📁

رواية هل من أمل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم راندا على

رواية هل من أمل البارت الثامن والعشرون 28

رواية هل من أمل الجزء الثامن والعشرون 28

رواية هل من أمل الحلقة الثامنة والعشرون 28

رواية هل من أمل بقلم راندا على

رواية هل من أمل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم راندا على
رواية هل من أمل


رواية هل من أمل الفصل الثامن والعشرون 28


فضلت قاعده علي النيل ونا دموعي مغرقه وشي لاقيت حد جه وقعد جنبي......وقال.. كفايه عياط.... ببص بصدمه.. حسام بصلي وقال : هي مكنش قصدها تعمل كل دا هي بس مجروحه سكت بوجع وقولت: عارفه... وبعدها بصتله. حسام انت.. لسه مصمم علي طلاقنا بصلي وسكت بعدها قال: مين اللي عمل كدا ي مني ..مين ابو الطفل اللي كان ف بطنك بصتله بوجع واخدت نفسي..


 بصلي وضحك بوجع وقال :للدرجه بتحبي وخايفه عليه ...؟بصتله وتعصبت جامد بدموع: بعد كل دااااا وبتقولي لسه بحبه انا بكرهه بكرهه بكرههه انا بكرهه يوم اللي عرفته فيه ولو اطول أن انهي اليوم دا كنت نهيته بكرهه الحب ي حسام أنه خلاني ضعيفه اوي كدا.... أن خلاني تايهه مع شخص حقي.ر واوافق علي كل حاجه بيقولها بكرهه الحب فوق متتخيل.... أنه خلي قلبي هو المسيطر علي مخي.... بكرهه حب فوق متتخيل علي قد الحب اللي انا حبيتهولوا علي قد مانا كرهتو أضعاف أضعاف حبي ليه..


 وعيطت جامد...بعدها قولت : عشان كدا كنت رافضه اقرب منك انا كنت بحاول اتعافي ومره وحده قلبي ....قلبي وقع ف حبك وخبطت بايدي علي قلبي جامد وقولت بالم : بكرهه قلبي دا أن هو بوظ حياتي ودمرني كدا أنه خلاني ضعيفه كدا طلعت من اياد وقعت ف حبك وبردو اهو سبتني هتسبني انت كمان وقعدت علي الارض وعيطت جامد انا بكرهه ضعفي دا فريده اقوي مني واحسن مني عرفت تسيطر علي قلبها غيري انا ...انا ضعيفه بدرجه دي بكرهه نفسي بكرها..


حسام قرب منها ونزل لمستواها وحضنها جامد: هششش مش هسيبك انتي مغلطيش هو اللي حقي"ر انتي حبيتي ووثقتي فيه هو اللي طلع زبا.له ....

بصتله مني بدموع ووجع :......مش هتسبني بجد

حسام وهو حضنها وبوجع جامد : ....عمري مهسيبك ي مني بس قوليلي مكانه مش هكون كويس ولا اهدي غير لما اعرف اخد حقك ....

مني عيطت جامد ..لالااااا مش عاوزه خلاص حقي ربنا هيجبهولي انا واثقه ربنا مش هيسيبه اكيد ...اكيد حقي هيجي واثقه ف ربنا لان هو وكيلي


حسام فضل يطبطب عليها: ونعمه بالله اكيد ربنا مش بيسيب حد بس قوليلي عشان اهدي النار اللي جوايا تهدي مكانه فين

مني بصتله بدموع وقالت : سافر يكمل تعليمه ف امريكا

حسام فضل سكت وبيفكر وحضنها جامد

__________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


عدي كام يوم 

وفريده فضلت ف البيت مش بتنزل الجامعه ومش بتاكل حلو ونفسيتها مش حلوه وبتفتكر يوم م كانت حالا عندها


Flash back 

فريده قالت : المهم قوليلي مالك

حالا بخنقه: دكتور محمود

فريده باستغراب: ماله...؟!

حالا بهدوء: لما شافنا كلمني عنك و قالي عاوز يطلب ايدك

فريده بصتلها ......وبصدمه ........مش معقول

حالا هزت راسها بضيق جامد وزعل

فريده قامت من مكانها ووقفت قدام الشباك وقالت:بس انا بس انا متجوزه ونتي عارفه


حالا ...قالت بوجع : بس انتي هتطلقي

فريده بصتلها : بس بردو مازالت متجوزه....بس انتي مدايقه كدا وزعلانه

حالا بتوتر واضح : ها...لا لا لا مفيش حاجه عادي 

فريده باستغراب وهزت راسها : امكن


_______ف الوقت الحالي

باب الاوضه خبط

فاقت فريده من شرودها علي صوت باب اوضتها

قالت فريده: ادخل 

رانيا دخلت ومعاها اكل وقعدت جنب فريده ولمست وشها بحنيه وحزن ف نفس الوقت وقالت : يلا كلي بقي لان لو مكلتيش انا فعلا والله مش هكلمك تاني ي فريده لي بتوجعي قلبي عليكي كدا هو انا عندي مين يعني غيرك

فريده حضنتها جامد زي الطفله وقالت : انا اسفه ي مامي حقك عليا بس بجد مش قادره اكل..... وبصتلها بتعب ووش شاحب.


رانيا بصتلها ومسكت أيدها :قومي يلا 

فريده باستغراب: علي فين

رانيا بقلق علي فريده :هنروح نكشف واعرف مالك 

فريده رجعت مكانها وتنهدت: مامي انا كويسه صدقيني

رانيا بعصبيه: كويسه ازاي ونتي وشك كدا ومش بتاكلي

فريده بتعب :معلش فتره وهكون كويسه اوعدك


رانيا بتصميم : لا يعني لا هتكشفي يلا

فريده بتعب وحضنتها : عشان خاطري سبيني علي راحتي مش عاوزه اكشف اوعدك هكون كويسه

رانيا بصتلها بتعب وقلة حيله

فريده حضنتها جامد ونامت ف حضنها

____________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


نوح ف اوضه ضلمه قام من علي السرير وولع النور ووقف بص علي نفسه ف المرايه.... كأني مش انا كأني واحد تاني ضعيف وشكلي بقي حزين ودقني كبرت عن الاول وشكلي متغير .

 دخل  الحمام وخفف دقنه واخد شاور وطلع لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض وكوتشي اسود وحط مسدس بتاعه علي جنب البنطلون ولبس نضارته الشمس 

ونزل


مني جريت عليه وبحزن وبصتله وخوف ف نفس الوقت وقالت : نوح 

نوح بصلها بهدوء

مني قربت منه ومره وحده حضنته جامد وعيطت: كفايه كدا انا تعبت اوووي كلمني بقي ي نوح كفايه كل دا

نوح محضنهاش وبصلها: كويس أن شوفتك لان كنت ناوي ونا راجع من الشغل افوت عليكي لان عاوزك ضروري

مني بخوف وتوتر: ل....لي ي نوح

نوح بيحاول يتماسك جامد وقال : عاوز اعرف مين صاحبك دا لو فاكره ي مني أن دخلت عليا حوار أن حسام وكدا تبقي عبيطه اوي  


مني بصدمه بصتله ورجعت كام خطوه لوراه واخدت نفسها جامد وبصتله بدموع

نوح شدها من دراعها عليه : اسمه اي انطقي

مني بتبلع ريقها بصعوبه وقالت: اياد 

نوح شدها من دراعها اكتر: اياد اي

مني وعلي وشك البكاء قالت: اياد احمد يامن

نوح سابها ونزل 

مني دموعها نزلت جامد 

______________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


قاعده حبيبه ف التراس وبتشرب النسكافيه وبتبص للنجوم وبتفتكر من يومين........

رجعت بعد موصلها طلعت اوضتها ورمت كل الاكياس علي الارض وقعدت علي سرير وعنها مدمعه واخدت نفس عميق......كانت ناقصه تقوم تحضنه قدامي .....وقامت غيرت وفضلت سهرانه زعلانه أن مرنش ولا صالحها ....والفجر اذان قامت صلت ولسه تدخل تنام لاقيت الفون بيرن

حبيبه شافت رقمه وردت بهدوء وزعل : الو

زياد : وحشتيني اوي انا عارف اني مفر.....


قاطعته حبيبه وبزعل جامد : المفروض اي ها؟ المفروض كنا نروح لوحدينا نجيب حاجتنا جبتلي معاك بنت خالتك وبكل بحاجه تقرب منك وتقعد جنبك وتتصور معاك ونت عااااااادي خاااااالص ولا كأني حاجه ولا كأني اصلا موجوده حتي .... دا حتي ولا تصلت بعدها علي طول ولا حتي هان عليك تكلمني ولا تطمن عليا ولا تصالحني حتي ولا معبرني كل دااااا


زياد بهدوء : اي كل دا حبيبتي اهدي بس الاول انا كان عندي عمليه مهمه  ....ولسه راجع حالا البيت يادوب وصلتك ووصلت ليان وجالي فون ورحت علي طول المستشفى......انا فاصل اصلا جامد بس قولت لازم كلمك...ثانيا ي حبيبه والله العظيم هي زي اختي لا اكتر ولا اقل ي حبيبتي


حبيبه بدموع : انت مشوفتش كانت عامله اي


زياد بصدمه: حبيبتي انتي بتعيطي ؟ اهدي حقك عليا انا اسفه والله العظيم هي اختي م اكتر انا بحبك انتي صدقيني والله بحبك


حبيبه ضحكت بسعاده علي جملة ...بحبك.

وفضل بيكلمها لغاية صبح


______الوقت الحالي

فاقت حبيبها من شرودها علي صوت الفون

حبيبه بفرحه اول مشافت رقمه وفتحت علي طول وقالت: الو

زياد بحب جامد :حبيبتي اللي وحشتني جامد عامله اي

حبيبه بتسرع وفرحه: انا كويسه اوي طول مانا مع القمر زيزو زياد مقدرش يمسك نفسه وضحك جامد 


حبيبه حطت أيدها علي بوقها وقالت.... يلهوووي اي اللي انا قولته دا وقالت: والله لو مبطلتش ضحك لاقفل ف وشك وعيطت اعاااا

زياد وهو بيحاول يكتم ضحكته وقال :خلاص خلاص ثانيا عادي : انا كلها كام يوم وهبقي جوزك ي قشطتي

حبيبه ضحكت جامد وبفرحه قالت: قشطتك...وضحكت اوي...وقالت... طبعا هتبقي جوزي ..جوزي ونا حره في جوزي اغسله اكوي


زياد بصدمه: نعممم 

حبيبه بعصبيه :اي ف مانع ونا معرفش 

زياد بحب :لا طبعا ي حبيبتي

حبيبه :افتكر

زياد :طيب يلا ي بتاعت المكوي البسي واجهزي هعدي عليكي

حبيبه : بجد..بس لي

زياد: هننزل نجيب شبكتك ي عروستي


حبيبه بصدمه وفرحه :بجددددد

زياد بحب: ايوا ي قلبي يلا

حبيبه بفرحه : هوااا ...لحظه لحظه زياد اوعي تكون اللي اسمها ليان جايه معاك

زياد ضحك جامد: لا مش هجبها يلا بقي

حبيبه بفرحه وجريت تلبس

_______________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


قفل زياد بضحكه ودخل الاوضه يلبس

ليان كانت واقفه علي جنب بتسمعه وقالت بشر: بقي كدا مااااااشي مكنش انا لو مخربتهاش عليكي وخليته يرميكي رمية الكلا"ب ويختارني انا ....وكملت بدموع....مش بعد كل دا يروح لغيري عمري مهسبهولك

____________بقلم الكاتبه : Randa Ali


حمزه خلص التلفون وجه وقال: للاسف طلع ف غيبوبه بس الاسف كبير عايش وفاق منها امبارح..... وكمل بجمود...... واحد زي دي ***** كان ياريت ما"ت

دنيا بصتله بدموع وضحكت:الحمد الله انا...انا كنت مرعوبه....وكملت بدموع....كدا هيلاقيني صح؟

حمزه قرب منها وقال بهدوء: محدش هيقدر يقرب منك

بصتله دنيا باستغراب ودموع : ازاي؟!

حمزه بهدوء : لانك هتكوني مراتي ....هنتجوز ومرات حمزه السيوفي محدش يستجراء بس يبصلها مهما كان مين

دنيا بصدمه: اي....؟!!!

حمزه قام وقال ببرود : هنتجوز ودا حاجه وحيده اللي مش يقدر يقربك منها لمدة فتره بعدها نطلق وطبعا انتي قاصر ف هتجوزك من جدا كمان فكري وردي عليا بعد يومين اكون رجعت من المهمه 

وطلع من الاوضه وسبها وقفل الباب وراه

دنيا ومازالت بنفس الصدمه : مش معقوله .....اعمل اي ياربي ......يااااااارب اقف جنبي ماليش غيرك يارب


_______الوقت الحالي فاقت من أفكارها علي صوت الداده


الداده باحترام : الاكل اهو لازم تفطري

دنيا بابتسامه : شكرا ي داده تعبتك بجد

الداده بحب : تعبك راحه

ولسه هتطلع.... قالت دنيا بتوتر جامد : دا...داده هو حمزه لسه مجاش

بصتلها وقالت باحترام : لا لسه أن شاء الله راجع انهارده

هزت دنيا راسها بابتسامه وتوتر

____________


نوح قاعد ف المكتب وبيشتغل ف القضيه بتركيز جامد..قاطع تركيزه الفون 

بص للفون وشاف نفس الرقم وافتكر من يومين......

بعد رن فون كتير رد وقال 

بجمود: الو

هي برقه ودموع : وحشتني

نوح باستغراب وبص لرقم كان غريب وقال بعصبيه :  مين معايا 

هي بزعل وعياط:مش معقول بعد كل دا مسحت رقمي بعد حبك الاول ي نوح قوام نستني ومسحت رقمي 

نوح بصدمه : انتي.....؟!!!!

هي بدموع: ايوا اناااا اللي سبتني وصدقت عليا


نوح بعصبيه وغضب : سبتك وصدقت عنك؟ بعد كل الادله دي اللي شوفتها بعيني دا انا شوفتك بعيني دول ونتي بكل بحاجه قولتيلي ف وشي انا بحبه من قبلك واهلي غصبوني اتخطبلك .....والحمد الله اوي أن حصل كدا عارفه لي لان مطلعتيش حبي الحقيقي طلع حب مراهق فعلا والحمد الله لاقيت حبي الحقيقي واحد متجوز واوعي ترني عليا تااااني فاهمه انا لا عاوز اسمع صوتك ولا اشوف وشك حتي


بانهيار: استني استني والله العظيم بحبك والله كان غصب عني

نوح ضحك بسخريه : بعد كل سنين دي روحي العبي لعبتك ****علي حد غيري ونا مش بحبك فاهمه بحب مراتي ومتجوز وقفل ف وشها السكه

_________الوقت الحالي 

بص للفون ومسك رقمها حطه ف البلاك وافتكر فريده ....


___________________

#يتبع........

صلوا على الحبيب المصطفى 💙

بقلم الكاتبه: Randa Ali 🍓

رواية هل من امل

البارت الثامن وعشرون


رواية هل من أمل الفصل التاسع والعشرون 29 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هل من أمل)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات