم فقدت الاتنين ف يوم واحد .... وانهارت

حضنها حمزه جامد : هشششش اهدي اهدي


دنيا بانهيار: ماتوا وسبوني مره وحده وقتها يوسف ابن عمي حاول يقربلي كتير وكنت ببعد باي طريقه وسمعته بيتكلم مع عمي عن ورقي وأنهم عاوزين ورثي ويوسف قال أنا هتجوزها وقتها كل حاجه لينا حتي فلوس اللي ف بنك وقتها جه وقالوا ل جدي ونا رفضت وحدة وقف جنبي لاكن بهدلو جدي وصممو علي طلاق مكنش قدامي حل غير اني اهرب بس للاسف الحظ كان عكسي وعرف من الحرس وطلعوا ورايا وجبوني بس علي مكان مقطوع ف المخزن دا .... وبعياط.... ضربني جامد وعذبني وبليل جه وحاول...حاول يقربلي مكنتش عارفه تصرف ضربته بلحديده اللي جنبي وهربت وقتها وكان حرس ورايا ونت انقذتني وعيطت جامد....مكنش قصدي والله العظيم اقتله مكنش قصدي 


حمزه بصدمه من حكايتها مسك أيدها: اهدي امكن يطلع عايش

بصتله بدموع وامل: بجد

مسح حمزه علي وشه: اه ....انا هحاول اعرف....لحظه وقام

دنيا مسحت دموعها وفضلت مستنيا

حمزه خلص التلفون وجه وقال: للاسف طلع........

__________قلم الكاتبه: Randa Ali


جرس البيت رن راحت رانيا تفتح

بابتسامه: دا بيت فريده

رانيا بابتسامه: اه انتي مين

ابتسامه: انا حالا صحبتها ف كليه ومره وصلتها هنا وهي صبح شوفتها ماشيه وبتعيط نديت عليها ومردتش ف جيت اطمن عليها

رانيا بحب: اهلا وسهلا ي حبيبتي ادخلي هي ف اوضتها

حالا ابتسمت ودخلت

رانيا خبطت وفتحت الباب ودخلت حالا

فريده قامت من علي السرير بصدمه وفرحه: حالا ازيك عامله اي

حالا حضنتها جامد: مالك خضتيني صبح 

رانيا بابتسامه : هعملك حاجه تشىربوها وقفلت الباب وطلعت


فريده بهدوء : مفيش انا كويسه

حالا : فضلت مستنياكي ف محاضره بس لاقيتك تاخرتي لما دخلتي لاقيت واحد بيشدك تخضيت قومت وراكي لاقيتك بتركيي تاكسي وبتعيطي

فريده: مفيش تعبت بس

حالا سكتت 

فريده قالت : المهم قوليلي مالك

حالا بخنقه: دكتور محمود

فريده باستغراب: مالوا..

حالا بهدوء: لما شافنا كلمني عنك و قالي عاوز يطلب ايدك

فريده بصتلها ......وبصدمه ........مش معقول

حالا هزت راسها بضيق جامد وزعل

_____________بقلم الكاتبه : Randa Ali


بعد رن فون كتير رد وقال 

بجمود: الو

هي برقه ودموع : وحشتني

نوح باستغراب وبص لرقم كان غريب وقال بعصبيه :  مين معايا 

هي بزعل وعياط:مش معقول بعد كل دا مسحت رقمي بعد حبك الاول ي نوح قوام نستني ومسحت رقمي 

نوح بصدمه

____________بقلم الكاتبه : Randa Ali


بعد وقت طويل مع حبيبه وزياد ودلع وقرب ليان منه راحوا يتغدو راحت ليان قعدت جنب زياد 

حبيبه بصتلهم بوجهه محتقن

زياد بهدوء وحب: مالك ي حبيبتي مدايقة من اي

حبيبه بهدوء: مفيش

ليان بغيره وقرب من زياد جامد ولزقت فيه : يلا تصور معايا وفضلت تتصور معاه وطلبتله الاكل اللي بيحبه ولا كأن خطيبته هنا ولا كأنها قاعده ووكلته بهزار

حبيبه قامت مره وحده : انا عاوزه امشي

ليان : واضح انك تعبانه خدي تاكسي

زياد بصلها: بس ي ليان وقام بسرعه وخضه...مالك يا حبيبتي

حبيبه بعصبيه : عاوزه امشي 

زياد باستغراب: حاضر يلا وحاسب ومشيو

____________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


فضلت قاعده علي النيل ونا دموعي مغرقه وشي لاقيت حد جه وقعد جنبي كفايه عياط ببص بصدمه.. حسام بصلي وقال هي مكنش قصدها تعمل كل دا هي بس مجروحه سكت بوجع وقولت: عارفه وبعدها بصتله حسام انت.. لسه مصمم علي طلاقنا بصلي وسكت بعدها قال: مين اللي عمل كدا ي مني ..مين ابو الطفل اللي كان ف بطنك بصتله بوجع واخدت نفسي بصلي وضحك بوجع وقال :للدرجه بتحبي وخايفه 

______________


#يتبع........

صلوا على الحبيب المصطفى 💙

بقلم الكاتبه:Randa Ali 🍓

رواية هل من امل 💙🕊️

البارت السابع وعشرون

اشوفكم ف بارت جديد ي قمرات

باي هتوحشوني😘


رواية هل من أمل الفصل الثامن والعشرون 28 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هل من أمل)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات