📁

رواية قصر المغربى الفصل العشرون 20 بقلم ريل محمد

رواية قصر المغربى الفصل العشرون 20 بقلم ريل محمد

رواية قصر المغربى البارت العشرون 20

رواية قصر المغربى الجزء العشرون 20

رواية قصر المغربى الحلقة العشرون 20

رواية قصر المغربى بقلم ريل محمد

رواية قصر المغربى الفصل العشرون 20 بقلم ريل محمد
رواية قصر المغربى


رواية قصر المغربى الفصل العشرون 20


#قصر_المغربي20

#ريل_محمد

ياسين : ماما فاقت

منة : ايواة نايمة جوا ادخل طمنها

دخل لأمه لقاها بتعيط و اول ما شافته مدت ايديها و خدته فحضنها و هي بتربت على ضهره وهو كان دا بمثابة إذن لبكاء

: كانت هتموت يا ماما كانت هتسبني و تروح

: بعد الشر عليها هتقوم و هتبقى كويسة إن شاء الله

: يا رب يا ماما انا مش عايز حاجة غير أنها تكون بخير

سمعو الباب بيتفرح بعد عنها و مسح دموعه بسرعة دخلو أدهم و زين و لما شافوه كدا قلبهم وجعهم عليه

: هتبقى كويسة و هتقوم بالسلامة ان شاء الله خليك قوي عشانها و عشان ولادك

: يارب

طلع ياسين و ظلو هم حتى يطمئنو على امهم

منار : الف سلامه يا ياسين ربنا يقومهم بالسلامة

ياسين : امين ربنا يسلمك

بعد قليل أتت الدكتورة و دخلت شافت ملك و طلعت طمنتهم

: هي كويسة دلوقتي.. بس يا جماعة وجودكم مش هيفيد بحاجة هي هتفوق بكرة

ياسين : الحمد لله.. ممكن يا دكتورة اشوف الأطفال

الدكتورة : هو مش المفروض تدخل لهم بس انا مقدرة حالتك و ان مراتك كمان تعبانة لسه فهخليك تدخل لهم بس تلات دقايق و تطلع

ياسين : شكرا لك يا دكتورة

الدكتورة : تعالى وراية

ذهب معها و قامو بتعقيمه و الباسه ملابس و كمامة و قفازات عشان ميجبش اي عدوة للأطفال دخل الحضانة و عندما رائهم احس بشعور غريب ظل ينظر لهم و لكن لما شافهم مركبين ليهم أكسجين تذكر ملك ففرت دموعه دون وعي ظل ينظر لهم بدموع و حب و سعادة و حزن على حالهم اضطربت مشاعره : نفسي اشيلكم و اخدكم في حضني

دخلت الممرضة : يا استاذ كفاية كدا

ياسين : تمام و طلع كان بيمسح دموعه و بيحاول يتماسك ذهب إلى أمه

نرمين بلهفة : ها يا حبيبي شفتهم كويسين؟ طمني بالله عليك

ياسين :اه  يا ماما لو شفتيهم حلوين و صغيرين اوي

نرمين : أن شاء الله هشوفهم و اشيلهم بس يبقو كويسين

ياسين : يا جماعة كفاية كدا روحو البيت وجدي كمان تعب النهاردة

الجد : لا انا كويس و مش هروح غير لما اطمن على حفيدتي

ياسين : يا جدي هي مش هتفوق غير بكرة بكرة تعالى من الفجر بس مينفعش تنام في المستشفى كفاية اليوم دا كان صعب و انت تعبت جدا عشان خاطري

الجد : طيب طمني كل شوية

ياسين : حاضر يا جدي

الجد : يلا يا جماعة خلونا نمشي ذهب الجميع إلى القصر

_____________________

منة كانت بتعيط جامد و أدهم خدها فحضنه

: معلش فترة وهتعدي

: انت مشفتش اللي حصل لما قلبها وقف للحظة حسيت اني خلاص اختي و صحبتي هتروح مني و في نفس اللحظة ماما و قعت مبقتش عارفة اتصرف اذاي و ياسين كمان شكله يقطع القلب ربنا يعينه... ودلوقتي لما دخلنا القصر اتخيلت اني هلاقيها فوشي زي كل مرة بس مكنتش موجودة

: هتقوم و ترجع بالسلامة يا حبيبتي و ياسين كمان قوي وهيتحمل..... نامي عشان بكرة نروح

: حاضر

______________________

في المستشفى ظل ياسين يراقب ملك طول الليل و يذهب ليطمئن على امه إلى أن أشرقت الشمس جات الدكتورة و لقته على الباب فبتسمت و دخلت لترا حالتها اليوم و خرجت

و قالت له هي كويسة هينقلوها غرفة عادية و تقدر تشوفها

نقلو ملك إلى الغرفة العادية و كان هو يجلس بجانبها حتى فتحت عيناها و قالت بصوت ضعيف

: ياسين

: عيون وقلب ياسين.. وقبل رأسها بحب وشوق كدا يا روحي تقلقينا عليكي

ابتسمت ثم سألته : ولادي فين

: في الحضانة

بقلق : ليه

: حبيبتي انتي ولدتيهم في السابع يعني لسه صغيرين عشان كدا

: طب خليهم يجيبوهم اشوفهم

:طيب هسال إذا ممكن

خرج و سألت الطبيبة فقالت له ممنوع يطلعو خطر عليهم لكن ممكن تيجي هي تشوفهم

ذهب و أخبر أمه أن ملك فاقت

دخلت نرمين بسرعة إلى غرفة ملك و حضنتها و هي بتعيط

: الله يسلمك يا ماما هو انا كنت هموت ولا ايه

: ايواة قلبك وقف و احنا كنا هنموت من القلق عليكي الحمدلله انك فقتي

: ماما هو انا هشوف ولادي إمتى

فأجاب ياسين : الدكتورة قالت مينفعش يطلعو دلوقتي ممكن انتي تروحي تشوفيهم

ملك : طب يلا

ياسين : ارتاحي شوية مش دلوقتي 

ملك : لا انا عايزة اشوف ولادي خدني ليهم

دخل محمد أبو ياسين الغرفة

ياسين : بابا انت جيت أمتى

سلم عليه و حضنه : جيت دلوقتي من المطار على هنا

ملك : خالو 

ذهب و حضن ملك و قبل رأسها : حبيبت خالو حمدالله على السلامه يا روحي

ملك : الله يسلمك يا حبيبي

نظر إلى نرمين بشوق و قام راح عندها حضنها بشوق : تيتا

زقته بضحك : ما انت كمان جدو هو انا لوحدي

ضحكو عليهم

ملك : قوم يا ياسين وديني اشوف ولادي

ياسين : انت لسه تعبانة بعدين

ملك : انا كويسة و لو هتقولي بعدين هروح لوحدي

محمد : خد مراتك

ياسين : حاضر يا بابا. يلا و سندها و دخلو بعد ما عقموهم

ملك اول ما شافتهم عيطت بسبب الخرطيم المتركبة لهم

هداها ياسين

: بص ولادنا حلوين اذاي أمتى اقدر اخدهم فحضني و العب معاهم

: قريب ان شاء الله

طلعو و كانت العيلة كلها جات و اخيرا اطمنه عليها و عمت اجوا السعادة


رواية قصر المغربى الفصل الحادى والعشرون 21 والأخير من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية قصر المغربى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات