رواية حب الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم مديحة وائل
رواية حب الطفولة البارت الخامس 5
رواية حب الطفولة الجزء الخامس 5
رواية حب الطفولة الحلقة الخامسة 5
رواية حب الطفولة بقلم مديحة وائل
رواية حب الطفولة |
رواية حب الطفولة الفصل الخامس 5
(حب الطفولة) part 5
*بقلم مديحة وائل*
عمر: رهف تقبلي تتجوزيني انا من ساعت ما شوفتك وانا معجب بيكي والصراحة كده حبيتك
ها قولتي ايه
رهف بصدمة: انت بتقول ايه انت فاهم اللي انت بتقوله
عمر : ايوه عارف انا بقول ايه
رهف : انا اسفه يا عمر بس انا مش موافقة
عمر بصدمة: طب ليه
رهف : اولاً انا لسه صغيره عندي ١٧ سنة يعني ما تمتش السن القانوني وغير كده انا مش بفكر في الجواز
عمر : هيبقى لسه في فترة خطوبة وغير كده انا مش مستعجل
جت مامت رهف
الام : معلش يا بني لازم نمشي يله يا رهف
عمر : تمام يا طنط ووجه كلامه لرهف فكري يا رهف وخدي وقتك وابقي وصلي الرد مع روان
رهف مشيت هي وي مامتها وروحوا البيت
رهف : ها يا ماما اهو جينا في ايه بقى
الام: جدك
رهف : ماله جدي
الام: هايجي عندنا دلوقتي
رهف : ليه في الوقت ده
الام : معرفش بس قال عايزك في موضوع
رهف : ربنا يستر
بعد ساعتين الباب خبط
رهف: اكيد ده جدو انا راحه افتح
رهف فتحت وكان جدها وراحت حضنته
رهف : جدو حمدالله على السلامه
الجد : الله يسلمك يا بنتي
ودخلوا جوا
الجد : انتو عاملين ايه
رهف ومامتها : الحمدلله كويسين
الجد : انا عايزك في موضوع يا رهف انتي وامك
رهف : موضوع ايه يا جدو
الام : خير يا بابا قلقتني
الجد : لا متقلقيش هو خير هو اول حاجه عايزكو ترجعوا معايا البلد
رهف : ليه يا جد
الام : مش هينفع يا بابا علشان رهف في تالته ثانوي ودروسها هنا
الجد : ما تخافوش مش هطولوا في القعده
رهف : طالما احنا مش هنطول هنروح
الجد : في عريس جه واتقدملك بقاله اسبوع وانا جيت اقولك علشان هاتيجوا معايا تقابلي العريس
رهف بصدمة: لا يا جدو انا مش موافقة
الجد بغضب : هو انتي كنتي قابلتي العريس علشان توافقي ولا
رهف بدموع: يا جدو ده موضوع مش مستاهل نقاش انا لسه صغيره ومش حابه اتجوز دلوقتي
الجد بهدوء: رهف هو مقدر انك لسه صغيره وبعدين الفرق بينك وبينه خمس سنين وانتي لسه ما شوفتيهوش
رهف قامت وقفت: وانا مش موافقة ياجدو
الجد قام بغضب وضرب رهف بالقلم
الجد بغضب: وانتي ازاي تعترضي على كلام جدك انا كلامي ها يتنفذ ويله ادخولوا اجهزوا علشان نمشي علشان العريس جاي بكره
رهف دخلت تجري على غرفتها
في الغرفة
رهف كانت على روان وهي بتعيط
روان بنوم : آلو
رهف بعياط: روان الحقيني
روان بخضة: في ايه يا رهف حصل حاجه
رهف بدموع: جدو هايرجعني معاه البلد علشان عايز يجوزني
روان بصدمة: ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده
رهف بدموع: خلاص كل حاجه ادمرت في ثانية
روان: رهف اهدي طب قوليلي انتو مشيتو ولا
رهف : لا لسه هانمشي الصبح علشان العريس جاي بليل ومش عارفه اعمل ايه
روان: خلاص هقول لبابا انتي بردو بنت اخوه يعني مش هايرضى بالكلام ده
رهف : طب بعد ما تقولي له اتصلي بيا
روان: تمام ما تخافوش كل حاجه ها تتحل اوعدك
رهف : انا مش قادره انا كل حاجه ضدي
روان: صدقيني انا مش هاسيبك ومش هخلي حد يجبرك على حاجه انتي بس خليكي واثقة فيا
رهف : تمام
روان: يله انا هقفل واروح اكلم بابا
رهف : تمام سلام
روان قفلت مع رهف وراحت فتحت باب غرفتها لقت بابها لسه صاحي
روان: كويس انك لسه صاحي علشان عايزاك في موضوع مهم
محمد والد روان: في ايه يا بنتي قلقتيني
روان: بابا جد رهف عايز يرجع رهف البلد
محمد: طب ليه
روان: علشان في عريس متقدملها وهو عايزها تتجوز
محمد بصدمة: ايه اللي انتي بتقوليه ده انتي متاكده من الكلام ده
روان: انا بردو اتصدمت بس انا لسه قافله مع رهف وهي اللي قالتلي وكانت بتعيط و قالت إن جدها هايخدهم اول ما الصبح يطلع
محمد : انا مش هسمحله يعمل كده هو مفكر إن معندهاش حد يقف معاها قومي إلبسي علشان نروح
روان تمام يا بابا وقامت لبست وبعدها مشيو راحوا عند رهف
الباب بيخبط عند رهف
الجد راح فتح
الجد : محمد انت بتعمل ايه في الوقت ده
ودخلوا جوه
محمد بسخرية: جاي اشوف بنت اخويا اللي جدها عايز يجوزها غصب عنها وعمها لسه عايش
الجد : دي بنت بنتي يعني مش محتاج اخد رأي حد يعني انا المسؤول عنها هي وامها
محمد: وانا ابقى عمها يعني اخو ابوها وانا اللي ليا الحق اكتر منك
الجد وجه كلامه للكل : سيبونا لوحدنا
الكل سابهم
محمد : انا مش هسمحلك تكرر اللي عملته زمان
الجد : مش انت اللي تقول انا هعمل ايه ومعملش ايه ولا تحب اخلي بنتك تعرف ايه السبب في موت امها
محمد بصدمة: هاتفضل طول عمرك زي ما انت عمرك ما هتتغير انت السبب في كل اللي حصلنا
الجد : انا عملت الصح زمان ولو رجع بيا الزمان هكرر اللي عملته بس انت عملت ايه انا بنتي ماتت بسببك
محمد :لا ماتت بسببك انت انت اللي عملت ده فينا من الاول
الجد : انت دلوقتي هتاخد بنتك وتمشي ومش عايز ولا كلمه
محمد : انا مش هسمح انك تاخد رهف
الجد : خلاص بقى تحب اخلي بنتك تعرف إن رهف تبقى بنت خالتها وايه السبب اللي خلانا نخبي عن رهف و روان وليه امهاتهم مكنوش بيتكلموا مع بعض وايه السبب لكل ده صدقني هتندم لو السر ده اتكشف
محمد: قد ايه واحد كلك حقد لدرجة انك مش هامك سعاده حفيدتك ولا كمان عايزه تدمر حفيدتك التانيه اللي متعرفش حتى إنها حفيدتك
الجد : ده لي مصلحة الكل
محمد: مصلحه ايه انت بتدمر حياة الكل
الجد : انا قولت اللي عندي عايز تعترض علشان رهف ما تتجوزش يبقى انت بتدمر حياة بنتك لاني هقولها على اللي حصل
محمد: انا بجد مصدوم فيك
الجد نده الكل علشان يجو
الجد : رهف انتي وامك يله جهزوا نفسكم علشان بعد ساعة هانمشي
الكل اتصدم من كلام الجد لانهم فكروا إن ابو روان اقنعه بس حصل عكس اللي كانوا متوقعينه
الجد : يله اتشرفنا بزيارتك يا محمد
محمد : يله يا روان
روان: بابا بس
محمد: انا قولت يله يا روان
روان مشيت مع بابها بحزن على رهف
وبعد ما مشيو
الجد : هو انا كلامي مش بيتسمع يله اجهزوا علشان نمشي
ودخلوا يجهزوا
وبعد شويه جهزوا وراحوا البلد
عند روان كانت بتتكلم في التليفون
روان: هو ده كل اللي حصل يا يوسف جدك احدها وراحوا البلد والعريس جاي انهارده هتعمل ايه رهف قالتلي اني اقولك
يوسف بغضب : وانا مش هاخلي ده يحصل حتى لو على جثتي
روان: هتعمل ايه
......: يوسف
روان بصدمة: انت بتقول ايه
رواية حب الطفولة الفصل السادس 6 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية حب الطفولة)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)