رواية قسوة الحب الجاهل الفصل الحادى والثلاثون 31 بقلم مروة موسى
رواية قسوة الحب الجاهل البارت الحادى والثلاثون 31
رواية قسوة الحب الجاهل الجزء الحادى والثلاثون 31
رواية قسوة الحب الجاهل الحلقة الحادية والثلاثون 31
رواية قسوة الحب الجاهل بقلم مروة موسى
رواية قسوة الحب الجاهل |
رواية قسوة الحب الجاهل الفصل الحادى والثلاثون 31
البارت 31
لا إله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اروي بعصبية: خير هيجي منين الخير وانت ماشي علي هواك
عيسي: اهدي بس وقولي ي صبح
اروي: خليك جمبها اياك تنفعك اوعي كدا
عيسي: براحتك اتفضلي
اروي: المندس اللي اسمه كبير المهندسين اكتشفت ان شغلة كله بايظ
عيسي: لا لا مش اوي كدا دا راجل بريمو
اروي: واللي عندي قولته
اماني بتخبط علي عيسي: سى عيسي ي سى عيسي يلا ي بيبي الفطار
اروي وهي بتلم ورق الشغل : روح ي بيبي لماما اماني كتها القرف غبية واللي يتشدلها
عيسي: القلب وما يريد
اماني وهي ماسكة القلم في وشه: اتلم بقي كك وجع في قلبك وخرجت وبصت لاماني بصة قرف ونزلت
عثمان: الثانوية بتاع اخويا اليوم
عزة: ربنا يديك طول العمر وتفتكره
عثمان: عينك متترفعش علي أن زياد فاهمة
عزة: وهو أنا هاجي معاك
عثمان: دا ذوق ولا اقولك اكمنك انتي ملكيش في الذوق خليكي
عزة: جرا أي ي حج هو احنا صبحنا لكلامك اللي يسد النفس دا
عثمان: ربنا يصبرني وخرج
ليان: ماما تحت بتعمل واجبات كتير اوي هي هتوزعهم علي روحهم
زياد وهو بيلبس الشراب: أه
ليان : عارفه إنه يوم مش لطيف بالنسبة ليك
زياد : ربنا يرحمهم سلام عليكم
ليان: زياد استني .....ولقته مشي ومنتبهش ليها
عبير: يووه وانتي هتروحي ومتعكننة كدا
عزة: ادعي علي ابوكي بأي وهو رجله والقبر
عبير: ياختي وهي هتفرق في أي أنك تروحي ولا لاء
عزة: دا واجبي ي بنتي
عبير : لا والنبي وانتي صاحبة واجب
اماني: بتنقروا في أي علي الصبح
عبير: يختي اتوكسي هي نقصاكي
اماني: يووه هو أنا كلمتك ولا هو انتي كالعادة مش طايقة نفسك
عبير: طب خالي بالك بقي لتفجر فيكي
عيسي وعثمان وعزة دخلو علي أم زياد وكانت واقفة تشوف الحاجة
عيسي: ربنا يعوض عليك بخلف صالح يعوضك
زياد: الحمد الله علي كل شئ
عزة: هاتي يختي اساعدك
ام زياد: لمي ايدك خالي الحاجة تبقي كويسة لاخر
عزة: يوووه وهو أنا مش هخليها كويسة
ام زياد: مكنش له لزوم تعبك ي ابو عيسي كنت تيجي لحالك علي الأقل اريح لك
عزة كانت هترد لكن اتكتمت ودخل المطبخ
مدير المهندسين: بقولك أي انتي الشغل اللي تاخديه تخلصيه متقوليش دا صح ودا غلط أنا اللي اقول كدا
اروي: وانت أي عشان تقول كدا زيك زينا ومش عيب الصبي يعلم علي المعلم
مدير المهندسين: اطلعي برا ومسكها من دراعها قدام الكل وشدها
اروي فلتت ايديها: أنا احترمتك بما فيه الكفاية بكلامك لكن أنك تلمس اروي مرات ابن الانصاري لا دي كبيرة
مدير المهندسين: برا
اروي: برا فين انت نسيت نفسك ولا نسيت انت واقف في ملك جوزي عمدة البلد اللي هو دا ملكي ولا خايف افضكك قدام الكل واقول ان شغلك كله مغشوش وبتاخد فلوس علي دا
مدير المهندسين: انتي زودتيها اوي
اروي: وريني شاطرتك وبدأت تعرض ورق علي الكل يبدل انه فعلا شغال كله غلط في غلط والموظفين بدأت تتكلم مع بعضهم
اروي: أنا لحد دوري خلص
مدير المهندسين: صدقيني هتندمي ووو ولقي البوليس داخل عليه
اروي: وابقي اشوفك في الجنة باي باي
البوليس خده والكل صقف لأروي علي شجاعتها وأمانتها
اروي: النهاردة واللي جاي مفيش ورقة هتعدي تحت ايدي مغشوشة دي فلوس ناس وفلاحين تحت الشمس طول النهار حرام تاكل حقهم
عزة في المطبخ واقفة تندب بالكلام لقت صوت طبق وقع تجاهلته وجت تخرج لقت قدامها صورة ابو زياد واخته متعلقة قدامها وتحتها رسالتها بخط ايديها
عزة شدت الرسالة: ازاي ازاي دي جت هنا دي في الصندوق بتاعتي وصلت ازاي
وخرجت لقت الكل مهتم ومحدش واخد باله من اللي حصل معاها بس كانت واقفة بتبص حواليها لان كدا حد كشفها موجود معاهم في البيت
اروي غيرت هدومها ولبست اسمر وراحت لبيت زياد لانها عارفه من ليان انها الثانوية وكانت عاملة حسابها وقفت جنب عيسي
اروي: تعيشي وتفتكري ي طنط
ام زياد: ربنا يكرمك واشوفك زي ما انتي عاوزة
عيسي: يارب ونظر ليها
الموضوع خد ساعتين وخلص والكل روح
ليان: اجيبلك تتعشي
زياد: مليش نفس
ليان قعدت جمبه: انت زعلان وكل حاجة ومن حقك بس ربنا هيحاسبك علي صحتك دي ي زياد
زياد بغضب: زن زن زن أي مبتزهقيش قولت خلاص مليش نفس مش لازم نجيب الموضوع من جميع الاتجاهات
ليان سكت وقعدت مكانها لكن وقفت واتجهت لزياد : اسفه
زياد بلا مبالة: تمام
ليان وهي بطبطب عليه : حقك عليا هانت ووعد هترتاح
زياد: بتقولي أي مش فاهم
ليان ..كل اللي عوزاه أنك ترتاح اتفضل ممكن
عيسي: مالك وشك ضارب الوان ليه
اروي: أصل المدير حصل منه .........وبدأت تحكي له كل حاجة بالتفصيل
عيسي: وبعدين ي شاطرة لما مسكك من دراعك عملتي اي كملي ي فرحتي قولي
اروي حست ان عيسي متمالك اعصابه من الموقف: بصراحة أنا كنت مبلغة البوليس وقولتله انت واقف في حاجة ملكي وفضحته قدام الكل وكمان بهدلته
عيسي: متاكدة من كلامك
اروي: أه والله
عيسي: أنا فخور بيكي وواثق فيكي
اروي بحنان: بجد ي عيسي يعني مغلطتش
عيسي بهدوء: لاء بالعكس دا اللي لازم يحصل ومن هنا اتأكدت أنك مصدر يعتمد عليه لأنك كشفتي كل حاجة كان بيعملها وحسابه لسه معايا
اروي: بصراحة كنت خايفة من رد فعلك
عيسي: رد فعلي كان هيبقي وحش لو مكنتيش اتصرفتي انتي كدا
اروي: بميت راجل أنا متخفش وخبطته علي دراعه
عيسي: وانا عاوزك كدا بميت راجل وسط الكل لكن قدامي تبقي اميرة
في منتصف الليل
اروي: كان لازم نتقابل في التلج دا
ليان: لازم لان حياتهم مش مستقرة
الشخص التالت: فاضل تكة وتكون أول واصعب هدف طار من وشنا وهو .........
يتبع قسوة الحب الجاهل بقلم الكاتبة مروة موسي
رواية قسوة الحب الجاهل الفصل الثانى والثلاثون 32 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية قسوة الحب الجاهل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)