رواية طفلة هزت كيان الأسد الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد
رواية طفلة هزت كيان الأسد البارت الأول 1
رواية طفلة هزت كيان الأسد الجزء الأول 1
رواية طفلة هزت كيان الأسد الحلقة الأولى 1
رواية طفلة هزت كيان الأسد بقلم مريم محمد
رواية طفلة هزت كيان الأسد |
رواية طفلة هزت كيان الأسد الفصل الأول 1
#بارت _ 1
#طفله هزت_ كيان _ الاسد
#بقلم _ مريم _ محمد
هيا: يعني اي يا بابا عايز تجوزني غصب عني و كمان واحد اكبر من بكتير عندو 60 سنه ده بجد حرام
الاب: هو ده العندي و هتتجوزي يعني هاتتجوزي
هيا: ماشي يا بابا التشوفه حضرتك و طلعت علي غرفتها
اعرفكم علي بطلتنا القمر
( الاسم هلاك عندها 19 سنه عيونها خضره شفيفها كرزيا شعرها اشقر بعد ما خلصت الثانوي ابوها خلاها متكملش دراسه و ابوها متجوز و مراتو طيبه)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بليل عند هلاك كانت في غرفتها بتبكي علي قدرها بس فاقت من شرودها علي صوت هاتفها و كانت ترن صحبتها اقرب صديقه ليها و هيا رحمه ترد هلاك علي صدقتها
هلاك: الو يا رحمه
رحمه: ازيك يا هلاك
هلاك: تعبانه اوي انا عملت اي وحش عشان يحصلي كل ده
(ملحوظه رحمه عارفه ان هلاك بباها عايز يجوزها)
رحمه: اهدي يا حبيبتي
هلاك: اهدا ازاي بكرا هتجوز واحد قد ابويا و عايزاني اهدا
رحمه: طب انا عندي حل و مفيش غيرو لاتوافقي علي الحل او تتجوزي الراجل العجوز
هلاك: قولي
رحمه:**** وقصت لها كل شئ بس كده يا ستي
هلاك بصدمه: انتي بتقولي اي مستحيل اعمل كده
رحمه: يا حبيبتي لو معملتيش كده حياتك هضيع
هلاك بتفكير: عندك حق انا هعمل كده
رحمه: طب سلام عشان ماما بتنده عليا
هلاك: سلام
وقفلت هلاك مع رحمه و هيا قعده تفكر هل ما تعملو هو صح ولا خطاء طلعت من شروظها علي صوت طرقات علي الباب سمحت هلاك للطارق ب الدخول
هلاك: ادخل
مرات ابوها اسمها فريده بدموع: هلاك انتي كويسه
هلاك بدموع: لا يا ماما
( ملحوظه يا جماعه هلاك من و هيا صغيره بتقول لمرات ابوها يا ماما)
فريده: حقك عليا انا يا بنتي
هلاك: انتي ملكيش ذنب يا ماما و خلاص انا لقيت الحل
فريده: اي هو يا بنتي
هلاك: **** و قصت لها كل شئ
هلاك بعياط: الهعملو ده صح يا ماما
فريده بعياط: اه يا بنتي صح و كده ترتاحي و قلبي انا كمان يرتاح
هلاك: هتوحشيني اويي
فريده: و انتي كمان هو انتي هتعملي كده بكرا
هلاك: اه يا ماما
فريده: ربنا معاكي يارب
هلاك: يارب يا ماما
و هنا سمعو صوت ابو ملاك و هو يقول فريده انتي فين تعالي هنا عايزك
فريده: هروح اشوف ابوكي عايز اي
طلعت فريده بره و سابت هلاك في دوامه من افكرها لحد ما غفيت عن العالم في نوم عميق
فريده: نعم يا علي
علي ابو هلاك: ابقي قولي لبنتك ان كتب الكتاب المعاد اتغير بدل علي العشاء هيكون علي المغرب
فريده بحزن: حاضر و طلعت نامت و علي طلع هو كمان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تاني يوم
فريده بصوت واطي قومي يا ملاك يلا يا حبيبتي حضرت ليكي هدومك و حجزت علي اسكندريه هتروحي المطار كمان ساعتين المعاد
هلاك: حاضر يا ماما
و قامت اخدت شاور و لبست تشيرت ابيض و بنطلون اسود و كوتشي ابيض و اخدت شنطة سفرها و ودعت مامتها و هربت من الباب الوراني
هلاك و هيا بتفتكر كلام رحمه
فلاش باك
رحمه: انا عندي الحل
هلاك: اي هو
رحمه: تهربي
عوده من فلاش باك
هلاك و هيا رايحه المطار كانت بتشوف تاكسي تركبو و كان في نفس الوقت عربيه فخمه ماشيه بسرعه خبطت هلاك خبطه خفيفه وقعت علي الارض
هلاك: اهه مش قادره
هو نزل من العربيه انتي كويسه يا انسا
هلاك: اه
هو: لا شكلك تعبانه هوديكي اقرب مستشفي
ولسه هلاك هترفض راح شلها ركبها العربيه و راح لاقرب مستشفي
و قعدو اكتر من ساعتين و معاد الطياره بتاع ملاك راح
في المستشفي غرفة هلاك
هلاك قاعده تبكي
هو: بتبمي لي
هلاك: فات معاد طيارتي هروح دلوقتي اسكندريه ازاي
هو: انتي اهلك هناك يعتي
هلاك بدموع: لا
هو: امال عايزه تروحي لي
هلاك: و انت مالك انتي مين عشان احكي ليك
هو: بصي انا اسمي اسر و من الصعيد بس بتكلم مصري عادي و قبل ما اخبطك كنت راجع الصعيد
ممكن تحكي بقا ممكن اسعدك
هلاك حست براحه و قصت لهو كل ما حدث معها
اسر: طب بصي ممكن تيجي معايا علي الصعيد ارتاحي يومين و بعد كده هحجز ليكي طياره علي اسكندريه
هلاك ولسه هتقاطعه
اسر: متقلقيش انا عايش مع امي و اخواتي و ابويا
هلاك براحه: تمام موافقه
و فعلاً هلاك راحت مع اسر و وصلو الصعيد و دخلو من بوابه كبيره و اول ما شافت هلاك القصر جلها صدمه
نعم هيا عايشه في قصر بس مش بجمال القصر ده من بره امال من جوه عامل ازاي
( ملحوظه هلاك من عائله غانيه و بباها رجل اعمال)
فاقت من شرودها علي صوت اسر
اسر: وصلنا يلا تعالي
مشيت هلاك معاه و دخلت
و كان ابو اسر و مامت اسر و اخت اسر قاعدين
اول ما شافو مع اسر بنت قامو وقفو
الام: مين دي يا اسر
اسر قص لهم كل شئ
ام اسر ال هيا وفاء يا عيني يا بنتي تعالي يا حبيبتي و حضنتها بحب و دفاء
و اخت اسر ال هيا ملك حضنتها بحب هيا الاخري
و الاب قال: البيت بيتك يا بنتي
عمر بتسأؤل: امال فين سند
الاب ال هوا حازم: في الشركه و هيرجع بليل
اسر: تمام انا طالع ارتاح شويه و انتي يا هلاك تعالي اوريكي اوضتك عشان تطلعي ترتاحي عقبال ما الغدا يتعمل
هلاك: ممكن محدش يصحيني علي الغدأ هلاك بترجي بجد عايزه ارتاح شويه و انا مش جعانه
وفاء: ماشي يا بنتي
و طلعت هلاك علي الغرفه الشاور عليها اسر
و دخلت غيرت ملابسها و نامت في سبات عميق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند ابو هلاك ال هوا علي السيوفي
علي بغضب: يعني اي هربت انتي متأكده
فريده بحزن علي تلك البنت الصغيره: اه مش موحوده في كل القصر
علي بتوعد: ماشي يا هلاك انا هخليكي تتمني الموت و متلقهوش
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند هلاك كانت نايمه صحيت علي الساعه اتنين بليل قامت شربت و قالت تنزل تقعد في الجنينه شويه نزلت و كان الكل نايم
طلعت قعدت في الحديقه ب هدؤ و كانت بتفكر في كل الحصل معاها فاجأه سمعت صوت وراها
هو: انتي مين يا مره انتي
هلاك بخوف:
يتبع
رواية طفلة هزت كيان الأسد الفصل الثانى 2 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية طفلة هزت كيان الأسد)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)