رواية الحب الضائع الفصل الرابع 4 بقلم رغد خالد
رواية الحب الضائع البارت الرابع 4
رواية الحب الضائع الجزء الرابع 4
رواية الحب الضائع الحلقة الرابعة 4
رواية الحب الضائع بقلم رغد خالد
رواية الحب الضائع |
رواية الحب الضائع الفصل الرابع 4
البارت الرابع
فاقت ليلي من شرودها علي خبط علي الباب
ليلي قامت فتحت الباب لقيت ام مراد قدامها
ام مراد(نسمه):يلا ي حبيبتي عشان تتعشي معايا
ليلي:مش هنستني مراد
نسمه:مراد قال انه هيتاخر في الشغل ومش هيجى دلوقتى
ليلي:ماشي ي خالتي دقيقه اغير هدومي واجي
نسمه:تمام وانا هكون جهزت السفره عقبال ما تيجي
ليلي:ماشي ي خالتي
نسمه مشيت وليلي قامت غيرت هدومها لبست بجامه لونها وردى عليها اشكال كرتون وعملت شعرها قطتين وكانت عامله زي الطفله الصغيره وبنت متكاملة الانوثة ف نفس الوقت
(طبعا هي لبست كده عشان عارفه ان مراد مقعدش لكن هي مش بتلبس كده قدامه عشان حرام)
ليلي راحت لنسمه لقيتها خلصت تجهيز السفره راحت ليلي جابت عصير وحطته علي السفره وقعدوا اكلوا وخلصوا وليلي لمت السفره
نسمه:بقولك ي ليلي روحي اعمليلنا شويه فشار وانا هجهز القاعده وهجهز فيلم نتفرج عليه عقبال ما تعملي الفشار
ليلي:حاضر بس اعملى حسابك هيكون رعب هااا
ليلي راحت عملت فشار ونسمه جابت شويه تسالي وجهزت الفيلم وقعدوا يتفرجوا عليه
عند مراد في الشغل
مراد راح للواء واستاذن قبل ما يدخل
مراد ادي التحيه وقال:كنت عايزني ي فندم
اللواء محمد:اقعد ي مراد
مراد قعد قدام اللواء وكان في شاشه قدامهم اللواء قام عرض عليه شخص وقال:ده يبقي صهيب الهلالي اكبر تاجر سلاح في الوطن العربي بس طبعا محدش قادر يقبض عليه وكمان مش عارفين مين شريكه الى شغال معاه وهو ملهوش مكان محدد وجالنا معلومات انه هيهرب سلاح يوم... وعشان احنا مقدرناش نحدد المكان بالظبط حطينا جاسوس بين رجالته بس متقلقش قدر انه يبقي دراعه اليمين وصهيب دلوقتي بيثق فيه اوي وفي اقل وقت هيحدد لينا مكان التسليم
مراد بجديه:اي المطلوب مني ي فندم
محمد:المطلوب منك انك هتروح مكان التسليم وهتقبض عليه بس طبعا هتروح قبلها بكتير وهتتزرع وسطهم برضو عشان ميشكوش في حاجه لانهم مراقبينا ولازم تقعد هناك شهر على الاقل وهتبدا المهمه بعد اسبوع
مراد: بس شهر كتير اوي ي فندم
قاطعه اللواء : دى اوامر وتتنفذ يا حضرة الظابط
مراد:تمام ي فندم وادي التحيه وخرج
عند ادم والجد
ادم راح قال لاهل البلد اللي جده طلبه منه واهل البلد كلهم فرحانين برجوع حفيده عائله ال نصران وطبعا الجد وزع عليهم من خيرات الله
ادم راح لجده وقال:وبعدين ي جدي لو رفضت انها تيجي هنقول اي لاهل البلد
الجد بصرامه:حفيده عائله ال نصران متحطش راسنا في الطين ابدا وهتيجي حتي لو غصب عنها
ادم : هنسافر نجيبها امتى
الجد : هانت يا ادم هانت كلها كام يوم وتبقي عندنا
ادم اتنهد وبص قدامه وسكت
عند ليلي ونسمه
نسمه : هقوم انام انا يا لولى مش قادره والفيلم يخوف
ليلي: عندما ياتيك الغدر من اقرب الناس اليك هتسبينى لوحدى ماشي ياخالتو قومى نامى
قامت نسمه دخلت اوضتها وكانت ليلي منكمشه ف نفسها من الخوف دخل مراد البيت ولقي الدنيا ضلمه لكن فيه ضوء خفيف والتلفزيون شغال ف عرف انهم بيتفرجوا على رعب كالعاده وقرر يخضهم فاتسحب وقدر ان هو يخض ليلى
ليلي وهى مفزوعه : ااااه حرام عليك يامراد خضتنى فى انسان يعمل ف اخوه الانسان كدا وقامت ضرباه ف صدره
مراد اتسمر مكانه وهو باصص ليها بزهول من جمالها
ليلى : انت باصصلى كدا ليه شفت عفريته وبعدها افتكرت انها بشعرها وبالبجامه اتكسفت لما لقيته بيبصلها بالطريقه دي وجريت علي باب اوضتها وقفلته وهي قاعده وراه وحاطه ايدها علي قلبها
ليلي وقلبها بيدق بسرعه:اهدي مالك بتدق بسرعه كده ليه وراحت نامت علي سريرها وهي مبتسمه وبتفكر فيه
برا عند مراد
مراد كان لسه واقف مكانه وهو مصدوم بيفكر معقول معقول البت الصغيره اللي ربيتها علي ايدي كبرت وبقت حلوه اوى كده بعدين افتكر شكلها وكسوفها وابتسم
ودخل اوضته
ليلى كانت لسه هتنام لقيت تليفونها بيرن
ليلى ردت:الو
صاحبتها(لمياء) :الو ي واطيه ياللي مبتساليش
ليلى بفرحه:اي ده لوما ازيك وحشاني اوي
لمياء:مهو باين ياختى التليفون باظ من كتر رناتك
ليلي:اسفه والله بس انا كنت مشغوله في كام حاجه كده المهم انا عايزه اقابلك عشان انا من ساعه الاجازه مشوفتكيش وفى حاجات كتير عايزه احكهالك
لمياء:وانا كمان والله عشان وحشتيني و حاجات اى الى عايزه تحكيها قولى دلوقتى عرفاني فضوليه
ليلي:لا مش هينفع ف الفون نتقابل بكره في.. اى رايك
لمياء:تمام ماشي بس هتغدينى على حسابك
ليلي: حاضر يا طفسه
لمياء: ماشي يا لولى اشوفك بكره ان شاء الله باي
ليلي: باي
ف الصباح
ليلي : خالتو انا خارجه مع لمياء
مراد : مفيش خروج من البيت ياست هانم
ليلي بعصبيه : ....
يتبع ...
#الحب_الضائع
#بقلم_رغد_خالد
رواية الحب الضائع الفصل الخامس 5 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية الحب الضائع)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)