رواية عشق الآسر الفصل الأول 1 بقلم ناردين خليل
رواية عشق الآسر البارت الأول 1
رواية عشق الآسر الجزء الأول 1
رواية عشق الآسر الحلقة الأولى 1
رواية عشق الآسر بقلم ناردين خليل
رواية عشق الآسر |
رواية عشق الآسر الفصل الأول 1
رواية عشق الأسر
الابطال
ثلاثة اصدقاء ( اوليڤيا ولارين وحلا )اصدقاء من الصغر؛ في سن التاسعة عشر
اوليفيا:فتاة ذات شعر احمر نارى وطويل ينتهى عند اخر ظهرها وعيون زرقاء ونمش في وجهها....وقصيرة....بيضاء كالثلج....تحب الغناء كما ان صوتها رائع كصوت الكنارى....فتاة غنية وتعيش في قصر مع والدها و والدتها....ولكنهما سافروا الى تركيا من اجل العمل....مخلصة لأصدقائها...كما انها تحب المزاح وتعشق المغامرة.....تحب التعرف على اشخاص جديدة وتكوين الصداقات...تعيش في الاسكندرية
لارين:فتاة ذات شعر اشقر طويل وعيون خضراء....ممتازة في الرسم انه موهبتها.... اطول واحدة في اصدقائها تعيش مع والدها لان والدتها توفت بعد ولادتها بشهرين...تعيش في الاسكندرية
حلا:ذات عيون عسلية وشعر اسود لامع وقصير....تحب الضحك والمزح كمان انها اقصر واحدة في اصدقائها....انها يتيمة تعيش في منزل وحدها بالإيجار.....تعتمد على نفسها منذ طفولتها.....بارعة في عزف البيانو والجيتار.....كما انها تعشق الموسيقي....تعمل في مطعم وتؤدى عملها بچد واجتهاد....لكنها تغضب بسرعة ولديها غمازتين... تعيش في الاسكندرية
أسر الدمنهورى:فتى بعيون باللون الاخضر الفاتح يكاد يكون قريب من اللون الليمونى
يمتلك جسم رياضي....يعيش مع والدته واخوتاه التوأم الصغيرين لديهما ١٥ سنة ( ياسين وياسمين) يملك اكبر شركة في الاسكندرية وهى شركة الدمنهورى...يعيش في الاسكندرية في قصر الدمنهورى مع والدته فقط لان والده توفي....اكبر اخوته لديه ٢٢ سنة....طويل وعريض...شعره اسود وكثيف ولديه غمازة ....فتى وسيم وكل الفتيات تحاول التقرب منه وهو يكره هذا....
ياسين الدمنهورى:فتى ذات عيون عسليه وشعر اسود وبنى ( كيرلي ) بارع في التلوين ودقيق في تلوينه.....فتى وسيم وكل الفتيات تحب التعامل
ياسمين الدمنهورى:فتاة ذات عيون عسلية وشعر بنى واسود وطويل ولديها غمازتين....بارعة في الرسم كما انه هوايتها المفضلة.....تشترك هى واخيها في مسابقات للرسم في المدرسة ويفوزون دائماً بالمركز الاول...هى ترسم وهو يلون...الفتيان يحبوها كما انها فتاة چميلة وتشبه اخيها في كل شئ....كما انهما يشبهان بعضهما في الشكل ولكن ياسمين سريعة الغضب وتحب ياسين ولا تستطيع ان تستغنى عنه.....وياسين أيضاً مثلها
البارت الاول
في الروضة
اوليفيا ببكاء:لا يا ماما مش تسيبيني اهئ اهئ
الام:يلا بقي باى يا اوليفيا انتى ماسكة فيا كدة ليه
اوليفيا:مش تسيبيني يا ماما
المس:يلا يا عسولة عشان تدخلى فصلك
اوليفيا:مش عايزة لاااااااا
الام:يلا بقي يا اوليفيا باى باى
مامتها مشيت واوليفيا فضلت تعيط
اوليفيا ببكاء:يا ماماااااا
المس مسكت ايديها:يلا عشان ندخل
اوليفيا دخلت الفصل وهى بتعيط
المس قعدتها جنب بنتين
حلا:انتى بتعيطي ليه
اوليفيا:مش عايزة اقعد في الحضانة دى
لارين:ولا احنا والله بس نعمل ايه بقي.....انا لارين وانتوا
اوليفيا:اسمى اوليفيا
حلا:واااو اسمك تحفة....انا حلا
لارين:اساميكوا حلوة اوى
اوليفيا:اسمك احلى يا لارين
حلا:تيجوا نبقي صحاب
اوليفيا:موافقة
لارين ضحكت:وانا كمان
المس دخلت
المس:انا مدرسة اللغة العربية واسمى سامية ودلوقتي هناخد الحروف بس قبل مانبدأ عايزين نتعرف على بعض
المس اتعرفت عليهم
المس:يلا نبدأ الحصة
بعد سنوات كثيرة اصبح لديهم ١٨ سنة اصبحت الفتيات اصدقاء اقرباء حتى بعد موت والدين حلا في حادثة سيارة لم يتركاها اوليفيا ولارين وطردت حلا من منزلها وكانت تذهب عند اوليفيا اسبوع ولارين اسبوع وهكذا
حلا:انا لازم أجر بيت ماينفعش افضل كل اسبوع عند واحدة فيكوا.....حسة انى بتقل عليكوا
لارين:ماتقوليش كدة يا حلا....دا انتى اختنا وتنورينا على طول وكمان بابا ماعندهوش مانع
اوليفيا:وانا كدة كدة بابا وماما مش في البيت عشان يتكلموا....واهو اديكي بتقعدى معايا تونسيني مع الدادا
حلا:برضو يا جماعة ماينفعش كدة....انا من بكرة هانزل ادور على شغل
اوليفيا:يووووة يا حلا
لارين:خلاص يا اوليفيا سبيها براحتها
حلا:ايوة سيبونى براحتشي....وكمان عشان مصاريف الدروس
لارين:دروس ايه احنا كلها شهر والامتحانات تبدأ..... بس انتى هاتعرفي تقسمي وقتك بين الشغل والمذاكرة
حلا بأبتسامة:هاعرف ان شاء الله
اوليفيا:واحنا هانساعدك يا حلا ونقف جنبك
حلا بضحك:زى كل مرة
في قصر الدمنهورى
آسر:انا رايح الجامعة يا ماما....عايزة حاجة اجبهالك وانا جاى
منى:عاوزة سلامتك يا حبيبي
ياسمين جريت عليه
ياسمين:آاااااسررر
آسر:في ايه يا سمسمتى
ياسمين:ياسين هايضرب سمسمتك
آسر:ولا عاش ولا كان اللى يضرب سمسمتى دا انا اموتهولك
ياسين:ياااااسميييييين
ياسمين استخبت ورا آسر
آسر:بس يلا عايز من اختك ايه
ياسين:اختى دى....دى اخت دى....ضربتنى بالطاسة في دماغى....خدى هنا يا بت
ياسمين بتلف حوالين اسر وياسين بيلف وراها
اسر:بس انتوا الاتنين دوختونى....حلوا مشاكلكوا العائليه دى مع بعض هاتأخرونى على الكلية
اسر مشي وهو بيضحك على اخواته
الاء:اسر....هاى
اسر بديق:هاى الاء في حاجة
الاء:كنت جاية اسلم عليك
الاء:تحب اسر لديها ٢١ سنة مثل اسر ومعه في نفس الكلية طويلة ورفيعة ( معصعصة يعنى )ذات عيون بنيه وشعر ليس طويلاً للغاية باللون البنى وكيرلي ....الجميع يعرف انها تحب اسر ولكنها تنكر ذلك واسر يكرهها ولا يعطيها اى اهتمام
اسر:تمام...باى
ذهب وتركها وهى تشتعل ناراً
في اليوم التالى
لارين:هاتنزلى دلوقتي
حلا:يب....ادعيلي والنبي الاقي شغل بسرعة ويكون كويس
لارين:يا رب يا حلا تلاقي ابن الحلال او بنت الحلال اللى تشتغلى معاهم او عندهم
ذهبت حلا تبحث عن عمل ولكن دون جدوى من البحث
حتى وجدت يافطة عند مطعم قريب يحتاج اللى عاملة عندهم
عادت حلا بعد ٣ ساعات
لارين:ها ايه الاخبار
حلا: لقيت شغل
لارين:بجد
مسكوا ايد بعض وفضلوا يدوخوا
حلا بضحك:احنا بنهبب ايه
لارين بضحك:معرفش بس الموضوع عجبنى
وقفوا عن الدوخ
لارين:تعالى نتصل بأوليفيا نعرفها الخبر الحلو دا
حلا:استنى انا هاكلمها واضحك عليها اقولها مافيش شغل وماحدش قبل بيا
لارين:اشطات يلا
اتصلوا على اوليفيا
اوليفيا:ايه لقيتي شغل
حلا:على طول كدة مافيش السلام عليكم
اوليفيا:السلام عليكم لقيتي شغل بقي
حلا:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اوليفيا:يا بت ماتردى ماتقرفناش جتك القرف
حلا: طب ليه التهزيق طه
اوليفيا بنفاذ صبر:ردى يا حلا بدل ما اجى افرقعلك زمارتك....ها لقيتي
حلا:للأسف لا ماحدش رضي يشغلنى عنده
اوليفيا بحزن:خلاص مش مشكلة ابقي دورى بكرة
حلا:بضحك عليكي لقيت شغل
اوليفيا:بجد....منك لله يا بعيدة....شغل ايه دا بقي
لارين:اه صحيح انتى ماقولتيش هاتشتغلى ايه
حلا:هى شغلانة بسيطة بس تأكل عيش يعنى....اشتغلت جرسونة في افخم مطعم اسماك فيكي يا اسكندريه....مطعم قريب على فكرة مش بعيد
اوليفيا:حلو دا انا بموت في الجمبري
حلا:وانا...بعشقه
لارين:لا يع
حلا:يع....اسكتى يا لارين انتى مش فاهمة حاجة
لارين:هو انا ماجربتوش بس ريحته بتدل على قرف
اوليفيا:قرف....طب اسكتى يا لارين بدل ما اقولك كلمة وحشة....اسكتى
لارين:احم احم حاضر🙂👈👉
حلا:انا تعبت من قبل ما ابدأ اشتغل اعمل ايه يا ولاه😊
لارين:حلا
حلا:نعم🙃
لارين:اسكتى🙄
حلا:حاضر🐤
في حد رن على اوليفيا
اوليفيا:طب ثوانى يا بنات عشان في حد بيرن عليا
اوليفيا ردت
اوليفيا:هوووف نعم يا عادل خير
عادل: مساء الخير يا اوليفيا انا اسف لو كنت ازعجتك
اوليفيا:لا ولا يهمك...... في حاجة
عادل:كنت استأذنك يعنى....ممكن نخرج سوا النهاردة
اوليفيا:معلشي يا عادل انا اسفة بس ورايا مذاكرة عشان الامتحانات قربت
عادل فقد الامل:طب تمام باى.... انا اسف تانى مرة
اوليفيا:ولا يهمك...باى
( عادل فتى بعيون عسلية وجسم رشيق وطويل...ضخم بجسم رياضي لديه ١٨ سنة شعره باللون الاسود كان صديق حلا ولارين وهما في التاسعة من عمرهم ولكن اوليفيا لم تكن تعرفه....تعرفت عليه وهى في سن ١٣ معجب بها ويحبها يحاول اخفاء ذلك ولكن لم يستطيع ( اتفضح ) والكل يعلم بذلك حتى اوليفيا )
اوليفيا:اوووووف
حلا:شكله عادل
اوليفيا:هو....انا ايه اللى خلانى اتعرف عليه....منكوا لله يا بعده
لارين:طب سلام بقي يا اوليفيا عشان هاروح اذاكر
اوليفيا: اه وانا كمان....باى
حلا ولارين:باى😊
انتهى الشهر وبدأت الامتحانات والطلبة في خوف شديد....فهذه السنة التى ستحدد لهم مصيرهم في باقي حياتهم
اوليفيا:انا خايفة من امتحان العربي دا
حلا: وانا مرعوبة
لارين:ان شاء الله يبقي سهل
رن الجرس
لارين:يا ماااامى
اوليفيا:توكلنا على الله....يلا يا بنات
عدا وقت طويل وخرجوا من الامتحان
اوليفيا:الحمد لله الامتحان كان سهل وماسبتش ولا سؤال
حلا:سهل.....هما جابولى اسألة انا مش عارفاها فا انا كتبتلهم اسألة مايعرفوهاش😌
لارين: يا خيبتك السودة يا حصاباله
حلا: يا خيبتك السودة يا صلاح....دا انا هبدت حتة دين هبد ... انما ايه اورجانيك
لارين:يا بنات انتوا عملتوا جمع وحى
اوليفيا:اوحية....او اوحياء مش فاكرة
حلا:ايه دا هى مش وحاويح🙂
لارين:هو انا تقريبا مش كتبتها....مش فاكرة الصراحة بس هي وحيوى يا وحوي صح....؟
اوليفيا:نهاركوا بطيخ ايه العك دا....ان شاء الله تبقي اوحية دى صح انا مش متأكدة
لارين:ايه يا عادل عملت ايه
عادل بيصوت:ياخرابي اسود ومنيل ياااا عااااااادل.... روحت في داهية يا عااااادددللل
منك لله يا ....عاااااادل
ياخيبتك السودة يا....عاااادل
اه يانى ياما عليك يانى يا عادل
لارين: بلاش نسأل احسن
حلا:جماعة انا هاقبض الفلوس بكرة
اوليفيا:مبروك يا حلا
حلا:ممكن لما اخلص امتحانات أجر شقة
لارين:فكرة حلوة يلا نجيب ايس كريم بقي بالمناسبة السعيدة دى
حلا:لو سمحت حددى انى مناسبة مناسبة سقوطنا ولا مناسبة اول قبض ليا
لارين:اكيد طبعا
حلا:انا كنت عارفة انه بمناسبة قبضي
لارين:بمناسبة سقوطنا
حلا:اتفو عليكي يا لارين
اوليفيا:اما انتوا عيال مجانين بصحيح ...يلا بينا
انتهت ايام الامتحانات وجاء يوم نتيجة الثانوية العامة
حلا:بسم الله الرحمن الرحيم....انا خايفة اشغل
اوليفيا:يلا اكتبي الرقم
حلا كتبت الرقم
حلا وهى مغمضة عينيها:بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله الرحمن الرحيم
كام.....91%
لارين حضنتها وزغرددت: لولولولولوى الف الف مبروك يا روحى...الف الف مبروك
اوليفيا:مبرووووك يا قلبي
حلا:انا مش مصدقة نفسي بجد....انا قولت انى هاسقط🥹
لارين: يلا يا اوليفيا شوفي انتى جبتى كام
اوليفيا: لا شوفي انتى الاول
لارين كتبت الرقم
لارين: لولولولولولولولولولولولولولولولولولوى
اوليفيا بضحك:ايه كل دا جبتى كام
لارين بفرح:95% زغردولى يا ولا
حلا:احلى زغرودة لولولولولولولولولولولولولولولوى
اوليفيا بضحك:للأسف مابعرفش ازغرد
لارين وحلا:خدى الموبايل وشوفي جبتى كام ولا هببتى ايه ولا نيلتي ايه في دنيتك دى
اوليفيا كتبت الرقم:بسم الله
اييييييه..........!!!
رواية عشق الآسر الفصل الثانى 2 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الآسر)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)