📁

رواية عشق الآسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ناردين خليل

رواية عشق الآسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ناردين خليل

رواية عشق الآسر البارت الثالث عشر 13

رواية عشق الآسر الجزء الثالث عشر 13

رواية عشق الآسر الحلقة الثالثة عشر 13

رواية عشق الآسر بقلم ناردين خليل

رواية عشق الآسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ناردين خليل
رواية عشق الآسر


رواية عشق الآسر الفصل الثالث عشر 13


#رواية_عشق_الأسر

 البارت الثالث عشر


شخص بدموع:وحشتنى....

اسر:م...ملك!!

قام اسر من على كرسيه وركضت ملك عليه وحضنته

ملك ببكاء:وحشتنى اووووى يا اسر

اسر بدموع:وانتى اكتر يا ملك والله...انا عمرى ماقدر انساكى كنتى على طول في بالى....مش قادر اصدق ان اللحظة دى جت اخيراً...اللحظة اللى شوفتك فيها اتحققت.....

مش عارف اقولك ايه والله

دخلت اوليفيا ووجدت اسر يحضن فتاة غريبة

اوليفيا:اسفة شكلى جيت في وقت غلط....

اسر بتوبيخ:هو مش في باب ولا اى يا انسة...! ولا هما اخترعوا الباب للزينة

اوليفيا بدموع:انا اسفة...

ذهبت اوليفيا وهى تبكى 

ملك:حرام عليك يا اسر...ليه عملت كدة دى شكلها بنوتة غلبانة

اسر:مهما حصل لازم تعرف غلطها عشان ماتكررهوش....معرفش انا هى عايزانى في ايه دى كمان ....لا وتدخل مكتبي من غير ماتخبط ياسلاااام

ملك:خلاص بقي يا اسر...لسة عصبي زى ما انت ماتغيرتش من ساعة ما انت سافرت

اسر:وحشتيني اوى بجد مش عارف اقول ايه

ملك بضحك:مفاجأة مش كدة

اسر قبل يدها

اسر: واحلى مفاجأة♥️

ملك:يا رومانسي انت

اسر:اى اللى رجعك...انتى مش كنتى هتكملى باقي دراستك برة

ملك:تصدق وتؤمن بالله...انا غلطانى انى رجعت

يعنى انا رجعت مصر عشان تقولى اى اللى رجعك!.....

ماشي يا دكتور اسر مردودالك

اسر:يا بت مش قصدى....قصدى انك كنتى هاتكملى دراستك برة .. ماكملتيش ليه!؟.....

ملك:عادى ياسيدى....حظى طلع هنا...

اسر:طلعتى ايه بقي

ملك:بلا فخر ولا تكبر....جراحة

اسر:قسم اى؟

ملك:قسم .......

اسر:طب اشطا بقي.... انا اللى هادرسلك مادة ال..............

ملك بصدمة: بتهزر....!! يعنى انا اقولك ايه ي اسر ولا ي دكتور

اسر:وقت المحاضرة دكتور ... غير كدة اسر عادى

ملك:تمام يا...دكتور

اسر:بس ثانية واحدة ..!

انتى ماجتيش هنا من زمان ليه

ملك:اصلي حولت...عشان ابقي جنبك...

اومال ياسين وياسمين عاملين ايه ....نفسي اشوفهم

اسر:في القصر....تبقي تيجي معايا وتشوفيهم بعد شغلى

ملك:امممم....ماشي


اوليفيا بدموع:هو انا عملت اى يعنى عشان يزعقلي بالطريقة دى؟!......

هو اصلا بنى ادم.....اوووف 

مهرا:الجميل زعلان ليه

اوليفيا وهى تمسح دموعها:مافيش حاجة يا مهرا....ماتشغليش بالك

مهرا:لا فيه...قولى مالك مش انا صاحبتك

اوليفيا:خلاص يا مهرا مافيش حاجة بقي

لارين:ها.........

حلا:شكل وشنا فقر

اوليفيا بضحك:يلا على المحاضرة😂

مهرا: ايوة كدة فرفشي ونعنشي ولعلشي

اوليفيا:اى لعلشي دى

مهرا:ماتركزيش معايا😅

دخلت اوليفيا المدرج وتفاجأت بملك تجلس مكانها

اوليفيا:لو سمحت دا مكانى

ملك:بجد ...اسفة ماكنتش اعرف

مش انتى ال........بعتذرلك نيابة عن دكتور اسر هو مايقصدش يزعقلك 

اوليفيا:دكتور...!! باين اوى .. الحضن بيقول انه الدكتور بتاعك مش حاجة تانية

ملك بأنتباه:تقصدى ايه!....

الدكتور:يلا كل واحد على مكانه وبسرعة

ذهبت ملك وجلست في مكان آخر


عند حلا


حلا وهى تدخل من الباب

حلا:انا اسفة يا دكتور على التأخير

الدكتور:اتفضلي اقعدى واخر مرة وماتتكررش

حلا: شكراً يا دكتور

ذهبت حلا إلى مقعدها و.................

بوووووووووووم

ضحك الكل عليها

حلا بخجل:اى دا

حلا وقفت ولقت زمارة تحتها

الدكتور:بسسس.... مين الحيوان اللى عمل كدة

نظر الجميع الى مروان

مروان :انتوا بتبصولى كدة ليه....انا معملتش حاجة

الدكتور:اطلع برة يا استاذ مروان....عشان تبقي تكررها تانى بعد كدة

مروان:يا دكتور انا معملتش حاجة....اى اللى يثبت انى عملت كدة

انا مش متحرك من هنا غير لما تجيبولى دليل باللى عملته

الدكتور:بس الكل شاهد

مروان:مايهمنيش...دا مش دليل اصلا

الدكتور:طب خليك ولو حصلت تانى اعرف انك مفصول

بنت لحلا:مش قولتلك مش هايسيبك

نظرت له حلا ثم نظر اليها وابتسم وغمز

حلا في ذهنها:ربنا ياخدك يا مروان.........


بعد انتهاء الكلية


مهرا:اى دا...؟ هى مين اللى مع دكتور اسر دى

هاااااه لا وبتركب معاه العربية كمان

ذهبت اوليفيا

مهرا:اى دا...

اوليفيااا استنيني

مهرا:الجميل غيران ولا ايه

اوليفيا:غيرانة؟...هه واغير ليه يعنى ... ربنا يخليهم لبعض 

مهرا:الجميل بيغيييير

اوليفيا:مش غيرانة انا واغير عليه ليه يعنى؟!....

شايفانى بحبه...!؟

مهرا بضحك:صراحة...مش انا بس

نظرت لها اوليفيا بحدة

مهرا:احم .. خلاص خلاص


لارين:حلا...

حلا:لا

لارين:هو اى اللى لا هو انا لسة نطقت

حلا:مش عارفة بس اى حاجة هتقولى عليها لا

لارين:بس يا به يا عبيطة انتى ... ركزى معايا

هو ليه عماد بقي يغيب من الجامعة...مش ملاحظه انه بقاله كتير مابيجيش

حلا:لا واللى مجننى اكتر بقي...ان موبايله مقفول

لارين:طب تيجي نعدى عليه دلوقتي

حلا:لا انا مش هعرف

لارين:تصدقي ولا انا....بابا هايقلق عليا

حلا:وانا ورايا مذاكرة بالهبل

لارين:طب خلاص بقي مش مهم


بعد ٣ ساعات


اوليفيا:نانا انا نازلة

نانا:خدى بالك من نفسك يا حبيبتى وماتتأخريش ماشي يا اوليفيا

قبلتها اوليفيا من رأسها

اوليفيا:عيونى يا نانا

نانا:تسلملى عيونك يا قمر


بعد نصف ساعة


ياسين وهو يجري

ياسين:استاذة اوليفياا

اوليفيا:ياسين...!!

انت بتعمل ايه هنا؟..

ياسين:احنا خارجين

شوفتي بقي...مش قولت لحضرتك انى عمرى ماهنساكى

اوليفيا:ولا انا نسيتك 

شوفت بقي

اومال فين اسر

شاور ياسين عليه

ياسين:اهو هناك مع اختى

احنا كنا بنتمشي شوية

تعالى تعالى

اوليفيا:اجى فين بس..........

مسك ياسين يدها وذهبوا الى اسر

اسر:ايه يا استاذ ياسين....حضرتك كل مرة هاتمشي وتسيبنى من غير استأذان

ياسمين:هى دى البنوتة اللى انت قولتلى عليها

ياسين:يب

ياسمين :دى قمورة خالث🥺

اوليفيا:انتى اللى قمر يا روحى

ياسمين:اسمك اوليفيا صح....الله عليكي يا بت يا ياسو يا ام ذاكرة قوية

اوليفيا بضحك:وانتى اسمك ايه

ياسمين:ياسمين

اوليفيا:اسمك حلو اوى يا ياسمين

عاشت الاسامى يا قمر

اوليفيا لاسر:اخواتك قمر اوى

اكملت في سرها:احلى منك

اسر:ربنا يخلي..........

ملك خلصتي

ملك:ايوة يلا

اشتريت اللى انا عايزاه....اوه هاى 

اوليفيا:هاى...اسفة على الازعاج....جيت في وقت غلط

ملك:لا استنى.... دكتور اسر عايز يقولك على حاجة

اوليفيا:اممم بجد

ما انا كنت واقفة من بدرى ماقولتش ليه

اسر:انا.....

نظر الى ملك

اسر:انا كنت عايز اقول لحضرتك....انتى فعلا جيتى في وقت...وتقدرى تمشي دلوقتي

اوليفيا بحدة:حضرتك ماكنتش محتاج تقول الكلام دا....كدة كدة كنت ماشية

ذهبت اوليفيا

ياسين:اى اللى انت قولته دا يا اسر...انت كسرت بخاطرها على فكرة

ملك:يلا نروح يا اسر

اسر:ليه بس

ملك:لو سمحت انا عايزة اروح....اصلي اتقفلت

ركبت ملك السيارة

نظرت ياسمين لاسر بغضب ثم ركبت السيارة وكذلك ياسين

اسر:بجد!!....

كل دا عشان واحدة......

ركب اسر السيارة ولكن اتجه لطريق اخر

ملك:انت رايح فين

.......................................

اسر انا بكلمك

اسر:هاتعرفي دلوقتي

ذهب اسر وراء اوليفيا

نظر اسر من النافذة

اسر:انسة...تاكسي

ضحكت اوليفيا ولكن لم تنظر له

اسر:محتاجة مساعدة يا فندم

ركن اسر السيارة ونزل منها

اسر:اوليفيا...استنى

اوليفيا: نعم....مش حضرتك كنت عايزنى امشي...اديني مشيت اهو بتيجي ورايا ليه بقي

اسر:انتى صدقتي... دا انا كنت بهزر معاكى

اوليفيا:امممم بتهزر

اسر:على العموم...انا اسف

اوليفيا:ياشيخ طب لما تطلعها من قلبك ابقي قولها

كانت ستذهب ولكنه امسك بيدها

اسر:شيخ..؟!

طب ياستى متشكرين

اوليفيا بخجل:طب ممكن تسيب ايدى لو سمحت

اسر:مش هاسيبها غير لما توقفي تكلمينى

اوليفيا بخجل اكثر:طب لو سمحت ايدى ماينفعش كدة

تركها اسر

اسر:اسف....ممكن تقبلى اعتذارى....لو سمحت

انا اول مرة اعتذر لحد اصلا

ابتسمت اوليفيا:واشمعنا اول شخص يبقي انا...ها

اسر يحاول تغيير الموضوع

اسر:مسامحانى؟....

اوليفيا:مش اوى يعنى....

اسر:احم....طب بصي بقي....انا عايز اقولك على حاجة

بس ماينفعش هنا

اوليفيا:لا هنا وانا مش متحركة من مكانى

اسر:طب بصي بقي يا انسة اوليفيا..... انا عايز اقولك

اقولك...يا ربي 

عايز اقولك على حاجة بس خايف

اوليفيا:خايف من ايه

اسر:خايف لترفضي

اوليفيا:وارفض ليه

اسر:احم....عشان

عشان انا بحبك......

اوليفيا بخجل:بت ايه.....!؟

اسر:زى ماسمعتى كدة....انا حبيتك من اول يوم شوفتك فيه....بس كنت بحاول اخفي دا... عشان كدة بعاملك بالطريقة دى....وبجد انا اسف

امسك اسر يدها واقترب منها

اسر:بحبك من كل قلبي....واتمنى تقبليني

واوعدك...انى عمرى ماهزعلك منى تانى ابداً 

هاحطك في قلبي مش في عينى والله

خجلت اوليفيا واحمر وجهها

اوليفيا بخجل: انا انا..........

اسر:احم...انا اسف

كنت بتمرن على دور بس مش اكتر

تركت يده

اوليفيا:انت ازاى كدة

ذهبت وتركته

ضحك اسر عليها ثم ركب السيارة

ملك:حسيت الكلام من قلبك

اسر:مين انا....

ملك:لا امى يا اسر

اسر بحزن:الله يرحمها

ملك بدموع:ماتفكرنيش بقي

ياسمين بغمز:بس شكلك بتحبها😉

اسر:بس يا لمضة


في اليوم التالى

في قصر اوليفيا


اوليفيا:عماااد...!؟ يالهوى اى اللى عمل فيك كدة 

اغمى على عماد


ما الذي حدث لعماد في هذه المدة..؟


رواية عشق الآسر الفصل الرابع عشر 14 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الآسر)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات