رواية الممرضة والمعاق الفصل السادس 6 بقلم رحمة سامى
رواية الممرضة والمعاق البارت السادس 6
رواية الممرضة والمعاق الجزء السادس 6
رواية الممرضة والمعاق الحلقة السادسة 6
رواية الممرضة والمعاق بقلم رحمة سامى
رواية الممرضة والمعاق |
رواية الممرضة والمعاق الفصل السادس 6
#الممرضة_والمعاق... ❤
#الفصل_السادس.
سالي بخب*ث: وانا هكدب عليكي يعني يا طنط انا بقولك الحقيقه وانتي لازم تقفي جانبي.
الام: افهم بس دا حصل ازاي... حمزة عمل الحادثة من خمس شهور ومخرجش من بيته ازاي حامل منه انتي بتقولي اي يا سالي.
سالي: انا مش بكدب علي حضرتك.... من شهر روحت اطمن عليه بأمر من بابا وهو كان مش في وعيه وحصل اللي حصل.
الام: طب تعالي معايا يا سالي والمياه تكدب الغطاس.
مشيت سالي مع ام حمزة وهي خايفه بس مصممه تكمل اللي بداءته... اول ما وصلت لببيت حمزة استغرب بس حافظ علي هدواءه.
حمزة: اي يا ماما غريبة تيجي يومين وراء بعض انتي كويسه.
الام: حمزة سالي معايا وجايه في موضوع مهم... سالي بتقول انها حامل منك.
حمزة بصد*مه: نعم انتي بتقولي اي يا ماما.
الام: والله معرفش يا حمزة اهي معايا انا جبتها قدامك عشان يبقي الكلام قصاد بعض.
حمزة بغضب: اي اللي ماما بتقوله يا سالي ازاي يعني حامل مني.
سالي بدموع: حرام عليك يا حمزة انت ليه مش راضي تعترف اللي في بطني دا ابنك... اكيد مش هتفتكر لانك كنت سكر*ان بس دي الحقيقه.
حمزة كان بيبصلها وهو بيحاول يفهم اي اللي بيحصل وليه سالي بتقول كدا وحس ان في لعبة كبيرة بتتلعب عليه وقرر يكمل فيها.
حمزة: يمكن الله اعلم.... ولحد ما نعرف انتي بتقولي الحقيقه ولا لا انتي هتفضلي هنا لحد ما تولدي ونتاكد انه ابني.
سالي بانتصار: بس بابا هنقوله اي هو مستحيل يوافق علي كدا غير لو اتجوزتني.
حمزة: وانا مش هتجوزك غير او اتاكدت انه ابني... قولي لابوكي انك مسافرة او اي حاجه دي مشكلتك مش مشكلتي.
سالي بخب*ث: لا كدا كدا هو مسافر وهيقعد كتير بره عشان في مشاكل في الشركة اللي بره وخلال الفترة دي هكون ولدت.
حمزة: تمام روحي جيبي حاجتك وتعالي.
مشيت سالي بانتصار وامه قربته منه: انا مش فاهمه حاجه.... اي الحكاية يا حمزة.
حمزة: كل حاجه هتبان في الوقت المناسب يا امي متشغليش بالك انتي.
الام: طيب يا حمزة بس خالي بالك من نفسك... وانا هحاول اسال اخوك علي البنت دي لان المفروض انها بتحبه ومكنتش سايبه في حاله.
حمزة: لا متكلميش نادر في حاجه وقوليله اني عايزوا يجي بكره علي العشاء تمام.
الام: ماشي يا حبيبي همشي انا.
...... في بيت سالي اول ما وصلت كان في حد موجود دخلت حضنته بسرعه/.
سالي: انا عملت كل اللي انت قولتلي عليه اهو عشان تعرف انا بحبك ازاي.
_شاطرة يا حبيبتي كنت عارف انك قدها..
سالي: بس الغريب ان حمزة وافق بسهولة لا وطلب مني اعيش معه في الفيلا.
_عادي دا مفيش خوف منه كدا كدا اعمي مش هياذيكي في حاجه... المهم تنفذي كل اللي طلبته منك بالحرف.
سالي: بس اللي اعرفه ان في بنت ممرضة موجوده دايما في البيت هعمل فيها اي.
_بخب*ث: ما هو دا المطلوب عشان انتي متتاذيش في حاجه.... احنا نلعب لعبتنا وهي اللي تتحاسب يا حبيبتي.
سالي: طيب يا حبيبي.... بقولك اي انت وحشتني اوي ما تيجي اقولك حاجه.
دخلوا سوي اوضتها وبقوا يفعلوا كل ما حرمه الله....
*عند روح قررت تلبس براحتها شوية بدام محدش هيشوفها فلبست هوت شورت وبلوزة كت وسيبت شعرها ونزلت تحت المطبخ تعمل فشار حمزة كان في الصاله وشافها واتصدم من جمالها روح خدت بالها انه موجود فقربت منه/
روح: بقولك اي في فيلم حلو هيتعرض دلوقتي وانا عايزة اتفرج عليه هدخل اعمل فشار وانت هتقعد تتفرج معايا متقلقش هو عربي وهتقدر تفهم الفيلم وانا برضو هبقي اساعدك.
حمزة: ومين قالك اني هوافق علي الكلام دا.
روح: هتوافق غصب عنك... انت لازم تعرف انك مش اقل من حد فينا وان من حقك تعيش حياتك عادي.
حمزة: انتي جايبه القوة دي كلها منين يا روح بستغربك اوي... اي ممرضة غيرك كانت بتزهق من اول يوم وتخاف وتمشي.
روح: امي علمتني اني بدام اقدر اساعد غيري لازم اكون قوية واتقبل اي حاجه تحصل في حياتي لان ربنا مش هيجيب حاجه وحشه اكيد.
حمزة: طب يلا الفشار بسرعه.
روح بابتسامه: من عيني يا باشا.
ضحك حمزة عليها وهي جريت علي المطبخ وحضرت الفشار بسرعه ورجعت شغلت التلفزيون وقعدت جانبه وبقيت تاكله وهو مبسوط بكدا اوي.
روح: الفيلم حلو اوي انا بعشق الافلام الرومانسية دي.
روح بصيت لحمزة اللي كان سرحان فيها ومركز معاها هي وبس.
روح اتكسفت برغم انها عارفه انه مش بيشوف بس كانت حاسه بالاحراج.
روح بكسوف: حمزة التلفزيون هنا انت كدا باصص عليا مش عليه دور وشك كدا وكول فشار يلا.
حمزة: وهو هيفرق في اي محسسني اني بشوف اوي يعني.
روح: بطل بقي كلامك دا وحاول تتعامل طبيعي شوية وانسي موضوع انك مش بتشوف دا.
حمزة: اللي ايده في المياه مش زي اللي ايده في النار... اتفرجي علي الفيلم وانتي ساكته.
اتنهدت روح وبقيت تتفرج علي الفيلم لحد ما نامت علي نفسها وحمزة سندها علي كتفه وهو مبسوط بقربها منه كدا وميعرفش ليه بيحس كدا ناحيتها اتنهد ونام هو كمان.
*تاني يوم صحيت روح علي خبط الباب قامت وهي مصدومه انها نامت علي كتف حمزة طول الليل وقامت بكسوف تشوف مين علي الباب واول ما فتحته اتصدمت.........
روح: انت...
#يتبع
#بقلمي_رحمه_سامي
رواية الممرضة والمعاق الفصل السابع 7 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية الممرضة والمعاق)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)