رواية دحيحة الدفعة الفصل الثانى 2 بقلم يارا عبد السلام
رواية دحيحة الدفعة البارت الثانى 2
رواية دحيحة الدفعة الجزء الثانى 2
رواية دحيحة الدفعة الحلقة الثانية 2
رواية دحيحة الدفعة بقلم يارا عبد السلام
رواية دحيحة الدفعة |
رواية دحيحة الدفعة الفصل الثانى 2
#دحيحة_الدفعة
#الثانى
فيروز بسرعه:عمر أنا أنا بحبك...
عمر بصلها باستنكار:نعم!؟
وبعدين سمعوا صوت ضحك عالى جاي من وراهم ...
بنت قالت بخبث:يا حرام يا عمر هى متعرفش انك كنت واخدها وسيله علشان تنجح ولا اي وانك كنت بتلعب بيها علشان تغ*ششك في الامتحانات وكتمت ضحكها:الظاهر أن الموضوع قلب جد معاها ووقعت في حبك ...
عمر قام وقرب منها بعصبية:سما اسكتى..
سما بخبث:اسكت!؟هوا مش دي الحقيقه..
وبعدين بصت لفيروز اللى كانت مصدومه من الكلام ومش قادره تتحرك:بصى يا حلوة عمر بيحبنى أنا ومتفق مع أهلى انو هييجى يتقدملى بعد الامتحانات وبعدين بصتلها من فوق لتحت: وبعدين سوري يعنى متحطيش نفسك في خانة انك ممكن تتحبي بشكلك دا انا مش عارفه يعنى ممكن عمر أو غيره يحبك على اي انتى مش بتشوفي نفسك في المرايا ولا اي ...
فيروز بصت لعمر بصدمة وعدم تصديق وقامت بكل هدوء ومشيت من قدامهم بعد ما بصت ليه نظرة كلها انكسار ووجع نظرة لو كانت لجبل كان اتهد من كتر ما هى مليانه الم ووجع ...
مشيت بسرعه وخرجت من الكليه خرجت وهى مقررة مترجعش تاني حتى حفلة التخرج مش هتيجي ولا هتخلى حد يشوفها تاني فهل دا صح؟؟
عمر بعصبية:عجبك اللى عملتيه دا
سما :اي هى صعبت عليك ولا اي أنا قولت اجى افوقها احسن تفضل عايشه في الوهم دا كتير
_ملكيش دعوة أنا كنت هفهمها براحه انتى لى عملتى كدا وكسفتيها قدام الجامعه كلها ..
_علشان هى تستاهل دا علشان اللى بيص لحاجه بتاعتى ادفنه يا عمر وانت عارف ..
عمر يصلها بغضب وسابها ومشي ...
سما:يا تكون ليا لمتكنش لاي حد غيري...
تقى:حرام عليكي اللي عملتيه دا يا سما كسرتى خاطر البنت احنا عمر ما حد فينا شاف منها حاجه وحشه بالعكس كانت بتساعدنا كلنا ميكنش دا جزاءها فى الاخر حرام يعنى اسعد يوم في حياتها بقى أتعس يوم وانتى عارفه كويس انها اشطر واحده هنا وهتكون معيده قريب..
سما ضحكت:ابقى قابلينى لو خليتها تخطى خطوة هنا تانى مش دي اللى تكون أعلى منى وانتى عارفه كويس أنا ممكن اعمل اى..
تقى:ربنا يهديكى يا سما ويتقى الناس من شرك خصوصا البنت دي ...
ومشيت وسابتها وباقى البنات مشيت وفضلت لوحدها تخطط بخبث..
روحت البيت وهى دموعها على خدها قبل ما تفتح الشقه مسحت دموعها ودخلت..
حاولت ترسم ابتسامه :السلام عليكم يا خالتو..
_عليكم السلام يا حبيبة خالتو الف مبروك اخر يوم ليكي ..
_الله يبارك فيكي يا خالتو ..
قامت وقربت منها :مالك يا حبيبتي انتى معيطه..
_لا لا خالص أنا زي الفل أنا بس كنت سهرانه طول الليل بذاكر عوزا ادخل ارتاح شويه
لسه جايه تمشي خالتها وقفتها:لما امك ماتت خدتك وعتبرتك زي بنتى واحسن كمان من بنتى ابوكى مشي وسابك ليا وكنت ليكي صديقه واخت قبل ما اكون خالتك مش عوزاكى تكونى مخبيه عنى حاجه يا فيروز أنا بحبك زي بنتى بالظبط..
فيروز حضنتها بدموع:أنا كويسه يا خالتو والله لو في حاجه هقولك متقلقيش عليا..
_ماشي يا بنتى ربنا يصلحلك حالك ويرزقك يارب...
فيروز باست راسها ودخلت اوضتها واترمت على السرير وعيطت وخرجت كل اللى جواها...
_عندها حق أنا فعلا وحشه عندها حق أنا مين علشان يبصلي أنا ولا شكلها ولا في جمالها وكمان أنا فين وهوا فين أنا غلطت ايوا غلطت لما روحت قولتله أنا متهورة واختياراتى كلها غلط ...
اتبعت رسالة على تليفونها وكانت منه..
"فيروز أنا آسف على اللي حصل دا حقك عليا ممكن نتقابل وساعتها هشرحلك كل حاجه ممكن؟
فيروز شافت الرساله وسكتت حست أنه ممكن يكون مظلوم والبنت دي بتتبلى عليه فردت عليه..
_تمام موافقه
وقفلت التليفون ونامت..
_شكلى حلو..
كانت واقفه قدام المرايا وسلمى جنبها واقفه بتوتر..
_قلبي مش مرتاح حاسه ان في لعبه من ورا الرسالة دي والواد دا مش عاوز بجيبها البر ...
سلمى مسكت ايديها:فيروز هوا أنا لو قولتلك متروحيش مش هتروحى..
فيروز اتنهدت:سلمى ممكن انتى ترتاحى صدقيني انا حاسه أنه مظلوم والبنت دي عملت كل دا علشان تفرقنا ويا ستى لو حسيت ان في حاجه هسيبه وهاجى من غير كلمه ...
_قلبي برضو مش مرتاح أنا هاجى معاكى علشان ميحسش انك لوحدك
_سلمى!!طيب بصي تعالى معايا بس اقفى بعيد ماشي .
_تمام موافقه..
_ها شكلى حلو
_زي القمر وحضنو بعض...
كانت لابسه دريس لونه نبيتى وعليه طرحه اوف وايت ولابسه النضاره بتاعتها علشان مش بتقدر تشوف من غيرها قووي كانت مستلفه الدريس من سلمى!
وصلت المكان ولقته قاعد مستنيها واول ما شافها ابتسم
وقال:اي القمر دا..
فيروز بصتله بخجل وقعدت بتوتر..
عمر:تشربي اي..
_اي حاجه اللى تطلبه..
ونادى الحرسون وطلبلهم ...
عمر:أنا آسف عالموقف اللي اتحطيتى فيه بسببي بس سما كدا دائما بتدخل نفسها في اللي ملهاش فيه..
_عادي ولا يهمك المهم انت مقولتش حاجه تزعلنى..
عمر يصلها وابتسم:فيروز انتى بنت جميلة اووي وتستاهلى كل خير وتستاهلى حد احسن منى كمان بس انا مش حاسس انى ....
سما :ايوا يا حبيبتى مش حاسس أنه بيحبك يلا قومى روحى بقى علشان القعده طولت اووي وبوخت الصراحه وانا زهقت
عمر بعصبية:انتى اى جابك هنا
_هوا مش انت قولتلى استنيني عقبال ما اخلص الموضوع دا وارجعلك فأنا جيت اشوفك اتأخرت ليه لقيتك عمال تديلها في مبررات
فيروز بصدمه:مبررات !!؟
عمر:فيروز استنى هفهمك
_فيروز مين حته البتاعه دي اللى عاملها قيمه انت مش شايفها عامله ازاي يبنى..
وشدت النضاره من على عينيها
فيروز حست انها شالت روحها
فيروز بدموع:ارجوكى هاتى النضاره
سما بخبث :لو عوزاها روحى وراها..
وقربت من البحر ورمتهاو....
#يارا_عبد_السلام
رواية دحيحة الدفعة الفصل الثالث 3 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية دحيحة الدفعة)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)