📁

رواية عشق الصدفة الفصل الثانى 2 بقلم رويدا أحمد

رواية عشق الصدفة الفصل الثانى 2 بقلم رويدا أحمد

رواية عشق الصدفة البارت الثانى 2

رواية عشق الصدفة الجزء الثانى 2

رواية عشق الصدفة الحلقة الثانية 2

رواية عشق الصدفة بقلم رويدا أحمد

رواية عشق الصدفة الفصل الثانى 2 بقلم رويدا أحمد
رواية عشق الصدفة


رواية عشق الصدفة الفصل الثانى 2


البارت الثاني... 

"عشق الصدفه" 


اسراء: اخوكي جاي يخدك 

رويدا: ايوا جاي استني هكلمو اشوفو فين 

اسراء:  تمام

'' رويدا كلمت اخوها وقلها جاي في الطريق قدامي عشر دقايق واوصل استنيني 

رويدا: يلا يا اسراء نستنا اخويا لحد ما ياجي 

اسراء:  يلا 

بعد عشر دقايق اخو رويدا جه 

تعالو نتعرف عليه الاول  

ادهم الشناوي 27 سنه طويل عريض متخرج من كليه طب بيطري دمو خفيف بس وقت العصبيه مش بيشوف حد 

ادهم راح لرويدا 

ادهم:  يلا يا رويدا هنتاخر علي ماما 

رويدا:  يلا

ادهم:  انسه اسراء اتفضلي معانا نوصلك في طريقنا 

رويدا:  ايوا يلا يا اسراء 

اسراء: لا مش هينفع عشان ورايا شوية مشاوير

ادهم:  تمام يلا يا رويدا

رويدا: يلا باي يا اسراء اشوفك بكرا 

اسراء: باي يا قلبي 

رويدا مشيت مع ادهم 

اسراء راحت المكتبه تجيب كتب ناقصه  وهيا ماشيه في الطريق خبطت في واحد وكبت عليه كباية القهوه الي كان مسكها

 اسراء:  انا اسفه مكنتش اقصد

الشاب: انتي عاميه مبتشوفيش شفتي كبيتي القهوه علي القميص احضر الاجتماع ازاي دلوقتي 

اسراء: ما قلتلك اسفه خلاص 

الشاب:  اعمل بيها ايه اسفه دي هترجع القميص زيي الاول

اسراء:  انا مليش دعوه انت الي كنت ماشي سرحان 

الشاب: انا برضو ولا انتي العاميه 

اسراء:  لو سمحت متغلطش 

فجأه  اسراء بصت  لقيت الدكتور احمد واقف جمب الشاب

احمد:  مالك يا سليم بتزعق ليه وبص نحيت اسراء انسه اسراء مالك ب سليم حصل ايه 

اسراء:  اسراء بصت ب صدمه دكتور احمد انت تعرفو 

دكتور احمد:  ايوا سليم  اخويا 

اسراء: بهمس ما شبه اخاه ما ظلم 

سليم:  بتقولي ايه يا بت 

اسراء:  وانت مالك بقول ايه ياض

يقاطعها الدكتور احمد:  خلاص يا جماعه حصل خير 

اتفضلي يا انسه اسراء

اسراء: ماشي يا دكتور احمد علشان خاطرك بس 

اسراء مشيت 


سليم:  مين البت البارده دي يا احمد

احمد: عيب يا سليم خلاص هيا مشيت دي تبقا اسراء طالبه عندي في الكليه 

سليم:  خلاص يا عم سليم ب همس مجنونه بس مزه 

تعالو نتعرف علي سليم 

سليم الجرحي شاب وسيم عريض عندو عضلات وعينه عسلي كرزما ابيض البشره متخرج من كلية ادرة اعمال وشغال في شركة ابوه هوا الي مسكها عندو 28 سنه يبقا اخو الدكتور احمد 

تعالو نتعرف علي احمد الجرحي شاب  طويل عريض بشرتو قمحاوي عندو دقن خفيفه عندو 36 سنه متزوج وعندو طفلين 

نيجي عند اسراء 

روحت البيت 

اسراء:  السلام عليكم يا ست الكل 

الام:  وعليكم السلام يا بنتي احضرلك الاكل علطول ولا تستني اختك لما تيجي

اسراء: لا هستنا رقيه

الام: تمام 

اسراء:  انا هروح اغير هدومي لحد لما تاجي 

اسراء غيرت هدومها وصلت فروضها ورنت علي رويدا

اسراء:  الو يا رويدا 

رويدا:  ايوا يا اسراء 

اسراء:  وصلتي ب السلامه 

رويدا: ايوا الحمد الله 

اسراء: شفتي حصل ايه معايا

رويدا: حصل ايه 

وي حكتلها كل الي حصل 

رويدا: يا مجنونه 

اسراء: هوا الي غلطان مش انا 

رويدا: دا اكيد الدكتور احمد هيسقطك في الماده بتعتو بعد الي عملتيه

اسراء:  معقول يعملها 

رويدا: ادعي ربنا ميعملهاش 

اسراء:  يارب 

رويدا:  سلام يا بت ماما بتنده عليا  

اسراء: سلام


استنوني ف البارت التالت 🤍✨

 

 كتابه رويدا احمد ♥📝،


رواية عشق الصدفة الفصل الثالث 3 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الصدفة)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات