رواية طيف الفصل الحادى عشر 11 والأخير بقلم يارا محمد
رواية طيف البارت الحادى عشر 11 والأخير
رواية طيف الجزء الحادى عشر 11 والأخير
رواية طيف الحلقة الحادية عشر 11 والأخيرة
رواية طيف بقلم يارا محمد
رواية طيف |
رواية طيف الفصل الحادى عشر 11 والأخير
الاخير
الكل دخل وشافو منظر الشقه اتصدم*وا من الحاجات المتكس"رة وماليه الأرض ومش كانوا عارفين يدخلوا .
ميار: ايه ده اللي حصل ف الشقه اكيد طيف مفيش غيرها أنا هدخل اجيبها من شع*رها واخليها عبرة
ميار دخلت اوضه طيف علشان تتخان*ق مش لقيتها ولقيت الدولاب مفتوح وهدومها مش موجودة طلعتلهم واتكلمت.
ميار: هي مش جوه وهدومها مش هنا الظاهر انها مشيت بس هنعمل ايه ف الشقه .
عز الدين: افتكرت كانت باعتالي فلاشه وقالت اشغلها بعد الفرح.
نوارة: فلاشه هيكون فيها ايه يعني.
عز الدين مشي ببطئ علشان يتجنب الجزاز اللي ع الأرض وشغل الفلاشه ع التلفزيون.
طيف: طبعا كلكو هتستغربوا من الفيديو ده بس حبيت اوضح حاجه كده .
طيف: اولا أنا اخدت حقي منكم اخدت نص ثروتكم وعمي وافق علي كده .
ثانيا: بنت عمي المصون"ه او الرخيص"ه بنتك يا عمي متجوزة مراد الاسيوطي من وراك"م ومراتك عارفه بكل ده حتي شوف .
ظهر فيديو لميار ومراد مع بع"ض وشويه ص"ور وعز الدين مص"دوم من بنته وميار مش عارفه هي جابت كل ده ازاي.
طيف: ميار هي اللي زقت مراد عليا علشان تفرح بفضيحت"ي وسمعته"م تسجيل بصوتهم وبصراحه كنت فرحانه أنه سابني أما مراد فهو اتقب"ض عليه بتهم"ه تجارة مخ"در"ات وبالمناسبة هو مش راضي يتجوز بنتك رسمي علشان شايفها مش تستاهل ده ابدا.
أما خالد ف انا حبيتك ف يوم من الأيام دلوقتي بكره*ك وبحتق"رك جدا وبالمناسبة رويدا مش بتحبك واكيد هتظه*ر ع حقيقت*ها بعد ما سمعت أن نص ثروتكم اخدتها أنا هي كانت مخططه أنها تجوزك وتمضي*ك ع الأملاك وته*رب واسفه جدا ليك يا عمي انك عرفت كل ده بس كان لازم تعرف.
الفيديو خلص والكل مص*دوم من اللي سمعه عز بص لبنته وضربه"ا قلم جام*د ونوارة برغم كده لسه ف صفها.
نوارة: انت اتجنن*ت بتمد ايدك عليها ع فكرة الكلام ده ك*دب فاهم طيف بتتبلي علي بنتي وبالنسبه لنص ثروتك اللي كتبتها تلغي التوكي*ل ده فاهم يا عز والا اا*اه.
نوارة مش كملت كلامها لأن عز ضربه*ا قل*م جامد وقعت من شدته .
عز: انتي طال*ق بالت*لاته يا نوارة ومش عايزك ف بيتي بدافعي عن بنتك بعد ده كله وتطلعي عارفه بجوازتها وبالنسبه لمعايرتك ليا خلاص أنا مش هسكت تاني.
ميار: ببكاء والله كداب*ه يابابا طيف بتتبلي عليا كله ده متلف*ق.
عز: اخرس"ي مشيتي ورا امك لغايه ما ضيعت"ك اطلعوا وانت خد مراتك واقعدوا ف الشقه اللي تحت.
خالد برغم كل اللي حصل بس مش صدق طيف ف حكايه رويدا .
خالد: يالا يا رويدا نقعد تحت ونجيب بكرة حد يشيل ده كله
رويدا: يالا فين بالظبط.
خالد: بيتنا تحت هيكون فين.
رويدا: طلقن"ي يا خالد أنا مش عايزاك كنت مكمله ف الجوازة دي علشان فلوس*ك بس نص*ها راح لطيف.
خالد: بصدمه يعني ايه تقصدي بكلامك ده ايه.
رويدا: اقصد اني مش بحبك اختك هي اللي دخلتني حياتك علشان مش بتحبك ورقت*ي توصلن*ي اللع*به خلصت.
رويدا مشيت وخالد كان مصدوم حتي البنت اللي بيحبها طلعت كدب*ه كبيرة .
عز: شفت اللي فضلت بنت عمك عليها اهي سابتك ولا سئلت فيك وانتي يا نوارة خدي بنتك وامشوا من هنا.
نوارة اخدت بنتها ومشيت وخالد دخل اوضته مص*دوم وعز طلع فونه واتصل بحد.
عز: كل اللي عايزاه تم يا بنتي الكل اخد جزائه.
طيف: بأس*ف أنا اسف*ه يا عمي عارفه انك مصدوم من ده كله بس كان لازم تعرف الحقيقه هحولك فلوسك بكرة ف البنك.
عز: لا خليهم ليكي انتي أولي بيهم مش هتسالي ع ابوكي
طيف: ابويا كويس من غيري يا عمي أنا هقعد شهر ف الغردقه وهرجع القاهرة تاني.
بعد شهر طيف رجعت القاهرة واخدت بيت ليها وخالد اكتشف أنه كان ظالم طيف ومعمي بحب رويدا نزل اتمشي ع البحر شويه وهو بيتمشي لمحها قاعدة.
خالد: طيف ازيك وحشتيني.
طيف: بصتله اهلا يا بن عمي خير.
خالد: وحشتيني أنا اسف انا عارف اني عملتك وحش بس سامحيني وانتي لسه مراتي تعالي ندي بعض فرصه جديدة .
طيف: وانا طلقت*ك يا خالد خلاص ومش بقيت عايزاك ف حياتي اياك تكون فاكر لما تقولي كده هرجعلك لا انت اهنتن*ي وحبست*ني ف اوضه مقفوله شوف حياتك بعيد عني.
طيف مشيت من قدامه وهو دموع*ه ع خده لاول مرة يبكي ف حياته بسبب أنه ن*دم علي خسارتها عدت سنه طيف بقي ليها شغلها الخاص بتطمن علي ابوها كل فترة وخالد لسه ندم*ان وعز اتجوز واحدة مخلياه مبسوط شاف فيها الونس وبتدعمه ف شغله أما طيف اتعرفت ع ساجد عمران صاحب شركه هندسه ولأن طيف بتشتغل ف شركه تصاميم هندسيه ا تعرفوا ع بعض وطيف ارتاحت ليه وهو كمان حبها وحكتله اللي حصل معاها وهو قالها أنه مش هامه غيرها.
طلبها من ابوها وعمها كان مبسوط بيها وبنجاحها وأنها شافت نفسها طيف اتجوزت ساجد وعاشت معاه ف حب واحترام بياخد رأيها ف شغله وكل حاجه يعملها.
أما مراد اتحكم عليه بالمؤب*د ونوارة حكمت عليه أنه يكتب ع بنتها بس هو رفض وطل*ق ميار قدام نوارة وقالها أنه كان بيتسل*ي مش اكتر نوارة ندم*ت جدا أنها ضيعت عز من أيدها وميار ما بقتش عارفه توري نفسها للناس .
تمت
رايكم في النهاية
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية طيف)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)